Weekendje kiten in .EU

coennn

Geen avatar

Berichten: 13
Juni 06, 2009, 10:41:10
edit2Rapporteer  
We willen met 3 man een weekendje 'ergens' in Europa gaan kiten, voorwaarde is natuurlijk goeie stabiele wind en een lekker zonnetje. Het liefst vliegen vanaf Zestienhoven, wie heeft er nog een goeie tip voor een top spot?
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #1 Juni 09, 2009, 10:39:17
edit2Rapporteer  
Dat ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen. Alleen kiten? Wat is het budget?

Zelf ben ik een weekje in Kaap Verdie geweest, wat super leuk is, maar dat is wel prijzig. Daarbij zit je vast aan die arrangementen van Arkefly bv. Reken maar op EUR 800 voor een weekje minimaal.

Misschien een ritje langs de franse kust met de auto, dat zou ik zelf ook nog wel eens willen doen, misschien iemand hier op het forum met tips?

Succes!
dahtimstah

Berichten: 158
Antwoord #2 Juni 09, 2009, 12:39:54
edit2Rapporteer  
Je kan het bijvoorbeeld ook iets dichterbij zoeken , bijv. een weekendje op een camping gaan staan in frankrijk belgië en desnoods nederland.

Gr Tim
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #3 Juni 09, 2009, 13:16:30
edit2Rapporteer  
Een weekendje is wel echt kort, dan zou ik voor de wadden kiezen, of noord frankrijk, le Touquet ofzo..
coennn

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #4 Juni 09, 2009, 15:16:59
edit2Rapporteer  
Het kan ook donderdag avond weg en maandag ochtend terug natuurlijk Smiley
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #5 Juni 09, 2009, 18:03:28
edit2Rapporteer  
Als ik die wind zo zie op hanglos:

http://www.hanglos.nl/kitespot/153353/kitesurfspot-le-touquet.html

Lijkt niet gek veel wind te staan, foto ziet er wel goed uit, kleeeein beetje druk misschien ..

http://www.panoramio.com/photo/2400113
Maarten112

Berichten: 155
Antwoord #6 Juni 10, 2009, 22:13:47
edit2Rapporteer  
of misschien denemarken ofzo? Ik ga er in Augustus 2 weken heen...zijn in ieder geval aardig wat spots...nadeel is alleen dat er geen thermische wind is en dus, net zoals NL, de wind afhankelijk is van een lagedruk gebied.
coennn

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #7 Juni 12, 2009, 16:02:47
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tip Grin

Klinkt zeker niet gek, zit nu te kijken naar Hvide Sande. Als je Windguru mag geloven dan is dat best lekkere wind Wink
arvidnl

Berichten: 187
Antwoord #8 Juni 13, 2009, 21:37:55
edit2Rapporteer  
ben zelf al een x in Hvide sande geweest, is zo goed bevallen dat ik er eind augustus weer naartoe ga.
het mooie van Hvide Sande is dat het zowel aan de noordzee ligt als aan een groot meer.dus gegarandeerd kiten met elke windrichting!!
hebben  het toen niet zo getroffen met het weer.veel regen enzo maar ach, shit happens !:-)

dus Hvide Sande is zeker een aanrader.
Maarten112

Berichten: 155
Antwoord #9 Juni 14, 2009, 21:50:16
edit2Rapporteer  
ben zelf al een x in Hvide sande geweest, is zo goed bevallen dat ik er eind augustus weer naartoe ga.
het mooie van Hvide Sande is dat het zowel aan de noordzee ligt als aan een groot meer.dus gegarandeerd kiten met elke windrichting!!
hebben  het toen niet zo getroffen met het weer.veel regen enzo maar ach, shit happens !:-)

dus Hvide Sande is zeker een aanrader.


Leuk om te horen! Ben heel erg genieuwd en hoop dat het weer een beetje meezit als ik erheen ga. We gaan eerst naar Romo en daarna door naar Hvide Sande en dan afhankelijk van hoeveel zin we hebben ook nog wat verder door Denemarken trekken....
coennn

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #10 Juni 15, 2009, 16:04:51
edit2Rapporteer  
Cool filmpje van Hvide Sande Grin


http://www.vimeo.com/1848156
Sandro

Berichten: 99
Antwoord #11 Juni 15, 2009, 16:13:46
edit2Rapporteer  
ben zelf al een x in Hvide sande geweest, is zo goed bevallen dat ik er eind augustus weer naartoe ga.
.


Owja?Overleggen we dat niet meer dan?Haha.....
arvidnl

Berichten: 187
Antwoord #12 Juni 15, 2009, 20:27:12
edit2Rapporteer  
ben zelf al een x in Hvide sande geweest, is zo goed bevallen dat ik er eind augustus weer naartoe ga.
.


Owja?Overleggen we dat niet meer dan?Haha.....

overleggen...mededelen.... tis toch eigenlijk hetzelfde loser schater Joepie

nou oke, bij deze overleg ik met jou dat we naar Hvide sande gaan, dan weet je dat alvast!  schater ThumpsUp Grin haha!

snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #13 Juni 16, 2009, 10:19:42
edit2Rapporteer  
Datte ziet er goed uit, duidelijk!

@arvidnl: zat je in een hotelletje/appartementje daar?
arvidnl

Berichten: 187
Antwoord #14 Juni 16, 2009, 18:48:49
edit2Rapporteer  
nee we zaten toen in een hostell.Dan Hostell heette dat.ik was toen met kitecamps mee.

was ook prima maar  als je met een groep gaat kan je al voor redelijk weinig een appartementje huren.heb je toch iets meer privacy en ruimte voor je eigen.

check anders voor de foto's ff
www.kitecamps.nl
staan alle foto's van de trip naar Hvide sande.
heb je een beetje een  goed idee hoe het daar is.

denk dat we dit jaar ook voor zo'n appartementje gaan.of misschien wel een camping.dat heeft ook wel wat.
maar heb nog niks geboekt ofzo.zal eind augustus denk ik toch niet echt heel erg vol zijn op de diverse campings/appartementjes.
heb er nu al zin in!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 Juni 16, 2009, 19:07:12
edit2Rapporteer  
voor een weekend zou ik dus naar Fehmarn ( Duitsland) Dit jaar drie keer geweest en drie keer top gevaren !!  Zodra er een iets langer weekend beschikbaar is en de wind goed is wil nu een keer naar Rügen. Ook een Duits eiland in de Oostzee. Iets verder dan Fehmarn maar wel veel mooier.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Juni 16, 2009, 19:27:58
edit2Rapporteer  
Citaat
ben zelf al een x in Hvide sande geweest, is zo goed bevallen dat ik er eind augustus weer naartoe ga.
het mooie van Hvide Sande is dat het zowel aan de noordzee ligt als aan een groot meer.dus gegarandeerd kiten met elke windrichting!!
hebben  het toen niet zo getroffen met het weer.veel regen enzo maar ach, shit happens !:-)

dus Hvide Sande is zeker een aanrader.

Ben er ook geweest en is inderdaad Top.  ThumpsUp

Romo kan je alleen met West varen  ThumpDown ThumpDown. Toen wij bij Romo waren was er oostenwind en moesten we Naar Hyvik Sande (2 uur rijden vanaf romo).
 
 
coennn

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #17 Juni 17, 2009, 08:55:33
edit2Rapporteer  
Zit even op Windguru te kijken en daar zijn best wat spots in Fehmarn en Rügen Grin

Zeker een goeie optie, en scheelt voor ons 3 uur rijden! Thx Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.