Nieuw Zeeko 2010 Bhoot Board

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #25 Juni 01, 2010, 16:21:15
edit2Rapporteer  
die vinnen lijken me 'gewoon' glasvezel met transparante epoxy (o.i.d)
Fiberglas is het niet, je ziet duidelijk een keperweefsel-structuur
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 Juni 01, 2010, 20:55:28
edit2Rapporteer  
die vinnen lijken me 'gewoon' glasvezel met transparante epoxy (o.i.d)
Fiberglas is het niet, je ziet duidelijk een keperweefsel-structuur

Je hebt gelijk Morres!
Nadat ik ze op de ware resolutie heb bekeken zie ik idd. een duidelijke weefsel structuur

Echter G10 materiaal (is commerciele naam voor onder hoge druk en temperatuur geperste sandwich van epoxy/glasvezelweefsel had ik nog nooit eerder transparant gezien.

Ziet er vet en begerenswaardig uit! YeSS Joepie YeSS Joepie

Nog steeds benieuwd waar ArneD op het plankje heeft kunnen varen. Zover ik weet zijn ze nl. nog niet uitgeleverd vanuit de fabriek.
ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #27 Juni 01, 2010, 21:02:01
edit2Rapporteer  
Klopt, zit in Frankrijk, vlak bij de bron, Montpellier;) Die dingen zijn trouwens licht.... Niet normaal meer. Of had ik dat al gezegd?
Wat die vinnen betreft... Boeit dat veel? Ik vind zelf g10 altijd erg snel slijten door toedoen van zand. Coat zelf mijn vinnen altijd met epoxy om dat te voorkomen, wereld van verschil!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Juni 01, 2010, 21:14:22
edit2Rapporteer  
Kijk, dat verklaard Arne
Idd. zit het hoofdkwartier van Zeeko daar, net als dat van Takoon en F-one. WIl er zelf ook eens heen. Schijnt vele topkitespots te hebben daar.

G10 = epoxy met glasweefsels op elkaar gestapeld (sandwich), en dan onder hoge druk geperst en uitgehard.

Ik vermoed dat de vinnen van de Bhoot minder glasweefsel bevatten, omdat ze zo transparant zijn. Dat zou automatisch betekenen dat ze harder zouden slijten t.o.v. van G10 materiaal.

Je coat de vinnen dus met eigen materiaal. Hetgeen niet wil zeggen dat het niet helpt. Nu slijt jou extra coating als eerste.

Vorig jaar de Bhoot tegen de Skywalker getest. Die zijn ook echt superlicht en varen waanzinnig voor minder geld. Daarom vaar ik niet de Bhoot, maar wel de waanzinnige Notussen
Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe Bhoot
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #29 Juni 01, 2010, 21:22:19
edit2Rapporteer  
ja precies, je coating gaat dan i.p.v de vincoating als eerste..weinig nut dus, tja, die verf gaat er toch af. dus tenzij je vinnen hebt met pigment in de epoxy VOORDAT de boel dus geverft wordt, zal je altijd gesleten coating zien..
ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #30 Juni 01, 2010, 21:24:45
edit2Rapporteer  
Ja maar epoxy is een stuk harder dan dat g10 merk ik, kan echt lekker over zandbanken schuren en aan het eind van de sessie zie je er zo goed als niks van. Zonder coating is in mijn ervaring zo'n g10 vinnetje van 15e p.s. al redelijk naar de klote.
Het is hier qua spots overigens redelijk het walhallah, kan je zeker aanraden om hier een keer heen te gaan (www.baston.fr staan spots+ wind). Heb zelf aan de notus gehangen afgelopen weekend, was een 7m (2010). Vond het zelf maar niks, maar het was klotewind, moest erg aan de maat wennen (vaar meestal met 11m rev), en weet eigenlijk helemaal niet op welke setting hij stond. Schijnt dat ie zowel als "c-kite" als "hybrid" kan. Weet niet echt wat de verschillen zijn...

Kan je verder zeker aanraden om de Bhoot eens aan de tand te voelen! Hier nog mensen die een mening hebben mbt maat? Had zelf op de sx gevaren (131x39), die Seb (mede ontwikkelaar van die dingen) me aanraadde, maar is het niet wellicht slim de "standaard" te nemen (135x40)? Ik weeg 80 kilo..
ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #31 Juni 01, 2010, 21:26:26
edit2Rapporteer  
*lees nu pas goed dat je zegt dat g10 ook gewoon epoxy is.. Toch vreemd, in mijn ervaring werkt "gewone" epoxy uit de kluswinkel gewoon beter Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Juni 01, 2010, 21:39:33
edit2Rapporteer  
Ik heb de 135x40 gevaren van 2009 met 72kg. HJ hier voer er ook op met 90+ kg volgens mij. Kappuhh weegt minder en heeft ook die maat.
Vaag dat de ontwikkelaar je die maat kleiner aanraadde. Op dit moment is een boardje van 40cm breedt voor riders van 70-85kg gemiddeld. Boardjes worden breeder en langer.

