Ik wil graag de mening van jullie van het volgende idee.

NIck070

Geen avatar

Berichten: 3
Juni 03, 2010, 12:28:50
edit2Rapporteer  

Een goede dag,

Ik wil graag de mening van jullie van het volgende idee.
Ik ben ook van plan te gaan beginnen met kite surfen.  YeSS
Heb er ongeveer 1500e voor apart liggen.

Nu kan ik naar de winkel gaan en alles nieuw kopen.( alleen weet ik nog niet wat)
Maar nu weet ik dat de winkel (bij Oostvoorne EuroF…)  ook wel een redelijk groot aanbod 2de hands heeft liggen.
En dat ik in plaats van 1 kite en 1 boardte nieuw koop. Dat ik misschien 2 kite’s en 1 board 2de hands kan kopen. Want ik had begrepen dat als je beginner bent niet echt veel uitmaakt of je nu een 2008,2009 of op een 2010 kite hebt. ( als het niet zo is hoor ik het graag.)
Ik had ook begrepen dat je toch eigenlijk wel 2 kite’s moet hebben, (en zeker als je langs de kust woont) om regelmatig te kunnen kite of om te verkomen dat ik voor niks naar Oostvoorne ben gereden. Vandaar de 2 kite’s en dat ik volgend jaar echt nieuwe spullen ga kopen.

Stel dit is geen goed idee, en jullie zeggen koop gewoon nieuw. Wat zijn dan een beetje de aanrader's van dit moment??
Ik ben 28 jaar 1.95 m. 80/85 kilo. 
Ervaring: 
-   2 lessen kitesurft
-   6 jaar gewoon kite
-   4/5 jaar met verschillende C.qauds en een buggy gevlogen
-   Klein beetje weakboarden en 8 jaar snowboard ervaring

Zat zelf te denken aan een Beas Waroo en om mee te beginnen, de 11m en later de 7m er bij de te halen.
Zijn er mensen met andere voorstellen/ ideeen/ merken/ opmerkingen of tips hebben  dan hoor ik het graag.
Ben niet echt van het typ dat via internet of particulier (marktplaats) koopt. Maar meer uit de winkel en een bonnentje ( misschien wel een beetje ouderwets, maar als de spullen niet goed zijn kan te minsten terug, en verhaal halen)

Al vast bedankt voor de moeite,
Gr. Nick 
nielsen

Geen avatar

Berichten: 90
Antwoord #1 Juni 03, 2010, 12:48:36
edit2Rapporteer  
Hoi Nick,

je hebt een aantal spullen nodig: wetsuit, trapeze, 2 kites (11m en 7m) en een board. De 11m en de 7m zijn een goede keuze, vanwege je gewicht. Zoek er een board bij van ongeveer 132/134. Bij 2e hands op dit forum staan regelmatig goede kites te koop. Koop ze liever niet ouder dan 2008. Ongeveer €400 - €500 per kite moet lukken 2e hands, incl lijnen. en een board is ook goed te doen.

Probeer als beginnner een niet te moeilijk bestuurbare kite te nemen. Een best waroo, naish cult, north rebel etc zijn goede kites om mee te beginnen.

succes!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Juni 03, 2010, 13:00:02
edit2Rapporteer  
Als je een beetje zoekt kun je zeker goedkoop wat tweedehandse dingen kopen.
Dat kan wel wat goedkoper zijn als bij Eurofun. Alleen heb je dan geen bonnetje.
Maar als de kites op marktplaatst koopt gewoon goed inspecteerd op de
naden en dat je ze ook op pomp om te kijken of ze niet lek zijn kan dat ook niet echt kwaad.

De andere spullen die je nodig hebt kosten natuurlijk ook aardig wat:
- Wetsuit, 200-300 euro ongeveer.
- Trapeze, 100-200 euro ongeveer.

Zeg even het gemiddelde dat je hier 400 euro aan kwijt bent. Dan kan je
zowel als op internet als in de winkel een mooie deal maken voor de rest
van je spullen.

Ik denk ook wel als je alles bij Eurofun haalt in een keer dat ze je een mooi
aanbod met 1 kite en board kunnen doen.

