Lidmaatschap/betalen voor spots

S

Geen avatar

Berichten: 50
Augustus 22, 2009, 11:39:24
edit2Rapporteer  
Hoi iedereen,

Ik ging gisteren naar Noordwijk aan Zee en compleet onwetend ( Huh  ThumpDown had het misschien moeten zien/lezen, maar dat was nou eenmaal niet het geval) wilde ik bij de beach and break spot aan de slag. Ik werd daarna aangesproken over lidmaatschap en dat ik daar niet mocht kiten zonder te betalen.

Even uitgelegd dat ik dat niet wist, maar ik vroeg me af welke spots gratis zijn en het beste vanuit Utrecht te bereiken zijn. Al met al (benzine 10E / parkeergeld 7.5E / lidmaatschap voor een enkele keer 10E of 50E/jaar) wordt het zo wel een dure grap om eens naar zee te gaan. Muiderberg/Strand Horst zijn dan toch een stuk goedkoper aangezien ik niet zo heel veel tijd heb om te gaan kiten.

Verder vroeg ik me af wat de specifieke voordelen zijn om lid te worden van een club (zoals beach and break) en daar dan te gaan kiten? Ik neem geen les meer, dus waarom zou ik moeten betalen?

Alvast bedankt,
groeten, Steven.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 Augustus 22, 2009, 12:02:17
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit van een betaalde spot gehoord. Werd je niet gewoon in de maling genomen ofzo. Op de website van Beach en Break staat niets over een lidmaatschap. Ikzelf zou nooit betalen voor een spot. De zee en de wind horen wat mij betreft gratis te zijn. Het zou natuurlijk kunnen dat B en B dat stukje strand huurt van de gemeente ofzo.

Gr. Jelle
S

Geen avatar

Berichten: 50
Antwoord #2 Augustus 22, 2009, 12:13:14
edit2Rapporteer  
Nee, ik heb van twee verschillende mensen gehoord (1e sprak me aan, bij de 2e vroeg ik wat nou precies de kosten waren).

Verder sprak deze man me aan:
http://www.beachbreak.nl/beach-break/team/10-hank-snel.html

Blijkt de eigenaar van B and B te zijn, lijkt me niet dat hij grapjes gaat uithalen met mensen...

Vind het ook een beetje raar dat je moet betalen om ergens te kiten en ik vraag me af hoe B and B dat juridisch geregeld heeft (koop/huur je de noordzee dan?!?), maar goed, dat zal allemaal wel.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #3 Augustus 22, 2009, 14:55:06
edit2Rapporteer  
Je had eigenlijk moeten vragen tot waar "hun" stukkie strand dan liep. Kun je daarnaast aan de slag :-)
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #4 Augustus 22, 2009, 15:15:58
edit2Rapporteer  
Klopt, BeachBreak en ook de KSN in Noordwijk zijn clubs waar je niet zomaar mag kiten. BeachBreak is meer een lesstrand en niet bedoeld voor iedereen om vrij te kiten. (Niet iedereen kan daar volgens mij lid worden, een daglidmaatschap is wel mogelijk als het daar niet te druk is en je hoogte kan lopen.)

De KSN zul je wel gevorderd moeten zijn wil je daar lid worden. Alternatief in Noordwijk is dan Langervelderslag deze is helemaal gratis. (Zijn 3 spots in Noordwijk dus).

Vanuit Utrecht kun je eventueel uitwijken naar Zandvoort, daar gaan redelijk wat kiters heen uit Utrecht. Makkelijk te bereiken met het OV (trein stopt ervoor) en het is gratis.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Augustus 22, 2009, 15:27:16
edit2Rapporteer  
Ik heb over deze bewuste club en spot al een hele discussie gehad op hanglos.
Daar ga ik niet weer aan beginnen maar ik blijf bij mijn mening dat ik betaald
kiten de grootste bullshit is die er ook maar kan zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 22, 2009, 15:39:16
edit2Rapporteer  
Ik heb over deze bewuste club en spot al een hele discussie gehad op hanglos.
Daar ga ik niet weer aan beginnen maar ik blijf bij mijn mening dat ik betaald
kiten de grootste bullshit is die er ook maar kan zijn.

