Review: Best Nemesis NXG 2010 (9m)

JorritPi

Berichten: 1557
Augustus 23, 2009, 10:12:58
edit2Rapporteer  
 Joepie

http://www.bestkiteboarding.com/09-Page-Nemesis-NXG-Review   


ThumpsUp


Ik zit er momenteel op te wachten en ik heb er ook al mee gevaren, het is een heel nieuwe ervaring, en dan wel een zeer positieve! De kite is zeker aggresief maar wel heel smooth en vrij makkelijk te rijden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 23, 2009, 10:15:25
edit2Rapporteer  
Klinkt als een interessante kite! Hij komt er goed uit!
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #2 Augustus 23, 2009, 10:30:14
edit2Rapporteer  
ik weet het ik weet het  TIS BEST
nou niet allemaal tegelijk naar de winkel rennen !!!!!!!!!
hey jorrit waar heb je hem getest ? wil hem ook wel effe proberen  ThumpsUp
ben een hele grote nemifan

zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #3 Augustus 23, 2009, 11:45:44
edit2Rapporteer  
Hans ,Ik zag Jerry van der kop er vorige week ook al mee varen ,ziet er erg mooi uit maar is meer een freestyle kite geworden ,loopt ook iets minder hoogte ..maar kiteloopen gaat top  ..
ik wil hem zeker ook even proberen ... Grin
zie filmpje:
http://www.bestkiteboarding.com/2010-NXG
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #4 Augustus 23, 2009, 21:54:29
edit2Rapporteer  
Klinkt goed Grin

Op de site zeggen ze trouwens dat ie nog beter hoogte loopt.
Dus vraag me af wat de waarheid is.

Citaat
The all new Nemesis NXG sets the bar for performance riding, providing the perfect balance between C-kite responsiveness and SLE performance. Demanding riders will find it the unbeatable choice for Big-air and high powered Freestyle riding styles.



Combining Twister Tech tm with a radical new wingtip layout and C-kite plan-shape delivers faster, more powerful turn initiation with reduced bar pressure, maximizing handling responsiveness in any wind conditions. Our Cuben Equipped LE construction reduces drag and improves LE stiffness allowing you to ride the Nemesis NXG harder and faster upwind so you can spend more time in the competition zone.


A deeper, more powerful central canopy profile delivers incredible low wind ability while the VP3 bridle completely eliminates backstall, even when riding unhooked, ensuring that the NXG remains ultra stable across its entire wind range. Add in Canopy Framing, a 3D Kevlar airframe and Best’s legendary Surf Tough construction and you have the number one kite choice for all performance focused riders, in any wind, on any wave.
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #5 Augustus 24, 2009, 17:28:04
edit2Rapporteer  
Heeft IEMAND die Team-C (nieuwe Yarga) al gevlogen?? ben benieuwd
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Augustus 24, 2009, 18:29:45
edit2Rapporteer  
Ik las afgelopen week ff de fora van Best door over het 2010 materiaal...vreemd dat er hier nog niks over staat...de 2010 Waroo ziet er ook weer goed uit wbt performance...maar de kleuren vind ik gruwelijk...en dat is dan weer jammer...want 2009 was juist zo mooi

En de NGX is ook erg mooi...je leest alleen at wisselende verhalen over waar hij nu goed in is..heb nog geen goed beeld waar ik hem moet plaatsen....maar zou ook eens wat moeten testen......
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #7 Augustus 24, 2009, 18:31:55
edit2Rapporteer  
ach ik lees het al jeroen
HET IS EEN ECHTE BEUNKITE  Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
en daarmee moet je wel kunnen varen dus enige ervaring is dan heel erg nodig  schater schater schater schater
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #8 Augustus 26, 2009, 08:06:12
edit2Rapporteer  
@ Jeroen, ook bij Best zeggen ze dat ie iets minder hoogte loopt. En dat klopt ook.

De lift is veel meer geworden! Je gaat echt heel hoog, alleen is de hangtime iets minder dan de 2009. De kite trekt lekker door als een c-kite en hij is bijzonder stabiel voor een c-shape type kite.

Naar mijn weten is de kite nog niet te testen en zijn er maar een beperkt aantal NXG's naar Nederland gestuurd. Als het goed is ben ik één van de lucky one's. Half september verwachten ze de echt verkoop te starten. Testen kan, maar dan moet je even lang mij in Scheveningen komen.

terrorwally
Gast
Antwoord #9 Augustus 26, 2009, 16:40:44
edit2Rapporteer  
De kite ziet er erg netjes uit! wil hem graag zo snel mogelijk testen!
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10 Augustus 26, 2009, 18:07:09
edit2Rapporteer  
@ Jeroen, ook bij Best zeggen ze dat ie iets minder hoogte loopt. En dat klopt ook.

De lift is veel meer geworden! Je gaat echt heel hoog, alleen is de hangtime iets minder dan de 2009. De kite trekt lekker door als een c-kite en hij is bijzonder stabiel voor een c-shape type kite.

