IKO instructor course, van 12 tot 16 juli, Wind Riders Lake Garda, Italy

Rintsje Bosch

Berichten: 9
Mei 06, 2010, 09:38:06
edit2Rapporteer  
Van 12 tot 16 juli organiseert Wind Riders samen met de IKO een vijfdaagse cursus om IKO instructeur te worden.

Met dit diploma ben je gecertificeerd om over de hele wereld les te geven. Dit diploma heeft mij(Maayke) de mogelijkheid gegeven om op verscheidende exotische locaties te werken zoals Australië, Maledieven en de Domicaanse Republiek.

Heb je vragen of ben je geïnteresseerd? Twijfel niet om contact met ons op te nemen. Bezoek onze website www.windriders.eu of stuur een bericht via de website.

Come and join the ride with us.

Maayke Tadema & Rintsje Bosch
Wind Riders Lake Garda, Italy
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Mei 06, 2010, 12:32:08
edit2Rapporteer  
IKO is stervende, mensen accepteren de geldtrekkerij niet meer.
Anyway, 1e berict, en gelijk commercieel, wordt doorgaans niet geaccepteerd hier
junil

Berichten: 110
Antwoord #2 Mei 06, 2010, 20:05:18
edit2Rapporteer  
Hey Morres,

welke cursus dan wel ipv IKO als je tzt les wil geven?

gr Junil
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Mei 06, 2010, 23:25:12
edit2Rapporteer  
nkv/knwv
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #4 Mei 07, 2010, 07:28:12
edit2Rapporteer  
En wa moe dat kosten zo'n training?
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #5 Mei 07, 2010, 10:54:26
edit2Rapporteer  
VDWS International opleiding van Surfsports Academy.

Bekend van het ski en snowboardleraar opleidingsinstituut Snowsports Academy.

Zelf ook deelgenomen aan de opleiding.
Het waren 10 onwijs gave dagen met veel wind, motorboot
resque, Medical First Aid,  theorieën en praktijk
over meteologie, methodiek, didactiek, lesmethodes, dienstverlening en
organisatie.

En het belangrijkste nog, iedere kitesurf deelnemer is geslaagd!

Op hun website staat meer informatie en foto's van de laatste opleidingsweek.

www.surfsportsacademy.nl
Runaque

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #6 Mei 07, 2010, 11:59:01
edit2Rapporteer  
Morres, dat zijn locale organisaties die je vernoemd, er moet toch een soort van standaard zijn over gans de wereld en dat is de IKO toch als ik het goed heb?
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #7 Mei 07, 2010, 15:55:23
edit2Rapporteer  
IKO instructeurstraining is idd een vast programma over de hele wereld, een gedetailleerde map. Maar daar krijg je ook nog eens een heel ervaren leraar bij (als het goed is). Ik heb nog nooit iemand minder dan enthousiast gehoord over de IKO-training met Maarten Huisman of Steph hier. Wel over die in andere landen soms. Dus vraag goed rond naar de ervaringen.
Toen ik de ITC in 2004 ofzo deed, was niet iedereen meteen geslaagd. Sommigen moesten nog een aantal dagen stage lopen en beoordeeld worden door een Level-2 instructeur. Het werd serieus aangepakt.

Waar Morres op doelt, is dat heel veel mensen afknappen op wat het IKO-hoofdkwartier in de Dom. Rep. daarna betekent: geen controle meer, wel zinloze aankopen moeten doen, slecht bereikbaar, geen mogelijkheid om verbeteringen aan te kaarten. En dan hadden ze nog een verzekering met belachelijke voorwaarden. Die heb ik flink aan de kaak gesteld op de diverse int. fora. En nu is die opgedoekt, maar ik heb geen bedankje gehad dus het zal wel niet door mijn close reading zijn gekomen.

Ja en het is echt top om internationaal te kunnen werken via de IKO-vacaturelijst.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #8 Mei 08, 2010, 11:53:22
edit2Rapporteer  
Het is allemaal verzekeringstechnische onzin., je kan niet in 5 dagen leren kitesurfles geven.. En idd achterlijke prijzen =)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Mei 08, 2010, 12:35:54
edit2Rapporteer  
VDWS International opleiding van Surfsports Academy.

Bekend van het ski en snowboardleraar opleidingsinstituut Snowsports Academy.

