Nieuwe serie: hoe verkoop ik mijn kite?!

Micky

Berichten: 4101
September 30, 2009, 23:42:41
edit2Rapporteer  
Zat net even te gluren bij de 2e hands sectie.
Kom ik een advertentie bij aangeboden tegen met de kop: F-One Bandit Dos 10 m

Staat de volgende tekst eronder:

Omschrijving:
Wellicht bent u op zoek naar een Bandit Dos 10m. Echter is er een nog betere kite op de markt, de Zeeko Notus 11m. Hetzelfde windbereik als de Bandit Dos maar een een veel grotere sweetspot. De Notus is vele malen stabieler als de Dos, springt makkelijker en haakt makkelijker uit.
In de Franse kitesurfmagazin eindigde de Zeeko Notus (2de plaats) boven de Bandit Dos (4de plaats).
Ik biedt deze kite aan inclusief bar en lijnen (slechts 4x gebruikt). Je kunt hem ook kiteonly kopen voor 550 euro (kite is met alle standaard barren te vliegen).

De Notus is de veelgeprezen kite van nieuwkomer op de markt Zeeko. In de Franse kitesurf magazine eindigde de Notus voor de Bandit Dos. Hier nog enkele reviews:
Wil je nog wat reviews lezen over deze kite, kijk dan hier:

http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2359113&p=613110 (vergelijking met de Bandit Dos)

http://www.hanglos.nl/news/89731/kitesurfnews-test-2009-zeeko-notus-9m.html

http://www.kitemobile.nl/nl/kitereviews/579/zeeko-notus-11m-uit-2009

http://www.hanglos.nl/news/180489/kitesurfnews-test-zeeko-notus-13.html


Gaan we nou ook nog misleidende titels boven advertentie's plaatsen om je eigen "meuk" te verkopen????

KappuH nou!  loser
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #1 September 30, 2009, 23:53:57
edit2Rapporteer  
Verkooptestje maar blijkt niet te werken.

Alle feiten kloppen verder wel. Op het feit na dat de kite nu aangeboden wordt met een splinternieuwe bar.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #2 Oktober 01, 2009, 03:53:10
edit2Rapporteer  
Vind et eigenlijk wel een goed verhaal. En jah... zijn veel kites beter dan een bandit.. dus och.. zie niet wat er misleidend aan is.
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #3 Oktober 01, 2009, 08:07:40
edit2Rapporteer  
Haha ik vindt hem wel goed
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #4 Oktober 01, 2009, 08:28:50
edit2Rapporteer  
Titel van de advertentie is misschien misleidend maar vind het idee op zich prima. Niks mis met een goed verkoopverhaal toch?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Oktober 01, 2009, 09:14:35
edit2Rapporteer  
Volkomen belachelijk. Een moderator zal toch op z'n minst moeten laten zien hoe het hoort.
Er springen zat "affiliated" kiters op KH rond maar die gedragen zich nog enigzins. Ik heb Morres nog niet eens zo iets zien doen.
Ik kan begrijpen dat je helemaal warm loopt voor een kite of een merk maar met dit soort fratsen zet je KH te kakken. Wat mij betreft mod af. En je geloofwaardigheid ben je nu wel kwijt.
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #6 Oktober 01, 2009, 09:36:01
edit2Rapporteer  
Het leven valt niet mee tegenwoordig poeh!  De titel boven een adv is niet goed in de ogen van een aantal personen en kitehigh als geheel wordt gediskwalificeerd inclusief een moderator....

Kom op gasten niet zo'n kort lontje!   ThumpDown Wat is het probleem nu helemaal?

(in mijn ogen is het overigens geen probleem want ik vind de adv als geheel niet misleidend)

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #7 Oktober 01, 2009, 09:55:23
edit2Rapporteer  
ik vraag me af, waarom iemand zo'n reuze verhaal ervan moet maken, om een 2e hands kite te verkopen. Zal ie wel niet zo goed zijn??? En idd titel in combo met text zijn misleidend. Hier zijn de moderators gevraagd om dit op elkaar af te stemmen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 Oktober 01, 2009, 09:58:56
edit2Rapporteer  
vandaag ben ik STRENG ja!
barry

Berichten: 361
Antwoord #9 Oktober 01, 2009, 10:10:08
edit2Rapporteer  
Af en toe wordt een bericht van mij hier weg gehaald omdat dit een commerciële post zou zijn op zich geen probleem dan moet ik onze banner maar even aanpassen als ik wat wil verkopen via KH.

Maar deze gast houd in zijn eentje hele topics aan de gang en spamt heel de boel onder, op zich ook geen probleem maar als Mod is dit niet geloofwaardig.
Ik kon wel lachen om zijn tweedehands actie.    
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Oktober 01, 2009, 10:31:55
edit2Rapporteer  
Ik heb Morres nog niet eens zo iets zien doen.

Maar ik ben dan ook totally awesoooooome...


anyway, je moet toch wat om je onbekende merk te slijten (hoe goed of slecht ook)

edit: @ barry: tja, ik zie het ook, maar ik heb kappuh meerdere keren gevraagd open te zijn over eventuele banden met het merk, als daar op geantwoord wordt dat er geen banden zijn, kan je niks meer beginnen. Ik heb er een hard hoofd in, ookal vind ik kappuh wel een goede mod(toen ik nog mod was) en kwam hij over als een eerlijk persoon. Toch is het moeilijk om echt te geloven dat er geen banden zijn. Maar miss. dat de definitie van banden met een merk ,per persoon verschillen
Als je ergens korting/iets grats krijgt in ruil voor PR werk, dan zie ik dat als 'banden'
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #11 Oktober 01, 2009, 10:36:20
edit2Rapporteer  
kom zeg, als je erop klikt heb je de kite nog niet meteen gekocht, vind het wel humor  Grin

Wel maakt het het zoeken lastig als er alleen nog maar bandits te koop staan maar toch stiekem niet.
 
