Kitesurfers opgepakt voor poging doodslag

Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #25 Juli 20, 2009, 16:34:23
edit2Rapporteer  
Ik ken maar 1 29-jarige arnhemmer die kitesurft uit arnhem en die is actief hier op het forum namelijk eelke

maar mss zijn er meer
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #26 Juli 20, 2009, 16:40:42
edit2Rapporteer  
Zow.. zal je maar gebeuren...  Denk dat mijn agressie tegen mn belager dan ook niet meer binnen proporsie te noemen is....
Hoop dat het een beetje goed gaat met die jongen...

Tjah.. Oosteuropa.. andere mentaliteit.. Net als in bepaalde andere oosterlijke delen van de wereld is de geweldbereidheid gewoon veel hoger. In veel van dat soort landen is een mensenleven toch een andere waarde. Mijn beste vriend is getrouwd meeen poolse, en daar zie ik ook dat het wel goed kan. Al merk ik ook dat er een groot verschil is in normen en waarden. Sommige zijn stukken beter sommigen zijn in mijn ogen volslagen debiel.

Maarjah.. laten we eerlijk zijn, zo lief en onschuldig zijn we niet meer hier in nederland. Fysiek valt het allemaal nog wel mee, een paar incidenten daargelaten. Maar verbaal zijn we behoorlijk dezelfde kant aan het opgaan (zo niet erger). Sommige reacties zijn ook niet bepaald subtiel. Het is niets meer dan een kwestie van tijd dat die agressie die zich nu verbaal geuit word ook fysiek geuit gaat worden. Want ja.. we zijn dit soort buitenlanders die stelen, bedreigen en geweld gebruiken tegen "ons" (dit geval een medekiter) meer dan zat.

Tegen de gemiddelde kitende duitser kunnen we al niet echt normaal meer doen. Gezien de reacties hier af en toe.

En met "we" bedoel ik mezelf ook mee.  Misschien zelfs wel meer als de rest.


Mooi gereflecteerd!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Juli 20, 2009, 16:42:08
edit2Rapporteer  
In het kader van het politieonderzoek zou het zeer onverstandig zijn als de betrokkene nu gaat reageren. Zal hij ook wel niet mogen indien hij al een advocaat heeft.

En laat hem maar even, het is niet niks om zo belaagd te worden door dat tuig! Angry
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #28 Juli 20, 2009, 16:52:36
edit2Rapporteer  

Als het een huftertje was geweest die het aan de stok had gekregen, dan was het heel wat minder goed afgelopen met die lithowers........


[/quote]

oh dus een andere nl kiter helpen jullie niet die haast verzopen word..
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #29 Juli 20, 2009, 17:04:51
edit2Rapporteer  
bizar verhaal dit
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #30 Juli 20, 2009, 17:06:05
edit2Rapporteer  
Zojuist op de radio een interview met de Politie Rijnmond

Daarin roemt de politie het optreden van de medekiters die de jongen hebben ontzet. Het was een zeer gevaarlijke situatie en de jongen in kwestie is erg geschrokken.

Dus hulde aan diegene die hebben ingegrepen! ThumpsUp


@ Sjorsie: je leest niet goed: ze zeggen niet dat ze niet zouden helpen, alleen met de belagers was het dan anders afgelopen....
En eerlijk gezegd als ik zie dat er iets met een kitemaat van mij gebeurd zou ik ook "iets" feller reageren als bij een onbekende. Niets menselijk is ons vreemd natuurlijk Undecided
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #31 Juli 20, 2009, 17:09:36
edit2Rapporteer  
Vind de reacties die ik lees beetje triest tegenover de personen uit Litouwen.
Ik spreek ze regelmatig, hele aardige mensen. Vader met zijn 2 zoons, 12 en 19 jaar. Ik kom ze regelmatig tegen op de stranden in zeeland zuidholland.
Om ze in verband te brengen met de mafkezen die kites jatten..............
Ze zijn zelf ook bestolen geweest van enkele kites.

Was erbij het het zien gebeuren. Ik wil niet goed praten dat de persoon uit Litouwen erop getimmerd heeft. Dat is niet de manier zoals we met elkaar om moeten gaan.

