Ultieme kite qua veiligheid en herstart

HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
April 07, 2009, 22:57:00
edit2Rapporteer  
Wat is de meest geschikte kite (2008/2009 model) als het gaat om :
- goed veiligheidssysteem (met full depower)
- herstartbaarheid

PS. Bar moet spinnable zijn voor als de kite een keer is rondgegaan
To

Berichten: 928
Antwoord #1 April 07, 2009, 23:01:04
edit2Rapporteer  
bandit
dos
evo 08
evo 09
warroo
nemmesis
ga maar door!
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #2 April 07, 2009, 23:02:00
edit2Rapporteer  
Welke bar kun je niet spinnen dan? Of bedoel je dat je niet stil wilt vallen als je terug spint?
Ik vind zelf de Bandit Uno een hele safe kite , beter als de Dos (de Dos heeft wel andere mooie dingen)
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #3 April 07, 2009, 23:12:12
edit2Rapporteer  
meeste kites hebben tegenwoordig wel een stopper ball, waardoor je bar niet volledig terug schiet
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #4 April 07, 2009, 23:13:50
edit2Rapporteer  
Als je echt opzoek bent naar de ultieme kite qua veiligheid en herstart, dan zou ik voor een BEST Kohoona gaan. Hij heeft echt een total-depower. En als ik mij niet vergis is het ook nog eens de goedkoopste kite op de markt.

De Kohoona is een deltashape die een beetje op de F-One Bandit lijkt. Ik heb 'm getest en hij voelt smooth aan en is niet aggresief. Hij is snel in de zin van sturen en voorwaartse snelheid maar dus niet explosief. Tevens heeft de kite ook nog eens een enorme low-end. Een 9.5m is vergelijkbaar met een 11 of 12m. (Waroo bv.)

http://www.bestkiteboarding.com/09-Kahoona;jsessionid=0a0104451f437469aeb0e5224d81897aab8a520d0a4f.e3eSbNmQaheLe3aNb40


@T.M, een Nemesis zou ik niet onder deze veiligheid en herstart categorie stoppen. De Nemesis is explosief en heeft behoorlijke pull.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #5 April 07, 2009, 23:23:56
edit2Rapporteer  
Welke bar kun je niet spinnen dan? Of bedoel je dat je niet stil wilt vallen als je terug spint?
Ik vind zelf de Bandit Uno een hele safe kite , beter als de Dos (de Dos heeft wel andere mooie dingen)

Ik had een kite met 5e lijn, maar die zat dan telkens gedraaid om het stuk koord wat van de CL naar de depowerstrap loopt.
Ook bij een Waroo zit je iedere keer te "klooien" als de safety rechts of links op een stuurlijn zit (wat het veiligst is) en de kite is een keer rond gegaan. Ik moet 'm dan loshaken en weer goed doen.
Ik kan nou niet zeggen dat de waroo (2007) handig herstart (op het moment dat het nodig is in lichtweer); dat was met die 5e lijn kite wel weer superhandig. Dat zal ongetwijfeld wel aan kennis/kunde/ervaring liggen ... maar een kite die zonder te zwemmen de lucht in is te krijgen voor een dochter van 17 zou plezierig zijn ... voor je het weet zwemt ze zich in de lijnen met alle gevolgen van dien.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 April 07, 2009, 23:30:24
edit2Rapporteer  
Tja de best kite om te herstarten is een Slingshot (REV,Turbo3) of elke Cabrinha kite.
Dit is naar mijn ervaring maar ook het gerbruik van mij. En vanaf 2009 zijn van beide merken
kites met goede veiligheids systemen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 April 08, 2009, 00:26:18
edit2Rapporteer  
Total depower is A: onzin en B: onveilig(wekt illusie van veiligheid op, vooral bij beginners een ERG gevaarlijke uitvinding).
Bijna alle 4lijns 2007 en nieuwer bows en SLE's voldoen aan je vraag, ik weet niet waarom je zo'n verschrikkelijk open vraag stelt.
iig, jekyll 2009 is ook een erg geschikte kandidaad, en ook nog eens bombproof.
To

Berichten: 928
Antwoord #8 April 08, 2009, 00:28:58
edit2Rapporteer  
je kan beter gaan kijken en testen, er zijn zoveel kite's op de markt niet normaal Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 April 08, 2009, 08:13:37
edit2Rapporteer  
Elke kite zonder flagging systeem of met een flagging systeem waar alles onherroepelijk van ijn de knoop komt is per defenitie onveilig!
(Ja veel bow-kites tot 2009 hadden alleen depower op de bar, mocht dat niet genoeg zijn was je je kite kwijt)

Waarom? Omdat het niet uitnodigt om je safety te trekken als het echt nodig is omdat dan je kite ervandoor gaat of alles zo erg in de knoop komt dat je naar de kant moet moet om t te resetten.

