Houten board klaar

Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Oktober 13, 2009, 17:48:51
edit2Rapporteer  
Hey,

Mn boardje is klaar, heeft flink wat werk gekost maar ben wel blij met het resultaat.
De specs:
gewicht is 10,8 kg (is idd veel) en afmetingen 6'3 x 22 3/4 x 2 3/4

Hij is gewoon van 3mm multiplex met daarover heen glasweefsel (1x 160gr en 1x 80gr, onderkant 1x 160gr) en daaroverheen 3 lagen jachtlak.

Deze week nog ff waxen en dan volgende week testen, ben erg benieuwd..

Groeten
Retard

Berichten: 782
Antwoord #1 Oktober 13, 2009, 17:57:13
edit2Rapporteer  
Jeses zieke shit !
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #2 Oktober 19, 2009, 09:13:34
edit2Rapporteer  
Vage shape?? Veel volume in de neus...
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #3 Oktober 19, 2009, 22:50:48
edit2Rapporteer  
holy crab dude! heel dik!!

met dik bedoel ik natuurlijk: GRUWLIJK

is dit net als dat bufo boardje dat je op kan pompen, voor meer of minder flex?? jhaha vanwege dat ventiel??

al met al! heel vet boardje!
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #4 Oktober 19, 2009, 23:20:08
edit2Rapporteer  
ja, is inderdaad erg dik,
ben benieuwd naar je vaar bevindingen, en hoe hij reageert (omdat hij toch vrij zwaar is)
maar ik vind de shape er goed uitzien ThumpsUp

Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #5 Oktober 21, 2009, 16:00:56
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties! Heb vandaag twee rakjes kunnen varen, daarna echt geen wind meer. Mn low-end is er wel een stuk op vooruit gegaan, met 10 knp nog kunnen varen (87kg) en 13m waroo. Board kan niet opgepompt worden, ventiel is om board open te kunnen zetten wanneer hij in de zon ligt, ivm warme lucht die uitzet  ThumpsUp.

Eerste indruk van vandaag is iig dat ie vrij makkelijk vaart met weinig wind en behoorlijk wendbaar is zonder dat je alle kanten op stuiterd. Nu wachten op meer wind en golven voor uitgebreidere test.
Het gewicht is wel een minpunt voor en na het kiten  ThumpDown.

Kan niet wachten op de volgende keer!! Joepie

DM2008

Berichten: 913
Antwoord #6 Oktober 22, 2009, 21:59:25
edit2Rapporteer  
Erg mooi, aparte shape. Hoop dat je er enorm veel plezier van zult hebben!
Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #7 Oktober 26, 2009, 18:58:59
edit2Rapporteer  
Dit weekend heb ik er op gevaren, bij borssele (lekker warm water  ThumpsUp) Het waaide zo'n 15 knopen later toenemend. Wat me opviel is dat ik erg weinig kracht nodig heb om weg te kunnen varen, maar dat de snelheid ontzettend laag blijft. Wanneer ik harder probeerde te gaan verloor ik de controle (kan ook aan mij liggen  Wink). Ik denk dat het snelheids probleem komt door de rails, deze zijn erg scherp waardoor het board blijft 'plakken' op het water, ik kwam niet echt in plané.
Hoogte lopen was ook redelijk lastig, hoogte houden gaat net maar hoogte lopen is zwaar met een board van 11kg onder je arm. Wel erg veel plezier mee gehad, strapless kiten geeft toch een heel ander gevoel dan met bindingen, aanrader voor eenieder  YeSS!

Tot op het water!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.