Mee eens
Maar gezien de alsmaar groter wordende drukte en straks de sluiting van de Slufter misschien wel actueel op meer stranden Undecided
S

Geen avatar

Berichten: 50
Antwoord #7 Augustus 22, 2009, 20:50:23
edit2Rapporteer  
Ik heb over deze bewuste club en spot al een hele discussie gehad op hanglos.
Daar ga ik niet weer aan beginnen maar ik blijf bij mijn mening dat ik betaald
kiten de grootste bullshit is die er ook maar kan zijn.

Precies!
Kun je een link posten naar die discussie? Ik had al even gezocht.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #8 Augustus 22, 2009, 21:18:37
edit2Rapporteer  
Ik heb over deze bewuste club en spot al een hele discussie gehad op hanglos.
Daar ga ik niet weer aan beginnen maar ik blijf bij mijn mening dat ik betaald
kiten de grootste bullshit is die er ook maar kan zijn.
Volledig mee eens. Een strand en de wind kan nooit prive-eigendom zijn. Het wordt een ander verhaal als voor dat lidmaatschap ook wederdiensten verricht worden zoals bv een rescuedienst.
Woodmaster

Berichten: 128
Antwoord #9 Augustus 23, 2009, 10:22:59
edit2Rapporteer  
Die gasten van Noordwijk eo hebben toch poen zat!
Hoop dat bij de eerste NW storm die hele teringzooi mee wordt gespoeld de Noordzee in.........Beetje entree betalen om te mogen kiten!! DIKKE MIDDELVINGER voor die gasten loser!!
S

Geen avatar

Berichten: 50
Antwoord #10 Augustus 23, 2009, 12:54:41
edit2Rapporteer  
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die het vreemd vind dat er geld voor spots gevraagd wordt, hoewel ik ook in andere discussies heb gelezen dat dit het resultaat is van lange discussies met de gemeente. Daar heb ik natuurlijk ook respect voor, het zou slecht zijn als in Noordwijk kite helemaal verboden zou zijn.

Weet iemand of dit op andere spots aan zee ook zo is? Zandvoort  bijvoorbeeld (ga ik binnenkort weekend heen)?
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #11 Augustus 23, 2009, 13:01:34
edit2Rapporteer  
betalen voor spots echt grote bullshit. Misschien dat ik het ooit zou doen als ik dan ook mijn auto beveiligd kan neerzetten en er ook nog eens een treintje naar de spot rijd waardoor ik geen lange (autostrandachtige) afstanden hoef te lopen, misschien dat ik er dan wel wil voor betalen.

Echter met de opkomende drukte en vele nieuwe kiters denk ik dat het misschien wel eens de toekomst zou kunnen worden, helaas.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Augustus 23, 2009, 13:04:37
edit2Rapporteer  
Ik heb over deze bewuste club en spot al een hele discussie gehad op hanglos.
Daar ga ik niet weer aan beginnen maar ik blijf bij mijn mening dat ik betaald
kiten de grootste bullshit is die er ook maar kan zijn.

Precies!
Kun je een link posten naar die discussie? Ik had al even gezocht.

Moet ik even zoeken hoor, als ik hem heb zal ik hem posten.

@ Michiel, ik hoop dat er iets komt waarbij je aan moet tonen dat je veilig
kan varen en goedzeemansschap heb. En dat je daar per jaar lidmaatschap
aan moet betalen en dat je zo mag kiten op alle spots/
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Augustus 23, 2009, 13:08:15
edit2Rapporteer  
@ Michiel, ik hoop dat er iets komt waarbij je aan moet tonen dat je veilig
kan varen en goedzeemansschap heb. En dat je daar per jaar lidmaatschap
aan moet betalen en dat je zo mag kiten op alle spots/

