vingaten vergroten

Hessel

Berichten: 575
November 30, 2009, 19:42:11
edit2Rapporteer  

Ik heb voor mijn boardje een nieuw setje vinnen gekocht, maar de schroefgaten daarvan en de schroeven zelf zijn 6mm, ipv 4mm die er eerst opzaten. Nou past dit eigenlijk net niet door de gaten in mijn board, de diameter is ongeveer 1mm te klein. Zal ik dit negeren en gewoon wat meer kracht gebruiken (dan krijg ik de schroeven er net doorheen), of zal ik voor de wat nettere manier gaan en de gaten wat groter maken. Ik doe zelf liever dat 2e, maar hoe kan ik dat het beste doen?

Voor de duidelijkheid even een foto (helaas wel een slechte foto):

Dat gelige rondje wat je ziet is ABS (denk ik, ziet er namelijk hetzelfde uit als bij de rails) met in het midden het te kleine gat. Dus als ik dat ga uitboren zou dat geen enkele probleem moeten veroorzaken aangezien ik niet eens dicht bij de kern kom maar gewoon ruim in het ABS blijf. Maar kan ik dit gat gewoon uitboren door er met een boormachine doorheen te gaan of kan het ABS/laminaat daar niet tegen (net zoals bv carbon)? Of is schuren/vijlen een beter idee, of weer iets anders?

PS. Als ik dan gat kan uitboren, dan kan ik net zo goed direct de bovenkant wat meer vergroten zodat de schroefkoppen in het board zinken). Lijkt mij geen probleem, maar misschien zie ik wat over het hoofd; dus kan dat ook zonder je board te verzwakken?
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 November 30, 2009, 19:48:46
edit2Rapporteer  
Ik zou ze gewoon netjes uitboren. ABS heeft daar geen moeite mee en er zit nog genoeg rond je schroef ter ondersteuning. Laten verzinken moet je niet doen. Dat gaat tenkoste van de sterkte.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 November 30, 2009, 19:56:27
edit2Rapporteer  
Uitboren is geen probleem, verzinken wel.

Veel merken met verzonken vinschroeven hadden dan ook problemen met omknakkende vinnen als je een zandbankje meepakt.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 November 30, 2009, 20:50:35
edit2Rapporteer  
Ja, niet verzinken, heb bij Nobile 2 schroeven door board heen getrokken(sinds 2009 gebruiken ze daarom dopjes eronder). Mijn eigen merk doet het ook, ik vertrouw het niet en heb er ringetjes onder gezet. Dat zou jij ook nog kunnen doen, maar is niet nodig als je gewoon de boel groter uitboort, maar niet groter dan nodig is.
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #4 November 30, 2009, 22:24:52
edit2Rapporteer  
Ok, ga ik ze morgen ofzo even uitboren en niet verzinken. Bedankt  ThumpsUp

Edit: Heb net de gaten uitgeboord en is goed gelukt, heb alleen direct een nieuw probleem gevonden; de schroeven zijn wat kort, zie hier:

T lijkt mij dat de schroef te weinig in het schroefdraad van de vin grijpt en dus het schroefdraad eerder kapot trekt. FF naar nieuwe schroefjes zoeken dus? Of onnodig?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 December 01, 2009, 13:26:44
edit2Rapporteer  
ja, veel te kort. Ze gaan er bij mijn merk meer dan een 1cm erin geloof ik, dus hiermee red je het niet
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.