Waveriden en leash

Marz_73

Geen avatar

Berichten: 14
April 06, 2009, 09:34:58
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd hoe iederen met zijn golfrij board vaart met of zonder leash.
Indien met leash de ervaringen over een echte golfsurfleash en/of rolleash.

Lude

Berichten: 1420
Antwoord #1 April 06, 2009, 10:35:03
edit2Rapporteer  
Ik heb een oude bic golfsurfplank die ik ooit met golfsurfleash voer.. plank meerdere malen naar mn hoofd geschoten gehad, dus ik doe het niet meer met leash!
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #2 April 06, 2009, 10:40:12
edit2Rapporteer  
NO-GO for me, als we praten over een boardleash. Liever het bordje ff half uurtje kwijt (in de golven) dan dat ie in je hoofd hangt.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3 April 06, 2009, 12:07:45
edit2Rapporteer  
zonder leash, voor normale boardjes kan je i.p.v leash GO JOE .
Leash wordt niet gebruikt in kite surfen zie het resultaat in zoek functie of google het maar tanden er uit ect.....

Over het algemeen zijn golf surf boardjes zo weer aan de kant .
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #4 April 06, 2009, 12:26:25
edit2Rapporteer  
Gaaf, die kende ik nog niet Smiley

Jammer dat hij de hele tijd opgeblazen is.. zou nog mooier zijn als ze er een soort airbag systeem van maken!
Jay

Geen avatar

Berichten: 236
Antwoord #5 April 06, 2009, 22:08:58
edit2Rapporteer  
In de winter gebruik ik altijd een rolleash, wel in combinatie met een helm!! Als je na een flinke crash in het koude water je plankje moet terug halen, lig je lang in het water, dat kost me zo veel energie, dat ik het dus met en rolleash doe. Ook vind ik een helm fijn tegen de kou in de winter. Als het water weer een graad of 10 - 12 is, doe ik het weer zonder. Het blijft natuurlijk wel een risicio...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 April 06, 2009, 22:51:35
edit2Rapporteer  
Waar ga je een GoJoe aan vastmaken als je strapless vaart Huh loser

Goede vraag Jay, daar ik weer strapless wil gaan varen op mijn golfsurfplankje (vind voetbanden maar niks, heb ze alleen gemonteerd om fatsoenlijk in chop te kunnen blijven varen. Moet gewoon maar wachten op betere omstandigheden Roll Eyes)

In de branding waarbij er ook strekdammen aanwezig zijn wordt je boardje vaak zeer snel afgevoerd. Idd. is hij relatief snel aan de kant, maar vaak ook gelijk relatief langs de kust ook verplaatst door de sterke stroming vlakbij de kant.

Tot nu toe nog nooit met een surfleash gevaren, maar wel altijd gegolfsurfd met leash. En eerlijk gezegd ook toen een aantal keer het board tegen mijn hoofd gehad (jaja, toen is het definitief mis gegaan met me loser)
MonsteRSouLRideR

Berichten: 14
Antwoord #7 April 07, 2009, 10:37:33
edit2Rapporteer  
Wellicht een goeiekope tip.....

Hebbie inserts in je board.....schroef er dan gewoon zo'n zwemarmband van je zoon of dochter op je board. Werkt hetzelfde kost minder en scheelt een hoop stress........

Beter niet met cross off-shore!!!!(wat voor de echte ervaren waveriders toch wel vaak een goeie windrichting kan zijn)

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 April 07, 2009, 13:45:29
edit2Rapporteer  
We hebben het hier over directional waveboards toch? Die zullen namelijk altijd met de golven mee naar het strand spoelen door hun vorm.

Dus als je golven hebt die ook maar een beetje met de wind mee breken zul je je board altijd downwind aantreffen is mijn ervaring

Wel heb ik eens gelezen dat men tijdens het aflandig golfrijden wel eens een leash gebruikt, omdat je board anders bij een whipeout met de golf mee tegen de wind in gesleurd wordt en zie dan maar is een paar honderd meter upwind te bodydraggen.....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.