Kitesurfers willen door de Beringerstraat

Idefixe

Berichten: 8241
Januari 26, 2010, 19:21:36
edit2Rapporteer  
De Zwitser Geza Scholtz en de Amerikaan Troy Henkels willen  als eersten  met behulp van een kite / board  van Rusland naar Alaska surfen.........
De 85 km brede Beringerstraat is berucht vanwege de sterke stroming, snelle  weersveranderingen,
hoge golven, mistvorming en heftige stormen. In de winter zakt de temperatuur tot zo'n -70 Gr C  Shocked en in de zomer bereikt de watertemperatuur hoogstens een paar graden C. boven nul........

Lees HIER het hele bericht
( Duitstalig , heb ff geen zin om de hele boel te vertalen  Grin )
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #1 Januari 26, 2010, 19:27:28
edit2Rapporteer  
Die gasten hebben wel lef zeg en 85 kilometer is ook niet een klein stukkie Tongue
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Januari 26, 2010, 19:37:04
edit2Rapporteer  
qua KM niet echt een probleem, toen we naar vlieland gingen, weliswaar geen dikke golven, wel heel veel chop, waren we totaal niet moe na 35km. Bovendien is vaker aangetoont dat het te doen is qua km's, maar combo met paar graden boven/rond 0gr c is we lpittig, lijkt me wel stoer, zou ik ook wel willen doen Grin
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #3 Januari 26, 2010, 20:01:47
edit2Rapporteer  
Misschien kun je mee!
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #4 Januari 26, 2010, 21:47:25
edit2Rapporteer  
Count me in!  Joepie
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #5 Januari 26, 2010, 22:07:43
edit2Rapporteer  
Zie de lol er wel van in. Bootjes erbij en het zal wel veilig blijven.
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #6 Januari 26, 2010, 22:48:09
edit2Rapporteer  
Golven kunnen vast en zekers heel hoog worden daar maar ik denk dat de golf lengte ook lang zal zijn zodat je er relatief minder last van hebt. Dat effect merk je al een beetje aan onze eigen noordzee kust; iets verder de zee op merk je er minder van de golven.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #7 Januari 26, 2010, 22:50:36
edit2Rapporteer  
-70?

Iemand al eens een zoekactie gedaan op de laagst gemeten temperatuur op aarde?



En dan vooral waar?


Gevoelstemperatuur alla, maar feitelijk, no way. Is nooit in de buurt van water.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #8 Januari 26, 2010, 23:18:38
edit2Rapporteer  
-70?

Iemand al eens een zoekactie gedaan op de laagst gemeten temperatuur op aarde?



En dan vooral waar?


Gevoelstemperatuur alla, maar feitelijk, no way. Is nooit in de buurt van water.
Hmm, ooit deadliest catch gekeken? Dat is zo rond het lente seizoen dacht ik. Kan me wel voorstellen dat -70 reëel is daar.
Naish-Kiter

Berichten: 1513
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #9 Januari 27, 2010, 00:10:46
edit2Rapporteer  
De Zwitser Geza Scholtz en de Amerikaan Troy Henkels willen  als eersten  met behulp van een kite / board  van Rusland naar Alaska surfen.........
De 85 km brede Beringerstraat is berucht vanwege de sterke stroming, snelle  weersveranderingen,
hoge golven, mistvorming en heftige stormen. In de winter zakt de temperatuur tot zo'n -70 Gr C  Shocked en in de zomer bereikt de watertemperatuur hoogstens een paar graden C. boven nul........

Lees HIER het hele bericht
( Duitstalig , heb ff geen zin om de hele boel te vertalen  Grin )

dit kreeg ik na onlin evertaal site:

De breed 85 kilometer is Behring berucht voor sterke stromingen, snelle Wetterumschläge, grote golven, mist en zware stormen. In de winter koud maximaal min 70 graden is, in het water is Midsummer mooie een paar graden maximum.
Maar dit voorkomt dat de Geza Scholtz Zürich en zijn collega's, de Amerikaanse van Troje Henkels voordat een missie besproken en unieke: in de zomer de twee als eerste extreme atleten helemaal alleen een vlieger en een Raad van voorzien, door de Behring surfen op. «Betreft ons naast de Rekordversuch, maar ook vorwärtszubringen expeditionelle Kiteboarden», Scholtz zegt. De 28-Jährige die beschikt over geen ervaring met dit ijzige water in tegenstelling tot Henkels, verwacht het oversteken met zes tot zeven uur - als alles goed gaat: «als de voorwaarden goed zijn, moeten maar door geen enkel probleem van de fysieke zijn zou- maar de stromingen en de kou mij hoeft», zo Scholtz. Daarom zal een boot vergezeld gaan van de twee.
Medio februari de geschoolde tand arts reist nu in de Dominicaanse Republiek, voor een hulp organisatie werken. Nadat de opleiding vereist is: «De Silva Planner Lake is ook enigszins koud» Scholtz.
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #10 Januari 27, 2010, 01:09:08
edit2Rapporteer  
Vet.... Kijken of ze het aan de stok krijgen met onze krab-vissers.

Een keer een pint pakken in de UK lijkt mij ook wel wat.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #11 Januari 27, 2010, 17:22:36
edit2Rapporteer  
Ergens in de jaren "80 was er een bekende Franse Windsurfer
"Arnaud de Rosnay " die de Behringstraat heeft overgewindsurft
Hij deed daar toen 8 uur over ..destijd was dat een hele prestatie ...
zeker op het windsurf materiaal van toen ...
het heeft hem volgens mij wel bijna zijn leven gekost en een paar jaar later wilde hij ook de Straights of Formosa van China naar Taiwan overvaren maar daarbij is hij vermist geraakt en niemand heeft hem ooit meer gezien...

zie: http://www.windsurfing-legends.com/arnaud-de-rosnay.html

Dit is ook een hele prestatie geweest 240 km !! windsurfen ..van Australie naar Tasmanie over de Bass Strait zie :
: http://www.surfertoday.com/windsurfing/1109-allison-shreeve-fails-to-cross-the-bass-strait-due-to-hypothermia-and-cramps

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12 Januari 27, 2010, 17:44:49
edit2Rapporteer  
http://www.abc.net.au/news/stories/2009/09/07/2679003.htm
vorig jaar september zijn 2 kiters die bass strait ook over gevaren.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #13 Januari 27, 2010, 18:06:15
edit2Rapporteer  
Hoi Zwafra mijn compliment je bent goed thuis in de surf geschiedenis  ThumpsUp
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #14 Januari 27, 2010, 18:09:23
edit2Rapporteer  
Ja, ben ook al fanatiek surfer sins 1978 ... Grin
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #15 Januari 27, 2010, 22:59:39
edit2Rapporteer  
-70?

Iemand al eens een zoekactie gedaan op de laagst gemeten temperatuur op aarde?



En dan vooral waar?


Gevoelstemperatuur alla, maar feitelijk, no way. Is nooit in de buurt van water.
Hmm, ooit deadliest catch gekeken? Dat is zo rond het lente seizoen dacht ik. Kan me wel voorstellen dat -70 reëel is daar.

Ik heb natuurlijk ff gezocht voor ik iets post Wink. In US/Alaska is het nooit <-62 geweest, en dat was middenin Alaska. Daar op het water wordt het eenvoudigweg niet zo koud. Windchill is, zoals ik al zei, een heel andere factor.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.