kitesurftrip windzekerheid per maand top 3 locaties

Sebas

Berichten: 65
Oktober 24, 2009, 12:03:08
edit2Rapporteer  
Hi there,
Ben mn kitesurftrip aan het plannen voor en ik kom voor een simpel en terugkerend probleem te staan, namelijk de windstatistieken. Ik heb geen vrouw, kids, of andere zaken waar rekening mee gehouden moet worden, ik wil alleen kiten, zoveel mogelijk. Ik zoek een site waar ik zeer makkelijk per maand kan zien welke plek de meeste winddagen heeft (en dus de beste plek is op de wereld waar ik die maand moet zijn). Happysport heeft een redelijk goede site waarbij je in een oogopslag kitesirflocaties per maand kan vergelijken, en de organisatie heeft me ook per mail advies gegeven, echter, happysport heeft niet de info betrfefende de windstats voor alle bestemmingen(zoals Marokko bijvoorbeeld). Ik ben inmiddels flink wezen struinen op het internet maar kan geen goede overzichtelijke site vinden waarbij ik alle bestemmingen in een oogopslag met elkaar kan vergelijken (al kom je met een hoop gedoe met windguru een heel eind). Heeft iemand een tip voor een goede overzichtelijke site? (misschien een Duitse of Engelse site?)

Second. Weet iemand de juiste plek om in januari (of februari) naartoe af te reizen voor een vette week kitesurfen als het gaat om windstats (ik weet dat ik met deze vraag riskeer dat iedereen zijn laatste vette kitesurftrip gaat aanbevelen, maar ik bedoel dus echt de hoeveelheid windzekere dagen. Het kan mij niet schelen om naar Cumbuco of Jeriocaora of Bonaire of whatever af te reizen, ik wil simpel gezegd weten welke plek ten opzichte van de andere plekken de beste windgarantie biedt gemeten in aantal winddagen per maand. Dus welke bestemming is nummer 1 en welke nummer 2 en 3.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, thanks a lot.
Shannon

Berichten: 61
Antwoord #1 Oktober 24, 2009, 12:38:26
edit2Rapporteer  
http://www.windfinder.com/wind-cgi/top_surfspots.pl?mode=statistic

Verder, Bonaire zou ik vermijden als ik jou was. Was vorig jaar januari op curacao, leuke tijd gehad, baggerwind. Europa is ook niet je van het heb ik me door happysport laten vertellen

In brazilie is de wind volgens mij wel goed in januari, maar statistieken heb ik daar zo een twee drie niet voor je.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #2 Oktober 24, 2009, 12:50:30
edit2Rapporteer  
Ik had een kitesurf magazine en daar stond zelfs een hotel in die gaf windzekkerheids garantie. Was de wind niet boven 16-18kn hoefde je geen geld te betalen. In die maanden was er 100% wind. Brazilie.

Ik heb het even opgezocht in dat magazine en de sides die erbij staan zijn:

www.thewindvillage.com
www.theflatwatersea.com
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #3 Oktober 24, 2009, 12:53:49
edit2Rapporteer  
The huge Main Lagoon, measuring 4000 x 400 meters!, appreciated for it’s massive, superflat water is often nicknamed The Flatwatersea!
The Secret Spot and Praia do Guajirú where the Lagoon meets the ocean you will find butter flat water and perfect waves in one place!
At low tide, when the lagoon decreases logically somewhat in size, alternative spots like Praia das Dunas, The Secret spot and Praia do guajiru!
White, sandy beaches with no rocks or obstacles anywhere, allowing you easy, comfortable and safe access into the Lagoon´s crystal clear turquoise blue waters!
Wind, everyday!!! Mostly from 15 to 25 knots, side shore and completely steady - a wish of both beginners and advanced windsurfers
and kiteboarders!
A River, almost amazon styled, where you can spend hours and hours in absolute sderenity and quietness, appreciated for fishing or floating by boat or canoe
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #4 Oktober 24, 2009, 13:23:22
edit2Rapporteer  
Ja, Brazilie... lijkt inderdaad beter te zijn dan de caraiben. Goede optie.

