takoon furia ?

ilserem

Geen avatar

Berichten: 65
April 27, 2009, 23:32:15
edit2Rapporteer  
Ik wil mijn rebels 2007 gaan vervangen: 7, 9 en 12
Zoek iets vergelijkbaars:m.n snel, goed depower, groot bereik, redelijke bardruk
Gebruik: wave
Dacht zelf aan de Furia 2008 (Rebel 2009 niet mijn ding, sleurbak)
Ik weet het, testen natuurlijk maar met die schijnheilige wind van de laatste tijd komt het er niet van
Takoon Furia?
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #1 April 28, 2009, 07:39:24
edit2Rapporteer  
Takoon Furia is zeker geen slechte keuze! Caution MayhemX is ook super sick voor wave.

Mocht je de Caution willen testen dan geef maar een gil.

Succes met de keuze.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 April 28, 2009, 08:44:31
edit2Rapporteer  
Zelf ook de Rebel07 9m2 gehad, en ook de 11 en 9m2 Furia08 getest. Idd. een heel lekkere kite, lekker snel sturen met gevoel, maar kwa windbereik doet de Rebel het net iets beter.

Zou zeker ook eens naar die Caution mayhemX gaan kijken, hoor daar erg goede verhalen over!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 April 28, 2009, 10:17:20
edit2Rapporteer  
Ik heb net de KB.de binnen en daar worden de Mayhem X en Zombia getest.
Beiden kites komen uitstekend uit de test op het gebied van wave. De Mayhem X staat op het gebied van freeride en old school ook z'n mannetje en de Zombia is wat meer wakestyle georienteerd. Nu las ik in een ander topic dat Wouter "stormchaser" probeert de UK prijzen te matchen dus misschien kun je een mooie deal maken.  Succes
sam

Berichten: 43
Antwoord #4 April 28, 2009, 14:00:38
edit2Rapporteer  
ilserem, je hebt pb :-)
Buster

Berichten: 181
Antwoord #5 April 28, 2009, 22:14:58
edit2Rapporteer  
Ik had zelf de Rebel 2007, en ben toen overgestapt op de Furia.
Er zijn natuurlijk erg veel verschillen:
Rebel 2007=hybrid, 5th-line, veel bardruk, goed gevoel waar de kite staat, slechte relaunch, geen one-pump, heerlijke bar, goede savety
Furia 2008=SLE, 4-lijns, weinig bardruk, ietsje minder gevoel, goede relaunch, one-pump, ook heerlijke bar (behalve de stopperball!), ook goede safety

Maar het is inderdaad een goede keuze (misschien zijn er ook betere), ik ben er erg blij mee en kan veel langer varen wegens armblessure. Furia dan je ook op twee manieren opzetten, maar echter is zoals hij van de fabriek afkomt veel beter dan de andere. Ook kan je bepalen in hoeverre je de de stuurlijnen op de LE zet (4 standen tricks-wave), alleen zet je hem helemaal op wave dan heeft de kite neiging om de wingtips in te klappen bij veel spanning op de stuurlijnen (oplossing= hard oppompen).

Windbereik zou ik zeggen dat het elkaar niet veel ontloopt.

Kortom: Een goede keus, maar kijk zeker ook naar andere kites en vergelijk.


kootsie

Berichten: 444
Antwoord #6 April 28, 2009, 23:11:14
edit2Rapporteer  
Heb hem even mogen proberen en het is een super snelle kite die zeer licht aanvoelt (weinig bardruk) In het begin denk je dat je zo niet kan varen omdat je te weinig druk voelt maar tegelijk ga je als een raket over het water. even wennen maar heerlijke kite.

Vaar er overigens zelf niet mee. Switchblade net ff meer mijn smaak!
Renske.

Berichten: 57
Antwoord #7 Mei 01, 2009, 17:18:42
edit2Rapporteer  

Ik vaar een 9m2.
Ik vind ze top!

Vraag anders of je er eens een kan testen.
Ieder zijn smaak.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.