Notus 10m2, 9m2 en 7m2 heb ik in bezit. Ken de Rev ook, hetzij alleen in 9m2 en 7m2. Idd. kun je de stuursnelheid gekoppeld aan de bardruk verstellen. Als je van de Rev komt dan kan ik me goed voorstellen dat het heel anders is. Vooral de 7m2 heeft veel bardruk in vergelijk met de Rev. Maar ik ga nu teveel off-topic  Roll Eyes
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #33 Juni 01, 2010, 22:39:32
edit2Rapporteer  
Heb inderdaad de 135x40 gevaren dit jaar en niet als te groot ervaren. Vaar momenteel zelfs op een F-one TX 136x40 en vind het echt een geweldig boardje. Heb totaal geen problemen met de grootte. Weet niet welke versie ik zou kiezen met mn 76kg. Aan ene kant dat lekkere losse 131x39 plankje, maar die 135x40 was afgelopen jaar ook wendbaar genoeg. Ik zou daar dan wel de grote vinnen afhalen en de 'kleine' (5cm) opzetten. Zeker met 80 kilo moet dat prima te doen zijn volgens mij.

Arne, zou je als je de gelegenheid hebt de SX tegen de CL willen testen? Ben erg benieuwd wat de verschillen zijn. Iemand een vermoeden hoeveel het qua lowend zou schelen?
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #34 Juni 02, 2010, 08:55:20
edit2Rapporteer  
.....Het is hier qua spots overigens redelijk het walhallah, kan je zeker aanraden om hier een keer heen te gaan (www.baston.fr staan spots+ wind). .....


even offtopic:
Mag je rond Montpellier overal kiten? Ook op de binnenwatertjes (etang del'Arnel, etang de Perols, etc.) of alleen op open zee?
ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #35 Juni 02, 2010, 12:15:43
edit2Rapporteer  
Je mag niet overal, bij de meeste Etangs mag het niet (Perols bijv niet), maar sommigen ook wel (d'Ingril, Thau). Bij windfinder staan de spots er duidelijk allemaal op (http://www.windfinder.com/localforecasts/etang_d_ingril_frontignan_plage bijv). Zelf ga ik meestal bij Frontignan of Sète. Ziek vlak water, wel wat vlagerige wind. Vooral bij Sète is het dermate groot dat het bijna nooit te druk is.
ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #36 Juni 02, 2010, 12:19:16
edit2Rapporteer  
@ Kappuh, ik wil zelf ook nog wel even de 2 maatjes tegen elkaar testen. Moet besluiten welke ik ga kopen, dus wel handig. Neig zelf naar de SX, omdat ik die echt erg prettig vond varen, juist omdat het zo heerlijk switchete ed. Verder is zo'n maat boardje misschien momenteel wat minder populair aan het worden, maar een half jaar geleden was dat nog de standaardmaat voor iedereen, dus..
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #37 Juni 02, 2010, 18:51:05
edit2Rapporteer  
die vinnen lijken me 'gewoon' glasvezel met transparante epoxy (o.i.d)
Fiberglas is het niet, je ziet duidelijk een keperweefsel-structuur

Morres dit is het antwoord dat ik heb gehad "from the man himself" de ontwerper:

De vinnen zijn gemaakt van een fyberglass met een glanzende afwerking.
De eigenschappen van het gebruikte fyberglass materiaal komt heel dicht in de buurd van het G10 materiaal, echter is het iets lichter en er is een transparante afwerking gebruikt.

Edit: Volgens mij is glasvezel en fiberglas het zelfde... Roll Eyes
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #38 Juni 02, 2010, 21:18:53
edit2Rapporteer  
fiberglas is meer de verzamelnaam voor data-kabels bij mijn weten.

