Goedkope webshop UK!

bernard

Geen avatar

Berichten: 10
April 27, 2009, 11:08:27
edit2Rapporteer  
Door de lage pond zijn webshops in de UK op dit moment erg interessant.
Bij onderstaande shop hebben ik en een vriend gekocht;

O'neill Pshycho II 5-3 mm wetsuit; € 240 incl. verzenden ipv € 360 in nederland
North jaime pro 2009; € 525 incl. verzenden ipv € 699,- in nederland

http://www.board-worx.com/

Aardige gasten, mail ze ff en er gaat vaak nog wat van de prijs af
Wetsuit afgelopen donderdag besteld en vandaag al in huis!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 April 27, 2009, 11:25:05
edit2Rapporteer  
Dit is al een tijdtje aan de gang.
Door lage pond en met een beetje onderhandelen betaal je op dit moment ongeveer 30% minder voor een product in de UK dan de NL verkoopprijs.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #2 April 27, 2009, 11:43:31
edit2Rapporteer  
Is inderdaad al maanden aan de gang en zijn diverse topics over geweest.

Wellicht loont het ook om je normale NL leverancier op de hoogte te stellen. Zo geef je hem ook de kans om de UK prijzen te matchen. Dan behoud je ook je garantie en service in Nederland. Kan weer schelen.

Bij Stormchaser.nl (voor Caution en OceanRodeo) geldt dat we de UK prijzen indien mogelijk gewoon matchen...

Tip: contacteer altijd even je NL shop voordat je gelijk je centen naar de UK draagt. Wie weet ben je hetzelfde kwijt zonder eventueel garantiegezeur over de grens.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 April 27, 2009, 12:16:12
edit2Rapporteer  
Dat is erg netjes dat jullie dat proberen te doen. Respect want de meeste shops vragen gewoon 100% en met een beetje ouwe hoeren krijg je misschien 5 a 10% korting..
Le Ber

Berichten: 184
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #4 April 27, 2009, 12:37:55
edit2Rapporteer  
De vraag blijft dan waarom de NL shops niet gewoon eerlijke prijzen neerzetten als ze de prijzen uit de UK kunnen matchen. Zelfs al kost het een (paar) tientje(s) meer, dan zullen mensen voor NL shops kiezen, maar de plempen gewoon de standaard advies prijzen (of nog erger geen prijzen) op hun sites.

We zitten in de 21e eeuw mensen, je concurrentie beperkt zich niet meer tot Nederland of zelfs europa.
Redje

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #5 April 27, 2009, 12:39:30
edit2Rapporteer  
Wat ik niet begrijp? als je een wetsuit koopt wil je hem toch passen? Hoe doe je dat dan?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 April 27, 2009, 12:45:15
edit2Rapporteer  
niet: P
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #7 April 27, 2009, 12:49:36
edit2Rapporteer  
Wat ik niet begrijp? als je een wetsuit koopt wil je hem toch passen? Hoe doe je dat dan?

gewoon in een NL shop passen en dan in de UK bestellen bijv.
dat was toch niet zo lastig
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #8 April 27, 2009, 12:51:14
edit2Rapporteer  
De vraag blijft dan waarom de NL shops niet gewoon eerlijke prijzen neerzetten als ze de prijzen uit de UK kunnen matchen. Zelfs al kost het een (paar) tientje(s) meer, dan zullen mensen voor NL shops kiezen, maar de plempen gewoon de standaard advies prijzen (of nog erger geen prijzen) op hun sites.

We zitten in de 21e eeuw mensen, je concurrentie beperkt zich niet meer tot Nederland of zelfs europa.

Wat een BS. Als een shop de prijs matched dan is dat omdat ze anders gewoon een gedeelte van de verkoop zien verdwijnen. Je moet niet vragen wat ze dan nog aan marge overhouden.

Dat gezeik altijd weer van die paar wijven over zogenaamde "oneerlijke prijzen'.......