Ik zag een paar jaar terug een topic over Marokko op deze site voorbij komen. Is Marokko in de winter niet beter dan Brazilie?
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #5 Oktober 24, 2009, 13:38:54
edit2Rapporteer  
Wat is beter in januari qua windzekerheid, Dahkla (Marokko) of Brazilie?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Oktober 24, 2009, 13:41:09
edit2Rapporteer  
Volgens mij geld de windgarantie alleen niet vanaf 15 knopen...maar van 12....en wie kan er dan varen met de Hollandse groten maten (11/12)/

Wind & Wind Guarantee conditions for free stay at the Windvillage

1. Between June and Jan the guarantee stands for everyday wind, so each day the wind is insufficient to practice your favourite sport, you stay at the Windvillage for free!

2. Between Feb to May the guarantee stands for minimum 50% wind, so every day more without wind, you stay at the Windvillage for free!

A wind day is registered when the wind blows:

    * min. 12 knots or more!
    * min. 1.5 hours or more!
    * between 0600 and 18.00 hrs!

This applies to 1 and 2 as stated above. Arrival and departure days are excluded from the windguarantee.
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #7 Oktober 24, 2009, 13:45:02
edit2Rapporteer  
Zuid-Afrika is ook goed in Januari
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #8 Oktober 24, 2009, 15:26:14
edit2Rapporteer  
1. Kaapstad (alle nederlandse riders zitten daar dan)
2. Mui Ne (Vietnam
3. OZ

Dakhla, Sal (Kaap Verdie) zijn natuurlijk ook een optie maar als t niet waait......

En van http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=83&t=2310900:

January
Cape Verde, Western Oz, South Africa, La ventana-mexico, Boracay-philipines,

February
Cape Verde, Margarita, Western Oz, Melbourne, Hua Hin - Thailand, South Africa, La ventana-mexico, Boracay-philipines,

March
Egypt, margarita, Hua Hin - Thailand, South Africa, La ventana-mexico, Boracay-philipines,

April
Egypt, margarita, Hua Hin - Thailand,

May
UK

June
Fuerteventura, Tenerife

July
Cabarete, Tarifa, Fuerteventura, Tenerife, Paros-Greece,

August
Cabarete, Tarifa, Fuerteventura, Tenerife, Brazil, Paros-Greece,

September
Cabarete, Egypt, Brazil, Paros-Greece, UK

October
Brazil, UK

November
Melbourne, Brazil, Western Oz

December
Melbourne, Brazil, Western Oz, South Africa, La ventana-mexico
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #9 Oktober 24, 2009, 15:28:51
edit2Rapporteer  
Via de zoek functie kun je ook onderstaande lijst vinden. Hierin staat echter geen best, scecond best en third best of zo iets...

January
Western Oz, cape town-South Africa, La ventana-mexico, Boracay-philipines, Namibia, St. Louis-Senegal, Copal-Costa Rica, Mui Ne Bay-Vietnam, Auckland-NZ, Nashiro-Japan, Baja, Barbados, Kenya-mombasa, BVIs, Carmelo-Uruguay, Buenos aires-Argentina, Hong Kong, Puclaro-Chile, Yemen-Red Sea

February
Margarita, Western Oz, St. Louis-Senegal, cape verde, Melbourne, Hua Hin - Thailand, South Africa, La ventana-mexico, Boracay-philipines, Cap Chevalier-Martinique, Zanzibar-Tanzania, Copal-Costa Rica, Mui Ne Bay-Vietnam, Belize, Florida-USA, Nashiro-Japan, Baja, Barbados, South Padre Island-(TX)USA, Esbjerg-Denmark, cabarete, Bonaire-Carib, St. Lucia-Carib, Whitehaven-Whitsunday Islands, BVIs, Noordwijk ann Zee-Netherlands, Puclaro-Chile, Yemen-Red Sea

March
El gouna-Egypt, cape verde, St. Louis-Senegal, cabarete, margarita, Western Oz, Hua Hin - Thailand, South Africa, La ventana-mexico, Esbjerg-Denmark, Antigua, Goa, Cap Chevalier-Martinique, Zanzibar-Tanzania, Copal-Costa Rica, Mui Ne Bay-Vietnam, Belize, Florida-USA, Barbados, South Padre Island-(TX)USA, Bonaire-Carib, St. Lucia-Carib, Negombo-Sri Lanka, BVIs, Ibiza-spain, Rosslare-Ireland, Watergate-UK, Cape Hatteras-USA, Puclaro-Chile, Yemen-Red Sea

