Waveboard & lichtwindboard

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #25 Augustus 20, 2009, 17:02:00
edit2Rapporteer  
Mooi boardje Rocketman! Maar het lijkt net of hij heel weinig rocker heeft, klopt dat?

idd heeft heel weinig rocker
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #26 Augustus 20, 2009, 17:18:58
edit2Rapporteer  
ziet er inderdaad netjes uit Rocketman.
Wat zijn de hoogste golven dat je al hebt gepakt? alleen mee in  Nederland gevaren?
is het ook een lichtwindboardje? Van hoeveel knopen ben je vertrokken en welke kite gebruik je dan?


alleen in NL gevaren, hoogste golven tot nu schat zo'n 2 - 2.5m, dit met een rhino'7 10m bij 24kn, kon er zaterdag met m'n 14m torch met 15kn op de noordzee nog goed mee varen (95 kg). Tij stond weliswaar op keerpunt, dus geen stroming. Minder wind weet ik niet, want dan blijf ik thuis.

Opvallend met dit board is, dat als ik een golf pak ik het gevoel krijg alsof ik zacht door boter ga, het voelt heel anders dan als je hoogte loopt met  zijwaardse druk op de vinnen. Harde bottom turns en dat soort dingen, ben ik nog niet aan toe maar ik laat m'n ervaring dan wel ff weten.
mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #27 Augustus 20, 2009, 17:32:27
edit2Rapporteer  
Hoi Stuitrover,
leuk dat die S-quad je zo goed bevalt !
Dus als ik het goed lees is het wel degelijk een lichtwindboardje?
(anders dan ik van een aantal anderen had gelezen)
op zich wel goed nieuws hoor, want dan is hij voor mij terug in the running  Grin

Hoeveel weeg je?
Ik dacht mogelijk aan 5'3''  (maar begrijp dat ik dan iets minder snel aan de slag kan dan met een 5'9''...)
weeg zelf 70kg

@rocket man, die ervaring daar ben ik zeker benieuwd naar dus mag je zeker laten weten!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Augustus 20, 2009, 20:32:40
edit2Rapporteer  
He Rocketman. Die vlakke rocker zorgt voor veel low-end. Maar in de regel iets meer geschikt voor hogere golven. Maar met je 95kg scheelt het zeker.

Mijn UG heeft een veel rondere rocker, en dat merk je hoewel dankzij een grote concaaf het low-end strapless er goed is. Maar je merkt dan wel dat hij minder scherp is.

Ik heb alleen nog een vraag over de thruster set-up van mijn plank. Die van mij heeft nl. verstelbare hoek t.o.v. de bodem van het board, alsook in de lengterichting. volgens mij moet ik daar eens mee gaan experimenteren.
stuitrover

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #29 Augustus 21, 2009, 10:24:36
edit2Rapporteer  
Stab, de lichtwind wigenschappen heb ik vergeleken met twin-tips. Dan pak ik liever de S-Quad. Het kan natuurlijk zijn dat andere directionals nog iets betere lichtwind eigenschappen hebben. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee en kan dat dus niet beoordelen.

Laatst een sessie waarbij ik zonder mijn 12 zat. Toen heb ik afwisselend met een 9 op de directional en 14 op een twintip gevaren. Met die 9 op de twintip was ik nergens gekomen.

Laatste keer dat ik me gewogen heb, zat ik ook rond de 70.
mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #30 Augustus 21, 2009, 23:19:46
edit2Rapporteer  
heb deze namiddag een Squad 5'3'' 2008 kunnen testen  Grin
de eerste keer op een kitewaveboard en de wind was op sommige momenten best vlagerig en soms ff helemaal weg maar soms echt goed en heb me super geamuseerd!  ThumpsUp
wat een verschil met men TT ! Daarna nog op men TT gevaren en dat voelde aan als thuiskomen   
maar zp'n waveboard moet ik me ook echt aanschaffen en hoe sneller hoe liever  Grin
vertrek binnenkort op verlof en daar zouden wel eens mooie golfjes (golven?) kunnen zijn dus daar kan ik er ook veel fun mee hebben