Zelf ook deelgenomen aan de opleiding.
Het waren 10 onwijs gave dagen met veel wind, motorboot
resque, Medical First Aid,  theorieën en praktijk
over meteologie, methodiek, didactiek, lesmethodes, dienstverlening en
organisatie.

En het belangrijkste nog, iedere kitesurf deelnemer is geslaagd!

Op hun website staat meer informatie en foto's van de laatste opleidingsweek.

www.surfsportsacademy.nl

Tis niet belangerijk dat elke kitesurfer is geslaagd, dat doen ze bij iko ook wel. Heb een stel lamzwanzen daar gezien, enkelen kunnen voor geen meter uitleggen,maarja, laten zakken was geen optie, bang dat ze geld terugvroegen zeker.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #10 Mei 08, 2010, 13:21:55
edit2Rapporteer  
Toen ik de ITC in 2004 ofzo deed, was niet iedereen meteen geslaagd. Sommigen moesten nog een aantal dagen stage lopen en beoordeeld worden door een Level-2 instructeur. Het werd serieus aangepakt.

Nee je kunt het niet in 5 dagen leren, maar wel leren hoe je het moet gaan leren. Goeie cursus, praktijk, een week lang serieus brainstormen met 9 enthousiaste kiters is geweldig.

En na al die jaren leer ik nog steeds.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Mei 08, 2010, 14:31:52
edit2Rapporteer  
valt dat weer mee
Rintsje Bosch

Berichten: 9
Antwoord #12 Mei 10, 2010, 16:14:54
edit2Rapporteer  
Hier dan nog even van mij een toelichting.

Ik denk dat elke organisatie: IKO, VDWS, KNWV de intentie heeft een goede structuur te bieden waarbinnen goed les gegeven kan worden.

Elke cursus valt of staat met de docent/ examinator.
En daarna is het aan de kitesurf school om de nieuwe instructeur nog in te werken of bij te werken waardoor hij/ zij binnen de school past.

De richtlijnen die IKO aan scholen meegeeft zie ik zelf als het minimale wat je als school moet doen/ kunt bieden.
Het is aan mij om bijvoorbeeld Go-joes te gebruiken.

Ik organiseer deze cursus om mensen een start als instructeur te bieden.
Toen ik zelf deze cursus deed heb ik er veel van geleerd. En na mijn contact met examinator Tiago heb ik er al het vertrouwen in dat de deelnemers van deze ITC ook veel leren en een goede basis hebben om als instructuer aan de slag te gaan.

Ik ken zelf ook de slechte kanten van IKO. Maar het is aan mij op er de goede dingen in te zien en die te gebruiken.

Elke organisatie is in ontwikkeling. En ik denk dat het niveau van alle opleiding (KNWV, VDWS en IKO) nog steeds ophoog gaat en dat er steeds beter richtlijnen komen.

Ik denk dat goede opleidingen geld kosten.

Een examinator krijgt een salaris.
Ik stel een boot, benzine, kite materiaal en locatie beschikbaar.
De IKO heeft ook geld nodig om te bestaan.


Er zijn nog plekken vrij, als er iemand is die wilt deelnemen is hij/ zij van harte welkom.

En dat dit bericht commercieel is.. Ja daar heb je een punt.
Mijn intentie is om deze cursus vol te krijgen. Op een kiteforum verwachte ik dat er mensen zijn die hier interesse in hebben.

Met vriendelijke groet, Maayke

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Mei 10, 2010, 17:15:38
edit2Rapporteer  
ja, heb je volledig gelijk in, maar op een forum staat het ook vrij de mindere punten aan te kaarten (waar www.kitesurfschool.org (jelle) ook goed in is Grin )
Als iemand veel les geeft zijn de kosten ook geen probleem ,en de internationale vacaturebank is geweldig natuurlijk, dat trok mij destijds ook, ik ben alleen afgehaakt toen men jaarlijks geld ging eisen. Belachelijk, je hebt alles gehaald en het is niet alsof je verleerd hoe je moet lesgeven, of dat kitesurfen ineens radicaal anders gaat. Enigzins chantage vond ik het, betalen, of licentie kwijt.

zouden ze met je rijbewijs moeten doen Wink
suc6! mooie spot;)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.