April
cape verde, Margarita, Western Oz, Hua Hin - Thailand, Antigua, Cap Chevalier-Martinique, Belize, Banff-Canada, Barbados, South Padre Island-(TX)USA, Safaga-Egypt, Bonaire-Carib, St. Lucia-Carib, Whitehaven-Whitsunday Islands, Negombo-Sri Lanka**, Ibiza-spain, Rosslare-Ireland, Watergate-UK, Cape Hatteras-USA, Puclaro-Chile

May
cape verde, Margarita, Antigua, Cape Hatteras-USA, Leucate-France, Essaouira-Morocco, Iraq, El yaque-venezuela, ras sudr-egypt, Rhodes-Greece, porto pollo-Sardinia, Fuerteventura, cabarete, Bonaire-Carib, St. Lucia-Carib, Whitehaven-Whitsunday Islands, Ibiza-spain, Aruba-Carib, Tarifa, Puclaro-Chile, Mancora-Peru

June
Fuerteventura, Tenerife, cape verde, cabarete, Raratonga, The gorge-USA, Bol-Croatia, Foddini-Italy, Ponto de Oura-Mozambique, Seychelles*, Maui-USA, fiji, Essaouira-Morocco, Guincho-Portugal, el yaque-venezuela, rhodes-greece, levkada-greece, dakhla-morocco , Corsica, Rhodes-Greece, Pirlanta-Turkey, Paramali-Cyprus, porto pollo-Sardinia, Lanzarote, Bonaire-Carib, St. Lucia-Carib, Sri Lanka**, Aruba-Carib, Puclaro-Chile, Mancora-Peru

July
Cabarete, Fuerteventura, Tenerife, Mauritius, Naxos-Greece, Raratonga, Leucate-France, The gorge-USA, Pirlanta-Turkey, Bol-Croatia, Foddini-Italy, Seychelles*, solomon Islands, Maui-USA, fiji, Tahiti, Essaouira-Morocco, Guincho-Portugal, el yaque-venezuela, rhodes-greece, levkada-greece, dakhla - morocco, Corsica, paros-Greece, porto pollo-Sardinia, Lanzarote, El Gouna-Egypt, Safaga-Egypt, Sinai, eilat-Israel, Paramali-Cyprus, Sri Lanka**, Maui-USA, Aruba-Carib, Puclaro-Chile, Mancora-Peru

August
Cabarete, El Gouna-Egypt, Fuerteventura, Tenerife, Brazil, Mauritius, cape verde, Naxos-Greece, Raratonga, The gorge-USA, Bol-Croatia, Pirlanta-Turkey, Foddini-Italy, Zanzibar-Tanzania, Guincho-Portugal, Seychelles*, solomon Islands, Rangiroa-F.polynesia, Maui-USA, fiji, Tahiti, Essaouira-Morocco, Corsica, Rhodes-Greece, Paramali-Cyprus paros-Greece, Lanzarote, Safaga-Egypt, Eilat-Israel, Sinai, Sri Lanka**, Maui-USA, Aruba-Carib, Puclaro-Chile, Mancora-Peru

September
El Gouna-Egypt, Tucus-Brazil, Mauritius, Pirlanta-Turkey, Zanzibar-Tanzania, Seychelles*, solomon Islands, Rangiroa-F.polynesia, Sumbawa-indonesia, Maui-USA, Madagascar, UK, Corsica, rosslare-Ireland, Canada, Germany, Israel, Sinai, Noordwijk ann Zee-Netherlands, Puclaro-Chile, Mancora-Peru, Cumbuco Brazil

October
Tucus-Brazil, Western Oz, Sumbawa-indonesia, Madagascar, New Caledonia, Chile, Watergate-UK, Esbjerg-Denmark, rosslare-Ireland, Buenos aires-Argentina, Carmelo-Uruguay, Noordwijk ann Zee-Netherlands, Cape Hatteras-USA, Tarifa, Puclaro-Chile, Mancora-Peru, Cumbuco Brazil

