Last van pees voet/wreef, ben ik de enige ?

Tim_GTS5

Berichten: 2818
November 01, 2009, 22:27:41
edit2Rapporteer  
Heb sinds kort last van de pees boven op mijn rechtervoet (rechterkant van wreef) en zit nu ook al een bobbel/verdikking op de pees die naar me grote teen loopt. Doet niet heel veel pijn maar erg lekker is het niet, ben niet zo iemand die snel naar de dokter gaat.

Iemand al eens zoiets gehad ? Denk zelf dat het door de straps komt (f-one) wat de pezen irriteerd in de chop.
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #1 November 01, 2009, 22:29:34
edit2Rapporteer  
Zou toch maar even langs de dokter gaan!
straks zit je paar maanden thuis
leeany

Berichten: 844
Antwoord #2 November 02, 2009, 09:50:53
edit2Rapporteer  
Heb hem net boven mijn hak gehad, langs de dokter gegaan, kreeg penicilline en toen was het.. na een week over.
Retard

Berichten: 782
Antwoord #3 November 02, 2009, 15:13:49
edit2Rapporteer  
Moet je zeker niet door kiten met een peesontsteking man
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #4 November 02, 2009, 15:50:20
edit2Rapporteer  
Hoe voelt dat aan een peesontsteking?

Ik heb al sinds mei last van mijn linker voet, zoals tim@kite ook heeft bovenop de wreef precies waar de voorkant van de strap je voet raakt. Niet heel pijnlijk maar ook niet fijn. (als ik met schoentjes kite heb ik er minder last van)

Voelt bij mij beurs aan alsof er een blauwe plek zit.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #5 November 02, 2009, 17:38:19
edit2Rapporteer  
Dan heb je waarschijnlijk hetzelfde , bij mij begon het nadat ik 3 volle dagen achter elkaar had gekite paar maanden geleden. Daarna werd het alleen maar erger. Toch maar even naar de dokter om een kuurtje te vragen.

Gelukkig ben ik niet de enige Tongue, toch maar even me andere zachtere straps op me board schroeven..
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #6 November 02, 2009, 18:04:47
edit2Rapporteer  
gewoon ff naar de doktor, is t zo voorbij.. of de spuit erin en draineren!!
leeany

Berichten: 844
Antwoord #7 November 02, 2009, 18:18:07
edit2Rapporteer  
@ powerzone

Bij mij voelde het zo, dat als ik mijn been strekte (echt uitstrekken) dan leek het alsof iemand met een mes onder in mijn hak stak. Deed nogal pijn, maar zonder te strekken voelde ik er echt totaal niets van.
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #8 November 02, 2009, 18:47:52
edit2Rapporteer  
@ Tim, ik denk niet dat het komt door je straps. Zoals jij het beschrijft lijkt het er op dat je tijdens het kiten je tenen steeds omhoog doet zodat je beter in je strap blijft. Hierdoor raakt die pees overbelast, zeker als je 3 dagen achtereen kite. Let er dus op dat als je gaat kiten je (grote) te(e)n(en) gewoon op je pad zet en niet omhoog trekt! (waarschijnlijk heb je zelf niet eens door dat je het doet)

Groeten Mark

Owja, en wat Powerzone zegt klopt, dat hij er met schoentjes minder last van heeft. Doordat je voet in de schoen zit kan je `m niet omhoog trekken en heb je er dus ook minder last van!
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #9 November 02, 2009, 19:18:03
edit2Rapporteer  
@ Tim@kite

Bij mij begon het in Mei nadat ik in El Gouna een week op het water had gestaan dus het zal inderdaad wel overbelast zijn.

Post even de bevindingen van je huisarts (of een PM) zou fijn zijn als hij het op kan lossen. Ik zit nog in een mitella dus voordat ik weer bij mijn huisart op bezoek ga... hij ziet me aankomen "wat jij weer!" haha
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #10 November 02, 2009, 19:37:04
edit2Rapporteer  
Klopt Mark dat merk ik wel dat ik met me tenen omhoog kite, geen thumbs up maar toes up . Bel morgen wel voor een afspraak, gebruik nu trouwens een zalf traumeel of tantum dat werkt redelijk goed maar helpt me er niet vanaf denk ik. Misschien werkt het bij jou wel Power Zone, weet niet hoe erg het bij jou is maar ik hou je op de hoogte.

Dan maar weer de North pads en straps erop, vaar nu met F-one straps/pads maar heeft geen opstaand randje voor je tenen.

Bedankt, zie je wel weer op het water Mark Grin
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 November 02, 2009, 23:03:36
edit2Rapporteer  
rust is de remedie
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #12 November 03, 2009, 08:48:14
edit2Rapporteer  
Hier het zelfde probleem.. idd door m`n teen omhoog te houden.
ik heb een tijdje m`n pads verzet iets meer naar binnen gedraaid..toen ging het beter.. maar vaarde niet lekker!

weet niet of er iets aan te doen valt met zalf ofzo! maarja
chico

Berichten: 1112
Antwoord #13 November 03, 2009, 08:59:41
edit2Rapporteer  
Idem, na een weekje kiten in Spanje ook n flinke knobbel op mn wreef. Rechtervoet en dan links bij mn wreef. Precies op de rand van de voetband en dan aan de tenenkant. Doet geen pijn en ben er nog niet mee naar de huisarts geweest.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #14 November 03, 2009, 13:21:00
edit2Rapporteer  
Hier ook last van gehad... heb nu straps die harder op m;n tenen drukken en sindsdien geen last meer van gehad.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #15 November 03, 2009, 13:33:05
edit2Rapporteer  
Ik ook, net boven mijn grote teen van mijn linkervoet.
Rechts geen last.
Ik heb ook F-one heeft dat er mee te maken?, of is  het toeval.
naja

Berichten: 355
Antwoord #16 November 03, 2009, 14:06:28
edit2Rapporteer  
Heb sinds kort last van de pees boven op mijn rechtervoet (rechterkant van wreef) en zit nu ook al een bobbel/verdikking op de pees die naar me grote teen loopt. Doet niet heel veel pijn maar erg lekker is het niet, ben niet zo iemand die snel naar de dokter gaat.

