welke helm aankopen

marcelca

Berichten: 345
April 22, 2009, 08:51:15
edit2Rapporteer  
Hallo

Ik vaar nu zo`n 8 jaar zeer intensief maar begin er toch aan te denken om op ondiep water een helm te gaan dragen ( ja ik weet het , lekker op tijd )


heb afgelopen jaren wel wat dingen meegemaakt wat me aan het denken heeft gezet..

ik vaar regelmatig op ondiep water, en ga elk jaar naar frankrijk,, op de plek waar ik vaar is het ook ondiep en waait het altijd zeer hard ( 24 knopen + ), ok ik snap dat een helm je niet tegen alles beschermt maar ben vorig jaar behoorlijk hard met mijn hoofd op de bodem geklapt, ok ik hield er alleen 2 dagen hoofdpijn aan over maar het had ook anders af kunnen lopen..


dus aankoop helm :

- Ik wil een helm kunnen passen dus online is niet echt een optie tenzij het een helm is die makkelijk in maat aan te passen is

- welke helm raden jullie aan ( comfortabelste )

- is die te koop bij bijvoorbeeld telstar ( dat is voor mij het dichtste bij )

- wat is de prijs van een helm



Bijkomend voordeel dat als ik met een helm vaar dat ik mijn waterdichte camera er ook op kan bevestigen



viris

Berichten: 31
Antwoord #1 April 22, 2009, 09:09:31
edit2Rapporteer  
Ik heb al een poosje een Pro-tec Ace wake helm, bedoeld voor wakeboarden, maar doet het ook prima bij het kiten  Wink

http://www.vandenbergsurf.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=809&category_id=41&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29

Waar je op moet letten is of het bandje onder je kin niet langzaam oprekt tijdens het kiten. Als dat te los gaat zitten zakt je helm langzaam voor je ogen. Als je er een cap onder draagt blijft ie wel beter zitten, omdat je hoofd dan stroever is  Tongue
En de helm eerst even passen is inderdaad belangrijk!
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #2 April 22, 2009, 09:13:22
edit2Rapporteer  
Integraal  ?  schater
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #3 April 22, 2009, 10:28:23
edit2Rapporteer  
Ik zou Smartcap eens proberen, daar zit al een band op, kan makkelijk zijn voor je camera.
Hij is hard maar vouwbaar, dun en comfortabel. Weinig gehoorvermindering.
Verder heb ik voor m'n kiteschool ook nog de oude standaard Gath. Kan je ook bij mij eens uitproberen.
Ik heb ook zachte helmen omdat ik denk dat bij harde klap op het water (waar je het meest valt) die minder belastend voor je nek is. (Weet je nog die dode op IJmuiden, nek gebroken na kiteloop+vlaag)
Maar die zachte helmen zien er niet uit (kijk maar op m'n site bij materialen). Tegen de lessers zeg ik dan: hoe uncooler/debieler je eruit ziet, hoe meer afstand anderen van je houden. Lekker relaxed, laat ze maar denken dat je gek bent.
Maar dan kiezen ze toch vaak die Smartcap, vooral de jongeren.

Bedenk wel het risico van een camera als je hard op het water klapt. Hoe groter het oppervlak van de helm, hoe meer kracht er op je nek komt. Met een camera kan er ook nog een draaiing bij komen.
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #4 April 22, 2009, 12:02:17
edit2Rapporteer  
Ok bedankt voor de tips alvast

binnenkort maar is even bij telstar kijken of ze iets hebben....

wat ik heel belagrijk vind is dat ik geen gehoorvermindering heb, dat zou ik heel erg vinden, vind met een cap op varen ook een ramp doodat je minder of anders hoort.


het risico van de camera zal in mijn geval wel meevallen, heb een olympus 770 sw, is een digitale 7,1.milj. px camera die ook een videofunctie heeft, is erg klein ( niet groter als mijn voorhoofd hahahaha )
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #5 April 22, 2009, 15:00:41
edit2Rapporteer  
ik heb zelf met snowboarden mn nek gebroken (terwijl ik een helm op had! )...... een helm biedt dus nooit 100% zekerheid zullen we maar zeggen! Wink

ben na enige tijd revalideren weer aan het snowborden en kiten geslagen....

voor het kiten heb ik otch ook maar een helm aan geschaft.......

en wel een pro tec two face....... fijn helmpje voor rond de 80 euro.....

http://www.lonasport.com/oxid

succes!!!!


magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #6 April 22, 2009, 17:38:31
edit2Rapporteer  
Pro-tec wake-ace is een prima helm, nooit last van. Wel het voordeel van oorbescherming.

@Kitemaster: je nek breken en daarna een helm kopen voor het kiten: goed. Maar dan kiezen voor een helm met een uitstekende rand: niet zo slim (meer weerstand, meer kracht op je nek). Maar nog steeds beter dan niets!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 April 22, 2009, 18:33:47
edit2Rapporteer  
Ik heb ook de Pro-tec wake -ace.
De binnenkant van de helm is te verstellen en zit daardoor perfect en je hebt er tijdens het varen weinig last van.
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #8 April 22, 2009, 22:09:17
edit2Rapporteer  
Ik heb ook de Pro-tec wake -ace.
De binnenkant van de helm is te verstellen en zit daardoor perfect en je hebt er tijdens het varen weinig last van.

uitstekende randje bij de pro tec two face is echt te verwaarlozen zo klein. Maar heb er inderdaad over nagedacht.....

moet heel eerlijk zeggen dat ik meestal zonder helm vaar....

maar doe nooit gekke dingen in ondiep water......
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #9 April 22, 2009, 22:19:26
edit2Rapporteer  
Lekkere vriendin heb je, Alibali.
Waar heeft ze haar pyjama gekocht?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.