Vrijdag 8 mei Ongeluk @ Mirns

Idefixe

Berichten: 8241
Mei 09, 2009, 23:13:04
edit2Rapporteer  
Omdat hier en daar de verhalen een beetje een eigen leven gaan leiden hierbij de informatie betreffende het kite-incident @ Mirns van afgelopen vrijdag.

Het gaat hierbij om een Duitse kitesurfer die heel goed weet wat hij doet en dat ook laat zien ook  ThumpsUp . Als je met de wind van gisteren ( 25knp + ) op hoogte aan het loopen bent en het zaakje keer op keer goed land, kun je goed kiten.......
Helaas is het bij één van deze loops fout gegaan en was de landing dusdanig dat zijn onderbeen compleet gebroken is ( open botbreuk) . Het slachtoffer is op eigen kracht!!! naar de kant gegaan ( meer dan 200m) Aan de kant gekomen hadden wij door wat er aan de hand was en hebben we 112 gebeld. Na eerste hulpverlening is het slachtoffer naar Sneek gebracht waar hij is geopereerd. Een 2e operatie moet nog volgen en naar omstandigheden maakt hij het goed.
Meer informatie vind je hier 
dimitri
Gast
Antwoord #1 Mei 09, 2009, 23:26:24
edit2Rapporteer  
Zeer goed om te horen dat hij het naar omstandigheden goed maakt succes aan de persoon in questie met de revalidatie
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #2 Mei 09, 2009, 23:33:56
edit2Rapporteer  
Succes met de revalidatie. Zeer vervelende blesure.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #3 Mei 09, 2009, 23:48:35
edit2Rapporteer  
Succes met de revalidatie. Zeer vervelende blesure. Tom weet jij michien waar hij ze been heeft gebroken boven of onder de knie?


Beste Marko, als je het niet heel erg vind...  ThumpDown
Wat een ongelovelijke oetlullenvraag na wat er gisteren is gebeurd!  Sad
Hoe haal je het in je hoofd.....sukkel.  Angry
naja

Berichten: 355
Antwoord #4 Mei 09, 2009, 23:57:48
edit2Rapporteer  
Succes met de revalidatie. Zeer vervelende blesure. Tom weet jij michien waar hij ze been heeft gebroken boven of onder de knie?
Snap de vraag ook niet helemaal maar is het R.scheenbeen.


Beste Marko, als je het niet heel erg vind...  ThumpDown
Wat een ongelovelijke oetlullenvraag na wat er gisteren is gebeurd!  Sad
Hoe haal je het in je hoofd.....sukkel.  Angry
R.scheenbeen.
Succes met de revalidatie. Zeer vervelende blesure. Tom weet jij michien waar hij ze been heeft gebroken boven of onder de knie?


Beste Marko, als je het niet heel erg vind...  ThumpDown
Wat een ongelovelijke oetlullenvraag na wat er gisteren is gebeurd!  Sad
Hoe haal je het in je hoofd.....sukkel.  Angry
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #5 Mei 10, 2009, 00:00:51
edit2Rapporteer  
Wat is de toegevoegde waarde van dit bericht?
naja

Berichten: 355
Antwoord #6 Mei 10, 2009, 00:02:25
edit2Rapporteer  
Wat is de toegevoegde waarde van dit bericht?
Snap de vraag ook niet helemaal.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 Mei 10, 2009, 09:27:34
edit2Rapporteer  
Succes met de revalidatie. Zeer vervelende blesure. Tom weet jij michien waar hij ze been heeft gebroken boven of onder de knie?


Beste Marko, als je het niet heel erg vind...  ThumpDown
Wat een ongelovelijke oetlullenvraag na wat er gisteren is gebeurd!  Sad
Hoe haal je het in je hoofd.....sukkel.  Angry

En waar slaat dit op? Deze persoon vraagt gewoon of het een breuk in boven of onderbeen is. Dit kan wat revalidatie betreft toch veel uitmaken.

Wat mij wel opvalt is dat dit nu al de 2e persoon in korte tijd is die ditzelfde heeft. Komt dat door ondiep water of gewoon verkeerd op het board geland?
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #8 Mei 10, 2009, 10:13:22
edit2Rapporteer  
Succes met de revalidatie. Zeer vervelende blesure. Tom weet jij michien waar hij ze been heeft gebroken boven of onder de knie?


Beste Marko, als je het niet heel erg vind...  ThumpDown
Wat een ongelovelijke oetlullenvraag na wat er gisteren is gebeurd!  Sad
Hoe haal je het in je hoofd.....sukkel.  Angry

Sorry hoor kerel  Angry joun actwoord slaat ook nergens op het gaat me niet om mezelf maar op de persoon die het heeft mee gemaakt. Ik vind het vreselijk wat er allemaal gebeurd is en dacht alleen maar aan de revalidatie van de getroffen persoon.

Volgens mij kan je het ook wel anders verwoorden de volgende keer -_-.