Ik heb verhalen van beide kanten gehoord. Kan me redelijk indenken waar de frustratie is ontstaan.

mocem

Berichten: 874
Antwoord #32 Juli 20, 2009, 17:53:22
edit2Rapporteer  


Ik heb verhalen van beide kanten gehoord. Kan me redelijk indenken waar de frustratie is ontstaan.



verklaar is nader???
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #33 Juli 20, 2009, 18:02:14
edit2Rapporteer  
Wat het ook is, het zal nooit een reden zijn om een ander op z'n bek te gaan slaan.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #34 Juli 20, 2009, 18:04:48
edit2Rapporteer  
Precies........maar dit was een onnodige uitspatting van agressie. En niemand duikt  zomaar ergens op, om erop los te beuken. Maar ingeval dat het een bekend hufter kitemaatje slachtoffer was geweest dan was de politie er niet bij gehaald maar zou waarschijnlijk gelijk de pleuris zijn uitgebroken.
Het feit dat de Lithowenaar nog wel een hand aan Fonsje gaf om aan te geven dat alles okay was geeft al aan dat hij geen gezeik wilde met de locals. Blijkbaar wist hij wel wie hij aan kon pakken en wie niet. Tevens vroeg de politie aan een paar huftertjes die alles gezien hebben te getuigen.
Buiten de gebruikelijke irritatie aan prutsers @ da Sluf is er nooit agressie, dus erg jammer dat de agressor het voor zichzelf heeft verziekt. Je dagje kiten is verziekt en een aanklacht tot doodslag wil je niet aan je broek hebben.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 Juli 20, 2009, 18:09:05
edit2Rapporteer  
Die "aardige" Litouwers waar je het over hebt Rory, zitten wel mooi vast voor poging tot doodslag!
En de politie Rijnmond zelf geeft interviews in het landelijke nieuws over deze zaak. Als het een ordinair opstootje was geweest wordt er echt niet zoveel lucht aan een dergelijke zaak gegeven.

En irritaties genoeg tegenwoordig met drukke spots. Maar iemand op zijn bek slaan, en daarna onderwater duwen...
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #36 Juli 20, 2009, 18:17:12
edit2Rapporteer  
Rory, heet die vader toevallig Heiki?
De enige Litouwse kiter die ik ken, collega-instr. uit Cabarete.
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #37 Juli 20, 2009, 18:18:15
edit2Rapporteer  
Uit die 3 regels kun je niet concluderen wiens schuld het is. Zowiezo is dit bericht in alle media klakkeloos overgetyped.
Overal staat precies hetzelfde stukje text, dus niemand heeft de moeite gedaan om ff een telefoontje te plegen ofzo.

Ik ga het niet goed praten, maar men men maakt zich hier wel heel erg druk om.
Het kan net zo goed zo zijn gebeurt :
Die gast was lekker ze eigen ding en het was die Arnhemmer z'n fout. Die begint vervolgens ook nog eens een hele grote bek op te zetten en bedreigende gebaren te maken.
Best mogelijjk dat ie dan ff zijn cool verliest en hem een klap op ze kop verkoopt.
Als die gast dan een nog grotere mond opzet, douwt ie hem ff met ze kop onder water, zodat ie ff af kan koelen.
Wat de rol van die zoon is geweest staat er niet bij.

Moet je dat dan direct een poging tot doodslag noemen of gewoon een beetje waterboarding?
Een poging tot doodslag door een Litouwer klinkt wel een stuk spannender.

Zoalang ik geen uitgebreide ooggetuige verslagen heb gehoord kan ik niks concluderen.
10 regeltjes uit een ANP berichtje kan ik niks mee
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #38 Juli 20, 2009, 18:32:15
edit2Rapporteer  
Volgens de getuigen die het hebben zien gebeuren kwam de eerste klap van de Lithouwenaar, vervolgens in een wurggreep onder water getrokken. Kan mij wel voorstellen dat je aan een aanklacht tot doodslag indient.......ongeacht wat de aanleiding ook geweest moge zijn.
Hoe aardig de beste man ook moge zijn, hij zit nu toch aardig in de shit door die aktie.
T-men

Berichten: 24
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #39 Juli 20, 2009, 18:53:39
edit2Rapporteer  
Of het te begrijpen is of niet  "wij" kitesurfers zijn ook weer eens in het nieuws ThumpDown:

NOS : Kitesurfers met kort lontje
headlinez.nl : Kitesurfer probeert man te verdrinken
Rijnmond : Kitesurfers opgepakt voor poging doodslag
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #40 Juli 20, 2009, 19:02:55
edit2Rapporteer  
Nu ik er nog ff over nadenk, heb ik in mijn tiener-jaren best wel veel pogingen tot doodslag uitgevoerd.
Er was zelfs een jongen bij die, zo goed als elke keer dat ik in het zwembad was, wel een poging tot doodslag van me te pakken had.