Naar mijn weten is de kite nog niet te testen en zijn er maar een beperkt aantal NXG's naar Nederland gestuurd. Als het goed is ben ik één van de lucky one's. Half september verwachten ze de echt verkoop te starten. Testen kan, maar dan moet je even lang mij in Scheveningen komen.

OK houd me ff op de hoogte dan, ben wel erg benieuwd ernaar Grin

JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #11 Augustus 27, 2009, 08:26:38
edit2Rapporteer  
Zal ik doen. Ik hoop dat kite bye the way vrijdag of zaterdag binnen te hebben!!!!
Harm

Berichten: 865
Antwoord #12 Augustus 28, 2009, 23:41:22
edit2Rapporteer  
De kite is al te testen bij www.xwatersport.com. morgen lekker windje...

JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #13 Augustus 29, 2009, 08:41:45
edit2Rapporteer  
 YeSS
Sandro

Berichten: 99
Antwoord #14 Augustus 29, 2009, 21:28:24
edit2Rapporteer  
Heb hem vrijdag ook al bij Van Den Berg zien liggen...
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #15 Augustus 29, 2009, 21:33:59
edit2Rapporteer  

Ik ben niet bepaald een best fan, maar toen ik op vakantie de 2009 nemsis had getest van een maat....heb ik hem ineens nog maar een dag of twee aan de tand gevoeld... YeSS  Grin


Dus ik ben wel zeer benieuwd naar de 2010, ik denk dat het een topkite wordt !!
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #16 Augustus 31, 2009, 20:18:14
edit2Rapporteer  
@ _jeroen_ , je moet wel even goed lezen.

"Our Cuben Equipped LE construction reduces drag and improves LE stiffness allowing you to ride the Nemesis NXG harder and faster upwind so you can spend more time in the competition zone"

Ze zeggen niet dat de 2010 beter hoogte loopt dan de 2009 maar enkel dat Cuben Viber er voor zorgt dat je beter hoogte loopt, en 2009 heeft ook Cuben Viber
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #17 Augustus 31, 2009, 20:19:15
edit2Rapporteer  
Yes, hij is binnen!!! Morgen eind van de middag eens even flink testen op de Slufter!!  Joepie Joepie Joepie
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #18 Augustus 31, 2009, 20:27:16
edit2Rapporteer  
Zag hem afgelopen zaterdag ook op wijk (bunker) die gast kon er nog niet veel over vertellen hij kite er voor het eerst mee.
Was overigens een witte ziet er wel mooi uit maar wel erg besmettelijk 1 keer mee op S.Hout in nat gras van de winter en hij ziet er niet meer uit  Undecided
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #19 Augustus 31, 2009, 21:05:04
edit2Rapporteer  
Yes, hij is binnen!!! Morgen eind van de middag eens even flink testen op de Slufter!!  Joepie Joepie Joepie

En loopt ie beter hoogte of niet????????????
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #20 Augustus 31, 2009, 21:05:47
edit2Rapporteer  
Zag hem afgelopen zaterdag ook op wijk (bunker) die gast kon er nog niet veel over vertellen hij kite er voor het eerst mee.
Was overigens een witte ziet er wel mooi uit maar wel erg besmettelijk 1 keer mee op S.Hout in nat gras van de winter en hij ziet er niet meer uit  Undecided

Wit is idd wel erg besmettelijk, ik had een andere kleur genomen!
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #21 September 01, 2009, 00:17:32
edit2Rapporteer  
De kites zijn alleen maar verkrijgbaar zo. Enkel de grafics hebben een kleur. Gelukkig kite ik nooit in de buurt van gras  Cheesy en is de leading edge (ervaring van '09) wel makkelijk schoon te maken.

Morgen (di) ga ik 'm dan echt testen. En ik hoop dan een leuk een oprecht verslagje er over te kunnen schrijven. Dan kom ik er vast wel achter of ie goed hoogte loopt, @ Jeroen, lees even wat ik een paar posts hiervoor heb geschreven. En Best schrijft juist ergens dan ze wat van de upwind hebben ingeleverd voor meer lift en pull tijdens uitgehaakte tricks.

Ik heb een 10m dus het is even afwachten of het niet te hard gaat waaien op de Slufter en anders gewoon lekker ouderwets met de 7m Waroo het water op.
 Joepie Joepie
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #22 September 01, 2009, 22:37:46
edit2Rapporteer  
Nou, laat maar horen! Heel Slufter heeft jullie zien varen! Jammer dat jullie zo ver weg aan het opruimen waren..wilde wel ff kijken je je verhaal horen...

Kites zagen er top uit en de hoogte en hangtime waren dik in orde! Lowend ook meteen goed getest!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #23 September 09, 2009, 11:06:00
edit2Rapporteer  
Waar blijven die reviews????
wakestylez

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #24 September 11, 2009, 00:42:03
edit2Rapporteer  
Ik probeerde de 10M gisteren. Als vloog heel goed. Nemisis veel anders dan vorig jaar. Het is meer een "C" kite dan een SLE kite.

U hoeft niet duwen en trekken om de macht. Je vliegt de kite door het raam. Hang tijd is ongelooflijk. Turning snelheid is erg snel. Bar druk is erg licht. I like it.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.