Met jou gewicht zou ik persoonlijk gaan voor 11m. Daar hoef je maar een
kite bij te kopen voor het hoge wind bereik. Je leverd hierdoor wel iets in op
de low-end.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 Juni 03, 2010, 13:10:47
edit2Rapporteer  
Voor 1500, misschien 1600 euro moet je wel 2 nieuwe kites (overjarig, met 1 bar) een wetsuit en een trapeze en een board kunnen vinden. allemaal nieuw dus.

de meeste winkels dalen flink in prijs als je meerdere dingen koopt en wat afdingt!

kijk ook eens op bv kitepirates.de en lonasport.de en andere webshops, ook uit de uk.

kites bv  north rebel / evo,   best waroo / kahoona,   naish cult / helix,   ozone catalyst.  als je al goed kan vliegeren en buggyen wil je niet de meest tamme kite kopen want daar ga je snel op uitgekeken raken.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Juni 03, 2010, 13:13:55
edit2Rapporteer  
Trapeze kan je ook halen voor omstreeks 80 euro als je niet zonodig het 2010 model wil hebben. Aquatrends.nl heeft wel vaak goeie aanbiedingen, klein zaakje in almere waar ik ook mijn wetsuit en trapeze vandaan heb. Wetsuit 150 euro voor een mystic crossfire 5/3 en naish trapeze voor 70 euro.

Als je o'neill en pat love oid wil is het natuurlijk wel duurder.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #5 Juni 03, 2010, 13:32:44
edit2Rapporteer  
Aquatrends heeft inderdaad goedkope wetsuits en trapeze. Als je 1399 euro over hebt voor 2 kites + 1 bar van 2010 moet je even contact met me opnemen via PM.

Fysieke shops hebben wel het voordeel van zo even binnenlopen, maar je betaald er ook duidelijk meer dan bij webshops...
NIck070

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #6 Juni 03, 2010, 13:47:46
edit2Rapporteer  
who dat gaat snel hier Grin. bedankt alvast

Een wetsuit was ik inderdaad vergeten.
Maar een maat schijnt zijn pakken altijd uit Engeland te bestellen. Maar dat zijn wel wetsuits voor het golf surfen. zit er nog verschil in tussen surf en kite surft wetsuits. of maakt dat niet zoveel uit.

En betreft de trapeze, daar heb ik er nog 1tje van liggen uit mijn buggy verleden. dus wou ik die eerst nog ff op maken... of zijn de laatste 5/6 jaar  de trapeze zo veranderd en verbeter, dat het toch verstandiger om er 1tje te halen.

want ik denk inderdaad als ik alles uit 1 winkel haal. Dat er best wel te praten valt over wat korting. ((( maak er stiekem toch een sport van om ergens korting te kunnen krijgen )

maar zit er nog veel kwaliteit verschil tussen de merken:  orth/ best/ naish ozone en gaastra. Of is gewoon alle merken tegenwoordig even goed alleen de 1 van duurde en mooier ??


Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Juni 03, 2010, 13:48:32
edit2Rapporteer  
Op Hanglos staan een Best Bularoo 10m en 13m met 1 bar voor 700 euro
compleet. Misschien is dat ook iets. Kun je er later (herfst) bijvoorbeeld een
7m bij kopen. Is wel tweedehands maarja.


Ik zou wel een kitesurf wetsuit aanschaffen, deze zitten meestal iets anders
in elkaar dan een golfsurf wetsuit als ik het goed heb.

Ook zou ik zeker een andere trapeze kopen. Volgens mij zijn die van het buggien
en kiten niet echt met elkaar te vergelijken. En met het kiten is een heup trapeze
veel meer bewegings vrijer als een zittrapeze.

Alle bekende merken zijn tegenwoordig wel goed, dat is echt geen probleem.
Al deze merken bijvoorbeeld:
Best, Cabrinha, Slingshot, Naish, Ocean Rodeo, Cauntion, Gaastra (wel met goed chickenloop), North, Ozone, Fone, Zeeko, enz.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #8 Juni 03, 2010, 19:46:31
edit2Rapporteer  
Al die merken die je opnoemt zijn gewoon goed, anders zou je ze ook niet  zoveel zien. Eigenlijk zou je ze even moeten proberen, maar gezien je nog geen echt referentie hebt is dat ook lastig.

Wat je misschien nog wel weet van het normale kiten is of je van licht of wat stevigere bardruk houd. Als je dat kan bepalen kun je alweer een aantal merken wegschrijven.