ListenToMe bv Bandit te koop, maar de kleuren van een rebel zijn veel gaver dus daarom nu rebel te koop voor 500 is ie van jou  schater
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 Oktober 01, 2009, 10:37:52
edit2Rapporteer  
ahhaha, ik voel een rage aankomen
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #13 Oktober 01, 2009, 10:42:38
edit2Rapporteer  
Hahaha mislijden over de titel waarom zou je dat doen. Je wilt toch gewoon je eigen kite verkopen en niet vergelijken met een ander. In mijn ogen ben je dan onzeker over je kite en probeer je hem te vergelijken met een ander. Om te bewijsen hoe goed die wel niet is....
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #14 Oktober 01, 2009, 11:16:24
edit2Rapporteer  
Mijn 2 cent:
enige probleem is mijnsinziens dat de zoekende door de titel op het verkeerde been wordt gezet.
In de ad wordt een en ander een op een rechtgezet.

Alternatieve titel had kunnen zijn: de betere bandit dos: Zeeko Notus! (Heb je ook de zoekmachines nog in de waan)

Dit staat los van de mod kwaliteiten en/of geloofwaardigheid van de mod of gehele forum.

Elke verkoper bedenkt een truuks om sneller te verkopen. niets mis mee, dat weet je al koper van te voren.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #15 Oktober 01, 2009, 11:38:27
edit2Rapporteer  
Met al deze extra aandacht verkoop je hem misschien nog wel hendrik Wink
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #16 Oktober 01, 2009, 11:49:31
edit2Rapporteer  
Inderdaad  schater

Een klassiek stukje reclame techniek! Een beetje provoceren en daardoor veel aandacht met als resultaat.....VERKOCHT
vissie

Berichten: 757
Antwoord #17 Oktober 01, 2009, 11:54:01
edit2Rapporteer  
Hmm beetje jammer dit..
Surfrik

Berichten: 91
Antwoord #18 Oktober 01, 2009, 12:04:08
edit2Rapporteer  
Wat is er mis met een beetje marketing. Als je een kite te koop hebt van een relatief onbekend merk is dit lastiger verkopen dus zul je mensen moet triggeren om je advertentie te bekijken. In de advertentie vertel je precies wat je verkoopt en verwijs je naar (positive) tests over jou kite. Prima marketing lijkt me zo!
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #19 Oktober 01, 2009, 14:02:05
edit2Rapporteer  
Helaas verliezen de fora met dit gedoe hun "onschuld" oftewel (voor zover mogelijk) hun objectiviteit en dat wordt op langere termijn schadelijk, want diegenen die hier komen om inhoudelijk en "unbiased" van gedachten te wisselen, zullen vroeg of laat ergens anders naar toe gaan. De "misleiding" is voor zich genomen klein, maar het is een kwestie van principe. Objectiviteit dient gekoestert te worden.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Oktober 01, 2009, 17:18:54
edit2Rapporteer  
die onschuld is al LANG verloren. Ik ben bv. altijd eerlijk geweest over hoe,wanneer en dat ik bij gaastra zat/zit. Maar er zijn genoeg lui die daar niet eerlijk over zijn.
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #21 Oktober 01, 2009, 17:28:09
edit2Rapporteer  
Ik snap de link van 'een leugentje om best wil/ marketing grapje' in de titel naar een discussie over objectiviteit niet.

Maar als we dan naar objectiviteit kijken; In dit geval verwijst de persoon naar tests....de meeste kites worden minder objectief aangeprijst!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #22 Oktober 01, 2009, 17:31:48
edit2Rapporteer  
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet. Er staan genoeg advertenties die niet hellemaal kloppen. Daar horen we ook niks van. Kreten zoals "nog maar 3 keer gebruikt' kan men ook als misleidend zien want iedereen weet dat het onzin is.

Ik zie dat Hendrik het inmiddels heeft aangepast dus het is nergens voor nodig om allerhande verwijten te gaan maken. Of het wel of geen slimme zet was dat hou ik in het midden, maar inmiddels is het opgelost.

Als ik een kiteverkoper zie (2de hands of nieuw) verwacht ik toch echt weinig objectiviteit. Ik bedoel Hendrik verkoopt zijn 09 kites dus waarom moet hij objectief zijn? Ook ik begrijp de link niet.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #23 Oktober 01, 2009, 17:40:32
edit2Rapporteer  
Morres, toppie.
toch zijn er gelukkig nog zat mensen hier op het forum, van wie men weet bij wie ze zitten en die toch in staat zijn enigzins neutraal op te treden (no names at the bar). Zo moet het zijn. Sommigen zijn er idd niet eerlijk over. Gelukkig vergt het niet al teveel voorstellingsvermogen dat er aan bovengenoemde advertentie een geurtje zit (op z'n minst) en dat hebben mensen heel snel door.
Als de mods goed optreden, dan hoeven het kudo-verhaal van HL niet te overnemen, want dan zou eea hier al behoorlijk in het rood staan.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #24 Oktober 01, 2009, 18:07:53
edit2Rapporteer  
Zeekoe kopen? ik heb binnenkort namelijk een paar veel betere Rises Venturi 08 en 09 kites van Ocean Rodeo een veel beter merk te koop!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.