Het is hoe dan ook eigenlijk gewoon transparante g10 :+
ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #39 Juni 02, 2010, 22:20:33
edit2Rapporteer  
Vandaag even op de CL en SX gestaan... Beide topplankjes, maar vind die SX toch echt iets fijner. Net wat speelser, wat meer pop, dat soort dingen. Ik vermoed dat de low end nou ook weer niet zo veel uit maakt, dus ga daar voor;) Ook aan de kiteloops deze week trouwens, MAN wat landt dat ding lekker... Hing aan mijn 11m rev en er stonden vlagen van dik 20 knopen, dus die loops waren vrij gepowered (en ben er pas sinds een paar dagen mee bezig, dus qua techniek kan er nog wel eens wat ontbreken :3), maar de landing was bijna altijd gewoon goed te doen voor de knietjes. Dit was wel even wat anders toen ik daarna weer met met crazyfly ging.

Heb ook even op de RSC Supreme 2 gestaan... Geweldig ding... Kan ik iedereen aanraden. Loopt hoogte als een malle, popt debiel goed, en de landingen zijn erg vergelijkbaar met de Bhoot. 't Is dat ie duurder is dan de Bhoot (700), vandaar dat ik voor die ga, verder vond ik de een niet onder doen voor de ander.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #40 Juni 03, 2010, 20:09:19
edit2Rapporteer  

ArneD top dat je je ervaringen over het Bhoot boardje vanuit Frankrijk met ons deeld!!! ThumpsUp

Heb je nog wat foto's kunnen maken van het boardje daar?
ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #41 Juni 04, 2010, 00:27:44
edit2Rapporteer  
Had ik wel kunnen doen, maar niet gedaan:P kan ik zo alsnog doen hoor. Wss morgen mijn eigen plankje ophalen (SX), dus dan moet het ook lukken. Mochten mensen de mogelijkheid krijgen... Die balance en RSC boardjes zijn ook echt het einde...

Ik kan tevens melden dat Zeeko volgend jaar met een fijn nieuw speeltje op de markt komt. Gister aan een proto gehangen... Belachelijk leuk dingetje Smiley
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #42 Juni 06, 2010, 11:54:06
edit2Rapporteer  
fiberglas is meer de verzamelnaam voor data-kabels bij mijn weten.

Het is hoe dan ook eigenlijk gewoon transparante g10 :+


Volgens mij is juist glasvezel een verzamel naam voor data kabels Roll Eyes  :

http://www.glasvezel.nu/
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #43 Juni 08, 2010, 13:11:27
edit2Rapporteer  
Ik kan tevens melden dat Zeeko volgend jaar met een fijn nieuw speeltje op de markt komt. Gister aan een proto gehangen... Belachelijk leuk dingetje Smiley

Bedoel je een hele nieuwe kite of de 2011 Notus of Notus LT proto?
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #44 Juni 08, 2010, 14:13:06
edit2Rapporteer  
G10 (en FR4 natuurlijk dan ook) zijn gemaakt met een flame resistant epoxy. Epoxy is een verzamelnaam, deze versie is minder transparant (geel of groenig) dan die men over het algemeen gebruikt. (of dit door toevoegingen komt of de epoxy zelf weet ik niet precies)

Wel een gedoe, want als ze een beetje slijten want dan worden ze gewoon weer mat Wink

Maar ziet er wel heel erg stoer uit!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #45 Juni 08, 2010, 15:06:47
edit2Rapporteer  
tijd dat mensen merk-betrekkingen gaan vermelden in signature.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #46 Juni 08, 2010, 16:03:10
edit2Rapporteer  
tijd dat mensen merk-betrekkingen gaan vermelden in signature.
Wie? ArneD heeft een vakantiebaantje bij Moana shop in Frankrijk dus kan zn stuff daar goedkoop halen. Hij heeft geen betrekking met Zeeko ofzo.
ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #47 Juni 08, 2010, 16:54:32
edit2Rapporteer  
Zoals Kappuh zegt Morres, ik heb geen enkele verbinding met Zeeko. Heb vele boardjes getest via de shop (YZ 2010, Balance, RSC, Zeeko, 997, lunacy..) en vond dit het lekkerste plankje. Dus mag volgens mij gewoon zeggen dat het een topboardje is zonder dat het reclame is.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #48 Juni 08, 2010, 21:03:26
edit2Rapporteer  
tijd dat mensen merk-betrekkingen gaan vermelden in signature.

Jij eerst Mr. Gaastra...  schater Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #49 Juni 08, 2010, 21:05:30
edit2Rapporteer  
ik doelde op hard2handle.
Maar zoals bovengenoemde kan zien staat dat al in mn sig....daarmee was ik overigens ook een van de eerste.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.