Kiten Italie

TjeerdSJ

Berichten: 121
Mei 17, 2010, 19:11:33
edit2Rapporteer  
Van de zomer wil ik graag in italie/zwitserland kitesurfen. Nu vraag ik mij af, waar kan je dit het beste doen. En vooral beginnersvriendelijk? En ook wat handig is is als bijv de camping op loop afstand of makkelijk per bus te bereiken is zodat ik niet van me ouders afhankelijk ben ThumpsUp

Thx Grin

Nog eff wat info, heb een 8&12 M ocean rodeo rise. En een groot board, en een wat kleiner board dus ik heb een vrij groot bereik met m'n 75 kilo
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #1 Mei 18, 2010, 12:47:42
edit2Rapporteer  
Tjeerd
Italie is een groot land, met veel stranden. Waar ongeveer willen jullie naar toe?
In het noorden kun je kiten op het Como Meer, of het Garda meer, maar beiden zijn niet echt begginersvriendelijk omdat er weinig plaats is om te starten.

Aan de Adriatische kust (Rmini tot Bibione) kun jet het in de zomer vergeten, de stranden zijn te vol en kiten dus onmogelijk en ook vaak verboden.

Verder naar het zuiden is kien goed in het zuiden van de Toscane bij Castiglione Della Pascaia. Dit is het thuis strand van Roberto Ricci. Hier vind je ook campings.

Of anders aan de Oostkust, Gargano, bij Vieste heb je erg veel campings en goede wind.

Check maar op www.kitebeaches.com

http://www.kitebeaches.com/kitesurf/region/coast_west_italy.html

Suc6


TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #2 Mei 20, 2010, 15:24:49
edit2Rapporteer  
Thx voor je antwoord, het liefst zover mogelijk in het noorden. Dat je niet 10 uur hoeft te rijden naar zuid-italie. Wee tniet of die genoemde spots van jou ver zijn van de grens van swiss?
Bramster

Berichten: 105
Antwoord #3 Mei 20, 2010, 15:33:19
edit2Rapporteer  
Google maps?
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #4 Mei 20, 2010, 16:04:38
edit2Rapporteer  
Aan de Switzerse Grens heb je de Reschensee en dan nog het Como meer.
Checken op Kitebeaches.com
Surfrik

Berichten: 91
Antwoord #5 Mei 20, 2010, 16:38:36
edit2Rapporteer  
De italiaanse meren in het noorden zijn vaak niet kitevriendelijk. De bekende meren, zoals como en maggiore liggen in de bergen waardoor er maar weinig strand is en het snel diep wordt. Ik heb afgelopen zomer twee weken aan het lago maggiore te staan maar het heeft niet één keer gewaaid. Zwitserland weet ik niet maar dat zal niet veel beter zijn vrees ik. Je zult dus de zee op moeten zoeken ...
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 Mei 20, 2010, 22:31:43
edit2Rapporteer  
Gargano/Vieste

Een van de betere plekken in Italie
Wind in de zomer zeer goed. zie hier..

http://www.stehsegelrevue.com/spot/europe/italy/gargano/index.shtml

Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #7 Mei 20, 2010, 22:38:51
edit2Rapporteer  
Volgens mij zag ik laatst een site van een nederlandse kiteschool in Italie voorbijkomen, ergens op het Garda meer oid.
http://www.windriders.eu/
Rintsje Bosch

Berichten: 9
Antwoord #8 Juni 02, 2010, 12:30:51
edit2Rapporteer  
Hé Tjeerd.

Ik loop hier stage aan het Gardameer bij de kitesurfschool Wind Riders. (Dank je wel Vliegenaar). Het Gardameer is relatief dicht bij en er zijn prima omstandigheden.

Dankzij de thermische wind heb je 90% van de dagen in de ochtend  noord wind met 20 tot 25 knopen. Tussen 11.00 en 13.00 is het doorgaans windstil waarna de zuid wind op komt. Deze wind wordt ook wel Ora genoemd en waait ongeveer met 12 tot 16 knopen. De Ora blijft meestal tot een uurtje of 5/6 in de middag.

