bonaire!!

kitestertje

Berichten: 1132
Maart 16, 2010, 12:57:38
edit2Rapporteer  
Iemand ervaring met Bonaire in de zomermaanden? (Juli, Augustus..)
En misschien hotel tips?
Alles van harte welkom Wink

 Kiss
LamiKaze

Berichten: 897
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #1 Maart 16, 2010, 13:52:13
edit2Rapporteer  
 Roll Eyes Helaas nog nooit op Bonaire geweest.

Maar omstandigheden zullen wel net als
Aruba zijn. Dus iedere dag minstens 20kn.  loser
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #2 Maart 16, 2010, 15:02:53
edit2Rapporteer  
heb 3 maanden op bonaire stage gelopen.... helaas voordat ik met kiten begon.... dus weinig ervaring wat dat betreft.

Let er vooral op dat je spullen neit worden gejat..... want de kans dat het gebeurd is zeeeeeeeer groot.

er wordt gejat als de raven daarzo
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Maart 16, 2010, 21:40:56
edit2Rapporteer  
Is er dan niemand meer die de zoekfunctie gebruikt :-(

Ik zal ook weer vanaf 10 mei t/m begin juni op Bonaire aanwezig zijn  Joepie Joepie

Linkje met webcam en huidige omstandiheden:
http://www.bonairewebcams.com/CurrentWeather.php

Linkje met alle info mbt app of hotels:
http://bonaire.startpagina.nl/
jer@en

Berichten: 64
Antwoord #4 Maart 17, 2010, 03:43:40
edit2Rapporteer  
Ik zit nu vanaf november op bonaire en we hebben echt een topseizoen qua wind. vanaf 25 december is de wind nu aangegaan en niet meer uit tot anderhalve week geleden. hij is nu een beetje kwakkelig maar is weer terug vanaf donderdag.

On topic kan ik geen reactie geven. ik ben er in die periode nog niet geweest en kan er ook niet over meepraten.

off topic: over het jatten van spullen kan ik zeggen dat mij niets bekend is tot gestolen goederen. ik ben nu vanaf het begin van november iedere kite-able dag (en dat zijn er heel veel) van 9 uur tot 17 op het strand geweest en er is mij nog nooit iets ter sprake geweest in het stelen van je spullen (behalve de biertjes na een topsessie)

misschien wordt er bedoeld dat er ingebroken wordt in huizen. dit is inderdaad het geval, maar als je je gezond verstand gebruikt en weinig ruimte laat om in te breken neem je al een hoop weg. berg je waardevolle spullen met name goed op. ook gestolen kites heb ik nog niet vernomen. best lastig verkopen op een eiland met 30 locals (grove schatting)

moest ik even kwijt,

jeroen
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #5 Maart 17, 2010, 11:20:43
edit2Rapporteer  
thnx Smiley
LamiKaze

Berichten: 897
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #6 Maart 17, 2010, 18:31:51
edit2Rapporteer  
Bon Bini er als altijd dikke poeste wind op de High Wind Islands,
daar hoef je in ieder geval geen zorgen over te maken yeah...  ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 Maart 17, 2010, 23:03:28
edit2Rapporteer  
Diefstal !!!!

Ik kom er nu al voor de 3de jaar op rij.
Mij zijn geen verhalen bekend van diefstal. Auto's worden vaak niet afgesloten omdat het vervangen van een raam meer geld en moeite kost dan het risico dat je loopt dat iemand de spullen uit je auto jat.....
Natuurlijk moet je gewoon je gezond verstand gebruiken maar zoals ik al zei zijn die indiaanenverhalen nieuw voor mij.
sjef

Berichten: 599
Antwoord #8 April 07, 2010, 15:26:26
edit2Rapporteer  
@ Jeroen

Vanaf november op het eiland, chill
Geef je les? of doe je andere werkzaamheden? of alleen maar lekker chillen?
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #9 Mei 19, 2010, 14:58:56
edit2Rapporteer  
ik heb er afgelopen zomer gewerkt en juli en augustus waren twee redelijk goede maanden
Chrissir

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #10 Juni 25, 2010, 11:51:00
edit2Rapporteer  
Weet iemand hoe het zit om je kite mee te nemen naar Bonaire? Ik vlieg met Arke maar volgens hun kost het 15euro per kilo voor extra bagage? Ik denk alleen dat hun het zien als normaal bagage (koffer)..
Weet jij hier misschien meer van (HJ) MINI-ME, aangezien jij ook net op Bonaire bent geweest?

