Kitemaatje(s) gezocht

Moniek

Geen avatar

Berichten: 8
Juni 22, 2009, 21:53:37
edit2Rapporteer  
Ik heb twee lessen gehad in Oostvoorne en ben afgelopen weekend naar het kitechix weekend geweest.  Heb nu mijn eigen kitespullen gekocht en wil heel graag kite-uren gaan maken maar vind het nog best wel een stap om zomaar alleen te gaan.
Zou graag in contact komen met anderen die ook net begonnen zijn met kiten en die samen willen "prutsen" in Oostvoorne...
Kom zelf uit Etten-Leur en ben 34 jaar. Heb een auto dus als er iemand toevallig ook uit deze omgeving komt is het misschien ook een idee om samen te rijden en zo de benzinekosten te delen.

Steef S

Berichten: 123
Antwoord #1 Juni 22, 2009, 22:01:16
edit2Rapporteer  
Heey moniek:)

Super vet dat je bent begonnen met kiten:) Ik kom zelf uit Breda en ik ga ook heel vaak naar Oostvoorne dus dat is eigelijk dezelfde richting:)

Laat maar weten als je wilt gaan dan regelen we wel wat:)

Steef

Moniek

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #2 Juni 23, 2009, 19:16:46
edit2Rapporteer  
Hoi Steef ,

Leuk dat je reageert op mijn berichtje!

Ik heb ook nog contact met een meisje uit Roosendaal die wel samen wil rijden. (Indien vrij op dezelfde dag natuurlijk...)
 Zij heeft ook net een paar lessen gehad.
Jij kunt al goed kiten begrijp ik vanuit je bericht.. omdat je heel vaak naar Oostvoorne gaat.... ?
Wel zo gezellig en natuurlijk ook fijn om de benzinekosten te delen.

Ik zal je even een mailtje sturen met mijn contactgegevens..

Willen vrijdag misschien al gaan..

Groetjes,
Moniek

Fonetic

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #3 Juni 26, 2009, 08:48:09
edit2Rapporteer  
Hay Moniek,

Ik heb in april ook mijn lessen gevolgd en ben sindsdien met een mede-cursist meestal ook op Oostvoorne te vinden. Onlangs ook alleen gegaan en dat beviel eigenlijk prima. Er zijn vaak genoeg mensen die ook alleen zijn en die je een handje willen helpen (of ongevraagd welkome tips geven als het waterstarten niet wil lukken... Wink )

Één tip: zorg dat je in Oostvoorne in de weekenden niet voor 14.00 uur met je gear op het water staat! De lesscholen hebben het dan vaak zo druk en claimen zo'n groot stuk in het water dat het niet meevalt daar nog wat te gaan proberen. Heb zelf afgelopen weekend 2,5 uur aan de kant zitten wachten tot ze zo goed als klaar waren, toen begon mijn feestje!

Kom zelf uit Dordrecht en ben te herkennen aan een Roze-witte F-one Bandit of olijf-blauwe Gaastra Max.

Groet
Michiel
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Juni 26, 2009, 08:58:01
edit2Rapporteer  
Jij kunt al goed kiten begrijp ik vanuit je bericht.. omdat je heel vaak naar Oostvoorne gaat.... ?

*kuch* Smiley
Moniek

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #5 Juni 26, 2009, 09:39:37
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je tip Michiel! Heb zelf ook in het weekend les gehad en was inderdaad heel erg lastig met de drukte... Daarom wil ik ook proberen wat meer doordeweeks te gaan..

Ik hoor inderdaad van meerdere dat er altijd wel mensen zijn die je een handje willen helpen en dat je heel snel aanspraak hebt. Drempel om alleen te gaan is al een stuk lager geworden... Zat ook een beetje te denken aan veiligheid.. maar goed .. er zijn eigenlijk zoveel kiters daar...

Heb zelf trouwens een blauwe Best Waroo 2009 gekocht.

Nu alleen de wind nog!

Groetjes,
Moniek

surfing28

Berichten: 144
Antwoord #6 Juni 26, 2009, 09:50:47
edit2Rapporteer  
Haaii Moniek, ik kom zelf uit Spijkenisse, en ga ook altijd bij Oostvoorne kiten, gewoon een fijne spot..  Ik gaat zelf ook vaak het liefste door de weeks, is het inderdaad rustiger... Heb je wat meer de ruimte..
Zie dat iedereen de maat en merken van de kite's bij zet, ik vaar een Best Bularoo 10m2 blauw met oranje uit 2007, en anders een paarse Best Waroo 7m2 paars, uit 2009.

Dus ik hoor wel waneer je wilt gaan, ik heb momenteel alle tijd van de wereld haha  ThumpsUp
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #7 Juni 28, 2009, 09:39:12
edit2Rapporteer  
hoi moniek,
welkom weer een verslaafde erbij :-)
wij hebben een beginners/gevorderde groep van zo,n 14 mensen tussen de 20 en 40 jaar waarvan 7 vrouwen die altyd kiten op oostvoorne en overal vandaan komen..
via sms en hyves contacten we met elkaar wie en wanneer we gaan dus je bent nooit alleen..
als je het leuk vind om in de lijst te komen mail maar
grtz dutchy
dimitri
Gast
Antwoord #8 Juni 28, 2009, 10:07:38
edit2Rapporteer  
El rudo is veel beter in kiten.

