Aanleg 2e maasvlakte gaat door

Idefixe

Berichten: 8241
November 04, 2009, 12:55:53
edit2Rapporteer  
Aanleg Tweede Maasvlakte mag doorgaan
Uitgegeven: 4 november 2009 10:53
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 11:00

DEN HAAG - Rotterdam mag verder met de aanleg van de Tweede Maasvlakte. Dat liet de Raad van State woensdag weten. De Raad tornt niet aan het goedkeuringsbesluit van de provincie Zuid-Holland over het bestemmingsplan Maasvlakte 2.
 De bezwaren van de Vereniging tegen Milieubederf in en om het Nieuwe Waterweggebied en de Vereniging Verontruste Burgers van Voorne zijn ongegrond verklaard.
De klagers vreesden aantasting van een natuurgebied en verslechtering van de luchtkwaliteit. Bovendien zou er door de uitbreiding meer verkeer komen.

De Raad is het daar gedeeltelijk mee eens, maar vindt dat er genoeg compensatiemaatregelen worden genomen.


Aparte vergunningen
Ongeveer de helft van de uitbreiding is bestemd voor havenbekkens, vaar-, spoor- en autowegen en zeewering. De andere helft is bestemd voor bedrijventerreinen. Voor de exacte invulling moeten nog aparte vergunningen komen.

In 2005 boog de Raad van State zich ook al over de Tweede Maasvlakte. Een aantal kabinetsbesluiten daarover werd destijds vernietigd. Het kabinet heeft die gebreken in die besluiten hersteld.

Tegen de woensdag gedane uitspraak van de Raad van State is geen beroep mogelijk.

© ANP 

Marko

Berichten: 1650
Antwoord #1 November 04, 2009, 13:13:19
edit2Rapporteer  
Jammer genoeg gaat het door ja... Nu krijgen we daar een heel recht strand dus kan je er met minder windrichtingen kite...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 November 04, 2009, 13:26:22
edit2Rapporteer  
Marko, verder rijden naar het hoekje en je zit iets van 8 km op zee t.o.v. de historische kustlijn.
Dussss groton bakkon, hardon windon en veeeeeeeel ruimton!
Ik zie het niet zo somber in
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3 November 04, 2009, 13:41:15
edit2Rapporteer  
"t kan mij niet snel genoeg af zijn..komt best goed daar.
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #4 November 04, 2009, 13:58:30
edit2Rapporteer  
Politiek geneusel vind ik het!

Alsof er nu nog een besluit zou komen dat de tweede Maasvlakte niet door mag gaan, als je kijkt hoe veel geld er in zit en hoe het land vanuit de zee ontstaat. Daar komt bij dat Rotterdam vooruit wil en aan de toekomst denkt, denk je dan echt dat dat wordt tegengehouden door een paar verontruste inwooners van Voorne, dacht het niet.


Wat kiten betreft zal het er alleen maar op vooruit gaan. We hebben daar straks veel meer ruimte en de kans is zeer groot dat daar dan ook een strandtent komt te staan (niet alleen voor ons natuurlijk, maar ook voor de mensen die bootjes komen kijken, wandelen etc.)

Tevens komen de grootste schepen ter wereld hier straks langs, maakt je kite foto's toch leuker Grin
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #5 November 04, 2009, 14:20:00
edit2Rapporteer  
"God made the Earth, but the Dutch made Holland."
zullen we dan maar zeggen. Grin
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #6 November 04, 2009, 14:45:06
edit2Rapporteer  
Komt zeker goed en ik moet nog een keer bij onze baggervrienden gaan buurten daar!! Misschien ff vragen of ze die spuitpijp nog een stukje om willen leggen voor een extra zandbank en hiermee wat lekker vlakke stukken creeeren!!

Ik zie het ook wel positief in maar is er al bekend wanneer de stekker er nu definitief uitgaat op de Slufter??
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #7 November 04, 2009, 14:52:50
edit2Rapporteer  
tijd voor een vereniging van "verontruste kitesurfers" om er een mega kiteparadijjs te kreëren: grote poelen voor freestyle , kunstmatige zandbanken voor een superkonstante en mooie swell enz. enz.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #8 November 04, 2009, 18:30:20
edit2Rapporteer  
SLuftah gaat mooiste kitespot worden ooit komende jaren xD
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #9 November 04, 2009, 21:24:06
edit2Rapporteer  
We hebben daar straks veel meer ruimte en de kans is zeer groot dat daar dan ook een strandtent komt te staan.

Geloof niet dat we op een strandtent moeten hopen. In de beleidsplannen staat duidelijk dat recreatie een bijkomstigheid is. Er zullen daaruitvolgend dan ook geen horeca gelegenheden worden ontwikkelt nabij de nieuwe kustlijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 November 04, 2009, 22:45:51
edit2Rapporteer  
Voor het kiten verwacht ik ook grote nadelen. Naast het verliezen van een aantal windrichtingen zal het ook gedaan zijn met het vlakke water en de poeltjes.
Al Maanden rollen de golven niet meer mooi (je mag er niet eens meer in kiten)

En buiten hoe het nieuwe strand zal uitvallen voor ons kiters maak ik mij zorgen over wat die "compensatie" gaat betekenen voor de bestaande spots...
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 November 04, 2009, 23:35:17
edit2Rapporteer  
ja, de grote vraag blijft: tot wanneer mogen we er varen?
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #12 November 05, 2009, 00:01:55
edit2Rapporteer  
Komt zeker goed en ik moet nog een keer bij onze baggervrienden gaan buurten daar!! Misschien ff vragen of ze die spuitpijp nog een stukje om willen leggen voor een extra zandbank en hiermee wat lekker vlakke stukken creeeren!!

Op zich geen slecht idee !
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.