Jattende medekiters

Julio

Berichten: 14
November 04, 2009, 21:08:28
edit2Rapporteer  
Ik was afgelopen zondag op Schellinkhout en had daar max. 1 uurtje mijn spiksplinternieuwe North 2010 bar op het strandje laten liggen. Toen ik er in de auto achter kwam dat ik m was vergeten ben ik meteen terug gegaan, maar hij lag er niet meer. Ik ging er vanuit dat iemand hem had meegenomen en wel op mijn kitehigh of hanglos berichtjes zou reageren, maar niets!!! Voor mij is dat gewoon jatten. Er waren eigenlijk alleen kiters op het strand, dus het moet een medekiter zijn geweest. Die gast weet best dat er een vermist berichtje te verwachten is als je een bar "vindt" op het strand. Vuile dief dus. Als je gaat squashen ga je toch ook niet van elkaar de sporttas uit de kleedkamer meenemen als daar even niemand bij staat?

En sowieso laat je gewoon spullen liggen op het strand, tenzij misschien je de allerlaatste bent die van het strand afgaat, en dan meldt je het meteen op de kiteforums. Laatst was een vriend van mij ook zijn bar kwijt tijdens het aftuigen van zijn kite, komt er iemand naar hem toe "ben je je bar kwijt?  Ik heb er eentje gevonden en maar vast in mijn auto gelegd" Waar gaat dat over dan? Laat spullen gewoon liggen als er nog veel kiters bezig zijn.  ZWAAAR klote. Ik hoop dat er niet veel meer van zulk soort gasten bij gaan komen. Straks kun je je kitespullen geen seconde meer op het strand laten liggen...

Als iemand m nog vindt neem ik natuurlijk alles terug, maar ik heb weinig hoop meer, en moest dit ff kwijt. 
To

Berichten: 928
Antwoord #1 November 04, 2009, 22:15:05
edit2Rapporteer  
Ik vind dat je echt zo overdreven overkomt. moet je je bar maar niet vergeten Grin

maargoed ik was zelf 1 van de laatste die wegging en geen bar gezien. hang ff een paar blaadjes op ofzo op schel. mischien zit de persoon niet op 1 van de forums kan maar zo zijn.

veel suc6 met je zoektocht.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 November 05, 2009, 08:22:24
edit2Rapporteer  
Vind dit inderdaad ook wat overdreven. Gewoon nog ff wat langer wachten alvorens zulke berichten te posten. De vinder is mischien wel bang om een uitbrander te krijgen van jou. Hij moet hem tenslotte in jouw ogen laten liggen.

Laten liggen tot je de laatste bent is ook lekker slim. Stel ik zie nog 1 kiter op het water (met zijn bar dus aan zijn kite) en ik laat hem liggen. Vervolgens ziet de laatste kiter je bar niet maar wel een onbekende persoon die op het strand loopt en nog lijntjes nodig heeft voor in de bouw......

Wees blij dat die andere jongen de bar in zijn auto legt en gaat rondvragen of je er geen kwijt bent.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #3 November 05, 2009, 09:47:16
edit2Rapporteer  
Uiteindelijk zullen we niets meer van Julio horen.
We weten hoe het dan is afgelopen.
Julio

Berichten: 14
Antwoord #4 November 05, 2009, 10:29:52
edit2Rapporteer  
Kun je overdreven vinden, maar ik vind het een beetje vreemd als je iets meeneemt wat niet van jou is, en vervolgens niet probeert om het bij de eigenaar terug te krijgen. Tuurlijk krijgt de vinder geen uitbrander als ie zich eerlijk meldt. Maar om nou te zeggen dat ik blij moet zijn dat iemand hem heeft meegenomen en hem daardoor zelf even later kwijt ben, vind ik weer wat overdreven...
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #5 November 05, 2009, 12:24:18
edit2Rapporteer  
Een nieuwe bar kwijt raken is niet leuk. Snap dat je dan wat frustratie hebt, zeker als je het idee hebt dat tie gejat is.

Maar het voorbeeld dat je aandraagt van de persoon die een bar heeft gevonden en rond vraagt van wie die is vind ik juist een voorbeeld van hoe het zou moeten. Ik weet niet hoe de situatie toen was maar als er niet veel mensen meer zijn en ergens slingert een bar los rond, ver van alle andere tassen etc op het strand dan kan ik me er wel wat bij voorstellen.
nielsen

