i love it

Idefixe

Berichten: 8241
Mei 22, 2010, 17:07:37
edit2Rapporteer  
jammer dat die hoorn alleen maar door z'n kaak ging......

http://www.youtube.com/watch?v=VYsf9LR5azc
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #1 Mei 22, 2010, 17:36:07
edit2Rapporteer  
... zielig voor die stieren
leeany

Berichten: 844
Antwoord #2 Mei 22, 2010, 19:33:25
edit2Rapporteer  
Voor zowel de stier als hem erg klote natuurlijk.
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #3 Mei 22, 2010, 19:48:51
edit2Rapporteer  
 Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #4 Mei 22, 2010, 21:22:44
edit2Rapporteer  
woeps, even apeldoorn bellen?
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #5 Mei 22, 2010, 21:39:27
edit2Rapporteer  
nieuwe trend, een bull-piercing.

maar heb geen medelijden met zo`n gozer, hij weet waar hij aan begint, in tegenstelling tot de stier. die zit er echt niet op te wachten om in die ring gestuurd te worden.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #6 Mei 23, 2010, 01:33:59
edit2Rapporteer  
Bij zulke gasten wordt er van vroeg af aan ingegoten dat ze de traditie in stand moeten houden. Opzich zou er ook niets mis zijn wanneer ze die stier niet dood zouden steken e.d. en het puur om het "dansen" met dat beest ging. Maar helaas.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #7 Mei 23, 2010, 09:41:24
edit2Rapporteer  
jammer dat zijn hoofd er nog op blijft zitten, wat heb ik een hekel aan dat soort mensen. Laat dat beest lekker in de wei staan.
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #8 Mei 23, 2010, 18:26:07
edit2Rapporteer  
Alleen maar mooi als een matador goed geraakt is Tongue Klinkt wel hard maar toch laat die beesten met rust
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Mei 23, 2010, 20:36:32
edit2Rapporteer  
Als die garlic belt z'n financiën nou es op orde krijgt dan zou m'n euro nog wat waard zijn.
ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #10 Mei 24, 2010, 01:15:19
edit2Rapporteer  
Het dood maken van dieren voor de lol is natuurlijk sowiezo niet goed, maar ik vind dat dit wel enigszins te relativeren is:
De stieren die voor de corridas worden gebruikt worden vanaf hun geboorte goed gevoed, verzorgd, en getrained. Ze krijgen de beste zorg die een dier zich in feite kan wensen. Dat ze daarna overlijden in de arena is heel sneu, maar het is enigszins hypocriet dit te zeggen als je wel geregeld euroshopper vlees op je bordje hebt liggen. Het voer van de mens (om het zo maar even te noemen) wordt hun leven lang gemarteld, geen centimeter meer ruimte dat strikt noodzakelijk gegund, en dient puur om vervolgens om op het bordje van de gierigere consument te komen, en zoveel mogelijk geld op te leveren voor de boeren (die, als ze mee willen doen aan de door de consument gecreëerde prijzenslag, daar overigens ook weinig aan kunnen doen op een bepaalde manier).

Als je deze twee opties (leven lang marteling en snelle kop eraf methode vs mooi leven en pijnlijk einde) tegenover elkaar zet, vind ik het niet meer volledig gerechtvaardigd om de corridas zo per definitie af te keuren. Wij mensen doen wel ergere dingen met dieren... Hier komt nog bij dat, zoals in het filmpje hierboven te zien is, de stier nog wel een zekere kans krijgt, en zijn kracht wordt gerespecteerd. Het is natuurlijk nog steeds niet eerlijk, de stier zal bij de traditionele corridas altijd worden afgemaakt, maar het kan niet worden ontkent dat die lui zeker niet zonder risico's in de arena staan.

Verder weten veel mensen niet dat er verschillende soorten stiergevechten zijn. Zij keuren de Corrida's per definitie af, zonder er veel van te weten. Bij de vorm van het filmpje hierboven gaat het duidelijk om de traditionele vorm, waarbij de stier wordt gedood, maar er zijn diverse versies (bijvoorbeeld de Camarguese versie) waarbij de stier gewoon in leven blijft, en de stier de grote ster is van de show, niet de toreros. Er zijn nog meer vormen waarbij de stier centraal staat, en niet wordt gedood.

Nogmaals, ik keur stiergevechten niet goed (de Spaanse traditionele versie dan), maar ik vind wel dat we het te makkelijk terugbrengen tot een belachelijke sport terugbrengen, en te snel gaan juichen bij een filmpje als deze. Als je dit zo verschrikkelijk vindt, koop dan eerst biologisch kippenvlees, en ga dan actievoeren tegen de Corridas. Gaan juichen bij het verwonden van de matador vind ik persoonlijk wat overdreven...

Just my 8 cents :3
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #11 Mei 26, 2010, 13:46:41
edit2Rapporteer  
Mooi gezegd Arne. 
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #12 Mei 26, 2010, 13:58:44
edit2Rapporteer  
Er zal maar een stier op het strand lopen en je LE lek prikken...Das pas klote..
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Mei 26, 2010, 14:20:16
edit2Rapporteer  
In deze versie wordt de stier dus ( tot groot vermaak van velen) gedood.
Natuurlijk moet je de zaken relativeren.Maar puur voor je lol / ter algemeen vermaak een beest langzaam afslachten gaat mij gewoon te ver.
Als je dan toch echt een show wilt leveren ga dan in je eentje met een zwaard de arena in en doe je ding. ( en niet gaan lopen miepen als je de "strijd" verliest )

ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #14 Mei 26, 2010, 14:40:01
edit2Rapporteer  
Ik zeg ook, ik keur het in principe af..Wink

Ik vind alleen de algehele afkeuring van stiervechten in het algemeen wat te ver gaan, deze is meestal niet echt op kennis gebaseerd...
Daarnaast denk ik dat het juichen bij het verwonden van een matador niet echt iets te maken heeft met het al dan niet afkeuren van deze sport/traditie.

Nogmaals, deze versie van de Corridas keur ik ook af, maar ik vind dat de wijze waarop deze door velen wordt veroordeeld slecht onderbouwd is, en dat het dierenleed ook weer erg valt te relativeren met het kippenverhaal. Het langzaam afslachten van een gezond beest voor het vermaak gaat te ver, maar het ophokken van duizenden kippen met zoveel per m2, het zo snel mogelijk vetmesten ervan met slecht en goedkoop restvoedsel en het dan zo snel mogelijk slachten zodat het op het bordje van de NL consument komt vind ik nog wat verder gaan. Ik zou voorstellen dat de lui die achter dat soort praktijken jouw nieuwe Spartaanse sport eens gaan proberen (met het zwaardje dus), en dan met stieren, geen kippen.
Overigens, ik denk dat je weinig meer miept als je tegenover een stier van een paar 100 kilo hebt gestaan met een zwaardje.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.