Als je weet dat wanneer je je safety trekt je je kite altijd binnen no-time weer vliegend hebt zul je namelijk veel sneller geneigd zijn deze safety ook echt te gaan gebruiken.
bernard

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #10 April 08, 2009, 09:50:50
edit2Rapporteer  
kijk eens naar de jekyll, goed en beter betaalbaar :-)

http://www.hanglos.nl/news/81604/kitesurfnews-%5Bhl%5D-test-gaastra-jekyll-2.html
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 April 08, 2009, 10:08:54
edit2Rapporteer  
De ultieme veiligheid en herstart mogelijkheden worden nog steeds bepaald door diegene die aan / onder de vlieger hangt.............
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #12 April 08, 2009, 10:46:59
edit2Rapporteer  
Bandit of Bandit Dos..
Bar los en de kite herstart vanzelf!
Goede depower, echt een toppertje.
Enige min punt, hij's niet de goedkoopste ....

Je doet er een goede koop aan.
2e hands zijn de Bandit 08 al goed aan te schaffen
De Dos weet ik niet.
Vaar zelf de 11 en 7,5 en zijn toppers.

Succes
posty

Berichten: 2454
Antwoord #13 April 08, 2009, 12:25:28
edit2Rapporteer  
de nieuwe ozone bar ziet er heel goed en veilig uit:


http://www.youtube.com/watch?v=JIkGP6dAJv0


best herstartbaar: cabrinha switchblade, f-one bandit en best kahoona...
GlennVegas
Gast
Antwoord #14 April 08, 2009, 12:51:33
edit2Rapporteer  
Wat een ONZIN topics zijn dit he Smiley...

Iedereen promoot zijn eigen setje weer eens...

En de beste herstartbare kite hahahaha laat me niet lachen Smiley Alles komt op de eigen ervaring... Ik zie voldoende mensen die een Dos of Cabrinha of iets dergelijks op het water hebben die er langer over doen dan ik met een C en 5th line Wink...

Of ze hebben DE beste en veiligste BOW volgens de shop... en vliegen daarna door de bossen  Joepie... veilig?? Ligt echt aan de rider zelf.. Ik bedoel ik vaar sinds 2002.. en heb nog nooit wat meegemaakt.. buiten een hersenschudding en letsel door het oefenen van tricks in kneiter harde wind  Joepie

Het is gewoon een feit iedere kite is goed tegenwoordig... herstarten is gewoon oefenen en wennen... en hoog springen kun je of niet. Kun je het Ja dan merk je verschil in type kite...Veiligheid komt aan op de rider zelf.,

Toedeloee
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 April 08, 2009, 13:09:15
edit2Rapporteer  
Deze meneer geeft uiteindelijk het beste antwoord. Wink

De ultieme veiligheid en herstart mogelijkheden worden nog steeds bepaald door diegene die aan / onder de vlieger hangt.............

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #16 April 08, 2009, 13:59:14
edit2Rapporteer  
de nieuwe ozone bar ziet er heel goed en veilig uit:

http://www.youtube.com/watch?v=JIkGP6dAJv0

best herstartbaar: cabrinha switchblade, f-one bandit en best kahoona...


Ziet er idd goed uit, maaruh.. hoe moet je in godsnaam makkelijk je kite herstarten als die met de LE in de wind ligt... (rug in de wind)
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #17 April 08, 2009, 14:55:14
edit2Rapporteer  
Wat een ONZIN topics zijn dit he Smiley...

Iedereen promoot zijn eigen setje weer eens...

En de beste herstartbare kite hahahaha laat me niet lachen Smiley Alles komt op de eigen ervaring... Ik zie voldoende mensen die een Dos of Cabrinha of iets dergelijks op het water hebben die er langer over doen dan ik met een C en 5th line Wink...