heb nog geen groter boardje getest dus weet niet of dat nu beter is. Maar wil je niet juist een boardje dat zo beweeglijk mogelijk is?
Het board was vandaag best wel nerveus, en upwind varen ging beter met men TT, (om over het gijpen nog maar te zwijgen, daar ben ik nog niet aan begonnen op die 2u) maar dat zal ongetwijfeld voor een groot stuk aan het gebrek aan ervaring met dat type board liggen
vandaag een paar leuke golfjes gepakt
twijfel wel nog over de maat en over 2008 of 2009....
mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #31 Augustus 21, 2009, 23:29:05
edit2Rapporteer  
bedenk me wel dat het soms best moeilijk was om meegepakt te worden door de golf. Ik moest soms wel wat sinusen om te kunnen blijven spelen op de golven (Best Waroo 12m)
dus mss dat aan de Nederlandse kust een iets groter board beter is? (ondanks dat de golven best rommelig zijn)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Augustus 22, 2009, 13:43:04
edit2Rapporteer  
dus mss dat aan de Nederlandse kust een iets groter board beter is? (ondanks dat de golven best rommelig zijn)

Dat had ik je toch al gezegd?  Wink
mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #33 Augustus 22, 2009, 23:44:47
edit2Rapporteer  
 Smiley je hebt helemaal gelijk Michiel
maar laten we eerlijk zijn, we ondervinden het allemaal liever zelf uit eerste hand, toch?   Grin
ik ben overtuigd van het feit dat ik zo'n boardje moet hebben, echt wel !!
twijfel nu alleen nog om de maat (het zal soieso de Cabrinha Squad 2009 worden).
5'9'' of 6'1''....?
of ben ik nu aan het melken over enkele centimeters?
some opinion please... Michiel?  Roll Eyes
spleene_benelux

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #34 Augustus 25, 2009, 13:05:13
edit2Rapporteer  
hola, dat is héél veel informatie in 1 reactie rocket man!  Grin  ThumpsUp
denk dat ik deze afprint en ga uitpluizen  schater

bestaat er geen boek met al zo'n informatie verzameld? of een goeie website?

of rocket man, wil jij geen boek schrijven?  Wink

was er inderdaad al uit dat ik wat veel vroeg en ga dus op verschillende gebieden een keuze moeten maken
denk trouwens dat ik die voor een groot deel al gemaakt heb

-type golfsurfboard
-quad fin
- removable straps
-voornamelijk op nederlandse golven maar ik moet er toch ook wat mee kunnen varen op iets grotere golven (lees IETS grotere golven :-) )

let the search continue  Smiley


test zoveel mogelijk boards kan ik alleen maar zeggen...zitten zoveel verschillen in ...

wil je een keer de zone testen laat het mij weten.Heb hier 2 test zones liggen
174x44


mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #35 Augustus 28, 2009, 20:13:57
edit2Rapporteer  
thanks 4 the tip spleene_benelux, maar ondertussen een Cabrinha S-quad 5'7" aangeschaft en vandaag ontvangen  Grin Grin Grin
morgen gelijk testen.
Vrouwenpolder of Brouwersdam? Iemand een tip?  Huh

wordt soieso wel fun gok ik   Joepie Joepie Joepie Joepie
mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #36 Augustus 28, 2009, 22:38:33
edit2Rapporteer  
niemand een idee waar de betere golven zijn? Vrouwenpolder of Brouwersdam?  Undecided
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #37 Augustus 28, 2009, 23:45:25
edit2Rapporteer  
Kan je zo totaal niet zeggen, afhankelijk van richting, knopen, getij, stroming etc.

Algemeen gezien is vrouwerpolder wat wilder maar vandaag was bdam ook vrij pittig.

Als je echt golven wilt kan je beter op locaties als wijk aan zee etc gaan kijken.

der Torch

Berichten: 488
Antwoord #38 Augustus 29, 2009, 00:12:30
edit2Rapporteer  
als je de voorspellingen wilt weten wat betreft golven check dan www.surfweer.nl

elke dag update met veel info...
mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #39 Augustus 29, 2009, 08:52:37
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.