Gr Chris
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Juni 25, 2010, 12:31:24
edit2Rapporteer  
nou bij Varke-fly zit het zo...economy klas een max van 25 kg, bij comfortclass 35 kg, starclass mag je zelfs 45 kg mee nemen...je mag wel gratis 10 kg aan duik apparatuur mee nemen...maar wederom staat er niets over bagage formaat.
ik ga er vanuit dat een golfbag moet kunnen. maar ja arke zou varke niet zijn als dat weer een anders zou zijn.

ik ga ff een vriendinnetje contacten.

keep you posted
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 Juni 25, 2010, 13:33:17
edit2Rapporteer  
Ik ben met KLM gevlogen en normaal gesproken vlieg ik graag met Martinair.
Arke probeer is altijd te vermijden want die hebben altijd onwijs lange vertraging... Toen ik 3 weken geleden van Bonaire terug kwam toen viel mijn bagage nog onder de oude regeling. Kitebage koste bij de KLM 40 euro enkele reis maar op de terug weg heb ik niet betaald...

Ik heb geen idee waar Arke ondervalt maar persoonlijk gebruik ik deze site altijd.. http://www.oceansource.net/airlines/KLM.asp

Succes
Chrissir

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #13 Juni 25, 2010, 13:51:15
edit2Rapporteer  
Arke valt onder TUIfly volgens mij.. Staat er het volgende bij:

Sports equipment such as bicycles, surfboards, skis, sailboards or similar, up to a maximum weight of 20 kg, can be carried on international flights on payment of a handling charge per item per flight segment of EUR 25.00 (GBP 15.00; SEK 230.00) on international flights and EUR 29,75 on national flights. For a weight of more than 20 kg, the excess baggage rule applies (EUR 7.00 / GBP5.00 / SEK65.00 for every kilo in excess over the baggage allowance).

Volgens mij is dit toch iets anders als dat ze me aan de telefoon wisten te vertellen
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Juni 25, 2010, 13:53:32
edit2Rapporteer  
kijk daarom altijd met skyteam vliegen ( AF- KL):


Tickets uitgegeven op of na 28 maart 2010

Als uw ticket op of na 28 maart 2010 is uitgegeven, mag u de volgende hoeveelheid ruimbagage meenemen: 

Bagagevrijstelling voor tickets die op of na 28 maart 2010 zijn uitgegeven:   
Economy Class   1 stuk ruimbagage*,
tot 23 kg (50,5 lbs),
l + b + h max. 158 cm (62 inch)   
World Business Class/Europe Select   3 stuks ruimbagage, elk tot 23 kg (50,5 lbs), l + b + h max. 158 cm (62 inch)   
Flying Blue Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers   +1 stuk ruimbagage, elk tot 23 kg (50,5 lbs), l + b + h max. 158 cm (62 inch)   
*U mag 2 stuks ruimbagage meenemen, elk tot 23 kg (50,5 lbs),
max. 158 cm (62 inch) l + b + h, op KLM- en Air France-vluchten vanaf en naar:

Cuba (Havana), de Dominicaanse Republiek (Punta Cana, Santo Domingo), Guadeloupe (Pointe-à-Pitre), Ecuador (Guayaquil, Quito), Frans-Guyana (Cayenne), Haïti (Port-au-Prince), Martinique, Mauritius, Réunion, Saint-Martin en de Seychellen.
Angola (Luanda), Benin (Cotonou), Burkina Faso (Ouagadougou), Burundi, Centraal Afrikaanse Republiek (Bangui), Congo (Brazzaville, Pointe Noire), Democratische Republiek Congo (Kinshasa), Ethiopië, Gabon (Libreville), Gambia, Ghana (Accra), Guinee (Conakry), Guinee-Bissau, Ivoorkust (Abidjan), Kenia (Nairobi), Kameroen (Douala, Yaoundé), Liberia, Madagaskar (Antananarivo), Malawi, Mali (Bamako), Niger (Niamey), Nigeria (Abuja, Lagos, Kano en Port Harcourt), Oeganda (Entebbe), Rwanda, Sao Tomé en Principe, Senegal (Dakar), Tanzania (Dar Es Salaam), Togo (Lomé), Oeganda (Entebbe).
Frans-Polynesië (Papeete) of Noumea.
Brazilië, in alle reisklassen, maar alleen als uw reis begint in Brazilië: de twee bagagestukken mogen elk niet meer wegen dan 32 kg (70,5 lbs).
U mag ook 2 stuks ruimbagage meenemen op vluchten tussen de Verenigde Staten of Canada en:
de volgende bestemmingen in Afrika en het Midden-Oosten: Bahrein, Botswana, Kaapverdië, Comoren, Egypte (Cairo), Eritrea, Iran, Irak, Israël (Tel Aviv), Jemen, Jordanië (Amman), Koeweit, Lesotho, Libanon, Libië, Mauritius, Mozambique, Namibië, Oman, Palestijnse Territoria, Qatar, Saoedi-Arabië, de Seychellen, Sint-Helena, Somalië, Swaziland, Syrië, Tanzania (Dar es Salaam), de Verenigde Arabische Emiraten (Dubai, Abu Dhabi) en Zuid-Afrika (Kaapstad, Johannesburg).
de volgende bestemmingen in Azië en de Stille Oceaan: Afghanistan, Amerikaans Samoa, Armenië, Australië, Azerbeidjaan, Bangladesh, Bhutan, Brunei Darussalam, Cambodja, China, Christmas Island, Cocos- of Keelingeilanden, Cookeilanden, Fiji, Fillippijnen, Frans-Polynesië, Hongkong, India (Bangalore, Mumbai, New Delhi), Indonesië, Japan, Kazachstan, Kiribati, Kirgizstan, Laos, Macau, Maleisië, Maldiven, Marshalleilanden, Micronesië, Mongolië, Myanmar, Nauru, Nepal, Nieuw-Zeeland, Niue, Noordelijke Marianen, Noord-Korea, Norfolkeiland, Oezbekistan, Oost-Timor, Pakistan, Palau, Papoea-Nieuw-Guinea, Samoa, Singapore, Solomoneilanden, Sri Lanka, Tadzjikistan, Taiwan, Thailand, Tonga, Turkmenistan, Tuvalu, Vanuatu, Vietnam, Wallis en Futuna, en Zuid-Korea.
Terug naar boven
Extra bagage met korting

U kunt meer bagage meenemen dan de standaardhoeveelheid. Regel dit tijdens het online inchecken en ontvang een korting van 20% of meer op het overbagagetarief dat u anders op de luchthaven zou betalen!

Het online regelen van extra bagage kan alleen als (het eerste deel van) uw heen- of terugvlucht wordt uitgevoerd door KLM.

Vertrekt u vanuit Australië, Cyprus, Duitsland (Berlijn, München of Frankfurt), Frankrijk, Hongarije, Ierland, Peru of Tsjechië? Dan kunt u het meenemen van extra bagage uitsluitend op de luchthaven regelen. De korting is dan niet van toepassing.

Lees verder over korting op extra bagage
Terug naar boven
Reizen van en naar de Verenigde Staten

U mag uw bagage niet op slot doen omdat de Amerikaanse autoriteiten de bagage controleren op explosieven.

Reist u naar de Verenigde Staten en stapt u daar over op een binnenlandse vlucht, of op een vlucht naar Canada? Haal dan bij het overstappen altijd uw bagage af en check deze opnieuw in bij een bagageafgiftepunt.

Lees verder over reizen naar de Verenigde Staten
Terug naar boven
Bagage voor kinderen tot 2 jaar

Voor een kind jonger dan 2 jaar waarvoor geen stoel geboekt is, mag u het volgende meenemen:

Een stuk ruimbagage van maximaal 10 kg (22 lbs).
Een volledig opvouwbare buggy of kinderwagen. Deze kunt u gratis inchecken als ruimbagage. Een zeer kleine opvouwbare buggy mag mee in de cabine, mits er genoeg plaats is.
Een stuk handbagage met artikelen voor de verzorging van uw baby aan boord van maximaal 10 kg (22 lbs) en met de maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch).

Als u een stoel voor uw kind heeft geboekt, mag u een eigen (auto)kinderzitje meenemen. Deze moet tussen de armleuningen van de vliegtuigstoel passen. De maximale breedte is 42 cm (16,5 inch). Alleen zitjes die geen defecten vertonen en zichtbaar voorzien zijn van een keurmerk van de Europese Unie of een andere officiële overheidsinstantie mogen aan boord gebruikt worden. Officiële keurmerken:

UN Standard ECE R44-03 en 44-04US FMVSS no. 213
Canadese CMVSS 213/123.1
Duitse TÜV/958-01/2001
Types goedgekeurd door Transport Canada
Types goedgekeurd door de US Federal Aviation Administration (FAA)
Types goedgekeurd door de Joint Civil Aviation Authority (JAA)

Voor het gebruik van uw (auto)kinderzitje of een stoel voor een tweede baby dient u vooraf telefonisch te reserveren. 