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #9 April 27, 2009, 12:51:37
edit2Rapporteer  
Wat ik niet begrijp? als je een wetsuit koopt wil je hem toch passen? Hoe doe je dat dan?

gewoon in een NL shop passen en dan in de UK bestellen bijv.
dat was toch niet zo lastig
Of gewoon retour sturen en een andere maat bestellen.
De shops nemen vaak de retourkosten ook voor hun rekening.
Redje

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #10 April 27, 2009, 13:08:06
edit2Rapporteer  
De nike schoenen kosten in azie ook een kwart van wat ze hier kosten! Een voorbeeld: Ik kocht hier een nieuwe tv, de zaak kwam dit toestel ophangen, hij bleek te groot. Omgeruild voor een nieuwe. Na twee jaar ging deze kapot. Kreeg een vervangend toestel. Alles meegerekend was ik 200 euro duurder uit als dat ik dezelfde tv via internet had besteld. Kwaliteit van service heeft zijn prijs! Vaak zijn het echter wel de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten die hier dan over een zaak uit het buitenland melden dat ze zo'n slechte service hebben. Als iedereen nu in het buitenland gaat kopen, dan blijft er hier geen zaak over, niets meer te zien, of passen! Tsja het is waar je voor kiest!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 April 27, 2009, 13:09:13
edit2Rapporteer  
Ik vind het netjes dat jullie, Stormchaser, de prijzen proberen te machten.
De meeste NL shops gokken op de onnozelheid van de consumenten en proberen gewoon het maximale er uit te slepen.

Voorbeeld was VdBerg met de Drysuit. Het pak was in de UK 400 euro goedkoper en je kreeg er een gratis fleece bij en nog probeerden ze het pak te verkopen...Uiteinderlijk hebben ze het pak maar uit de shop gehaald maar gingen echt niet zakken met de prijs. Tja je kon er een paar handschoenen bij krijgen en een gratis bak koffie  Undecided

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 April 27, 2009, 13:11:34
edit2Rapporteer  
MmmmM Redje met 3 berichten...wat zou jou belang zijn  Roll Eyes
Redje

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #13 April 27, 2009, 13:27:40
edit2Rapporteer  
Wat bedoel je? Ik ben nieuw hier! Wat zou ik voor belang moeten hebben?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 April 27, 2009, 13:32:36
edit2Rapporteer  
Wat bedoel je? Ik ben nieuw hier! Wat zou ik voor belang moeten hebben?

oke dan heb ik niets gezegd... Welkom  InLove

Vaak is het zo dat gasten bij bepaalde gevoelige onderwerpen onder een nieuwe naam inloggen zodat ze anoniem hun hart kunnen luchten of commercieel dingen roepen.
Redje

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #15 April 27, 2009, 13:44:48
edit2Rapporteer  
Oh nee, dacht wel dat jij dat bedoelde! Nee dat is echt niet zo! Trouwens met vandenberg ben ik het met je eens, het is daar slecht onderhandelen omdat de personen die daar werken gewoonweg de bevoegdheid niet hebben om dit te doen! Ik kom daar zelf (meestal)!
Le Ber

Berichten: 184
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #16 April 27, 2009, 14:04:49
edit2Rapporteer  
Wat een BS. Als een shop de prijs matched dan is dat omdat ze anders gewoon een gedeelte van de verkoop zien verdwijnen. Je moet niet vragen wat ze dan nog aan marge overhouden.

Dat gezeik altijd weer van die paar wijven over zogenaamde "oneerlijke prijzen'.......

Wat is het verschil aan marge tussen een dealer in Nederland en de UK of Duitsland ? Bij de UK kun je nog het valuta verschil aandragen maar dat gaat niet op voor Duitsland. Toch zie je ook daar dat er redelijke prijzen gevraagd worden op de websites ipv de marges hier.

Nu mensen massaal hun spullen in het buitenland kopen worden de prijzen gematched, ik vind het wel top hoor dat jullie het doen daar niet van, maar nu zou ik eerst in de UK naar de goedkoopste prijs moeten zoeken voor ik van jullie een (voor mij) goede prijs krijg, beetje jammer.
Redje

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #17 April 27, 2009, 14:30:31
edit2Rapporteer  
Er zit natuurlijk sowiezo verschil tussen een zaak die echt een winkelpand heeft, en een zaak die enkel en alleen via internet verkoopt! Naast een site heeft een webwinkel natuurlijk NUL kosten. De marge waarmee ze kunnen spelen is dan ook groter. Toch zijn er nog wel veel mensen die zo'n winkel inlopen en alles aanschaffen en niet eens vragen om korting. Toen ik bij vandenberg een nieuwe snowboard set kocht (1800 euries) en ik toen nog handschoenen nodig had, was het wel een goede aktie geweest als ze daar wat mee zouden doen. Het was mijn beslissing om het toch te kopen, dus ik klaag er verder ook niet over!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 April 27, 2009, 14:35:16
edit2Rapporteer  
Hier een handige site:

http://nl.exchange-rates.org/history/EUR/GBP/G/180

De meeste hier hebben de Gul drysuits rond kerst gekocht. Kijk hoe de pond stond, en hoe nu. Dan heb je een goed idee wat iets nu kost in de UK
Mario

Berichten: 111
Antwoord #19 April 27, 2009, 14:38:27
edit2Rapporteer  
Wat een BS. Als een shop de prijs matched dan is dat omdat ze anders gewoon een gedeelte van de verkoop zien verdwijnen. Je moet niet vragen wat ze dan nog aan marge overhouden.

