Spullen kopen

KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #50 Maart 16, 2010, 18:06:40
edit2Rapporteer  
Hier wordt gezegt dat DNA een windrange van 14 tot 30 knopen heeft: http://www.sbckiteboard.com/2009_kite_reviews?news_id=973&uniqid=1276 dus wat dat betreft kan het prima.

TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #51 Maart 16, 2010, 18:16:15
edit2Rapporteer  
Ik werd net terug gemailed door de beheerder van kitepro,

Hij bied mij een heuptrapeze aan voor 40 euro, natuurlijk is dat een mooie prijs. Maar er is mij juist afgeraden een heuptrapeze, maar juist een zit trapeze aan te schaffen. Beetje raar dus..

http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/2642

Deze kreeg ik ook aangeboden, is een 8 en een 12 m2 incl 2 boards voor 875 euro. En nieuw gekocht, en weinig mee gevaren. Klinkt ook als een mooie deal, of is het een c-kite. Ik snap niet echt het verschil Roll Eyes
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #52 Maart 16, 2010, 18:25:54
edit2Rapporteer  
Ik zou wel een heuptrapeze doen. Als beginner is een zittrapeze misschien even fijn maar daar ben je snel op uitgekeken. Heb het zelf ook geleerd met een heuptrapeze en heb het nooit als nadelig ondervonden.

Die Ocean Rodeo staat niet eens bij welk type het is. Als het de Rise is kan het wel. De Diablo is gewoon veel te hardcore voor een beginner...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #53 Maart 16, 2010, 18:29:56
edit2Rapporteer  
Jaren geleden was het idd. gebruikelijk om te starten met een zittrapeze. Maar toen konden de kites ook veel minder depoweren, dus had je altijd trekkracht.

Bijna iedereen stapt dan toch binnen een jaar of wat over op een heuptrapeze.

Tegenwoordig kun je rustig beginnen met een heupttrapeze.

Ik heb de 8,10,12 2008 en 2009 Ocean Rodeo Rise's gevaren. Dit zijn SLE's, geen C-shapes.
Hoewel erg snel sturende kites zou ik dan voor een 10/7 gaan. En de 7m2 is er pas sinds 2009. 10 en 6m2 schijnen niet heel goed op elkaar aan te sluiten.

Tja, keuzes genoeg
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #54 Maart 16, 2010, 18:34:04
edit2Rapporteer  
Als ik ervan uit ga dat het een 8 en 12 M2 Rise kite is, dan is dat weer te sterk voor mij? Want als ik reviews lees op deze site, zijn ze erg positief, en ook over de bombproofheid. Dus eigenlijk lijkt mij dit wel een mooie set, ook aangezien de prijs. Hoewel hij wel uit 2008 is, maar weinig meegevaren is(als ik hem op z'n woord moet geloven)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #55 Maart 16, 2010, 18:53:50
edit2Rapporteer  
DNA kan ook prima, Rise zou ook kunnen, 12 is niet te groot, zit alleen wel een groot gat tussen 12-8, maa rhet kan absoluut.

Persoonlijk zou ik voor de dna+board+trapeze gaan.
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #56 Maart 16, 2010, 19:00:43
edit2Rapporteer  
Als ik voor het meeste vaar plezier wil gaan(meeste mogelijkheden, en meeste beginners zekerheid) dan moet ik voor de DNA gaan? Dan ga ik dat maar eens met mijn ouders overleggen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #57 Maart 16, 2010, 19:04:21
edit2Rapporteer  
En zoals ik al zei ben ik ongeveer van jou gewicht, en dan is de 10m2 Rise net ff lekkerder als de 12m2.
Wat Morres zegt, de 12-8 sluiten niet heel goed op elkaar aan, maar wel te doen. Een gat van 3m2 is meestal beter in de regel.

Naar mijn mening doet een Waroo 2008 niet onder voor de Rise 2008 (maar was wel goedkoper in aanschaf)

Op nieuwe spullen heb je garantie. op tweedehands tot de drempel Wink
Kan ook een overweging zijn. En 2009 modellen zijn in de regel net ff iets beter als die van 2008. De ontwikkeling zit nog steeds in de sport. Ieder jaar verbaas ik me over de verbeteringen, al zijn ze niet heel groot meer als een aantal jaren geleden.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #58 Maart 16, 2010, 20:41:58
edit2Rapporteer  
Daarnaast hoor ik van een vriend van mij, ook een kiter dat de jekyll klote dingen zijn en dat ik zou balen van me aankoop.
Nu ben ik toch benieuwd wat zijn onderbouwing en vooral ervaring is, dus a.j.b, verlicht mij
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #59 Maart 16, 2010, 21:23:32
edit2Rapporteer  
Hij zei dat hij vaak kapot ging, en dat ik zou balen als ik er zo een zou kopen. Ik moet zeggen dat het wel een beetje een patsertje is, die ook mij eerst direct een c-kite adviseerde. Maargoed, ik weet het niet, of 1 nieuwe 9m2 of 2-2e handse..... Alleen sluiten die dus volgens jullie niet goed opelkaar aan, dus lijkt het mij het bestte om voor die van 9m2 te gaan. Als jullie mij waren, welke optie hadden jullie dan gekozen!?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #60 Maart 16, 2010, 21:51:16
edit2Rapporteer  
Als je geen goed gevoel hebt bij een kite moet je het niet doen.

