Rails waveboard

Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
September 08, 2009, 22:53:05
edit2Rapporteer  
Hey,

Ben bezig met mijn eerste boardje en ben behoorlijk op weg. Het is een (houten) waveboard gebouwd volgens www.woodsurfboardplans.com (het wordt wel wat stoffig hier in de huiskamer Roll Eyes). Het board dat ik bouw is een fish en zal ongeveer een 6.2 worden. Heb het frame nu helemaal klaar, en de bottom zit er ook aan. Nu twijfel ik eigenlijk nog over 2 dingen:

- Zal ik een thruster of een twin setup doen voor de vinnen? Ik heb fcs vinnen besteld (thruster), nu kan ik natuurlijk een thruster maken en maar 2 vinnen erin schroeven. Het nadeel is dat de plugs voor de achterste vin wat lastiger te monteren zijn. Zal ik veel verschil merken tussen een thruster of een twinfin?
- Hoe scherp moet ik de rails maken om lekker te kunnen varen, ik neem aan dat de rails van een kiteboard een stuk scherper moeten zijn dan van een golfsurfboard. Maar dit kan ik nergens terugvinden. Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt!

Groeten,
Stefan

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 September 08, 2009, 23:53:41
edit2Rapporteer  
ik be ngeen waveexpert, maar je meot de rail toch vrij rond houden hoor. Gezien je je druk uit je vinnen haalt, niet uit je rail. Als je de rail scherp doen, is het board niet meer wendbaar e.d.
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #2 September 09, 2009, 08:45:24
edit2Rapporteer  
Rail is niet veel scherper dan van een wave board..... aan de voorkant rond, en op ongeveer 2/3, van voren bekeken, wordt de rail scherper.

Kijk eens naar een kitesurfboard hoe de rail er uit ziet. Lijkt me best belangrijk voor de karakteristieken van de plank.
boon

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #3 September 09, 2009, 08:56:06
edit2Rapporteer  
Leuk hobbyproject! Ben erg benieuwd naar je gefreubel, zou leuk zijn om wat pics te zien!
Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #4 September 09, 2009, 17:50:26
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties, heb er wat foto's bijgedaan. Ga denk ik binnenkort maar even langs een kiteshop om de boards wat beter te bekijken. Heeft iemand van jullie misschien ook foto's van de rails van een kite-waveboard??
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 September 09, 2009, 20:10:41
edit2Rapporteer  
Thx voor je foto's man!

Jij hebt de ribben bekleed met glasvzel(op de hoek met de binnenhuid van de bodem van het board)?
En je gebruikt gewoon triplex als huid?geen mooie houtlatjes(a-la jensen e.d.)?
Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #6 September 09, 2009, 20:25:11
edit2Rapporteer  
Ik heb inderdaad de ribben bekleed met glasvezel en epoxy. Alle verbindingen zijn daar erg sterk van geworden.
Zowel de ribben als de huid zijn gemaakt van multiplex 3mm. Zou graag latjes gebruiken maar heb op dit moment nog geen cirkelzaag, en die heb je wel echt nodig als je latjes als deck gaat doen.
Daarnaast is multiplex ook wat goedkoper en erg makkelijk te verwerken. Wellicht mn volgende board met latjes. Maar eerst ff ervaring opdoen met dit board.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #7 September 15, 2009, 13:28:28
edit2Rapporteer  
Vul je het holle gedeelte op met schuim ofzo( wat voor schuim?)
Of laat je het hol?
En is het dan sterk genoeg om mee te kiten?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.