Strut kapot

Slainthe

Geen avatar

Berichten: 35
Augustus 21, 2009, 19:40:33
edit2Rapporteer  
Vandaag was nou zo'n typische dag waarop niets goed ging. Beginner dus naar Autostrand. Kite opgepompt (Best Waroo), oplaten, naar het water lopen ..... he, een strut is leeg. Weer terug, landen, strut opblazen en naar het water.

Zoals gezegd beginner dus de kite dondert nog wel eens met geweld in het water. Na zo'n crash vlieger de lucht in, buigt en vouwt een beetje en dondert zonder fout mijnerzijds uit de lucht.... Leading edge liep langzaam leeg. Ik naar de kant en leading edge deflate ventieltje was klein stukje opgegaan. Ok, LE weer opgepomp en de middenstrut was ook leeg. Opgepompt en PANG dat was het einde van de strut en ook het einde van een middag die maar 45 minuten in het water had geduurd.....

Vraag van mij aan jullie cracks:

1.  Hoe kan het dat die strut zomaar klapt (komt dat wellicht omdat ik de LE al had opgepompt?)
2.  Waar kan ik een nieuwe strut voor de Best Waroo 2007 kopen (heb 2e hands gekocht)

Alvast bedankt

groet,

Rene
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #1 Augustus 21, 2009, 20:18:36
edit2Rapporteer  
Hee Rene dat is balen zeg, heb het zelf ook eens gehad, de strut was zelfs door het doek heen geklapt, dus moest ook een nieuw stukje zeil op. Is dit bij jou ook zo? of is je doek nog heel gebleven?

Op vraag 1 kan je niet zomaar antwoord geven, misschien iemand anders hier, maar het kan echt meerdere oorzaken hebben. Ik denk dan aan, crashen, slijtage, te hard opgepompt, warmte misschien zelfs?

Op vraag 2, je kunt gewoon een nieuwe strut kopen maar ze zijn vaak ook gewoon te plakken, wil je het niet zelf doen, ik zou zelf niet precies weten hoe het moet en wil liever dat het goed gemaakt word dat ik het probleem erna niet meer heb. Dan moet je even bij een winkel langs, hier in de buurt bijvoorbeeld Eurofun, en daar kunnen ze hem voor je maken.

Ik was voor mijn strut, voor het plakken en naar de zeilmaker, 80 euro kwijt. Dus als je zeil niet kapot is dan ben je een stuk minder kwijt.

Hoop je genoeg info gegeven te hebben en anders moeten andere het maar aanvullen Wink

succes
-{M!C}{!3L}-

Geen avatar

Berichten: 137
Antwoord #2 Augustus 21, 2009, 20:24:12
edit2Rapporteer  
Als het gat in je strut te groot is moet hij gesealt worden en dat doen ze geloof ik niet bij eurofun. Als het ook niet gesealt is moet je een nieuwe kopen. Voor beide zou ik contact op nemen met mr tube -->www.mistertube.nl
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #3 Augustus 21, 2009, 23:27:57
edit2Rapporteer  
Als het gat in je strut te groot is moet hij gesealt worden en dat doen ze geloof ik niet bij eurofun. Als het ook niet gesealt is moet je een nieuwe kopen. Voor beide zou ik contact op nemen met mr tube -->www.mistertube.nl


Mistertube is een onderdeel van de winkel windsurfing renesse, ik had ook een gat in mijn LE en mij werd terecht geadviseerd een nieuwe te kopen en dit heb ik dan ook gedaan bij hun Wink
Service is dik in orde, dus misschien weten ze ergens nog een strut voor je uit te halen Wink
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Augustus 21, 2009, 23:40:01
edit2Rapporteer  
De strut eruit halen is echt heel makkelijk, ook er weer terug in (als je uitleg nodig hebt hoor ik het wel...vraag eerst advies voor je hem eruit haalt...)
Alleen als je een knal hoorde is het gat waarschijnlijk te groot om te plakken.
Ik zou via een shop een nieuwe bestellen en er zelf in doen (of laten doen als het gratis is).
Slainthe

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #5 Augustus 22, 2009, 00:10:42
edit2Rapporteer  
Wat ik hoorde was een duidelijke PANG. Klonk dicht bij de LE dus vandaar dat ik dacht dat het wellicht was omdat ik net ervoor de LE weer had opgepompt. Ik denk dus dat het niet te plakken is en dat ik gewoon een nieuwe strut nodig heb. Weet alleen ff niet waar ik die moet kopen!
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #6 Augustus 22, 2009, 02:01:52
edit2Rapporteer  
mistertube.nl>>>>contact>>>>kom je automatisch in contact met windsurfing renesse die je vast wel verder kunnen helpen Wink
Een andere zaak waar ik ook zeer tevreden over ben is Eurofun.nl, dus voordat je zegt: ik weet niet waar ik een nieuwe strut kan kopen, eerst deze 2 zaken eens mailen ThumpsUp
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #7 Augustus 25, 2009, 12:34:19
edit2Rapporteer  
afhankelijk welke regio je zit kan je ook voor Farla in Den Haag kiezen.

