Natura 2000: Workum , Mirns, Noordholland ..................

Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #25 Juli 12, 2009, 18:02:16
edit2Rapporteer  
Goed werk Tom en alle andere die hun best doen. Zet hem op!!

@ Molliebollie Ik ben het helemaal met je eens. Kitesurfen is me alles en ben er altijd mee bezig (sport is het grotste vermaak voor mij netzoals voor veel jongeren naar mijn meening). Het is ook niet altijd alleen maar sport maar ook een stukje socialiteit je praat met nieuwe mensen en we zijn bezig. 

Groeten

Marko
Mja, het sociale van het kitesurfen is zeker een pro. Maar vanuit politiek oogpunt zou je juist dergelijke dingen moeten stimuleren en niet, zoals de laatste jaren erg de trend is, alleen maar alles op het milieu gooien. Maar ik ben blij dat er in elk geval nog spots zijn waar we nu (nog) kunnen kiten en ik hoop dat dat ook altijd zo zal blijven.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 Juli 13, 2009, 09:44:10
edit2Rapporteer  
hier kun je het verslag van een Duitse kitesurfer lezen. Een duidelijk verslag van hoe het er op het water aan toe gaat.
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #27 Juli 13, 2009, 10:04:01
edit2Rapporteer  
@idefixe

Jij hebt het op het oase forum over dat Mirns eventueel wordt veranderd in een vereniging. Dus alleen leden mogen dan gebruik maken van de spot.

Is dit een idee of wordt hier al serieus aan gewerkt? Het zou het reguleren namelijk een stuk makkelijker maken. Als lid wordt je geacht de regels te kennen en wanneer je je daar niet aan houdt ben je het bokje en wordt je suspended voor een tijdje. Maar is het haalbaar??
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #28 Juli 13, 2009, 10:08:39
edit2Rapporteer  
Vanuit een groepje locals zijn we @ Mirns de wettelijke mogelijkheden aan het onderzoeken. 
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #29 Juli 13, 2009, 10:13:33
edit2Rapporteer  
interessant. Wellicht ten overvloede, maar hebben jullie de Noordwijkse situatie (lid zijn of anders betalen om te varen) ook reeds `onderzocht´

Lijkt mij een goed voorbeeld.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #30 Juli 13, 2009, 10:25:58
edit2Rapporteer  
De "Noordwijkse situatie"  is niet helemaal mijn ding.  Uitgangspositie is ook niet zozeer "het controleren van......."   . Er zal ook niemand gaan controleren of je wel of niet lid bent van........
Het gaat er veel meer om dat er een middel is om op te treden tegen die mensen die alle regels aan hun laars lappen en de wildgroei van scholen.
Je ziet overigens ook dat veel Duitsers zich verschrikkelijk ergeren aan het gedrag van ..................
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #31 Juli 13, 2009, 10:31:02
edit2Rapporteer  
OK, helder. Maar het controleren en optreden zijn vaak met elkaar verbonden, daar ontkom je bijna niet aan.

Natuurlijk ergeren veel Duitesers zich aan het gedrag van......... kitesurfers die er met hun gedrag voor zorgen dat straks Mirns dicht moet. Volgens mij maakt het ook niet uit of je Duitser, Nederlander, Fries, Fin of wat dan ook bent. Het is meer een kwestie van wat je normen en waarden (vreselijk Balkendende) zijn en dus hoe je gedrag is.
Verzet

Berichten: 75
Antwoord #32 Juli 13, 2009, 10:40:04
edit2Rapporteer  
Als de Duitsers zich zo ergeren dan blijven ze toch lekker weg?
Ik erger me dood aan die Duitsers die me alleen maar met Duits aanspreken terwijl we in Nederland zijn.

Ik praat gewoon Nederlands terug en dan moeten ze me maar begrijpen.
Ze denken echt dat ze alles zijn daar in Workum.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #33 Juli 13, 2009, 10:49:47
edit2Rapporteer  
Als de Duitsers zich zo ergeren dan blijven ze toch lekker weg?
Ik erger me dood aan die Duitsers die me alleen maar met Duits aanspreken terwijl we in Nederland zijn.
Ik praat gewoon Nederlands terug en dan moeten ze me maar begrijpen.
Ze denken echt dat ze alles zijn daar in Workum.


Met de opmerking "Duitsers ergeren zich aan....."  wordt in dit geval veel meer bedoeld dat het buiten de zone varen ook door veel Duitsers gezien wordt als not done.  Op dit moment worden er op de Duitse fora ook veel topics / oproepen geplaatst opdat men zich (beter) aan de regels houdt. ( hier een mooi voorbeeld)


Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #34 Juli 13, 2009, 10:54:36
edit2Rapporteer  
@ verzet

wel eens gedacht aan al die mensen in Workum die hun boterham verdienen aan onze Oosterburen?