Hij vaart zelfs al op de Slufter!!!!  Shocked en heeft al een heleboel post gedaan op dit forum  Shocked (Just kiding El  Kiss )

On topic.
Leuk dat je begind met deze verslavende sport en top dat je je kunsten wil gaan beoefenen op de beste spot voor beginnende kiters Oostvoorne.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 Juni 28, 2009, 19:59:31
edit2Rapporteer  
Beste spot voor beginnende kiters? Owja tuurlijk als je daar niet op een paaltje gespiest word of in iemand zijn lijnen vaart kan je overal kiten. Dat klopt wel ja Wink
Moniek

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #10 Juni 28, 2009, 22:57:01
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie berichtjes.. Kan echt niet wachten om te gaan kiten (lees prutsen). Kiten kan ik het natuurlijk nog niet noemen want ik vlieg na de waterstart nog meteen horizontaal van mijn plankje af...  Kwestie van oefening baart kunst... (Heb helaas na de lessen nog niet kunnen oefenen)

Heb trouwens bij mijn kite een Ouia board van best gekocht (volgens mij 129).
Iemand ervaring met zo'n board..  Twijfel nu of dit wel een goed board is om mee te beginnen.. Jongen die het kitechix weekend organiseerde noemde het een radicaal boardje... whatever dat betekend haha...
Dacht kite is het meest belangrijk en board is al snel goed.... 
Misschien toch maar via marktplaats een echt beginnersboard erbij kopen.. of is dat zonde van het geld... ?


surfing28

Berichten: 144
Antwoord #11 Juni 29, 2009, 08:27:20
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie berichtjes.. Kan echt niet wachten om te gaan kiten (lees prutsen). Kiten kan ik het natuurlijk nog niet noemen want ik vlieg na de waterstart nog meteen horizontaal van mijn plankje af...  Kwestie van oefening baart kunst... (Heb helaas na de lessen nog niet kunnen oefenen)

Heb trouwens bij mijn kite een Ouia board van best gekocht (volgens mij 129).
Iemand ervaring met zo'n board..  Twijfel nu of dit wel een goed board is om mee te beginnen.. Jongen die het kitechix weekend organiseerde noemde het een radicaal boardje... whatever dat betekend haha...
Dacht kite is het meest belangrijk en board is al snel goed.... 
Misschien toch maar via marktplaats een echt beginnersboard erbij kopen.. of is dat zonde van het geld... ?




Ik ben ook begonnen met een plankje van Best ( type Spark ) en heb het hier super mee kunnen leren moet ik zeggen. Ook naar mij kwamen ze toen met allerlei termen waarvan ik het bestaan niet af wist , maar dacht bij mezelf wat zegt dat nu echt over het plankje.. hihihh Ik zou zeggen hou je geld lekker op zak ( kost allemaal al genoeg ) en met die plank van Best kan je zeker een jaar tot anderhalf vooruit , ligt eraan hoe snel je alles aanleert
Leon aero2
Gast
Antwoord #12 Juni 29, 2009, 20:00:36
edit2Rapporteer  
Hai Moniek en welkom!

In het begin is een wat groter board fijner om mee te leren. Nadeel is echter van een groot board dat je er vrij snel uitgroeit na wat progressie geboekt te hebben.

Een 129 is een mooie maat waar je lang mee vooruit kan. Tis alleen even een beetje afhankelijk van je gewicht., en de maat kite waar je mee gaat stuntelen.

Een radicaal board komt pas tot zijn recht als je de techniek al goed beheerst, je hoeft hier dus zeker niet al te huiverig voor te zijn.

leentje

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #13 Juni 30, 2009, 21:47:02
edit2Rapporteer  
welcome

leuk weer een meid erbij!!
ben zelf meestal op Schellinkhout ( dichterbij) maar soms ook op Oostvoorne te vinden.
vond het in het begin  ook fijner om samen met iemand te gaan maar uiteindelijk blijkt wel dat als je gewoon normaal doet, advies opvolgt van anderen ze echt wel op je letten!

have fun
Rud599

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #14 Augustus 16, 2009, 18:16:19
edit2Rapporteer  
Hi Moniek,

En lukt het een beetje met het "prutsen"  YeSS.   Via een beetje zoekwerk heb ik vernomen dat Oostvoorne ideaal is voor beginners gezien de diepte...

Zelf is het al weer een paar jaar geleden en zou graag terug opstarten met andere Kiters, beginners of welk niveau dan ook maakt niet echt uit, kwestie om er leuke kite dagen van te maken...

Ik kom wel uit BelgIê dus voor mij is het weekend ideaal, vervoer is probleem en er kunnen nog wat kite vrienden meerijden als ze dat zouden willen...

Dus als jullie nog kite vrienden zoeken...just let me know ;-)



Greetz
Rud Cool
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #15 Augustus 17, 2009, 12:00:22
edit2Rapporteer  
Zijn er misschien beginnende mensen vanuit utrecht?

heb net mijn eigen setje gekocht en ben klaar om te oefenen

heb geen eigen vervoer maar betaal natuurlijk mee met de benzine kosten!

martijn
arnoldd

Berichten: 12
Antwoord #16 Augustus 20, 2010, 21:01:26
edit2Rapporteer  
mensen ik zoek gezelschap om te gaan kiten ben beginner en woon op goeree overflakkee  = op de route naar brouwersdam/grevelingendam/oostvoorne   kan ik eens aanhaken ?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.