Iemand al eens zoiets gehad ? Denk zelf dat het door de straps komt (f-one) wat de pezen irriteerd in de chop.
Heb sinds de zomer waarschijnlijk door het iets anders afstellen van mijn North 2009 voetbanden ook last gekregen van mijn pees  bij beide voeten aan de basis boven op de grote tenen,ook daar ontstonden heel snel twee flinke knobels wat eigenlijk een soort van bindweefselvormijng is als beschermende reaktie van het lichaam,heb daar een paar maanden last van gehad.Inmiddels is de pijn eruit maar heb wel twee knobbels op de beide teenpezen over gehouden,maar dat boeit verder niet.Heb een poosje met mijn Naish board gevaren om het een beetje te ontlasten,ook kan je voor even je voetbanden wat losser zetten en in verband met de kou scheelt het dragen van schoentjes ook enorm, succes! 
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #17 November 03, 2009, 16:35:00
edit2Rapporteer  
Wat apart eigenlijk, dat als iemand een probleempje meld, dat er een heleboel mensen hetzelfde ervaren maar er eigenlijk nooit iets over hoort.
Lang leven het forum.
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #18 November 03, 2009, 18:56:12
edit2Rapporteer  
Hier ook last van gehad... heb nu straps die harder op m;n tenen drukken en sindsdien geen last meer van gehad.

Henning, Welke straps zijn dat?
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #19 November 03, 2009, 20:35:12
edit2Rapporteer  
Wat apart eigenlijk, dat als iemand een probleempje meld, dat er een heleboel mensen hetzelfde ervaren maar er eigenlijk nooit iets over hoort.
Lang leven het forum.


Inderdaad wel grappig ja, nouja hopen dat me voeten zich dan snel aanpassen Grin . Dokter zei dat ik rust moest houden en hij wilde niet zo snel een penicilline kuurtje uitschrijven alleen als het lang aanhoudt.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #20 November 04, 2009, 00:23:56
edit2Rapporteer  
Hier ook last van gehad... heb nu straps die harder op m;n tenen drukken en sindsdien geen last meer van gehad.

Henning, Welke straps zijn dat?

2009 Flyboard straps en pads, lekker zachte straps die goed om mijn voet zitten.
peterb

Berichten: 380
Antwoord #21 November 04, 2009, 01:11:45
edit2Rapporteer  
Ik heb 3 jaar geleden precies hetzelfde gehad. Ook teveel met de tenen omhoog gekite. Ik heb toen in het ziekenhuis een spuit gehad in de pees tegen de ontsteking. Nog steeds is hij dikker dan de linker maar verder geen last meer. Als je niet genoeg grip hebt met je huidige voetbanden/pads moet je daar in investeren. bv liquid force etc, dan hoef je nl niet je teen steeds omhoog te zetten
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #22 November 15, 2009, 21:46:18
edit2Rapporteer  
Ik heb 3 jaar geleden precies hetzelfde gehad. Ook teveel met de tenen omhoog gekite. Ik heb toen in het ziekenhuis een spuit gehad in de pees tegen de ontsteking. Nog steeds is hij dikker dan de linker maar verder geen last meer. Als je niet genoeg grip hebt met je huidige voetbanden/pads moet je daar in investeren. bv liquid force etc, dan hoef je nl niet je teen steeds omhoog te zetten


Hoelang duurde dat na die spuit voordat je weer kon kiten ? Heb er nog steeds erg veel last van maargoed geef het ook niet veel rust, hoop dat het na de winterstop niet meer terugkomt.

Zijn die liquid force straps een beetje zacht en zijn die wel los te bestellen ? Zie hier trouwens dat die gast wel ze tenen steeds omhoog houdt  Tongue http://www.liquidforcekites.com/gear/strap_binding/luxury#
Vandaag met north pads/straps weer gevaren maar die straps duwen niet op me tenen dus dat is het ook echt niet, nu even de F-one straps op de north pads geschroefd hopen dat dat al beter gaat.
johan wittoeck
Gast
Antwoord #23 November 18, 2009, 11:09:40
edit2Rapporteer  
 YeSS
peterb

Berichten: 380
Antwoord #24 November 18, 2009, 11:21:25
edit2Rapporteer  
Ik kon meteen daarna meteen weer kiten, heb juist de spuit gehaald voordat ik op kitevakantie ging. Daarna nooit weer last gehad maar heb sindsdien altijd met liquid force straps gevaren. Het voordeel van die straps zijn dat ze groter zijn dan alle andere en dat ze ook anders gevormd zijn waardoor je automatisch stevig staat in deze straps zonder dat je je teen omhoog hoeft te houden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.