Zoveel kiters, zoveel meningen.

C-shape zou ik tegenwoordig niet mee beginnen. Met een SLE boek je veel sneller progressie, dat is een feit. Pas als je lekker kan varen en freestyle trekt je, dan zou ik zeker een C-shape overwegen.

Omdat je niemand kent die veel verstand heeft van kites zou ik niet 2ehands kopen, aangezien jezelf moeilijk kunt inschatten of je een kat in de zak koopt of niet.
Daarom zou ik eerder voor nieuw gaan.

Had je een kiter gekend hem/haar meenemen als je tweedehands gaat kopen. Dat is dan de meest voordelige optie.
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #61 Maart 16, 2010, 22:37:46
edit2Rapporteer  
Ik heb wel 2 vrienden die kiten, maar die kiten vooral recreatief en zijn niet echt pro met materiaal. Op het moment gaat het me er eigenlijk om dat het rond de 1200 euro kost. En dat ik het meest kan kiten, beide opties kunnen in mijn budget dus nu welke past het meest bij mijn vraag. Daarnaast zie ik dat als ik filmpjes kijk dat snel ronddraaien(unhooked vliegen) nog niet echt zitten, meer recreatie kiten en beetje de lucht in en beetje door de golven en dergelijke. Dat is mijn doel op het moment, wellicht over 2 jaar dat ik dat wel weer verander Tongue
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #62 Maart 17, 2010, 00:26:45
edit2Rapporteer  
dan is een Jekyll/waroo wel wat voor jou hoor. Maar die Rise kan echt wel, alleen in de meest voorkomende wind zit je altijd met een nét te grote kite of nét te klein. Dan kan je je kite wel depoweren en als beginners zal het je weinig uitmaken. Als je eenmaal wat beter kite merk je dan toch dat je nét niet lekker vaart.

ff offtopic: Die maat van je weet duidelijk niet waar hij over praat. Denk dat hij een beetje interessant probeerd te doen. Het klopt trouwens wel als hij het over 2003->2005 heeft van gaastra. die waren ruk Grin Sinds 2007 hebben ze een volledig nieuwe weg ingeslagen. Nieuwe designer, nieuw team, nieuwe fabriek, eigenlijk alles nieuw, behalve de naam.

Gaastra maakt echt oerdegelijke kites, om even een objectieve test te geven: http://www.hanglos.nl/news/81604/kitesurfnews-hl-test-gaastra-jekyll-2.html Een test van eind 2008, daar wordt het 2009 model Jekyll getest.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #63 Maart 17, 2010, 10:46:13
edit2Rapporteer  
Morres, probeer hem nu niet de jekyll door zijn strot te duwen. Hij zegt dat hij geen jekyll wilt....
TMK

Berichten: 126
Antwoord #64 Maart 17, 2010, 10:58:19
edit2Rapporteer  
Koop vooral geen gear ouder dan 2008.
Het is al 2 jaar oud, en na 2 jaar kiten is het alweer 4 jaar oud (en vaak alweer afgeschreven). Sowieso zijn kites uit 2008 t.m 2010 het veiligst.

En ga alsjeblieft niet besparen. Een wetsuit mag gerust 250 euro kosten, en een trapeze 180. Deze MOETEN je bijna als gegoten zitten, anders gaat je kiteplezier er echt van af (spreek uit ervaring, dit jaar ga ik veel minder op de prijs letten). Een trapeze die omhoog kruipt, of op punten knelt en andere punten los zit, wil je echt niet hebben. Net als een pak dat niet goed afsluit of niet helemaal strak om je lijf zit.

Het is nou eenmaal een sport die veel kost Wink Veel mensen zullen het met me eens zijn.

