Beetje K**!!!!!! moet stoppen met kiten.

dimitri
Gast
September 13, 2009, 18:44:13
edit2Rapporteer  
Loop al een paar maanden met pijn in mijn grote teen.
Na een paar dokters bezoekjes en een foto het heugelijk nieuws mogen verwerken dat ik met botslijtage kamp.

Het grote kootje van mijn grote teen heeft een ringvormige botwoekering wat operatief weg gehaald zal moeten worden.
Dit zal een terugblijvend probleem blijven is mij verteld.
Als ik in de verdere toekomst mijn voet verkeerd zou blijven belasten zullen ze zelfs het kraabeen verweideren en de teen vastzetten met pennen...... zal dus goed op de houding en gebruik van m`n stapper moeten gaan letten.

Ben dus genoodzaakt om de kites in de wilgen te hangen.
Heel de zooi zal ik moeten verkopen....

Beetje niks maar helaas....
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #1 September 13, 2009, 18:47:52
edit2Rapporteer  
Yo donkey,

heel veel sterkte met het vinden van een nieuwe sport die net zo gaaf is als het kiten. Kan beetje indenken in je situatie. het een hernia en mag iig tot maart niet meer maar wellicht wel nooit meer .....

darky001

Berichten: 330
Antwoord #2 September 13, 2009, 18:57:25
edit2Rapporteer  
ik weet hoor maar als je normaal vaart en geen dingen als springen doet kan best nog wel kiten denk ik.

als je mijn poot zien (verbrijzeld) en doe nog ook aan kiten enzo
je moet alleen wel voorzichtiger zijn dan anderen
of heeft de dokter dit ook zo gezegd dat je dit niet meer kan want dan veranderd er het een en ander...

zou het echt jammer vinden als je je hobby niet meer kan doen.
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #3 September 13, 2009, 19:03:53
edit2Rapporteer  
balen man ThumpDown
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 September 13, 2009, 19:25:08
edit2Rapporteer  

Wow, dat is wel echt slecht nieuws!

Al gedacht aan een tweede opinie te vragen aan een andere arts of eventueel een sportarts?

Alleszins gecondoleerd!   Embarrassed
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #5 September 13, 2009, 19:26:55
edit2Rapporteer  
Ja, is er echt geen mogelijkheid meer om door te gaan?

Lekkere chopkiller nemen, alleen op vlak water varen, lekker zachte pads, fijne straps en geen gekke dingen doen. Dan moet je zeker toch nog kunnen blijven varen of niet?

Klo.te man, succes ermee!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #6 September 13, 2009, 19:57:57
edit2Rapporteer  
Super klote natuurlijk!! Sterkte, maarrrrrrr

Je kan ook betrokken blijven bij het kiten natuurlijk.

Foto's maken, films maken... Of is de kwelling te groot dan denk je?

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7 September 13, 2009, 20:27:58
edit2Rapporteer  
Sjezus Dimitri, wat vertel je ons nu..............dit is wel erg balen, man.
Iedere sport opgeven is relatief makkelijk maar kitesurfen.....
Maar weet je zeker dat je zo radicaal moet stoppen voor "slechts een teen"?
Ik ken je teen natuurlijk niet (en de medische voorgeschiedenis) en weet dat het het een belangrijk deel van de voet is maar direct stoppen?
second opinion of Fisio, wat is daar bij mogelijk? heb je daar al aan gedacht?
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #8 September 13, 2009, 21:35:50
edit2Rapporteer  
Ron, als ik het goed begrijp heeft hij het over botslijtage en volgens mij is dat medisch vertaald Artrose. Dat wil dus zeggen dat dat niet alleen in zijn teen hoeft te zitten, maar ook in de rest van de botten in zijn lichaam (voornamelijk rond gewrichten).

http://www.orthopedie.nl/content/gewrichten/artrose.asp


(dont jump to conclusions now, this is just a guess....)
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #9 September 13, 2009, 23:06:51
edit2Rapporteer  
ah wat schraal dit zeg!
tog een sport die je onmogelijk uit je kop kunt zetten!

ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden!
sterkte~!
brutus

Berichten: 214
Antwoord #10 September 13, 2009, 23:37:52
edit2Rapporteer  
Dat is zeker slecht nieuws Donkey, maar is er echt niets meer aan te doen dan?
Lijkt me erg frustrerend dat je deze sport niet meer mag doen.
Hopelijk vind je een goed alternatief.

Sterkte ermee.
dimitri
Gast
Antwoord #11 September 14, 2009, 11:14:04
edit2Rapporteer  
@ Darky 001,
Ik ben een persoon die niet op een normale manier alleen een paar strepen kan trekken. ik wil gewoon dyhard, hoog, hard en radicaal varen.

@ Tommy,
Zoals je zelf al zegt, best wel een kwelling in de eerste maanden. hierna zal ik dus best wel aanwezig blijven.

