Afstellen van Rebel 14m2 2007 met 2009 bar

S

Geen avatar

Berichten: 50
Juli 30, 2009, 11:44:11
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik hoorde laatst van iemand dat een rebel 2007 (14m2) een modificatie nodig heeft met betrekking tot de 5e lijn afstelling. Ik heb mijn rebel 2007 tweedehands met bar gekocht, dus daar zal het al wel goed zitten.

Nu wil ik mijn rebel 2007 met standaard afgestelde 2009 bar vliegen, weet iemand of ik dan iets speciaals moet doen? Hoe merk ik eigenlijk of de kite nu goed staat afgesteld (los van het feit dat-ie lekker vliegt), zijn er nog punten waar ik op kan letten?

Verder vroeg ik me af of jullie in verschillende windcondities nog de setting (aantal knoopjes) van de lijnen op de North bar veranderen of alles met de depower strap doen.

Alvast bedankt voor alle hulp!
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #1 Juli 30, 2009, 11:55:25
edit2Rapporteer  
Hoi S,

Alweer een rebel vraagje Grin

Bij de rebel moet je uitgaan dat alle lijnen dezelfde lengte hebben (standaard afstelling). Het maakt niet uit voor je 2009 bar.

Loop je lijnen uit. Fixeer je chickenloop aan je bar (depowerkoord volledig op power). Fixeren kan door gebruik te maken van je microhook (2009 bar zit dit niet standaard erop maar wel bijgeleverd). Kijk nu of je lijnen allemaal even lang zijn. Bij mij staat hij op het middelste knoopje aan de bar (onder de drijvers).

Ik verander nooit de knoopjes ongeacht de windsterkten (depoweren of een andere maat kite pakken).

Volgens mij was dit het.

Succes.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.