36-jarige Vlissingse kitesurfer neergestort in de duinen tussen Zoutelande en Di

Rooky

Berichten: 190
Maart 24, 2009, 12:41:27
edit2Rapporteer  
DISHOEK - Een 36-jarige Vlissingse kitesurfer is vanmiddag rond 12.05 uur als gevolg van een harde windvlaag neergestort in de duinen tussen Zoutelande en Dishoek.

Het slachtoffer was tijdens het uivouwen van zijn kite gegrepen door de harde zuidwesten wind. De man werd meegesleurd, de duinen op. Het slachtoffer klapte uiteindelijk hard met zijn benen op de grond. Hierdoor brak hij zijn enkel. Het slachtoffer lag vol in de wind en raakte daardoor bovendien ook nog eens onderkoeld.

Een ambulanceteam werd door de KNRM van Westkapelle naar de plek des onheils gebracht. Nadat het slachtoffer was gestabiliseerd werd deze op de wervelplank gelegd.


De gewonde werd door politiemensen, ambulancepersoneel en redders van de KNRM de duinen afgedragen en in de Unimog van de KNRM gelegd.

Een in de buurt aanwezige shovel maakte een pad zodat het strandvoertuig wat gemakkelijker door het mulle zand kon rijden. Bij de duinovergang Kaapduinseweg bij Dishoek is het slachtoffer overgeladen in een ambulance. De gewonde is vervolgens naar het ziekenhuis in Vlissingen vervoerd.
Remko

Berichten: 146
Antwoord #1 Maart 24, 2009, 13:04:19
edit2Rapporteer  
Ik hoor verhalen dat het om een "gewone" vliegeraar zou gaan. Dus geen kitesurfer.
pim89

Berichten: 179
Antwoord #2 Maart 24, 2009, 13:50:37
edit2Rapporteer  
Tijdens het uitvouwen van de kite???
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3 Maart 24, 2009, 14:17:00
edit2Rapporteer  
Inderdaad is weer vaag bericht. Tongue

"rond 12:05"  (was het toch geen 12:06???)
"tijdens uitvouwen kite" 
"het slachtoffer lag vol in de wind en raakte onderkoeld"

in ieder geval sterkte aan de gast.
wat is de bron van dit bericht?

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Maart 24, 2009, 14:26:00
edit2Rapporteer  
linkje en nog een linkje
piede

Berichten: 1689
Antwoord #5 Maart 24, 2009, 14:26:44
edit2Rapporteer  
  Sjonge wat weer een opgeblazen geval.
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #6 Maart 24, 2009, 14:28:09
edit2Rapporteer  
hoe vouwt hij zn kite in godsnaam uit dan????


Gewonde kiter bij Valkenisse
Westkapelle, 23 maart 2009


Rond 12 uur pieperalarm voor de KHV-truck voor een gewonde kitesurfer bij Koudekerke. Vertrokken met de Unimog en onderweg contact gelegd met de ambulance. Er was wat verwarring over de exacte plaats van het ongeval, maar met de ambulance afgesproken bij de duinovergang bij Dishoek. Apparatuur ingeladen en via de duinovergang naar het strand bij pal hoogwater. Het slachtoffer bleek nog ruim 2 km richting Zoutelande in de duinen te liggen.

Bij het uitvouwen van de kitevlieger was deze door de harde ZW-wind, windkracht 7, gegrepen en had het slachtoffer meegesleurd hogerop in de duinen. Deze was met volle snelheid op zijn benen in de duinen geland waardoor zijn enkel was gebroken. Het slachtoffer lag vol op de wind en raakte daardoor onderkoeld. Slachtoffer gestabiliseerd en op de plank gelegd. Met hulp van politie, ambulancepersoneel en KNRM'ers werd de persoon uit de duinen gedragen en in de Unimog gelegd. Vervolgens door het mulle zand terug richting de duinovergang. Met behulp van een in de buurt aanwezige shovel werd een pad voor de Unimog gemaakt zodat deze wat beter door het zand kwam en de rit voor de patient iets draaglijker werd.

Bij de duinovergang is het slachtoffer overgebracht in de ambulance en vervoerd naar het Ziekenhuis in Vlissingen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Maart 24, 2009, 14:37:58
edit2Rapporteer  
  Sjonge wat weer een opgeblazen geval.

Nee hoor,  hij was nog aan het "uitvouwen" dus hij moest nog gaan pompen
Pff : gebroken enkel aan het begin van het seizoen  ThumpDown  Moet er niet aan denken......

Polka

Berichten: 31
Antwoord #8 Maart 24, 2009, 14:39:43
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd naar het verhaal van de kiter zelf of kiters die het gezien hebben, want uit dit verslag wordt het niet echt duidelijk!

Zou best een gewone vliegeraar kunnen zijn. Want lekker kiten is het daar volgens mij niet, tussen de paalhoofden met hoogwater.....