Heeft nooit de krant gehaald.
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #41 Juli 20, 2009, 19:25:56
edit2Rapporteer  
@ martin404:
 heb even jou reacties hier en op hanglos.nl gelezen,
 ik weet niet wat je wilt bereiken, en waarom je deze gebeurtenis probeert goed te praten maar ik kan je  vertellen dat het enorm doorzichtig is!  loser
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #42 Juli 20, 2009, 19:41:49
edit2Rapporteer  
WTF, dit gaat wel weer heel ver. Dit soort gasten horen helemaal niet in deze sport thuis. Laat ze lekker in hun eigen land de agressieve aap uithangen!!
foxracing

Berichten: 1
Antwoord #43 Juli 20, 2009, 19:44:22
edit2Rapporteer  
Nu ik er nog ff over nadenk, heb ik in mijn tiener-jaren best wel veel pogingen tot doodslag uitgevoerd.
Er was zelfs een jongen bij die, zo goed als elke keer dat ik in het zwembad was, wel een poging tot doodslag van me te pakken had.

Heeft nooit de krant gehaald.

Daarom probeer je het goed te praten, het is voor jou heel normaal om dit soort dingen te doen  ThumpDown.
 
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #44 Juli 20, 2009, 19:48:44
edit2Rapporteer  
Op mirns is het dit weekend ook een aantal keren gebeurd het was wel erg druk en dan kunnen zulke dingen gebeuren.
En dan zijn het de beginnende kiters die niet willen wijken van hun lijn ja op het aller laatste moment en dan gaat het mis, maar dan los je het normaal op toch ,maar je gaat toch niet iemand zo maar op de bek slaat Cry loop naar mekaar toe als de draden weer uit elkaar zijn en vraag of alles goed is en niets kapot is en zeg SORRY even goede vrienden toch  InLove
Want dit slaat echt alles letterlijk en figuurlijk Angry
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #45 Juli 20, 2009, 19:52:45
edit2Rapporteer  
@ shockman: mee eens, sterker nog ik had dit weekend ook wel kunnen flippen dan op mirns als veroorzaker van een bende met 3 kites haha. ben gewoon heengelopen, allemaal de safety laten trekken (mijne was weggevlogen door mijn fout dus was al los en hun hadden echt geen optie meer) en toen de hele bende uit de knup halen en naar de kant om even later als medekiters lachend door te kunnen de hele dag.
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #46 Juli 20, 2009, 20:13:43
edit2Rapporteer  
Nu ik er nog ff over nadenk, heb ik in mijn tiener-jaren best wel veel pogingen tot doodslag uitgevoerd.
Er was zelfs een jongen bij die, zo goed als elke keer dat ik in het zwembad was, wel een poging tot doodslag van me te pakken had.

Heeft nooit de krant gehaald.

Daarom probeer je het goed te praten, het is voor jou heel normaal om dit soort dingen te doen  ThumpDown.
 

Ik maakte het verhaal een stukje mooier dan het was.
Normaal vond ik het niet, maar ik heb nooit aangifte van poging tot doodslag gadaan.
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #47 Juli 20, 2009, 20:24:05
edit2Rapporteer  
@ martin404:
 heb even jou reacties hier en op hanglos.nl gelezen,
 ik weet niet wat je wilt bereiken, en waarom je deze gebeurtenis probeert goed te praten maar ik kan je  vertellen dat het enorm doorzichtig is!  loser

Zoek dan zelf maar uit wat ik wil bereiken.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #48 Juli 20, 2009, 20:27:02
edit2Rapporteer  
@ martin404:
 heb even jou reacties hier en op hanglos.nl gelezen,
 ik weet niet wat je wilt bereiken, en waarom je deze gebeurtenis probeert goed te praten maar ik kan je  vertellen dat het enorm doorzichtig is!  loser

Zoek dan zelf maar uit wat ik wil bereiken.

wat is dat nou voor een raar antwoord...
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #49 Juli 20, 2009, 20:28:04
edit2Rapporteer  
Volgens mij heeft flyingcunt zijn naam verandert in Martin 404 loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.