Wetsuit: 220
Trapeze: 180
Board: 400
Kite: 600

Ben je voor 1400 klaar (excl lessen). Haal je voor dit voorjaar een 11m2 kite, en later een 7m2 (of een 10, net hoeveel je weegt). Schat het totaal op 2000 euro.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #65 Maart 17, 2010, 13:49:28
edit2Rapporteer  
Morres, probeer hem nu niet de jekyll door zijn strot te duwen. Hij zegt dat hij geen jekyll wilt....

dan is een Jekyll/waroo wel wat voor jou hoor. Maar die Rise kan echt wel, alleen in de meest voorkomende wind zit je altijd met een nét te grote kite of nét te klein. Dan kan je je kite wel depoweren en als beginners zal het je weinig uitmaken. Als je eenmaal wat beter kite merk je dan toch dat je nét niet lekker vaart.
Zoals ik al zei, reflexx, ik geef aan dat ik offtopic reageer. Ik vind ook dat ik die opmerking van zn maat mag verdedigen, zelf jij weet dat de kites sterk zijn. Ik weet we ldat je tot in de treure op de QR zit te hameren, maar dat neemt niks weg aan de overige positieve eigenschappe nvan de kite. En hij heeft al gezegd voor de waroo te gaan, ik geef zelf immers ook aan dat hi jdaar wel wat aan heeft, net als de set rise's.
@ TMK:
belachelijke prijzen doed . Een harnas van 180...kom op zeg! Wetsuit kan ie prima met een van 100-120 beginnen. Boardje kan ie 2e hands wel voor 250(en ook wle nieuw voor minder) vinden.
Ik weet oo kwel dat een suit van 250 STUKKEN lekkerder zit, maar hij wil beginnen, hij zal wss écht niet zoveel varen als (jij en) ik.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #66 Maart 17, 2010, 13:53:15
edit2Rapporteer  
Mij hoor je ook nergens negatief praten over de vliegeigenschappen, maar zolang de problemen met de QR niet aangepakt zijn en zolang ik daar geen persbericht van zie zal ik ze nooit aanraden.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #67 Maart 17, 2010, 13:58:09
edit2Rapporteer  
3e x, tot in de treure. Zie m'n melding, QR's liggen al lang en breed in de shops man

Jij zegt idd niks negatief over de kite, je zegt er niks over, behalve over de QR, wat i kzelf al gezegd heb, dus waarom er dan nog eens overheen

@xray, of gewoo nde nieuwe QR Grin
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #68 Maart 17, 2010, 14:05:11
edit2Rapporteer  
Er is nergens officieel naar buiten gebracht door Gaastra dat de laatste versie QR niet goed is en problemen heeft. Ook is er nergens door gaastra naar buiten gebracht dat de nieuwe QR kostenloos te vervangen is.

Mensen die een Gaastra hebben weten dus absoluut niet dat ze een slecht produkt hebben en dat kunnen omruilen. Enkel kunnen ze het eventueel lezen in een topic op Hanglos.

Steek het niet onder stoelen of banken en doe net als een ander merk met problemen. Zo krijg je respect en zal er niet over gezeurd worden. De enigste reden dat ik hierover door blijf gaan is omdat het niet duidelijk is wat er nu gaande is.

Verder is de kite top dus zoveel schade zal gaastra niet hebben als ze het naar buiten brengen.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #69 Maart 17, 2010, 14:06:25
edit2Rapporteer  
Heren, weer even on topic....het gevalletje Gaastra QR is bekend, andere bar erbij en het is prima...
TMK

Berichten: 126
Antwoord #70 Maart 17, 2010, 14:31:06
edit2Rapporteer  
Morres, probeer hem nu niet de jekyll door zijn strot te duwen. Hij zegt dat hij geen jekyll wilt....

dan is een Jekyll/waroo wel wat voor jou hoor. Maar die Rise kan echt wel, alleen in de meest voorkomende wind zit je altijd met een nét te grote kite of nét te klein. Dan kan je je kite wel depoweren en als beginners zal het je weinig uitmaken. Als je eenmaal wat beter kite merk je dan toch dat je nét niet lekker vaart.
Zoals ik al zei, reflexx, ik geef aan dat ik offtopic reageer. Ik vind ook dat ik die opmerking van zn maat mag verdedigen, zelf jij weet dat de kites sterk zijn. Ik weet we ldat je tot in de treure op de QR zit te hameren, maar dat neemt niks weg aan de overige positieve eigenschappe nvan de kite. En hij heeft al gezegd voor de waroo te gaan, ik geef zelf immers ook aan dat hi jdaar wel wat aan heeft, net als de set rise's.
@ TMK:
belachelijke prijzen doed . Een harnas van 180...kom op zeg! Wetsuit kan ie prima met een van 100-120 beginnen. Boardje kan ie 2e hands wel voor 250(en ook wle nieuw voor minder) vinden.
Ik weet oo kwel dat een suit van 250 STUKKEN lekkerder zit, maar hij wil beginnen, hij zal wss écht niet zoveel varen als (jij en) ik.