Mijn Bladder & leading edge waren geklapt op het water.. Harde knal.. scheur in bladder en leading edge doek..  Farla heeft beide MEGA de MEGA netjes gerepareerd voor 40E. Hij is nu al paar keer op 't water gestuiterd zonder een kik te geven..  aanrader dus..
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #8 Augustus 25, 2009, 12:51:37
edit2Rapporteer  
Ook hier zeer goede ervaringen met Farla Sails in Den Haag...hele goede service, niet duur en reparatie's zijn erg netjes uitgevoerd ThumpsUp
Slainthe

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #9 Augustus 27, 2009, 13:56:16
edit2Rapporteer  
Dank voor alle tips.

Gisteren de bladder eruit gehaald. Zit een scheur van een cm of 3 in, in het dubbelwandige gedeelte vlakbij de LE.

Heb net met Farla gebeld. Morgenvroeg breng ik de bladder, ik kan hem een uur of 2 later weer halen.

Als ie klaar is laat ik mijn bevindingen nog even weten.

groet,

Rene
Slainthe

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #10 September 02, 2009, 10:53:04
edit2Rapporteer  
Tot slot:

Donderdag was mijn bladder klaar. 20 euri. Nog een tijdje met de Peter staan praten. En instructies gekregen van hem over hoe de bladder te plaatsen. Zaterdag naar Oostvoorne, mooie wind en lekker weer: vandaag zou het gebeuren wisten we zeker. Met mijn kitemaatje heel voorzichtig de bladder in de strut getrokken mbv veel talkpoeder. Flapje aan het uiteinde naar binnengevouwen. ALles volgens instructie Farla en Best (video).

Heel voorzichtig oppompen. Goed voelen ondertussen of de bladder overal goed uitzet. Niet aan het uiteinde maar dat is logisch, dat kan pas als ie vollloopt, dan moet ie naar buiten ploppen. Op 70% van oppompen .... PANG ......  Angry Huh Undecided Embarrassed Angry Cry

Bladder opnieuw overleden.  Kitedag leek verloren. Kitemaat (90 + kg) zette zijn 10m2 Ocean Rodeo op en ik kon niet anders dan 13 m2 Best Waroo. Teveel leek me met de wind van zaterdag. Veel 9m2 en 10m2 op het water, wat goeie kiters die met 12+ m2 voeren. Voor mij bleek het een regelrechte meevaller want voor het eerst in mijn leven heb ik kunnen kitesurfen. Waar de 10m2 van mijn kitemaat niet voldoende power had en de 9 m2 van mij dus ook niet had gehad met mijn 95+ kg, trok de 13 m2 mij prachtig uit het water en kon ik de kite parkeren op 10 uur. Gillend en joelend (zal raar zijn geweest op de kant om zo'n 38 jarige kale dikke uit zijn dak te zien gaan van gewoon een rakje varen) over het water bij het autostrand.

Voor allen aanwezig afgelopen zaterdag: excuus daarvoor.  Grin

Terug naar Farla op maandag. Gratis opnieuw gerepareerd en door hen in de strut geplaatst. De 9 m2 is weer klaar. Ik ben erg onder de indruk van Farla. Niet lullen maar poetsen principe wat mij als Grunninger enorm aanspreekt. En top dat ze de 2e keer gratis hebben gemaakt.

Met dank aan Farla.
brutus

Berichten: 214
Antwoord #11 September 02, 2009, 10:59:07
edit2Rapporteer  
Terug naar Farla op maandag. Gratis opnieuw gerepareerd en door hen in de strut geplaatst. De 9 m2 is weer klaar. Ik ben erg onder de indruk van Farla. Niet lullen maar poetsen principe wat mij als Grunninger enorm aanspreekt. En top dat ze de 2e keer gratis hebben gemaakt.

Met dank aan Farla.
Is die 9 nu al wel weer opgepompt geweest dan?
Straks zit er een scherp schelpje oid aan de binnenkant van je strut en knapt ie als je op 't strand staat weer.

Hulde aan Farla..
Slainthe

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #12 September 02, 2009, 11:14:52
edit2Rapporteer  
Yep, is keihard opgepompd!
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #13 September 05, 2009, 15:19:18
edit2Rapporteer  
Ja Farla is idd een top zaak met een goede service ThumpsUp Joepie
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #14 September 05, 2009, 16:45:01
edit2Rapporteer  
Plakken is echt heel makkelijk, gewoon ff leren doen. sinds ik het kan nooit meer een lekke strut gehad..

hmmm is dit geluk afdwingen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.