Sterkte aan die gast iig!
Retard

Berichten: 782
Antwoord #9 Maart 24, 2009, 14:40:19
edit2Rapporteer  
Nashwing dus
pim89

Berichten: 179
Antwoord #10 Maart 24, 2009, 14:53:51
edit2Rapporteer  
Maar hoe kan je kite zoveel wind vangen bij het uitpakken dat je erachter aan wordt gesleurd. Maandag stond ik nog met dikke 7 ook me kiteje uit te pakken zit natuurlijk wel kracht achter maar niet zoveel om dat je een duin opgesleurd wordt. Enigste wat ik kan bedenken is dat hij de kite bij beide tips pakte ofzo..

Snap gewoon niet hoe dit gebeuren kan.


Als nog zwaar klote natuurlijk en sterkte!!!
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #11 Maart 24, 2009, 15:06:28
edit2Rapporteer  
Of het nu een kitesurfer was of niet: in ieder geval veel sterkte aan het slachtoffer.
Als het hier niet om een kitesurfer gaat is het wel jammer dat onze sport nu weer negatief in het nieuws komt....
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12 Maart 24, 2009, 15:09:18
edit2Rapporteer  
er zal spoedig wel op gereageerd worden door medekitesurfers (als die er waren) , hier of op hanglos.
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #13 Maart 24, 2009, 15:40:51
edit2Rapporteer  
vind het zo vaag dat het met het uitvouwen is gebeurd! maar ja iedergeval sterkte aan die gene!!
RemStah

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #14 Maart 24, 2009, 17:40:22
edit2Rapporteer  
Sterkte met de enkel inderdaad...

media sucked trouwens! misschien was het wel een kiter en klopt het wel alleen weten ze het niet te verwoorden...

zucht
leeany

Berichten: 844
Antwoord #15 Maart 24, 2009, 18:16:40
edit2Rapporteer  
Kan net zo goed dat hij zijn lijnen al vast gemaakt had of dergelijke, en toen zijn kite wind pakte terwijl hij zn harnas om deed. Wie weet.. wel goed klote
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #16 Maart 24, 2009, 18:22:25
edit2Rapporteer  
Heftig,alleen al bij het uitrollen Shocked
vrank

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #17 Maart 24, 2009, 18:25:35
edit2Rapporteer  
Kan je op zoutelande kiten dan? Volgens mij staan daar zoveel palen in het water! Autostrand is er niks bij
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #18 Maart 24, 2009, 19:16:28
edit2Rapporteer  
  Sjonge wat weer een opgeblazen geval.

vindt ik ook Piede, het is wel jammer voor die jongen aan het begin van het seizoen  ThumpDown
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #19 Maart 24, 2009, 20:06:34
edit2Rapporteer  
http://www.kustfoto.nl/kustfoto-05/walcheren/0097-dishoek-kaapduinen.jpg

Heel veel palen; ik zou er niet snel gaan kitesurfen.
Sterkte aan de beste man/vrouw
Gostez

Berichten: 13
Antwoord #20 Maart 26, 2009, 04:02:16
edit2Rapporteer  
Op de site van hvzeeland (zie linkje van idefixe) heeft de vliegeraar (!!) zelf al gereageerd.

Hij was dus niet aan het kitesurfen en het gebeurde blijkbaar bij het optuigen van zijn "nasawing" (?)

Zn reactie lijkt nogal luchtig. Hij zal er gelukkig dus geen ernstige / blijvende schade aan hebben overgehouden.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #21 Maart 26, 2009, 05:31:28
edit2Rapporteer  
Hier idd zijn reactie en op de site van HVZeeland te lezen:

Boris (24-3-2009 om 14:49 uur)
Nou, ik ben dus de "kitesurfer". Het was dus geen surf-kite. Maar een supergrote nasawing die ik inderdaad ff niet meer kon houden. Het was opzich wel een spectaculaire hoge sprong op zich te doen, alleen de duinen zaten ff in de weg.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #22 Maart 26, 2009, 08:48:05
edit2Rapporteer  
mmm da's een hele grote zakdoek aan touwtjes, die zie ik ook wel zo uitklappen/vouwen > kaboem.

een "kitevlieger" is ook wel een dubbelop tweetalig bilanguaal pleonasme. Zoiets als een horsepaard, boardplank, headhoofd etc. Knap van die journalist!
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #23 Maart 29, 2009, 03:29:33
edit2Rapporteer  
een "kitevlieger" is ook wel een dubbelop tweetalig bilanguaal pleonasme.

Niets daarvan....... Eerder een dubbelop tweetalig bilanguale tautologie, waarvan het tweetalige bilanguale natuurlijk al tautologisch in oorsprong is.   loser
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #24 Maart 29, 2009, 14:55:18
edit2Rapporteer  
Dat ding werd toch in de twede wereldoorlog gebruikt?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.