The Germans ergeren zich aan hetzelfde als waar de Nederlanders zich aan ergeren. Moeten de Nederlanders dan ook maar wegblijven?

Wat de Duitsers op Workum betreft, daar heb ik geen idee van want ik heb daar nog nooit gevaren.
Mark04

Berichten: 165
Antwoord #35 Juli 13, 2009, 11:19:31
edit2Rapporteer  
Citaat
By Idefixe; 13-07-2009 - 09:48
Workum wird in Zukunft fürs Kitesurfen kein Problem mehr sein: Es wird gans verboten. Und Mirns vielleicht Vereinswasser.....

Dus het is al zeker dat Workum dicht gaat?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #36 Juli 13, 2009, 11:39:23
edit2Rapporteer  
Misschien is iets anders formuleren beter op z'n plaats: Komt er vanuit de NKV geen actie dan zal Workum zeker voor het kitesurfen worden gesloten.
Voor wat betreft de verschillen tussen Workum en Mirns liggen deze vooral op geografisch / fysiek gebied. @ Mirns is er nu een behoorlijke brede bufferzone tussen de kitezone en het natuurgebied. We praten over een strook van zo'n 500 meter. @ Workum is dit ivm de ruimte moeilijk(er) te realiseren. Workum ligt opgesloten tussen de havenmonding en het natuurgebied. Misschien ligt hier de oplossing "verder op het IJsselmeer" .

Het oproepen tot extra inzet vanuit de NKV heeft geen zin/ is een beetje dubbel op. Natuurlijk gaan we ons best doen om ook Workum open te houden. Maar zo zijn we ook bezig met Andijk, Medemblik, Enkhuizen, Schellinkhout, Warder, Edam. Daarbij de diverse nieuwe locaties . En dat is dus alleen de regio IJsselmeer / Markermeer en randmeren gebied. Hetzelfde werk wordt ook in Zeeland en het Waddengebied gedaan!  Werk zat met daarbij allemaal vrijwilligers. 
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #37 Juli 13, 2009, 11:47:09
edit2Rapporteer  
Grappig is dat vogels op sommige plekken zelf ook voor veel overlast zorgen:
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article4916704.ece/Toerist_vlucht_weg_van_strandjes_om_ganzenpoep

Op de vooroever gaan er stemmen op om ganzen af te schieten (vergunning daarvoor is zelfs al binnen, maar niemand die durft).
stefarius

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #38 Juli 14, 2009, 08:40:05
edit2Rapporteer  
Workum is nog niet dicht, er hangen al jaren zware wolken. Tot nu toe hebben we het altijd open kunnen, met uitsluitend de meest noodzakelijke reguleringen en voor iedereen!

Periodiseringen, verenigingen, hesjes, parkeergeld willen we zo kitesurfen? We moeten oppassen dat we met deze verhoogde drempels op het water geen 2e gevangenis maken, creeeren we lucht uurtjes tussen een kleine ruimte aan boeien.

In mijn ogen is reguleren is een middel die je niet moet opleggen om de eigen verantwoordelijkheid van mensen af te pakken.
Spreek elkaar normaal aan! Werkt grotendeels prima zonder overbodige regels! We willen allemaal blijven kitesurfen. Het is veelal onwetendheid en dat kun je prima oplossen door goede begeleiding aan de waterkant!

Regiovertegenwoordiger Workum
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #39 Juli 14, 2009, 15:47:00
edit2Rapporteer  
Vanuit een groepje locals zijn we @ Mirns de wettelijke mogelijkheden aan het onderzoeken. 

 voortschrijdend inzicht?
Iman

Geen avatar

Berichten: 179
Antwoord #40 Juli 14, 2009, 16:54:32
edit2Rapporteer  

In mijn ogen is reguleren is een middel die je niet moet opleggen om de eigen verantwoordelijkheid van mensen af te pakken.
Spreek elkaar normaal aan! Werkt grotendeels prima zonder overbodige regels! We willen allemaal blijven kitesurfen. Het is veelal onwetendheid en dat kun je prima oplossen door goede begeleiding aan de waterkant!

Regiovertegenwoordiger Workum


ik lees al even mee op de forums, en dit blijkt dus niet te werken!

neem even Mirns, ik ben daar zelf geweest, en als je via het parkeer terrein naar het water loopt, kan je dat Bord gewoon niet missen!, als er dan verderop of ervoor nog een boord staat dat je als kitesurfer dat bord moet lezen! en mensen dan nog niet de regels volgens dan blijkt maar weer dat een groot aantal mensen hun verantwoordelijkheid niet kunnen nemen! (volgens mij is dat bord in het NL/EN or NL/Duits)

Ik ben helemaal voor het aanspreken van elkaar absoluut, maar de situaties op Mirns/Workum is niet iets van de laatste tijd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.