Dat gezeik altijd weer van die paar wijven over zogenaamde "oneerlijke prijzen'.......

Wat is het verschil aan marge tussen een dealer in Nederland en de UK of Duitsland ? Bij de UK kun je nog het valuta verschil aandragen maar dat gaat niet op voor Duitsland. Toch zie je ook daar dat er redelijke prijzen gevraagd worden op de websites ipv de marges hier.

Nu mensen massaal hun spullen in het buitenland kopen worden de prijzen gematched, ik vind het wel top hoor dat jullie het doen daar niet van, maar nu zou ik eerst in de UK naar de goedkoopste prijs moeten zoeken voor ik van jullie een (voor mij) goede prijs krijg, beetje jammer.

Geef eens een link van een Duitse shop waar de prijs lager op staat dan van een NL shop bij 2009 materiaal .
Meestal geven de Duitse shops geen prijs aan,en dit is in principe geen verschil met de NL shop,waar de adviesverkoopprijs bij staat en waar je ook kan mailen voor de prijs.
Redje

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #20 April 27, 2009, 14:55:43
edit2Rapporteer  

Geef eens een link van een Duitse shop waar de prijs lager op staat dan van een NL shop bij 2009 materiaal .
Meestal geven de Duitse shops geen prijs aan,en dit is in principe geen verschil met de NL shop,waar de adviesverkoopprijs bij staat en waar je ook kan mailen voor de prijs.
[/quote]

Daar heb je helemaal gelijk in! Waar je ook kijkt kitepirates of windsurf.de er staat nooit een prijs bij! Wat ik hoorde is dat je altijd moet bellen of mailen voor een prijs! En die is dan ook iedere keer anders!
Le Ber

Berichten: 184
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #21 April 27, 2009, 15:17:15
edit2Rapporteer  
Geef eens een link van een Duitse shop waar de prijs lager op staat dan van een NL shop bij 2009 materiaal .
Meestal geven de Duitse shops geen prijs aan,en dit is in principe geen verschil met de NL shop,waar de adviesverkoopprijs bij staat en waar je ook kan mailen voor de prijs.

Naish Haze, nederland overal 499, windsurf.de 399.

In duitsland hebben ze inderdaad in principe dezelfde handelswijze, maar gelukkig voor de kopers staan er prijzen bij de UK shops (399 pond in dit geval).

Je kan ervan vinden wat je wilt, punt blijft dat ik het zwak vind dat shops hopen een sucker tegen te komen die de volle mep betaald.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 April 27, 2009, 15:21:07
edit2Rapporteer  
De locale importeurs staan niet toe dat de "aanbiedingsprijzen" op de websites worden gezet. Dit om hun klanten (de shops) te beschermen tegen webshops. Dat is natuurlijk hardstikke fout volgens de economische wetten en regels, maar het gebeurd op grote schaal.

Rondmailen helpt zeker!

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat ze uit Engeland een zeer mooie prijs hebben betaald voor een bepaald soort Franse vlieger van dit jaar. De naam van dat merk en type is me even ontschoten..... Roll Eyes loser
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #23 April 27, 2009, 17:10:13
edit2Rapporteer  

O'neill Pshycho II 5-3 mm wetsuit; € 240 incl. verzenden ipv € 360 in nederland


[/quote]

als iemand mij kan vertellen waar ik voor die prijs in nederland O'neill Pshycho II 5-3  kan halen dan hoor ik dat graag....
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #24 April 27, 2009, 20:40:01
edit2Rapporteer  
Dat is erg netjes dat jullie dat proberen te doen. Respect want de meeste shops vragen gewoon 100% en met een beetje ouwe hoeren krijg je misschien 5 a 10% korting..

Van het weekeinde een nieuwe kite bij Eurofun in Oostvoorne gehaald. Die matchde zonder problemen de prijs van Lonasport bij onze Oosterburen. De Engelse prijzen konden ze helaas niet matchen. Maar wel tot op iets meer dan 50euro benaderen.

Gewoon eerst mailen of bellen voordat je over de grens een bestelling doet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.