Dat lijkt me dan nog de minst vervelende optie.
Maar hoe wordt dat getoetst (theorie examen afleggen?) en wie controleerd dat? En dat gaat geld kosten om dat weer te handhaven = duur lidmaatschap om uberhaupt te mogen varen. Hopelijk komt het niet zover...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 Augustus 23, 2009, 13:18:04
edit2Rapporteer  
@ Michiel, ik hoop dat er iets komt waarbij je aan moet tonen dat je veilig
kan varen en goedzeemansschap heb. En dat je daar per jaar lidmaatschap
aan moet betalen en dat je zo mag kiten op alle spots/

Dat lijkt me dan nog de minst vervelende optie.
Maar hoe wordt dat getoetst (theorie examen afleggen?) en wie controleerd dat? En dat gaat geld kosten om dat weer te handhaven = duur lidmaatschap om uberhaupt te mogen varen. Hopelijk komt het niet zover...

Daar heb je wel gelijk in, maarja we zien wel hoe het gaat lopen.
En hopelijk komt het niet zover.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #15 Augustus 23, 2009, 15:22:38
edit2Rapporteer  
Weet iemand of dit op andere spots aan zee ook zo is? Zandvoort  bijvoorbeeld (ga ik binnenkort weekend heen)?

Lees mijn eerdere post. Zandvoort (The Spot) is gratis, IJmuiden is gratis, Langervelderslag (Noordwijk) is gratis, Wijk aan Zee is ook gratis, HvH is gratis en ga zo maar door. Meeste spots zijn wel gratis, maar Zandvoort (The Spot) kan je rustig heen, is een super leuke gezellige spot.
TMK

Berichten: 126
Antwoord #16 Augustus 23, 2009, 23:52:09
edit2Rapporteer  
Daar heb je verschillende zones, namelijk voor leden en niet leden.

Als je moet betalen op spots met maar 1 zone is dat grote bullshit en onredelijk.

Als je orde wilt moet de spot met nummers werken (hesje halen, borg 20 euro (die je weer terug krijgt). Betaal je ze 1 euro per keer zodat ze hun hesjes kunnen afbetalen + voor de moeite.

Op mijn homespot zoals Ijmuiden zou het prima kunnen. Leden naar zone 1, en niet leden naar zone 3. Wil ik niet zeggen dat ik er voorstander van ben, maar ook geen tegenstander.

Sowieso liever een paar centen lichter voor een goed geregelde kitespot met mensen die kunnen varen, dan een zone waar het een grote zooi is en het gevuld is met marktplaatskiters en duitsers.

Definitie duitser: Iemand uit duitsland die zich voordoet als kamikaze-piloot, ik heb niks tegen duitsers, wel tegen hun kiters die er geen ballen van kunnen.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #17 Augustus 23, 2009, 23:58:54
edit2Rapporteer  
Ik heb over deze bewuste club en spot al een hele discussie gehad op hanglos.
Daar ga ik niet weer aan beginnen maar ik blijf bij mijn mening dat ik betaald
kiten de grootste bullshit is die er ook maar kan zijn.

Ik geef je ook gelijk
thelorrr

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #18 Augustus 27, 2009, 18:44:56
edit2Rapporteer  
Betaald kiten?? WTF
Dat je moet betalen voor parkeerplekken is te begrijpen...

Ze kunnen dat toch alleen doen als de zee/wind van hun zou zijn, en dat is het niet. Het lijkt me niet dat ze een stuk zee van de gemeente gekocht hebben?\ Of toch wel...? Straks platsen ze nog bordjes: Privé terrein, verboden toegang voor onbevoegden...
 

 
Luvos

Berichten: 10
Antwoord #19 Augustus 31, 2009, 12:30:36
edit2Rapporteer  
Echt belachelijk. Geldklopperij..

Je kan toch ook niet zomaar een stuk strand/zee claimen.. Dat je moet betalen idd voor parkeerplaats en de wc, ja logisch maar de zee..?? Undecided
matta

Berichten: 195
Antwoord #20 September 01, 2009, 09:50:47
edit2Rapporteer  
Goed alternatief is Langevelderslag (lekker rustig en genoeg ruimte als je eventjes naar links loopt) Of IJmuiden (ook links, lekker rustig) Beiden een uurtje rijden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.