Idee: kite register

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Juli 19, 2009, 22:04:54
edit2Rapporteer  
Met verhoogd hartslag van irritatie lees ik de laatste tijd weer over bergen gear die worden geraust, van het strand, uit autos en containers.

Hier eentje om over na te denken en evt. actie op te ondernemen:

>> www.kiteregister.com* of www.kiteserials.com (klikken hoeft niet, sites bestaan niet)
>> Non-profit, neutraal initiatief van de kite community.
>> Heel simpel, zodar je gear is gejat (of weggedreven), inloggen en vul een paar basis kenmerken EN HET SERIENUMMER in, eventueel een fototje erbij.
>> Alle kite forums internationaal moeten hier aan meedoen, zodat het invullen ook op deze site, hanglos, Oase, etc. kan, en de data centraal gehost wordt.
>> Deze gegevens zijn publiek toegankelijk.
>> Parallel daar aan moeten de 2e hands sites worden voorzien van een banner oid waar je aangeboden gear kan checken.
>> Als je een kite wil kopen, vraag het serienummer op en klop het in de database, dan zie je gelijk of het gestolen is.

Het geheel wordt door een paar banner ads voor verzekeraars in de lucht gehouden. Voorwaarde is dat het een uniek open source achtig concept blijft anders loopt een slimme dotcommer mee weg.

* ghehe het lijkt alsof er al iemand mee bezig is?
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #1 Juli 19, 2009, 23:07:31
edit2Rapporteer  
rudo laat me de url weten, heb op katwijk behoorlijk trieste verhalen gehoord van kiters, die net wat bij elkaar gespraard hadden, een oudere kite als inruil gegeven en de nieuwe (nog niet afbetaalde kite) ff een dag in de container gestald hadden... en gejat. Moeten nu een lange tijd werken om een nog niet afbetaalde en getsolen kite terug te verdienen, triest triest.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Juli 19, 2009, 23:27:30
edit2Rapporteer  
zonder internationale backup geen nut, neem contact op met hanglos.nl en kiteforum.com en de duitse fora. Als er een platform komt die elke site makkelijk kan inbedden in hun eigen website heb je de grootste kans op succes.
Met bijvoorbeeld een alarm knop/lichtje wanneer iemand wat gevonden heeft Smiley
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Juli 19, 2009, 23:33:37
edit2Rapporteer  
zonder internationale backup geen nut, neem contact op met hanglos.nl en kiteforum.com en de duitse fora. Als er een platform komt die elke site makkelijk kan inbedden in hun eigen website heb je de grootste kans op succes.
Met bijvoorbeeld een alarm knop/lichtje wanneer iemand wat gevonden heeft Smiley
exactamundo! Dit is er een voor de gezamelijke Slissen, Tobies en tientallen anderen. En geen ego's, IKO's en IKA's erbij, gewoon vanuit het plebeum!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Juli 19, 2009, 23:35:14
edit2Rapporteer  
rudo laat me de url weten, heb op katwijk behoorlijk trieste verhalen gehoord van kiters, die net wat bij elkaar gespraard hadden, een oudere kite als inruil gegeven en de nieuwe (nog niet afbetaalde kite) ff een dag in de container gestald hadden... en gejat. Moeten nu een lange tijd werken om een nog niet afbetaalde en getsolen kite terug te verdienen, triest triest.
hee ik heb die URL net verzonnen en niet geboekt, iemand anders is er kennelijk al mee bezig, hopelijk in dezelfde sfeer als dit idee.
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #5 Juli 20, 2009, 08:04:49
edit2Rapporteer  
goed idee. Ik wil wel gaan bouwen hoor....
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Juli 20, 2009, 08:42:46
edit2Rapporteer  
Ik wil ook wel bouwen hoor. Is niet zo moeilijk enkel zal je veel sites moeten meehebben in dit idee.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #7 Juli 20, 2009, 09:04:28
edit2Rapporteer  
en een flinke database Smiley

idee is top..

maar dat was te verwachten.
Het is rudo Wink
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #8 Juli 20, 2009, 12:22:18
edit2Rapporteer  
Hosting kan op de kitehigh server mocht dat nodig zijn.
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #9 Juli 20, 2009, 12:27:46
edit2Rapporteer  
Je moet kijken of je de database van kitehigh,hanglos en eventueel kiteforum kan gebruiken en dat iedereen ook op deze sites de mogelijkheid krijgt/heeft hun serie nummer in te vullen Wink

Wanneer je dit dan geregelt hebt is het een kwestie van een site maken waar je alleen maar het serie nummer in hoeft te vullen en je ziet meteen van wie het is en of het als verloren opgegeven staat Wink
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #10 Juli 20, 2009, 13:01:19
edit2Rapporteer  
In 2003 zijn we begonnen met http://www.kitegearfinder.com.
Jammer genoeg is het nooit lekker van de grond gekomen.

