Nieuwe speeltjes binnen? Laat ze hier zien!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2825 Juli 18, 2013, 09:20:49
edit2Rapporteer  
Helaas heb ik geen tijd gevonden om er zelf een te bouwen.
En dat er in Den Haag en omstreken geen enkele vliegerwinkel meer is helpt ook al niet. Ik zoek nl. koppelstukjes e.d.
Online geen goed alternatief gevonden Sad

Dus toch maar de knip getrokken...Tongue Wink
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #2826 Juli 18, 2013, 23:07:08
edit2Rapporteer  
Er wordt inderdaad veel gevit op de clubs, maar het kitesafe initiatief moest er komen vanwege de vele ongelukken. Anders zou er bijna niet meer gekite kunnen worden. En de clubs die hun zakken vullen, geloof me, dat is grote onzin. Ik zie het zelf van dichtbij, ben geen eigenaar oid, maar sommige clubs moeten zeer hard werken om de deuren open te kunnen houden. Over andere clubs klopt het verhaal wel van absurde lidgelden ed, maar zo zijn er in elk wereldje wel gevallen hé. Het NKV is een mooi initiatief om de stranden open te houden, zeker weten, maar in België is dit voornamelijk afhankelijk van gemeente tot gemeente, en deze willen enkel hun stranden openstellen voor kiters als ze er ook wat aan hebben uiteraard, vandaar dat de clubs onderhandelen met de gemeentes zelf, bekijk het als een regioverantwoordelijke van het NKV. Nu iedereen verplicht verzekerd is wordt er ook veel meer aangesproken op stuntelaars die zelf even gaan proberen, hopelijk kunnen zo ongelukken vermeden worden. (En begrijp me niet verkeerd, ik ben het ook niet eens met de 7bft regel of de lycra's)

Ik zelf ben ook een belg, en vind het hier allemaal dikke zever. Ik heb zelf een sportverzekering en dan zou ik nog lid moeten worden van een club om te mogen varen. Gelukkig doen ze niet overal moeilijk als je eens een weekendje naar de belgische kust gaat en even wil varen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2827 Juli 18, 2013, 23:15:49
edit2Rapporteer  
Mei 2012 kocht ik mijn eerste set kiteboard spullen.  Shocked
Een Xenon La Luz 2012 (tt) en de Flexifoil ID 10m² (kite).
Na een jaar intensief gebruik kwam opeens de transparante fineerlaag (toplaag) van mijn board los.
Dit eerst zelf gerepareerd met goede lijm, maar al snel begon het zelfde probleem ook aan de onderzijde.  ThumpDown

Toen contact opgenomen met de winkel en verkreeg een contactpersoon binnen Xenon.
Na wat positieve mailtjes (foto`s) mocht ik een nieuwe Infra 2012 of Rayo 2012 uitkiezen (zonder food/straps/vinnen).
Gekozen voor de Xenon Infra 2012 (tt) 136/41  ThumpsUp

Op het moment dat de Xenon onderweg was kreeg ik materiaalpech met mijn kite.
Tijdens een sessie op Wijk aan Zee bleek deze langzaam leeg te lopen.  ThumpDown
Het lek bleek een lekkend ventiel van een quarter stud. Deze was snel gevonden nadat ik de studs tijdens de sessie dicht had geknepen en na de sessie de bewuste stud zacht was. Dit zelf kunnen repareren met zacht-plasticlijm (helemaal los en opnieuw in de lijm).  ThumpsUp

Tijdens het zorgvuldig inspecteren viel mij echter een nieuw defect op.
Op het midden van de leading edge was de eerste baan stiksels over ca. 50cm¹ los/stuk.  Huh
Gelukkig zat daar nog een baan stiksels achter dus hij stond niet open, maar wel iets wat snel aandacht verijsde.

Ook hier contact over opgenomen met de winkel en na (nogmaals) positief mailverkeer bleek al snel dat Flexifoil een geheel
nieuwe Hadlow ID 10m² ging opsturen. Deze week dan ook alles binnen gekregen en ben echt mega blij dat zowel Flexifoil als Xenon zonder dwars te doen gehoor hebben gegeven aan mijn problemen met de defecten. De defecte kite is omgeruild, het La Luz kiteboard mag ik houden.  ThumpsUp

Garantie tot de deur?,  ListenToMe dacht het niet.
Daarom + cudo`s voor Flexifoil, Xenon en de winkel info@ouvion.nl (Sjoerd Santema) voor het meewerken!  InLove

Top geregeld zeg ik!