Lees verder over (met) kinderen op reis
Neem contact op met Telefonische Reserveringen
Terug naar boven
Bijzondere bagage


U mag ook bijzondere bagagestukken meenemen, zoals een sportuitrusting, muziekinstrument of huisdier. Let op: is uw ticket op of na 28 maart 2010 uitgegeven, dan is het stuksconcept van toepassing.

Onder het stuks- en gewichtsconcept mag u, boven op de standaardhoeveelheid bagage, per persoon één golftas tot 20 kg (44 lbs) gratis meenemen, mits uw hele reis wordt uitgevoerd door KLM of Air France.

Onder het gewichtsconcept mag u een duikuitrusting, een paar (water)ski's, een snowboard of een fiets tot 20 kg (44 lbs) meenemen, als onderdeel van uw standaardhoeveelheid bagage.

Valt uw bagage onder het stuksconcept, dan mag u binnen de standaardhoeveelheid bagage een duikuitrusting, een paar (water)ski's of een snowboard, een fiets of een golftas tot 23 kg (50,5 lbs) meenemen.

Niet alle voorwerpen en stoffen mogen mee in uw ruim- of handbagage. Vuurwapens, puntige, scherpe of stompe voorwerpen en explosieve, ontvlambare, chemische en giftige stoffen zijn verboden. Ook voor het meenemen van vloeistoffen in uw handbagage gelden speciale regels.

Passagiers met een lichamelijke beperking kunnen rekenen op speciale voorzieningen en assistentie, bijvoorbeeld met het meenemen van een rolstoel.

Lees verder over bijzondere bagage
Lees verder over reizen met huisdieren
Lees verder over verboden voorwerpen
Lees verder over passagiers met een lichamelijke beperking
Terug naar boven
Onze partners

Sommige van onze partnerluchtvaartmaatschappijen hanteren andere bagageregels dan wij. Neemt u hiervoor contact op met uw reisbureau of de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.



en  nog een reden: je weet dat je bijna altijd op de afgesproken tijdstip aankomt....arke kan je gewoon laten wachten omdat ze een vliegtuig ( heel toevallig jouw vlucht) hebben ingezet voor een vlucht dat voor hun rendabeler was...en jij mag het maar gaan uitzoeken Angry

Varke...nooit meer!!!!!! ThumpDown
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 Juni 25, 2010, 14:02:46
edit2Rapporteer  
Arke valt onder TUIfly volgens mij.. Staat er het volgende bij:

Sports equipment such as bicycles, surfboards, skis, sailboards or similar, up to a maximum weight of 20 kg, can be carried on international flights on payment of a handling charge per item per flight segment of EUR 25.00 (GBP 15.00; SEK 230.00) on international flights and EUR 29,75 on national flights. For a weight of more than 20 kg, the excess baggage rule applies (EUR 7.00 / GBP5.00 / SEK65.00 for every kilo in excess over the baggage allowance).

Volgens mij is dit toch iets anders als dat ze me aan de telefoon wisten te vertellen


ik hoop voor je dat het telefoon gesprek gunstiger was.... tuifly heeft niks in te brengen bij arke tenzij je een gearrangeerde all in vakantie hebt geboekt bij tui.

losse tickets van arke, gelden arke regels.
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #16 Juli 17, 2010, 14:56:07
edit2Rapporteer  
Arke is superduur, op de site staat dit:

Afwijkende tarieven

Surf-, kite-, wake- and
waveboard <165 cm en <20kg

Europese en Middellandse Zee
bestemmingen  € 40,-
Verre bestemmingen  € 80,-

Surf-, kite-, wake- and
waveboard >165 cm en >20 kg

Europese en Middellandse Zee
bestemmingen  € 60,-
Verre bestemmingen  € 120,-
Extra

Ik was vorig jaar ook met Arke naar Brazilië en toen had ik niets extra's betaald maar dit zijn de nieuwe tarieven sinds november 2009..
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #17 September 23, 2010, 19:04:59
edit2Rapporteer  
In  april  zijn wij met Varkefly naar Bonaire geweest. Heenvlucht 80 e voor board.Terug geen bezwaar. Of alles in een tas proppen en niets over de inhoud zeggen onder de 25 kg geen probleem daarboven extra betalen zie alg voorwaarden Varke.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.