KiteBoarden in zuid Portugal (Algarve)

jori

Berichten: 7
April 28, 2010, 09:45:59
edit2Rapporteer  
Heeft er iemand ervaring of advies over de kitespots aan de Portugese zuidkust?
Ik ga in Juni naar Afbufeira en ik zie via Kitebeaches.com dat er 9 spots binnen één uur rijden zijn!
http://www.kitebeaches.com/kitesurf/region/region_south_portugal.html

Thanks
Joep
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #1 April 28, 2010, 12:50:29
edit2Rapporteer  
Ben ook wel benieuwd wat ervaringen daar zijn wat wind betreft.

Dacht zelf dat de wind in de zomer in de Algarve niet zo veel voorstelt. Maar baseer dit op internet enzo en niet op persoonlijke ervaring.
boardergirltjuh

Berichten: 133
Antwoord #2 April 28, 2010, 12:59:11
edit2Rapporteer  
Kzat vorig jaar in armacao de pera (links van Albufeira), en ging altijd naar Alvor, bij Portimao. De overige kitebeaches niet echt gevonden, maar ook zeer weinig naar gezocht na het zien van de spot Alvor. Heerlijke baai met vlak water! Komt de wind uit de andere hoek vaar je op een mooie blauwe zee. Helemaal top.
Wat betreft wind. Wij hadden 4-5 van de 8 dagen wind. 2 weken voor ons totaal geen wind, weken na ons super veel wind. Net hoe je het treft. Maar meestal is er wel wind en die komt dan rond een uurtje of een/twee tot savonds.

Succes! Ohja, Alvor zal wel druk worden/zijn..  En wat ik hoorde is dat er bij Faro (vliegveld) ook een super mooie spot is. Maar zelf dus niet geweest
boardergirltjuh

Berichten: 133
Antwoord #3 April 28, 2010, 13:00:05
edit2Rapporteer  
en ik zat er eind augustus btw
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #4 April 28, 2010, 16:15:42
edit2Rapporteer  
Een paar jaar geleden ben ik Manta Rota geweest (richting spaanse grens).

Was geen kitespot maar gewoon kitetje onder je arm het hotel uit en varen met die hap (heerlijk). Ik was de enige kiter dus lekker de ruimte.

Ik was er in augustus en heb de helft van de dagen kunnen varen met een 12m. Wind was richting de avond zo'n 17knp (op zijn max).

Ik ga nu naar de portugese kust boven Lisabon.(schijnt wat meer wind te zijn en zeker meer golven).


Veel Plezier.


See joes
jori

Berichten: 7
Antwoord #5 April 29, 2010, 19:13:25
edit2Rapporteer  
Hey allemaal heel erg bedankt voor de reacties!
Het ziet er naar uit dat ik in Alvor moet zijn http://www.alvorkitecenter.com

Thanks,
Joep
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.