Ik vaar zelf de Gaastra Jekylls en wat ik je daarover kan schrijven is dat ik het echt onwijs prettige kites vind, leuk om mee te springen bijvoorbeeld en de bardruk is niet te licht niet te zwaar. En aangezien je ze waarschijnlijk nog best zal laten crashen, ze zijn echt bombproof!!
NIck070

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #9 Juni 03, 2010, 21:40:03
edit2Rapporteer  
Oké

Dus ik heb nu de keuze uit
1 kite van 2010 + alles wat er bij komt, moet wel lukken  met 1500e
Of  2 kite’s  van 2009 + alles wat er bij komt , en misschien dat ik dan nog een maandje wachten
Of is het niet belangrijk om 2 kite’s hebben ?? en heb ik genoeg aan een 11 ?

Voor mijn eerst aanschaf ga ik toch het liefst naar de winkel, misschien is het wel wat duurder maar dan heb  ik wel  een goede uitleg over mijn spullen en kan terug gaan als er iets is.
Als ik in 1x een mooi setje uitzoeken kan ik  gelijk de plas op duiken om te oefenen.   
En als ik alles in 1x aanschaf zal er  vast wel wat te regelen zijn met de prijs.

Maar misschien is het wel beter om in de toekomst kites later online te bestellen. Het is zeker wel goed koper.   

Nog even een dingetje over het wetsuit ik neem aan dat de beste maat 3/5mm is. Maar is dat niet te warm voor de zomer, of heb je daar niet zoveel snel last van in de zee ?

En betreft de bar zijn daar nog dingen waar ik op moet letten. Ik zag dat er verschillen maten van zijn, en dat er jaar wel weer een nieuw model uit komen,  zit daar nu ook verschill in? En moet je het voor elk verschillend merk kite  een andere bar moet  hebben ? want dan kan je beter al je kite’s van het zelfde merk  kopen toch??
En de bar druk ???wat Is dat .. dat je dan meer aan je bar moet hangen ???  ik kom nog uit de tijd dat je gewoon 2 handsvaten had met een touwtje er  tussen mijn trapeze vrij simpel maar wel makkelijk.

Zijn er ook nog dingen  waar ik op moet letten betreft de veiligheid moet ik daar nog wat voor aan schaffen? Wil in de toekomst toch Scheveningen gaan kite en nu weet ik dat de Noordzee best wel link kan zijn. Kan iemand me daar iets misschien over vertellen ??
piede

Berichten: 1689
Antwoord #10 Juni 03, 2010, 22:50:26
edit2Rapporteer  
Als ik jou was zou ik Kappuh gewoon ff een Persoonlijk Bericht sturen, dat aanbod klinkt wel aantrekkelijk!
nielsen

Geen avatar

Berichten: 90
Antwoord #11 Juni 04, 2010, 09:00:45
edit2Rapporteer  
ik vaar ook in de zomer met mijn 5/3 pak. als er echt wind is kan het ook koud zijn. en als het echt heel warm is heb je aan een zwembroek genoeg. ik heb er wel een rashvest (1mm) bij voor het geval het net te koud is voor een zwembroek. in voorjaar en najaar is een 5/3 perfect.

je kan natuurlijk altijd een 11 m in de winkel kopen en later (bv in het najaar) een 7 via de 2e hands markt. bijna alle kiters zijn zuinig op hun spullen. je kan dus prima gebruikte kites kopen. 
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 Juni 08, 2010, 17:39:57
edit2Rapporteer  
Gewoon nog een lekker klein lesje boeken bij een kitesurfschool. Dat gaat je met jouw voorkennis max 50 eurie kosten. Geef van te voren precies aan wat je allemaal wilt leren / weten  ( maak desnoods een vragenlijstje) Je krijgt dan een beetje de indruk waar het allemaal over gaat. Ga lekker naar de waterkant, de meeste kitesurf(st)ers vinden het geweldig om over alle ins en outs van hun sport te ouwehoeren. 1 dag aan de waterkant levert je meer kennis op dat welk topic / encyclopedie of wat dan ook.
Ik zou als beginner in eerste instantie echt voor 2e hands gaan. Koop eerst een vlieger waarmee je met zo'n 14 knp al lekker  kunt varen. Als je straks wat meer kennis en ervaring hebt zul je al snel een beeld gaan vormen over hoe verder te gaan.
Je eerste en beste investering is ff lid worden van de NKV ( LINKJE )
en Kappuh heeft voor mij de status "redelijk betrouwbaar"   Grin dus een mailtje zijn kant op kan nooit kwaad.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.