@ Michiel, toch nog wel wat korting gekregen neem ik aan? Ik ben er in ieder tevreden mee, is voor een 4 lijns kite toch een stuk stabieler.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #2828 Juli 21, 2013, 00:41:16
edit2Rapporteer  
Ik heb hem nu al een maandje of twee, maar wilde hem toch even posten hier omdat ik het een leuk en vooral handig ding blijf vinden; De Suunto Ambit 2, een horloge met GPS en logging:


In de eerste instantie specifiek gekocht om te zien wat mijn snelheid was, maar nadat ik hem op de pc aansloot om op te laden bleek dat (indien je dit wil) hij ook alles online bijhoudt voor je:



Mijn totaal afgelegde afstand is overigens eerder 500km want ik ben hem een aantal malen vergeten om te doen (ik draag hem alleen tijdens kiten)  Grin

Je hebt er niet veel aan, maar wat ik erg leuk vind om te zien is dat hij ook je afgelegde traject logged en dit voor je uitzet overlayed in google maps, hieronder bijvoorbeeld een recente sessie op muiderberg:



Je kan via een website je eigen programmatjes aanmaken (moet je je ook weer niet teveel van voorstellen), zo kan ik bijvoorbeeld mijn snelheid in KM/U aangeven, maar ook in knopen, samen met de tijd, zonder de tijd, met max snelheid, gemiddelde etc etc...

Hoe dan ook, ik heb geen aandelen in Suunto, maar ik vind het een leuke toevoeging op de hobby, anderen wellicht ook.

Enige nadeel tot nu toe is dat je met regelmaat moet vertellen hoe laat het is Cheesy.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2829 Juli 21, 2013, 09:28:24
edit2Rapporteer  
He! Das een leuk hebbedingetje!   Had zoiets met telefoon,maar dit is makkelijker mee te nemen.  Grin
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #2830 Juli 21, 2013, 13:33:47
edit2Rapporteer  
Geinig, hoe werkt die hoogte meter dan? -9m is toch niet de zeespiegel? Of zou je dan sprongen hebben gemaakt van 10m?
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #2831 Juli 21, 2013, 15:42:04
edit2Rapporteer  
Gisteren mijn nieuwe Ford Focus Station opgehaald. Heb expres een station genomen voor mijn kite gear. lekker handig. Mijn vriendin denkt trouwens voor een toekomstige kinderwagen. Laat haar maar lekker denken.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #2832 Juli 21, 2013, 16:24:52
edit2Rapporteer  
@gehaktdag In mijn horloge zit geen hoogtemeter (barometer), een vriend van mij heeft hem wel met de hoogtemeter, maar deze reageert vrij traag dus met springen (oid) heb je er niet erg veel aan en hij wordt er ook een paar mm dikker van. De hoogte die hij nu (fout) aangeeft heeft hij via GPS. Met barometer zou hij wel beter kloppen overigens.

@Robin73 Haha, wacht maar, ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar zo rond de 30 maakt het haar plots helemaal niet meer uit waar ze die kinderwagen moet laten, desnoods op jouw rug.
audi

Berichten: 752
Antwoord #2833 Juli 21, 2013, 19:48:17
edit2Rapporteer  
Blijft leuk om nieuw spul te showen
Ozone edge 9 en 13
Rrd Vision 2   5 meter voor mijn zoontje van 10
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2834 Juli 21, 2013, 22:26:59
edit2Rapporteer  
@audi: en ook al zonnepanelen, goed bezig hoor!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2835 Juli 21, 2013, 23:33:00
edit2Rapporteer  
Gisteren mijn nieuwe Ford Focus Station opgehaald. Heb expres een station genomen voor mijn kite gear. lekker handig. Mijn vriendin denkt trouwens voor een toekomstige kinderwagen. Laat haar maar lekker denken.
tja zo dacht ik er ook over... hou dit topic begin februari maar in de gaten.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #2836 Juli 22, 2013, 07:07:31
edit2Rapporteer  
@Robin73 Haha, wacht maar, ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar zo rond de 30 maakt het haar plots helemaal niet meer uit waar ze die kinderwagen moet laten, desnoods op jouw rug.