Geen avatar

Berichten: 90
Antwoord #6 November 05, 2009, 12:36:37
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ook een goed idee hoe je een tel. nummer op de bar kunt  schrijven, waterproof?
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #7 November 05, 2009, 13:18:58
edit2Rapporteer  
Die medekiters waar Julio het over heeft zijn er wel. Heb zelf zoiets mee gemaakt en ben toen iedereen langs gegaan om te vragen naar mijn vergeten bar. Niemand had deze gevonden. Uiteindelijk  langs een busje gelopen waar mijn bar in lag. Vriendelijk NOG een keer gevraagd aan diegene of hij echt mijn bar niet had gevonden, met pijn en moeite heeft hij mijn bar uit zijn bus gepakt. Het waren oosterburen, of ze mij niet begrepen betwijfel ik.... Ze zijn er duz wel degelijk. Hopelijk krijg je je bar nog terug. Het kan inderdaad zijn dat diegene niet op forum zit.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 November 05, 2009, 18:01:01
edit2Rapporteer  
Kun je overdreven vinden, maar ik vind het een beetje vreemd als je iets meeneemt wat niet van jou is, en vervolgens niet probeert om het bij de eigenaar terug te krijgen. Tuurlijk krijgt de vinder geen uitbrander als ie zich eerlijk meldt. Maar om nou te zeggen dat ik blij moet zijn dat iemand hem heeft meegenomen en hem daardoor zelf even later kwijt ben, vind ik weer wat overdreven...

Jij gaat ervanuit dat iedereen hier op Kitehigh zit. Wie weet zoekt hij jou wel op andere kanalen of vraagt hij ieder keer als hij gaat kiten of iemand zijn bar is verloren? Ga eens uit van het goede in een mens ipv het slechte.

Jij zegt dat hij het heeft meegenomen en dat je het daarom kwijt bent. Volgens mij vergeet jij je spullen mee te nemen toch? Ok als iedereen in deze wereld eraf blijft vind je hem op dezelfde plek terug. Maar de vinder weet dat die wereld niet bestaat en neemt hem mee om later aan jou te geven. Netjes dus.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #9 November 05, 2009, 18:46:32
edit2Rapporteer  
Heb je nog helpen meezoeken volgens mij, balen dat je dure bar nu weg is Sad
Kan natuurlijk ook zijn dat iemand hem gewoon in ze tas heb gestopt en nog niet gekeken heeft en dan moeten ze ook nog op kitehigh of hanglos rondhangen.

Succes, hoop dat je hem terugkrijgt !
Julio

Berichten: 14
Antwoord #10 November 05, 2009, 18:53:47
edit2Rapporteer  
Thanx voor het meezoeken! Het is idd balen, en het zou idd kunnen dat het bv. een van het groepje Engelsen was geweest die hier niet op de site komen. Daarom wil ik zeggen: neem nooit andermans spullen mee tenzij je het dezelfde avond nog op een van de kiteforums zet. @reflex, ik geloof best in het goede van de mens hoor Smiley
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #11 November 05, 2009, 20:11:27
edit2Rapporteer  
bullshit dat het overdreven is, ik laat m`n spullen vaak genoeg gewoon ff liggen op schev. en het blijft feit, is het niet van jouw dan blijf je er vanaf.

Bij ons kan je 't dan nog ff afgeven bij de surfclub dus ok.. maar goed.. hoop dat je em vind
To

Berichten: 928
Antwoord #12 November 05, 2009, 21:14:31
edit2Rapporteer  
bullshit dat het overdreven is, ik laat m`n spullen vaak genoeg gewoon ff liggen op schev. en het blijft feit, is het niet van jouw dan blijf je er vanaf.

Bij ons kan je 't dan nog ff afgeven bij de surfclub dus ok.. maar goed.. hoop dat je em vind
je spullen ja, niet alleen een barretje.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #13 November 05, 2009, 21:17:11
edit2Rapporteer  
Spullen bewust op het strand laten liggen (een kite tijdens het pauzeren) of een bar ergens zien liggen die duidelijk vergeten is. Daar zit tochw el een groot verschil in hoor.
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #14 November 05, 2009, 21:47:49
edit2Rapporteer  
Als je kwijtgeraakte kitespullen vindt op het strand dan ga je als je thuis bent naar kitehigh of naar hanglos om te melden dat je het een en ander hebt gevonden, zodat je een collega kiter weer happy kan maken. Je gaat niet tig dagen wachten. Elke kiter die zn board wel eens is kwijtgeraakt  weet hoe het voelt om over het strand te lopen en te hopen op die eerlijke dude m zsm terugbrengt. Tot nu toe gelukkig alleen maar goede ervaringen, op een enkele na.

Het is een kwestie van vertrouwen. We laten veel waardevolle spullen op het strand achter en daarmee zijn we op elkaar aangewezen. Ik was erbij in Schellinkhout en tenzij het buitenlanders waren die Hanglos en Kitehigh niet kennen, is het wat mij betreft diefstal als de bar niet gemeld wordt op een van deze bekende Nederlandse kitesites. Ik ga er zelf vanuit dat de kiter zich nog meldt! Hoop niet dat dit mij ooit overkomt. heb geen geld om zomaar weer even een nieuwe bar te kopen  Tongue
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #15 November 05, 2009, 21:50:54
edit2Rapporteer  
Niet iedereen is op de hoogte van het bestaan van Kitehigh en hanglos, ik blijf het herhalen. Tuurlijk is het lullig maar hoeft dus echt niet stelen te zijn.
Davidoff
Gast
Antwoord #16 November 05, 2009, 21:55:55
edit2Rapporteer  
Ik vind dat je echt zo overdreven overkomt. moet je je bar maar niet vergeten Grin

maargoed ik was zelf 1 van de laatste die wegging en geen bar gezien. hang ff een paar blaadjes op ofzo op schel. mischien zit de persoon niet op 1 van de forums kan maar zo zijn.

veel suc6 met je zoektocht.