November
Melbourne, Tucus-Brazil, Western Oz, Namibia, Sumbawa-indonesia, Auckland-NZ, Madagascar, New Caledonia, Buenos aires-Argentina, Carmelo-Uruguay, Hong Kong, Leucate-France, Noordwijk ann Zee-Netherlands, Tarifa, Puclaro-Chile, Cumbuco Brazil

December
Melbourne, Tucus-Brazil, Western Oz, cape town-South Africa La ventana-mexico, Namibia, Copal-Costa Rica, Mui Ne Bay-Vietnam, Auckland-NZ, Nashiro-Japan, Baja, New Caledonia, Boracay-philipines, Buenos aires-Argentina, Carmelo-Uruguay, Monastir-Tunisia, Hong Kong, Leucate-France, Cape Hatteras-USA, Tarifa, Puclaro-Chile, Yemen-Red Sea

* - means varies depending on the island or side.
** - monsoon season this is the dry side of the island
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #10 Oktober 24, 2009, 15:31:35
edit2Rapporteer  
Nu nog weten welke van de opties de beste is
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #11 Oktober 24, 2009, 15:35:16
edit2Rapporteer  


Dakhla, Sal (Kaap Verdie) zijn natuurlijk ook een optie maar als t niet waait......



Ben zelf aan het kijken voor December en Kaap Verdie is 1 van de opties op m'n lijstje. Wat bedoel je met bovenstaande opmerking?
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #12 Oktober 24, 2009, 15:38:55
edit2Rapporteer  
@ Sebas

Dat is duidelijk een lijst die geen rekening met temperatuur houd  Smiley

Zijn allemaal Europese bestemmingen en dan zijn er een hoop in Scandinavie die goede wind statestieken geven!
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #13 Oktober 24, 2009, 17:51:56
edit2Rapporteer  
Er zijn 3 bestemmingen die keer op keer terugkomen voor januari als ok: Dahkla (lijkt mij top, want niet al te ver), Brazilie en Kaap Verdische eilanden (volgens mij de minste qua windzekerheid). Iemand ervaring met Dahkla?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #14 Oktober 24, 2009, 21:06:54
edit2Rapporteer  
Statistieken voor Dakhla zijn in de zomer duidelijk beter dan in de winter.

En bedoelde met Sal/Dakhla dat er voor de rest geen zak te doen is. Kamelen bipsen in Dakhla en opdringerege verkopers op Sal die jou proberen te bipsen Grin

Als er wind staat is Sal wel top, lkkr temperatuurtje, redelijk de ruimte en gruwelijke wavespot
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #15 Oktober 24, 2009, 21:08:49
edit2Rapporteer  
Ben wel blij dat Auckland in t lijstje staat voor januari  YeSS
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #16 Oktober 25, 2009, 20:52:16
edit2Rapporteer  
In Januari en Februari is Boracay als het goed is ook helemaal top! En het is in een super mooi tropisch land met mooie vrouwen.  schater mocht je daar nog interesse in hebben
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #17 Oktober 25, 2009, 22:03:58
edit2Rapporteer  
Wel ff checken of t echt dames zijn Wink
Shannon

Berichten: 61
Antwoord #18 Oktober 25, 2009, 22:13:23
edit2Rapporteer  
kom je snel genoeg achter:)
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #19 Oktober 26, 2009, 21:02:52
edit2Rapporteer  
wordt het toch nog bipsen
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #20 Oktober 26, 2009, 21:04:28
edit2Rapporteer  
Met die statistieken moet je oppassen. Bij Windfinder bv. leiden ze die af uit de voorspellingen. Niet uit de metingen van hoe hard het nou echt woei.
Dulstaay

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #21 Oktober 26, 2009, 23:31:39
edit2Rapporteer  
Ik had een kitesurf magazine en daar stond zelfs een hotel in die gaf windzekkerheids garantie. Was de wind niet boven 16-18kn hoefde je geen geld te betalen. In die maanden was er 100% wind. Brazilie.

Ik heb het even opgezocht in dat magazine en de sides die erbij staan zijn:

www.thewindvillage.com
www.theflatwatersea.com
ja idd ilha do guajiru me vader was er hij spreekt er alleen maar lof over
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.