Sterkte met de revalidatie
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #9 Mei 10, 2009, 11:49:32
edit2Rapporteer  
Een open beenbreuk in je bovenbeen is vele malen gevaarlijker als een open breuk in je scheenbeen. Dit is een feit.
Ik hoop dat hij spoedig hersteld en nog lang van deze prachtige sport kan genieten en van de mensen om hem heen.
Gelukkig is het niet ernstiger.
Veel sterkte gewenst
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #10 Mei 10, 2009, 12:32:52
edit2Rapporteer  
Sterkte en eeen spoedig herstel.

Ben 1 keer op Mirns geweest en vind het wel heel erg ondiep daar. ThumpDown
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #11 Mei 10, 2009, 12:39:57
edit2Rapporteer  
@teigetje

mirns is niks ondieper dan de zandbanken op schellinkhout of enkhuizen.
Het is alleen een groter gebied wat relatief ondiep is.
In de buurt van de branding of er achter diep water genoeg.

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Mei 10, 2009, 13:29:05
edit2Rapporteer  
Ook een van de dingen waarbij ik NIET stil wil staan: het mislukken van een kiteloop en dan zo ongelukkig terecht komen. Water is met vooral de horizontale snelheid die je op die manier maakt net beton Tongue

Sterkte aan die beul!
Die heeft nog een hele weg te gaan voordat hij weer op het water kan staan  Undecided
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #13 Mei 10, 2009, 17:02:46
edit2Rapporteer  
die kiteloops blijven tricky:) kan er zelf over mee praten:), ondiep of diep als je maar hard genoeg op het water knalt is het als beton!
riesie

Berichten: 111
Antwoord #14 Mei 10, 2009, 19:42:05
edit2Rapporteer  
@Marko: idefix zei al onderbeen en de duitser zei: beide Knochen des Schienbein, lezen blijft moeilijk  Lips Sealed
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #15 Mei 10, 2009, 19:52:50
edit2Rapporteer  


@Marko: idefix zei al onderbeen en de duitser zei: beide Knochen des Schienbein, lezen blijft moeilijk  Lips Sealed

Uhmm ik kan geen duits en dan heb ik erover heen gelezen. Volgens mij was het toch een hele nogmale vraag en ik bedoel het alleen maar uit medeleven voor die gene. Heb 4 weken geleden mij grote teen gebroken en heb ook 3 weken niet kunnen kite maar bij een openbod breuk gaat het veel langer duren :S.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #16 Mei 11, 2009, 06:22:13
edit2Rapporteer  
Tom typt duidelijk dat het om het onderbeen gaat...
semen

Berichten: 294
Antwoord #17 Mei 11, 2009, 11:28:04
edit2Rapporteer  
@marco; van je linker of je rechtervoet??
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #18 Mei 11, 2009, 12:50:40
edit2Rapporteer  
Een maatje van hem sprong even daarvoor nog vanuit het water door de boom en kwam in een kite terecht. Toen wij nog de storm zaten af te wachten in het restaurant van Wiebe gingen hun weer het water op.  Dat ging ook bijna verkeerd en vervolgens was de wind redelijk stabiel, ongeveer 30-35 knoop, en dan gaat die gast in ondiep water loopen.... Hoeveel risico wil je lopen !!!!

Ik had de wind net gemeten en stond zelf op het water toen het gebeurde.

Blijft natuurlijk wel een trieste zaak en hoop op spoedig herstel voor die gast.

Foto van Mirns toen iedereen van het water af was.
Ik heb toen wind gemeten van 50 +
Jer

Berichten: 142
Antwoord #19 Mei 11, 2009, 13:38:27
edit2Rapporteer  
Tja en in wat voor kite kwam die terecht....precies de mijne + die van die man die hem achter mij had liggen..

Mijn schade was gelijk te zien, de schade van die andere man blijkt achter af nog erger *zie foto

KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #20 Mei 11, 2009, 13:46:01
edit2Rapporteer  
Jer: erg zuur. NU zie ik de foto wel. Zit de scheur alleen in het doek of ook in de LE zelf zodatie lek is? Anders is het denk ik nog wel te plakken.
Jer

Berichten: 142
Antwoord #21 Mei 11, 2009, 13:55:55
edit2Rapporteer  
ook in de le zelf hij liep daar al leeg in mirns.
wordt dus een leuke reparatie..
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #22 Mei 11, 2009, 20:04:57
edit2Rapporteer  
Duitser wel sorry gezegd en verzekerd??
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #23 Mei 11, 2009, 22:58:38
edit2Rapporteer  
Zover ik weet heeft de Duitser geld gegeven voor de reparatie en als het te weinig was moesten ze mailen en kregen ze extra geld gestort...
Jer

Berichten: 142
Antwoord #24 Mei 11, 2009, 23:03:11
edit2Rapporteer  
Hey kappuh

vandaag te horen gekregen wat de schade in totaal gaat kosten
het gekregen geld was beetje aan de lage kant....vergeleken met de kosten maar okej.
die duitser krijgt vanzelf een mailtje met de kosten...
maar verder wel goed afgehandeld van hem Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.