Hoort de PKRA in Nederland thuis?

Sebas

Berichten: 65
Juli 30, 2009, 16:10:13
edit2Rapporteer  
Hee,
Heeft er iemand enig idee of er wel eens is geprobeerd de PKRA naar Nederland te halen.
Hartstikke leuk dat ze nu bezig zijn in St peter Ordning aan de Noordzee in Duitsland, maar 'onze' Noordzee is inmiddels kweekvijver voor de betere kitesurfers van de wereld. De PKRA top 3 heeft met 2 Nederlanders een behoorlijk Hollands karakter.

Ik weet het. Ons land zou in vergelijking met de tropische bestemming wat slecht aandoen en bovendien is de wind weinig zeker. Maar met de 2 laatste PKRA´s in St Peter Ordning (baggerwind) en Fuerteventure (vlagerige zut) zijn deze argumenten eigenlijk niet veel waard. Bovendien kent geen enkel ander land zo´n dichtheid aan kitesurfers, wat een groot publiek bijna garandeerd.
jporry

Berichten: 59
Antwoord #1 Juli 30, 2009, 16:17:20
edit2Rapporteer  
leuke stelling Tongue

Het inderdaad een leuke actie omf PKRA of KPWT binnen te halen ThumpsUp
We hebben op zich ook goede en veel locaties waar dit allemaal gedaan kan worden.

Misschien dat NKV er al mee bezig is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juli 30, 2009, 16:46:50
edit2Rapporteer  
Idd. leuke stelling.

Ooit hadden we in Scheveningen ook de windsmurfworldcup stop, dus waarom niet?
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Juli 30, 2009, 19:05:12
edit2Rapporteer  
Ik zeg nee, de PKRA kan niet zonder Nederland. Maar na de slechte wind op de pkra aan de belgische kust van vorig jaar of 2 jaar terug zie ik het er niet van komen.
flykite

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #4 Juli 31, 2009, 09:07:13
edit2Rapporteer  
Reflex
De weersonstandigheden heb je niet in de hand
 
zie het kiteboard open dat was toch ook geslaagd.
ik denk dat er een goede organisatie moet zijn.
en natuurlijk sponsors ??
 
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #5 Juli 31, 2009, 10:10:16
edit2Rapporteer  
Het zou zeker leuk zijn en ik zou gaan kijken.
Maar wat ik ooit ergens gelezen heb is dat zo'n geintje behoorlijk wat geld kost.
Voor de KPWT geloof ik zo'n €25.000,- aan prijzengeld
Voor de PKRA nog meer zelfs en deze zijn dan al gezakt met de prijzen.

Ik denk dat Nederland dan toch te klein is met te weinig bedrijven die zulk soort bedragen willen sponseren dus helaas zie ik het niet gebeuren.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Juli 31, 2009, 10:36:09
edit2Rapporteer  
En Belgie is groter? Tegenwoordig in deze internationale wereld is het niet al te moeilijk om sponsoren te vinden hoor. Mischien wel met de kredietcrisis.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7 Juli 31, 2009, 20:58:29
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik weet het. Ons land zou in vergelijking met de tropische bestemming wat slecht aandoen en bovendien is de wind weinig zeker.

Je moet niet gaan vergelijken met andere landen. Het gaat er om wie de beste kitesurfer is, en de beste kitesurfer kan zijn tricks in alle omstandigheden!

En dan zie je pas wie echt goed zijn! Zet maar eens een poppetje uit het warme Brazilië met de meest constante wind, op onze Noordzee met een vlagerige Zuidwester. Dikke kans dat ze er opeens niets van bakken  Tongue
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #8 Juli 31, 2009, 21:43:32
edit2Rapporteer  
Natuurlijk hoort het in NL thuis.
NL is windland bij uitstek, alle seizoenen hebben we wind wat wil je nog meer!?

Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #9 Juli 31, 2009, 22:04:36
edit2Rapporteer  
Het PKRA hoort in nederland thuis maar tja er is gewoon geen geld voor hier dus blijft het in de landen waar het windzeker is en er dus altijd competitie gevaren kan worden.
Waarom duitsland dan wel nou daar is geld en hier niet Wink kijk alleen al hoe groot het daar wordt opgezet er is ene heel dorp voor het PKRA gebouwd daar.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10 Juli 31, 2009, 22:09:42
edit2Rapporteer  
Ik zeg Texel afhuren en gaan met die banaan
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #11 Juli 31, 2009, 22:31:07
edit2Rapporteer  
Nou Kevin in Noord Duitsland waar hij gehouden word is de windkans wel groter als hier hoor Wink Maar ligt er niet aan of er wel of geen wind is. Er moet een organisatie op poten gezet worden die de pkra daadwerkelijk hier wil halen. Voor geld is alles in Nederland te krijgen. Dus gewoon sponsoren zoeken (noem het maar gewoon) en de boel organiseren.

In Belgie is het wel geweest dus in Nederland kan het ook.

Het NKV heeft gewoon het geld, de middelen en de tijd niet om dit te doen. Het zal toch echt van een andere bron moeten komen. Eventueel is samenwerking met wat Nederlandse pro's.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #12 Juli 31, 2009, 22:45:18
edit2Rapporteer  
Natuurlijk hoort het in Nederland thuis. Bovendien heeft Nederland best wel een grote windzekerheid.

check dit tabel:

michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #13 Augustus 03, 2009, 17:00:28
edit2Rapporteer  
de laatste die dat in nederland gaat doen in nederlands is wel het NKV is het gewoon niet de organisatie voor

weet toevallig dat iemand dit (al jaren) probeerd maar die laat wel van zich horen als het zover is.

in princiepe is sponsoring erg belangrijk en tegen de tijd voor dat soord dingen weer butget is zien we het vanzelf
vissie

Berichten: 757
Antwoord #14 Augustus 03, 2009, 23:05:45
edit2Rapporteer  
we hebben het hier wel over Nederland..
Nederland-regels..crisis..
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #15 Augustus 05, 2009, 20:09:20
edit2Rapporteer  
dude, crisis is overal en er zijn genoeg spots waar een pkra gehouden kan worden.

regels en crisis is dus een niets argument.

wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #16 Augustus 06, 2009, 07:24:36
edit2Rapporteer  
regels en vergunningen zijn weldegelijk een argument.
Het ongelimiteerde pamperen en zalven door 'onze' overheid, het onmogelijk maken dat zelfs de grootste debiel zichzelf kan bezeren aan een glas water. Om misselijk van te worden.

En ja, dan zijn er dus ook regels en beperkende maatregelen (lees: vergunningen) voor het organiseren van een extreme sport evenement op een publieke plaats.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 Augustus 06, 2009, 08:23:34
edit2Rapporteer  
Die regels houden het echt niet tegen om een PKRA te organiseren hoor.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.