Zou mooi zijn als er een database komt wereldwijd.

JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Juli 21, 2009, 18:31:48
edit2Rapporteer  
Goed idee...iemand nog connecties met Marktplaats?
ydd_kiter

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #12 Juli 21, 2009, 21:21:09
edit2Rapporteer  
Beste mannen,

Ik ben hier sinds een week mee bezig. Momenteel ben ik het WordPress blog aan het inrichten en de database er achter is bijna klaar. Deze moet nog gevuld worden.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen en sta natuurlijk open voor alle suggesties die jullie hebben!

Groetjes!

PS. De url plaats ik hier wanneer deze noemenswaardig is! Smiley
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #13 Juli 21, 2009, 21:28:23
edit2Rapporteer  
nice job, we zien het wel verschijnen
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #14 Juli 23, 2009, 10:01:49
edit2Rapporteer  
Hup, beetje opschieten met bouwen, Castricum is nu helemaal leeggehaald.

Mag ik raden naar de domeinnaam, is het http://www.kiteregister.com/ ?? Die is net geregistreerd. :-)
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #15 Juli 23, 2009, 18:02:44
edit2Rapporteer  
Het heeft geen zin om alle kites te registreren, onbegonnen zaak!

Beter is een "zwarte lijst" aanleggen van gestolen en verloren spullen. Met serienummers natuurlijk en de laatste "wettige"eigenaar erbij.

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #16 Juli 23, 2009, 18:43:29
edit2Rapporteer  
Het heeft geen zin om alle kites te registreren, onbegonnen zaak!

Beter is een "zwarte lijst" aanleggen van gestolen en verloren spullen. Met serienummers natuurlijk en de laatste "wettige"eigenaar erbij.


dat is ook precies het idee! Alleen gestolen en of verloren kite gear.
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #17 Juli 23, 2009, 18:48:45
edit2Rapporteer  
Mooi, maar ik hoop het niet in te hoeven vullen :-)
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #18 Juli 27, 2009, 08:07:25
edit2Rapporteer  
Ik zou wel iedereen zijn/haar serienummers van alle spullen in laten vullen. Kan je, als je spullen vermist zijn, een vinkje aan zetten dat ze zijn gejat.

Meeste mensen vergeten om serienummers te noteren, en bij verlies van spullen is het dus te laat.
wilfried

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #19 Augustus 06, 2009, 20:44:27
edit2Rapporteer  
Misschien een idee om een tracker in je bagage te stoppen !! Als blijkt dat deze dan gestolen is kun je gewoon via een google maps je gestolen spullen weer vinden. De trackers worden steeds kleiner !!! Of een bagage alarm van doberman erop werkt ook goed !! Ik mag volgens mij geen reclame maken dus moderator verwijder dit maar als ik het niet mag:
Doe het dan ook niet  Wink
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #20 Augustus 07, 2009, 11:13:01
edit2Rapporteer  
Als je reclame maakt voor spulletjes waarmee je je spullen kan terug vinden en of beveiligen dan doe je daar veel mensen een plezier mee.

Dus dan moet je er hier reclame voor maken

Dus pleur die shit hier weer neer en Reflex laten staan die zooi, he.  ThumpDown
sam

Berichten: 43
Antwoord #21 Augustus 07, 2009, 11:20:29
edit2Rapporteer  
Als je reclame maakt voor spulletjes waarmee je je spullen kan terug vinden en of beveiligen dan doe je daar veel mensen een plezier mee.

Dus dan moet je er hier reclame voor maken

Dus pleur die shit hier weer neer en Reflex laten staan die zooi, he.  ThumpDown

Amen
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #22 Augustus 07, 2009, 12:26:50
edit2Rapporteer  
bovendein zie ik dit meer als 'informatievoorziening'.

Aan de andere kant; eerste post en meteen je product aanbevelen.....
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #23 Augustus 07, 2009, 13:00:52
edit2Rapporteer  
Citaat
Aan de andere kant; eerste post en meteen je product aanbevelen

Zit ook wat in natuurlijk maar aan de andere kant als wij er ons voordeel mee kunnen doen. Vind ik het best. Grin

Maar effe googlen doet wonderen. effe zoeken op naam van dat hondenras wat genoemd wordt.

Heb effe zitten kijken maar er zitten best handige apparaatjes bij.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #24 Augustus 07, 2009, 13:29:39
edit2Rapporteer  
Ik kwam per ongeluk deze tegen.  Grin
Idd wel handig als je zonder auto je hele handeltje op de kant heb liggen. misschien zelfs als alleen je 2e boardje even laat uitrusten. ThumpsUp

Wat eigenlijk wel mooi zou zijn is een GPS-tracker voor als je board gestolen word of verliest na een mislukte cutback...  Tongue Lips Sealed
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.