 schater  ThumpsUp
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #2837 Juli 22, 2013, 22:42:24
edit2Rapporteer  
audi, nice man! Edge is super! Heb zelf ook een 13, wat een P0rn0 kite Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2838 Juli 24, 2013, 21:52:56
edit2Rapporteer  
Nog een hele kunst om met dit speeltje goed te kunnen varen maar als het lukt vaar je alle flysurfers en deuren aan snot met een kleinere kite.

Nu nog sparen voor een racekite....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2839 Juli 24, 2013, 22:34:49
edit2Rapporteer  
Nog een hele kunst om met dit speeltje goed te kunnen varen maar als het lukt vaar je alle flysurfers en deuren aan snot met een kleinere kite.

Nu nog sparen voor een racekite....
nice! Wat wordt de nieuwe kite? Draft?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2840 Juli 24, 2013, 22:57:59
edit2Rapporteer  
Wow Evan, ook dakdragers?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #2841 Juli 24, 2013, 22:59:44
edit2Rapporteer  
Goed bezig Evan
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2842 Juli 24, 2013, 23:07:29
edit2Rapporteer  
Wow Evan, ook dakdragers?
Nope, past gewoon op de bijrijdersstoel. Anders had ik m ook niet gekocht als hij niet in de auto zou passen, het moet wel leuk blijven en dat zijn dakdragers niet.


nice! Wat wordt de nieuwe kite? Draft?
Geen idee nog, eerst eens leren varen en wat kites testen en dan kijken of ik t door wil zetten of het alleen voor de extra low-end erbij hou maar het is wel een speciaal gevoel om met 10kn nog op volle snelheid upwind te kunnen knallen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2843 Juli 24, 2013, 23:10:31
edit2Rapporteer  
Dus je hebt vanavond met de 14m en de Monaro gevaren?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2844 Juli 24, 2013, 23:25:36
edit2Rapporteer  
Jep, ben nu helemaal gesloopt. Leek wel een beginner t eerste uur.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #2845 Juli 24, 2013, 23:29:12
edit2Rapporteer  
Is daar nog een beetje mee te springen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2846 Juli 24, 2013, 23:38:01
edit2Rapporteer  
Nee, je kun er niet mee poppen of afzetten. Met de kleinere en/of freerace versies zou dat makkelijker moeten lukken aangezien die meer als een waveboard te varen zijn.

fennodb

Berichten: 59
Logs: 0 | 97 uur
Antwoord #2847 Juli 25, 2013, 10:31:47
edit2Rapporteer  
Ik ben niet zo goed in afbeeldingen plaatsen  loser
Maar gister zijn mn nieuwe bindingen binnen gekomen!
Naish digit 2013!   Joepie
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #2848 Juli 25, 2013, 11:51:21
edit2Rapporteer  
Ik ben niet zo goed in afbeeldingen plaatsen  loser
Maar gister zijn mn nieuwe bindingen binnen gekomen!
Naish digit 2013!   Joepie

Nice!
Ik wil de Naish Apex gaan halen, maar zit nu stiekum ook meteen te kijken naar de Monarch icm met Apex. Tongue
Word vervolgt...
fennodb

Berichten: 59
Logs: 0 | 97 uur
Antwoord #2849 Juli 25, 2013, 12:26:03
edit2Rapporteer  
Ik ben niet zo goed in afbeeldingen plaatsen  loser
Maar gister zijn mn nieuwe bindingen binnen gekomen!
Naish digit 2013!   Joepie

Nice!
Ik wil de Naish Apex gaan halen, maar zit nu stiekum ook meteen te kijken naar de Monarch icm met Apex. Tongue
Word vervolgt...

Apex schijnt ook onwijs fijn te zijn. Ben benieuwd wanneer ik ze voor het eerst kan uitproberen..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.