@ Ron,
Ik voel er eerlijk gezegt niets voor om elke week een keer naar een fisio te moeten gaan om een sport te kunnen blijven beoefenen.
Als hjet dan waait op het moment dat ik een afspraak zou hebben zalik niet naar de fisio gaan. niet slim, maar ik weet hoe ik ben.

@ arno,
In eerste instantie werdt er idd gedacht aan artrose, gelukkig is dit niet het geval zeg.
Het is echt een plaatselijke slijtage in mijn voet wat dermate beschadigd is dat voledig herstel er dus niet in zal zitten.
Als ik mijn dagelijkse bezigheden niet aanpas zal ik over 10 jaar weer onder het mes moeten en dan in het ergste geval zal dan het kraakbeen worden verweiderd wat als resultaat heeft dat alles met 2 schroeven aan elkaar zal worden gezet. je snapt natuurlijk wel dat ik daar niet op zit te wachten met mijn 28 jaren oud.

Het is ook niet te garanderen dat de behandeling die zij nu gaan uitvoeren voledig resultaat zal hebben en de klachten weghaald.
Voorlopig is het maar afwachten.


En voor de geintereseerde (aasgieren) onder ons, check het 2de hands gedeelte.......
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #12 September 14, 2009, 11:20:49
edit2Rapporteer  
Ik vind het wel erg rigoreus wat je doet hoor, zou toch eerst even onderzoeken of er geen andere oplossing is.
Misschien een ander soort schoentjes oid, is me ook niet helemaal duidelijk waarom je niet meer kan kiten, is toch niet bijzonder belastend voor je tenen?
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #13 September 14, 2009, 11:34:54
edit2Rapporteer  
Vind dit ook erg rigoreus maar natuurlijk staat je lichaam op nummer 1 en dat is super. Enkel zo intensief is kiten toch niet voor je teen? Lopen moet veel moeilijker zijn dan kiten lijkt me. Desnoods zet je een paar wakeboardbindingen op je board en zorg je dat de bewuste teen niet kan bewegen daarin.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #14 September 14, 2009, 12:03:27
edit2Rapporteer  
Denk dat je onbewust best wel wat kracht op je tenen zet, zeker toeside, of als je niet goed in je binding zit wat ook vaak voor komt. Kan je niet gaan Buggien anders ofzo?
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #15 September 14, 2009, 12:08:27
edit2Rapporteer  
Simpel dan vaar je niet toeside? :S Gewoon heelside komt er weinig druk op enkel gebruik je de teen wel in je houding. Dus linksvoor zal je onbewust of bewust je linkerteen omhoogtrekken maar of dit nu zo belastend is?

Daarom als het echt niet anders kan gewoon wakeboardbindingen en je teen intapen.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #16 September 14, 2009, 12:26:48
edit2Rapporteer  
Mwa, wat ik wel merk tijdens het kiten is dat ik mijn tenen sterk naar beneden duw. Met wakeboarden ook zelfs, al vaar je recht.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #17 September 14, 2009, 13:06:09
edit2Rapporteer  
Kom op jongens Dimitri zal alle opties hebben gewikt en gewogen en neemt een m.i. verstandig besluit. Zeker voor een fanatieke kiteboarder van 28 heb ik daar niks dan respect voor.
Even om je terug te plaatsen in de echte wereld: Kiteboarden is niet het enige, er zijn talloze (water) sportenen bezigheden waar je je fix kan halen.
@ Dimitri: Sterkte dude!
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #18 September 14, 2009, 21:53:20
edit2Rapporteer  
@Dimitri, ik denk dat je een pijnlijk maar toch zeer wijs besluit neemt.
Succes met je blessure man en vergeet niet dat er nog zoveel andere mooie dingen zijn in het leven.

en nu ga ik snel ff 2e hands gedeelte sjekken.... Cheesy ThumpsUp
vissie

Berichten: 757
Antwoord #19 September 14, 2009, 21:59:47
edit2Rapporteer  
Succes er mee..Enigste voordeel is datr je weer wat geld in de portemonnee hebt na verkoop van je kits..
Wat vaarde je?
dimitri
Gast
Antwoord #20 September 15, 2009, 08:42:35
edit2Rapporteer  
Succes er mee..Enigste voordeel is datr je weer wat geld in de portemonnee hebt na verkoop van je kits..
Wat vaarde je?

Ik ben Naish geil.
Vaarde de Naish Helix 2009 en de Thorn.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #21 September 15, 2009, 13:47:09
edit2Rapporteer  
Naish Helix, getverdegetver  loser
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 September 17, 2009, 01:23:09
edit2Rapporteer  
als troost zal ik proberen je gear te verkopen, welke maat thorn? maatje van me zoekt nog board
dimitri
Gast
Antwoord #23 September 17, 2009, 15:44:39
edit2Rapporteer  
als troost zal ik proberen je gear te verkopen, welke maat thorn? maatje van me zoekt nog board

Op m`n 10.5 mtr helix 2009 na is alles reeds verkocht.

Iemand nog interesse??
heeft altijd in de schuur gestaan en is alleen voor de boodschappen door een oud vrouwtje gebruikt.

Kite is kompleet met bar en pomp.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.