T.M,

Ik weet niet waar je die gedachtegang vandaan haalt.. WAAR moet de beste man briefjes gaan ophangen? aan een grasspriet?

[EDIT] Even wat rustiger aan Davidoff, schelden doe je maar buiten het forum om. Maar hier zijn we er niet van gediend. Dat je het niet eens bent met zijn reactie, ok. Maar verwoord dat dan iets minder driftig.

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 November 05, 2009, 22:00:58
edit2Rapporteer  
Mannen hou deze discussie verder via de PM. En iemand doodwensen is niet de bedoeling hier.
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #18 November 05, 2009, 22:04:57
edit2Rapporteer  
Blaadjes ophangen aan paaltjes op de parkeerplaats van Schellinkhout???  Bizarre reactie.

Er waren afgelopen zondag ruim 30 kiters op het strand. Als je als kiter geen flauw idee hebt wat je moet doen als je een bar vindt, dan vraag je dat even aan die tig kiters die er zijn. De meesten zullen meteen verwijzen naar Kiethigh of Hanglos of weet ik veel wat! De kiter die naar huis gaat met de bar en vervolgens op zn reet gaat zitten wachten is wat mij betreft iemand waarvan ik niet graag hoop dat die mijn verloren stuff vindt als het mij een keer overkomt.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #19 November 05, 2009, 22:08:01
edit2Rapporteer  
ontopic: Jammer dat we anno 2009 niet uit kunnen gaan van de goedheid van de mens. Laat die spullen lekker liggen.. wat heb je nou aan een North bar, als je zelf geen north vaar...


Als het echt gestolen is dan is het inderdaad jammer dat het gebeurd. De bar is vaak ook op andere kites te gebruiken dus wat dat betreft is het jammer genoeg meer risico dat het werkelijk gestolen is.

http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=83141&highlight=north+bar

Toeval?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #20 November 05, 2009, 22:12:55
edit2Rapporteer  
Jesus  davidoff,waar ben je mee bezig ,mod?


Dankuh  ThumpsUp
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #21 November 05, 2009, 22:13:10
edit2Rapporteer  
ontopic: Jammer dat we anno 2009 niet uit kunnen gaan van de goedheid van de mens. Laat die spullen lekker liggen.. wat heb je nou aan een North bar, als je zelf geen north vaar...


Als het echt gestolen is dan is het inderdaad jammer dat het gebeurd. De bar is vaak ook op andere kites te gebruiken dus wat dat betreft is het jammer genoeg meer risico dat het werkelijk gestolen is.

http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=83141&highlight=north+bar

Toeval?


mit rechnung und voller garantie

?me duits is nie super maar dit met betekent toch met rekening en garantie??

gaat een btje lastig alstie die bar gejat heeft toch!!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #22 November 05, 2009, 22:16:53
edit2Rapporteer  
Ja Sjorsie klopt wel maar ik zat gewoon hardop na te denken Wink Voor de topicstarter ff gezocht of hij nergens te vinden was.
Gostez

Berichten: 13
Antwoord #23 November 06, 2009, 04:28:05
edit2Rapporteer  
Het verhaal dat iemand de kite-forums niet kent is natuurlijk onzin. Wanneer je iets op straat vindt dan ga je ermee naar de.....
Juist: Politie.

Dat we onze spullen aan elkaar kunnen retourneren via forums is heel mooi en een stuk makkelijker dan met tussenkomst van de politie (hoop papierwerk). Jammergenoeg is niet iedereen met dit gebruik bekend. Logisch ook wel.
Maar wanneer iemand zijn spullen niet terug kan krijgen (ervan uit gaande dat Julio aangifte heeft gedaan) kan het alleen zo zijn dat er een oneerlijk persoon mee aan de haal is gegaan die niets minder is als een dief.
De politie is al van ver voor het internet bestond HET gevonden voorwerpen loket. Dus wanneer iemand moeite heeft met het traceren van de rechtmatige eigenaar is dat een slap excuus zo niet een smerige leugen.
audi

Berichten: 752
Antwoord #24 November 09, 2009, 11:20:00
edit2Rapporteer  
het kan ook zijn dat het bij van der berg is afgegeven
is ook een keer met mijn pomp gebeurt
als je twee barren hebt 1 gevonden en 1 gekocht heb je 1 bonnetje om er 1 te verkopen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.