Pully (billy) Bar

Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Augustus 15, 2009, 23:45:24
edit2Rapporteer  

Soms duiken er appart ontwikkelingen in de kitesport op. Nu is een 2:1 opzet niet nieuw maar de bevestiging van het (de)powerkoort in dit filmje ziet er wel heel appart uit. De lijn lijkt in de bar op te splitsen!?

http://www.kiteflix.com/billybar.html
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #1 Augustus 15, 2009, 23:48:20
edit2Rapporteer  
dit heb ik al eens eerder gezien, de lijn gaat idd door de bar
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #2 Augustus 16, 2009, 03:22:15
edit2Rapporteer  
Zie et nut ff helemal niet van dit systeem....
je kan je handjes in et midden houden dat wel. Maar volgens mij best link met die touwen die de bar in gaan.. vingertjes dr tusse enzo...
najah zal wel ergensmeer nut hebben dan een normale bar.... ofzo...
Daantjer

Berichten: 7
Antwoord #3 Augustus 17, 2009, 23:01:52
edit2Rapporteer  
Lijkt mij ook niet echt een nuttig systeem,

Verder zie je dat hij zijn chickenloop niet om zijn trapezehaak heeft, maar met een touwtje vast heeft zitten, Komt je bar alleen maar verder van je af, lijkt me ook niet echt safe?

Misschien denken ze als ze met iets nieuws komen, of het nou beter is of niet, dat het weer beter verkoopt...
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #4 Augustus 17, 2009, 23:50:41
edit2Rapporteer  
voor uitgehaakte tricks zie ik wel voordeeltjes, je hand mooi in het midden houden zonder een depowerkoord tussen je vingers bijvoorbeeld (dat kan namelijk goed pijn doen als je na het inhaken de bar iets verschuift, glipt de huid van je vinger tussen t koord en het bargat! niet fijn. en het is sowieso niet fijn met een dik depowerkoord tussen je vingers...)
zou het zelf niet kopen, lijkt me vooral slijtage  gevoelig en ook moeilijk te controleren op slijtage laat staan vervangen...
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #5 Augustus 18, 2009, 08:17:05
edit2Rapporteer  
Het is een Sheetable pulleybar. Dus de voordelen van een Pulleybar (sneller sturen van de kite), maar niet de nadelen er van, (wel depower dus).

Zal wel een markt voor zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 18, 2009, 09:15:41
edit2Rapporteer  
Erg complex met 5 pulley's. Hoe zou dat gaan met wat zand erin?

Er is zeker een markt voor. Op locaties met constante wind is het ideaal om met een C-kite in de golven te kunnen spelen. Wij in NL hebben er dus niets aan, vandaar dat je ze hier ook nooit zag. Vooral begin van deze eeuw waren ze erg populair. Door de komst van de 4 lijns kite wilde een hoop terug naar de twee lijner....tja, wakestyle Tongue

O.a. de naamdrager van je kites, Spoednik, was groot fan van deze bar Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.