Zelf loop ik als sportmanagementstudent stage bij de kitesurfschool Wind Riders in Limone sul Garda. Ik vind het redelijk perfect hier. Door de thermiek kun je eigenlijk elke dag wel kiten. Daarnaast is water erg diep en meestal vlak, waardoor het prima is om je tricks te oefenen.

Daarentegen is  van het strand starten relatief moeilijk aan het Gardameer. Weinig ruimte en bijna geen wind. Handiger is het om je met een bootje van één van de scholen te laten vervoeren. Voordelen zijn dat ze je naar de beste spot brengen en wanneer je te ver down wind bent gedreven ze je ophalen en weer terug up-wind varen.

Ben je geïntereseerd of heb je vragen dan kun je op de website van Wind Riders kijken (www.windriders.eu), of stuur een mailtje.

Ciao!

Rintsje Bosch 


TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #9 Juni 07, 2010, 10:45:22
edit2Rapporteer  
Hmm, klinkt allemaal een beetje eng. Vooral aangezien mijn niveau, denk ik toch dat ik genoodzaakt ben om uit te wijken naar spanje. Zit daar toch 9 dagen in estartit bij vrienden. En dan kan ik eventueel me ouders met me stuff naar me laten rijden(ik ga met vliegtuig). Want ik neem aan dat dat het best is om te doen, ook kwa rust en kans voor mij om het te leren
Rintsje Bosch

Berichten: 9
Antwoord #10 Juni 10, 2010, 10:17:11
edit2Rapporteer  
Als je je met boot laat vevoeren op het Gardameer is het de veiligste plek om te leren by far. De boot vervoert je naar het midden van het meer waar ze je uitzetten bij de beste windspot.

Je hebt daar alle ruimte, het water is ongelofelijk diep en je hebt de boot die je in  de gaten houdt. Je kite in de boom hangen, of je botten breken doordat je op de bodem terecht komt is hier niet mogelijk.

Ik durf te stellen dat het veel veiliger is dan als je van het strand start. Gardameer is een perfecte plaats om het kiten te leren, mits je vanuit de boot start.

Groeten,

Rintsje Bosch 
Surfshot

Berichten: 4
Antwoord #11 Juni 15, 2010, 16:30:33
edit2Rapporteer  
@Rintsje En wat met de grote boten die op het meer varen?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #12 Juni 15, 2010, 16:43:40
edit2Rapporteer  
Leren kiten in diep water, vanuit een boot, is niet ideaal maar gewoon klote. Sorry.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #13 Juni 29, 2010, 15:26:12
edit2Rapporteer  
En je moet natuurlijk ook je kite al kunnen relauchen in diep water ,dat is voor beginner ook al vaak een lastige opgave...
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #14 Juni 29, 2010, 22:30:43
edit2Rapporteer  
7 Juli vertek ik richting het Gardameer op de Camping naast Windriders  Grin. Ik zal je daar dan vast wel zien en ook nodig hebben Rintsje Wink
Rintsje Bosch

Berichten: 9
Antwoord #15 Juni 30, 2010, 12:48:13
edit2Rapporteer  


@surfshot. Met de grote boten bedoel je de veerboten toch? Deze varen altijd een vaste route waar wij onze studenten nooit uitzetten en ik heb hiermee ook nog nooit een gevaarlijke situatie meegemaakt.

@zwafra. Ik zie aan je afbeelding dat je bekend bent met Best. Onze beginners leren met de Kahoona, en zoals je zelf waarschijnlijk wel weet, is die redelijk makkelijk te relaunchen. Daarnaast gaan beginners altijd met een assistent in het water die het vliegen van de kite je leert. Voordeel hier van is dat het geen ramp is als de beginner zijn of haar kite crasht.

@ Reflex Haha je bent van harte welkom in zie je in Juli;)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.