Vervangen depowerlijn

WarooDude

Geen avatar

Berichten: 9
Oktober 05, 2009, 21:24:06
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn depowerkoord vervangen van mijn Best bar ivm slijtage. Om de depowerlijn vast te maken moet je aan het uiteinde van deze lijn een knoop leggen, zodat de lijn niet los kan schieten uit de chickenloop.

Nu vraag ik mij alleen af welke knoop het beste is. Ik heb nu een 8 knoop gebruikt, is deze voldoende sterk denken jullie?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Oktober 05, 2009, 21:35:58
edit2Rapporteer  
Die knoop moet je hebben:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paalsteek
WarooDude

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 Oktober 05, 2009, 21:43:22
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie!

Is het dan ook nog nodig om een stopknoop erin te leggen, want volgens wiki kan deze knoop losgaan bij dubbele belasting
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #3 Oktober 09, 2009, 14:16:08
edit2Rapporteer  
niet om het een of ander maar Best heeft een dubbele depowerlijn.
Deze gaat van de loop naar de strap, Door een oog ('07) of de swiffel ('08) en weer terugnaar de loop.
Voor het gemak de stiffy disc, bar, stopper en kraal even weggelaten.

Beide einden dus bij de C-loop.
Aan een zijde zit een kraal met één klein en een groot gat. lijn in het kleine gat duwen aan de andere kant een 8-knoop leggen en deze in de kraal trekken.
Andere kant een lus splitsen en hier, met een katteklauw, de ring aan maken. hier hoort je safety aan vast.

hoe dan ook aan bovenstaande paalsteek heb je nix.
boeki

Berichten: 34
Logs: 0 | 18 uur
Antwoord #4 November 01, 2009, 23:06:28
edit2Rapporteer  
FF een vraagje, waar heb je de lijn zelf gehaald/gekocht?

vandaag de mijne bij Rockanje aan gort gevaren, dus ben op zoek naar een winkel waar ik een nieuwe lijn kan kopen.

tnx Jeroen
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #5 November 09, 2009, 16:00:55
edit2Rapporteer  
meeste kite winkels verkopen wel een depower lijntje..

intofun kan je online doen..
eurofuncenter oostvoorne..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.