kitescene over 10 jaar, jouw visioen

c0g

Geen avatar

Berichten: 157
Antwoord #25 Augustus 21, 2009, 13:44:09
edit2Rapporteer  
Het probleem is, dat ze het materiaal te veilig hebben gemaakt zodat er veel minder ongelukken gebeuren nu.  Grin Zo haken er te weinig mensen af.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #26 Augustus 21, 2009, 15:57:19
edit2Rapporteer  
c0g: Kitesurfing Thema: SURVIVAL OF THE FITTEST...
lijkt mij niet dat wij naar de tijd terugmoeten van 2 lijns kites zonder depower en zonder Safety...
Niet echt bevorderlijk voor de sport....

c0g

Geen avatar

Berichten: 157
Antwoord #27 Augustus 21, 2009, 16:25:06
edit2Rapporteer  
Was maar een grapje, mbetz.

Maar het is wel zo dat je vroeger harder werd afgestraft als je liep te klooien, dus door de safety is de sport nu laagdrempeliger geworden.

Vroegah zag je 5 kiters op zee, en mensen vonden dat mooi en interessant, maar dachten er niet meteen aan om 't ook te gaan doen.
Nu, als er 200 kites in de lucht zijn, denken er meer mensen dat 't een makkelijk op te pikken sport is..., die 200 andere gasten doen het tenslotte ook toch?
Hup--->markplaats,---> Rhino12m uit 2002 gescoord en gaan met die banaan Grin

Ik ben trouwens heel positief over de kitescene over 10 jaar hoor,  ik denk dat de hype over gaat waaien en dat er alleen met 20+ graden nog drukke dagen zullen zijn.
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #28 Augustus 21, 2009, 18:13:49
edit2Rapporteer  
mensen, ik denk dat het allemaal wel meevalt... ok het is druk, maar het is nu ook het drukste moment van het jaar....

het is mooi weer, het is bouwvakvakantie.... wat denk je dan???

ik wed dat de helft van de kiters die nu bezig zijn, toeristen zijn...... duitsers, belgen en nederlanders uiteraard.

Als je een paar weken na de bouwvak op een doordeweekse dag op de spots gaat kijken kan je de mensen weer op een paar (of misschien drie dan) handen tellen.......

dus gewoon nog even wachten tot die zure vakantieperiode weer voorbij is!!
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #29 Augustus 22, 2009, 00:15:42
edit2Rapporteer  
De nieuwe hype schijnt er al te zijn. Stand up paddle wordt het nieuwe windsurfen, las ik van de week in de Metro. Grin
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #30 Augustus 22, 2009, 00:41:04
edit2Rapporteer  

Bij bijna elke sport in Nederland moet/of wil je lid zijn van een  vereniging of club.
Waarom dan niet bij kitesurfen?


Dat is alleen als je competitie speelt.
Er zijn overal vrije voetbalveldjes, basketbalveldjes, wandelgebieden, zeilwateren, surfgolven, zonnebaadzandbakken, als je al niet je eigen dambord, pingpongtafel, mountainbike of paard hebt.
Clubs zijn er voor mensen die dat gezellig vinden (moestuinvereniging, lekker zeuren over onkruid bij de buren) of in een georganiseerde competitie willen spelen.

Ik denk dat er over 10 jaar meerdere Nederlanders wereldkampioen of Olympisch kampioen kitesurfen zijn geworden, en dus de sportbobo's er geld in zien. Dat vreselijke sportnationalisme opent heel veel deuren.
Plus het Barney-effect: iedereen ging opeens darten toen hij wereldkampioen werd.
Het aantal spots wordt veel groter, je krijgt over 15 jaar het eerste kunstmatige kiteatol in het IJsselmeer waar je met alle windrichtingen kunt kiten.
Computergestuurde kitesimulator + stroming en golven in elk zwembad over 20 jaar.
Nieuwe disciplines: simultaankiten, bodydragvijfkamp, onderwaterkiten met perslucht en beeldschermpje 3D-radar voor de bovenwatersituatie.

Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #31 Augustus 22, 2009, 07:43:40
edit2Rapporteer  
Ik hoop inderdaad dat het een hype is, en dat deze, nog voor het te laat is over is.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #32 Augustus 22, 2009, 08:25:49
edit2Rapporteer  

Bij bijna elke sport in Nederland moet/of wil je lid zijn van een  vereniging of club.
Waarom dan niet bij kitesurfen?


Dat is alleen als je competitie speelt.
Er zijn overal vrije voetbalveldjes, basketbalveldjes, wandelgebieden, zeilwateren, surfgolven, zonnebaadzandbakken, als je al niet je eigen dambord, pingpongtafel, mountainbike of paard hebt.
Clubs zijn er voor mensen die dat gezellig vinden (moestuinvereniging, lekker zeuren over onkruid bij de buren) of in een georganiseerde competitie willen spelen.

Ik denk dat er over 10 jaar meerdere Nederlanders wereldkampioen of Olympisch kampioen kitesurfen zijn geworden, en dus de sportbobo's er geld in zien. Dat vreselijke sportnationalisme opent heel veel deuren.
Plus het Barney-effect: iedereen ging opeens darten toen hij wereldkampioen werd.
Het aantal spots wordt veel groter, je krijgt over 15 jaar het eerste kunstmatige kiteatol in het IJsselmeer waar je met alle windrichtingen kunt kiten.
Computergestuurde kitesimulator + stroming en golven in elk zwembad over 20 jaar.
Nieuwe disciplines: simultaankiten, bodydragvijfkamp, onderwaterkiten met perslucht en beeldschermpje 3D-radar voor de bovenwatersituatie.


nou dan weten we dat! Bedankt, topic kan op slot.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 Augustus 22, 2009, 11:02:18
edit2Rapporteer  
De nieuwe hype schijnt er al te zijn. Stand up paddle wordt het nieuwe windsurfen, las ik van de week in de Metro. Grin

Ja, marketingspreuk wordt waarheid dankzij de dames en heren onafhankelijke verslaggevers.

Is wel grappig dat stand-uppen. Zag ze gisteren bezig op HvH. En over hype gesproken, die tak van golfsurfen doen ze al duizenden jaren. En het werd weer populair in de jaren 50 van de vorige eeuw. Dus een heeele oude hype.

Rudo: ben jij mod geworden, sinds wanneer Huh
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #34 Augustus 23, 2009, 23:43:02
edit2Rapporteer  
nou dan weten we dat! Bedankt, topic kan op slot.

Misschien moet je de titel van het topic nog eens lezen.
~erwin~

Berichten: 26
Antwoord #35 Augustus 24, 2009, 16:36:32
edit2Rapporteer  
Ik denk dat over 10 jaar vooral gelachen wordt om de kitesurfbroek die ze ooit aan hadden...   Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.