ja dat kan een pak en trapeze kosten.
Ik ga dit voorjaar een nieuwe trapeze halen, omdat die nieuwe me veel lekkerder zit.
Mijn pak heeft me 120 euro gekost. Vanzelfsprekend van een lagere klasse, dus dat ding sluit bij je poten voor geen meter af, want et ligt nog half open door het klittenband, en bij een crash kruipen die pijpen helemaal omhoog. ja wtf, dan maar 100 euro meer neertellen  Tongue het pak zit goed om mn benen, maar de afsluiting met klittenband is gewoon ruk.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #71 Maart 17, 2010, 14:34:46
edit2Rapporteer  
Beste TMK, ik heb destijds een nieuwe Warrior gekocht voor minder als 100 euro. Je kan twijfelen of je die lekker vind maar het is toch wel 1 van de betere en meest verkochte trapezes. Het hoeft dus helemaal niet duur te zijn als je goed naar de acties kijkt.
TMK

Berichten: 126
Antwoord #72 Maart 17, 2010, 15:16:41
edit2Rapporteer  
Beste TMK, ik heb destijds een nieuwe Warrior gekocht voor minder als 100 euro. Je kan twijfelen of je die lekker vind maar het is toch wel 1 van de betere en meest verkochte trapezes. Het hoeft dus helemaal niet duur te zijn als je goed naar de acties kijkt.

Ok, daar heb je een punt. Je hebt ze overjarig, of in acties.
Waar ik op doelde is dat je toch ook duurdere schoenen koopt als deze stukken lekkerder zitten dan de wat goedkopere. Een warrior ligt dan ook vaak voor 160 in de winkel (ongeveer). Ik had het vooral over de normale prijzen. Zeker dat er spullen zijn die net wat minder kosten en toch beter zijn, dat kan.

Ik merk toch wel dat de pakken van 200-300 van veel betere kwaliteit zijn, en zeker warmer en beter af zullen sluiten dan het pak dat ik nu heb. Als ik het eerder wist, en het budget had, was ik zeker voor de pakken van 200-300 gegaan (evt overjarig/actie goedkoper natuurlijk).
De volgende keer dat ik een pak haal, probeer ik eerst hoe die zit. Pik de beste 3 eruit, en ga dan volgens de prijs afwegen welke beter is en welke het waard is het geld er voor neer te leggen.

Snap je wat ik bedoel?  Wink En dan bedoel ik niet dat een pak dat 250 gekost heeft, het jaar erop 150 kost, ineens slecht is. Ook als 2 pakken net zo goed zitten, de ene 250 kost en de ander 180, heb je ook een makkelijke keuze.
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #73 Maart 17, 2010, 15:30:13
edit2Rapporteer  
Leuk van al die reacties,
Ik weet het toch niet zo goed allemaal, is het anders niet verstandiger eerst nog 1 lesje te nemen in nederland(heb les gehad in egypte met een best kahoona(geloof ik) 7.5 en een 13(toen de wind erg slecht was). Als ik nou nog 1 lesje neem in nederland, dan leer ik eff de branding door te komen. En hoor ik in het nederlands nog even de regels op het nederlandse vaarwater. Als ik dat heb gedaan, weten zij mij denk ik het bestte advies te geven. Want het begint met hier op het forum met advies: 10-11, en als ik zeg dat ik een 9 kan krijgen. Wordt dat ook weer goed gezegt. Ik weet het allemaal niet zo met die kites, omdat ik beginner ben weet ik natuurlijk niet wat lekker is. Dus eigenlijk leer ik het gewoon met die kite die ik in me handen gedrukt krijgt. Vandaar dat ik dus neit zogoed weet ik of ik die 2x Rise(12-8) in 1 set. Of een Jekyll 2008 (12 of 8), of een DNA 9m2, of een Best Waroo 11m, al deze opties passen in mijn budget, alleen de DNA is nieuw. Het enige wat ik wil, is gewoon zoveel mogelijk het water op. Maakt niet uit welke maat, welke merk, of het er mooi uitziet. Zolang het eigenlijk maar kan en hij goed te relaunchen is, en dat hij op het water kan knallen als het een keertje niet goed gaat.
TMK

Berichten: 126
Antwoord #74 Maart 17, 2010, 15:46:11
edit2Rapporteer  
Ik zou de OR Rise 12 en 8 nemen. Blijken erg stevig te zijn en in reviews lees ik dat je ver door kan varen. Kan alleen niet zo snel vinden wat hun range is.

http://oceanrodeo.com/forums/viewthread/1466/
Citaat
I think 8-12 is the way to go. The 12 will be give you good power for the 14-18 mph range (down to 12 mph probably) and then you can use the 8 in 20+ mph. They both have great low, mid, and high ends! You could probably get away with the 10-14 combo but no need. Have fun…

David


misschien heb je hier wat aan
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.