Of ze hebben DE beste en veiligste BOW volgens de shop... en vliegen daarna door de bossen  Joepie... veilig?? Ligt echt aan de rider zelf.. Ik bedoel ik vaar sinds 2002.. en heb nog nooit wat meegemaakt.. buiten een hersenschudding en letsel door het oefenen van tricks in kneiter harde wind  Joepie

Het is gewoon een feit iedere kite is goed tegenwoordig... herstarten is gewoon oefenen en wennen... en hoog springen kun je of niet. Kun je het Ja dan merk je verschil in type kite...Veiligheid komt aan op de rider zelf.,

Toedeloee

heb toch wel wat modelltjes gevaren/getest maar een bandit is toch echt het makkelijkst te herstarten , en dat is om 1 reden je hoeft namelijk niks te doen , alleen maar de bar loslaten en wachten tot de kite in de hoek ligt en al bijna het water uitkomt , dan bar pakken en vliegen.
als mensen er langer over doen komt het doordat ze de bandit willen starten zoals een 5 lijns kite en dat werkt niet.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #18 April 08, 2009, 15:20:42
edit2Rapporteer  
de nieuwe ozone bar ziet er heel goed en veilig uit:

http://www.youtube.com/watch?v=JIkGP6dAJv0


best herstartbaar: cabrinha switchblade, f-one bandit en best kahoona...


Ziet er idd goed uit, maaruh.. hoe moet je in godsnaam makkelijk je kite herstarten als die met de LE in de wind ligt... (rug in de wind)


1 STUURlijn aantrekken dan draait hij zich een kwarslag in het water,

de tip die downwind ligt vangt wind en je laat je stuurlijn gaan
dan ligt hij weer met de le downwind oftewel de ideale startpositie

simple as thad
posty

Berichten: 2454
Antwoord #19 April 08, 2009, 16:09:13
edit2Rapporteer  
Wat een ONZIN topics zijn dit he Smiley...

Iedereen promoot zijn eigen setje weer eens...

En de beste herstartbare kite hahahaha laat me niet lachen Smiley Alles komt op de eigen ervaring... Ik zie voldoende mensen die een Dos of Cabrinha of iets dergelijks op het water hebben die er langer over doen dan ik met een C en 5th line Wink...

Of ze hebben DE beste en veiligste BOW volgens de shop... en vliegen daarna door de bossen  Joepie... veilig?? Ligt echt aan de rider zelf.. Ik bedoel ik vaar sinds 2002.. en heb nog nooit wat meegemaakt.. buiten een hersenschudding en letsel door het oefenen van tricks in kneiter harde wind  Joepie

Het is gewoon een feit iedere kite is goed tegenwoordig... herstarten is gewoon oefenen en wennen... en hoog springen kun je of niet. Kun je het Ja dan merk je verschil in type kite...Veiligheid komt aan op de rider zelf.,

Toedeloee

ik was de 5e lijn kite vergeten idd want die start natuurlijk het allermakkelijkste in wind waarin je niet kunt varen.

de veiligste bow kite hebben heeft idd geen zin als je de safety niet trekt als je de bomen in vliegt.

ultieme kite qua veiligheid is ook eigenlijk het verkeerde woord want het gaat tenslotte om de bar en het safety systeem.

herstarten komt natuurlijk ervaring bij kijken maar over het algemeen vind ik de switchblade en delta's makkelijk starten in weinig wind, ook met weinig ervaring.
juist de wind waarin beginners vaak proberen te varen.

wij als ervaren kiters pompen onze kite niet eens op in deze wind en als het zo waait dat je lekker kan varen dan herstart iedere kite makkelijk.

dat promoten van je eigen setje blijft toch een raar verschijnsel in kite wereld.
je betaalt je blauw aan een kite en gaat dan een beetje gratis reklame maken terwijl andere mensen daardoor een leven lijden waar ieder surfer alleen maar van kan dromen...
dimitri
Gast
Antwoord #20 April 08, 2009, 17:49:11
edit2Rapporteer  

simple as thad


Je bedoeld "that"  Undecided

De Nederlandse en Engelse taal worden aardig verkracht hier op het forum.  Angry
vissie

Berichten: 757
Antwoord #21 April 08, 2009, 18:08:14
edit2Rapporteer  
bandit
dos
evo 08
evo 09
warroo
nemmesis
ga maar door!

Gast.. waar baseer je dit op? Ooit de safety getrokken van best?
Doe dat maar is.. Dan komt tie niet tussen je lijstje!
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #22 April 08, 2009, 22:23:37
edit2Rapporteer  
bandit
dos
evo 08
evo 09
warroo
nemmesis
ga maar door!

Gast.. waar baseer je dit op? Ooit de safety getrokken van best?
Doe dat maar is.. Dan komt tie niet tussen je lijstje!

Jawel hoor, als het maar niet de versie 2008 bar is Grin
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #23 April 09, 2009, 01:11:08
edit2Rapporteer  
 Best is een kvtsaftey
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #24 April 09, 2009, 17:29:28
edit2Rapporteer  
Best is een kvtsaftey

Daarover verschillen wij dan van mening
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.