hoe werkt dit? veel vragen

trudy

Geen avatar

Berichten: 2
Juni 03, 2010, 15:53:59
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Ik ben hier voor het eerst en hoop hiet wat advies te krijgen.

Het zit zo, ik wil mijn man graag een 3 daagse cursus kitesurfen cadeaudoen (hij roept altijd dat hij dit wil) Nu schijnt het zo te zijn dat je na die drie dagen een IKO pas krijgt waardoor je dan materiaal mag huren. Dat leidt tot mijn eerste vraag, klopt dit en is het makkelijk dit soort dingen te huren?  (want we gaan niet meteen alles kopen)
Nu vraag ik me verder af of je na zo'n cursus dus dan ook echt veilig dit kunt gaan doen, of ben je dan eigenlijk nog niet ervaren genoeg om dit zelf te doen?
Ik las ook dat je met z'n tweeen moet zijn om die kite de lucht in te krijgen, nu kennen wij echt niemand die dit doet, dus hoe kom je dan aan je maatje? Is het gebruikelijk om gewoon naar een toegestane plek te gaan en daar iemand te vragen? of werkt dit anders?

Zoals jullie zien: veel vragen, want ik weet echt niet hoe dit werkt.

Alvast bedankt voor antwoorden, overig advies is natuurlijk helemaal welkom!

groetjes

trudy
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #1 Juni 03, 2010, 16:32:09
edit2Rapporteer  
Bij mijn les heb ik een IKO pasje gekregen
Weet niet of dat pasje nodig is om spullen te kunnen huren..

Ik raad je aan als hij het echt leuk vind spullen te kopen, huren is namelijk echt prijzig en als je het vaker wilt gaan doen heb je de spullen er zo uit.

Na die lessen kan je zelf aan de slag als je maar wel oplet dat je andere niet in de weg zit.

Op de plek waar je wilt gaan kiten is altijd wel iemand die je kite ophoog wilt laten
dan doen we allemaal bij elkaar!

Succes
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #2 Juni 03, 2010, 17:49:41
edit2Rapporteer  
Allereerst natuurlijk fantastisch dat je je man een kitesurf-cursus cadeau geeft! Hij zal je zeker dankbaar zijn! Gevaar dat er in schuilt is wel dat hij het straks zo leuk gaat vinden dat hij ieder vrije uurtje naar het water wil. Het is nogal verslavend namelijk..... ThumpsUp

Een paar antwoorden op je vragen:

Citaat
Nu schijnt het zo te zijn dat je na die drie dagen een IKO pas krijgt waardoor je dan materiaal mag huren. Dat leidt tot mijn eerste vraag, klopt dit en is het makkelijk dit soort dingen te huren?  (want we gaan niet meteen alles kopen)

Zou niet gaan huren maar naar een setje gebruikt materiaal kijken om te kopen. Je kunt lang niet overal materiaal huren en zelf aanschaffen hoeft echt niet duur te zijn. Kijk wel uit wat je koopt want er wordt ook een hoop oude meuk te koop aangeboden.

Citaat
Nu vraag ik me verder af of je na zo'n cursus dus dan ook echt veilig dit kunt gaan doen, of ben je dan eigenlijk nog niet ervaren genoeg om dit zelf te doen?

Na een drie-daagse cursus heb je voldoende basis om zelf veilig te gaan oefenen op een geschikte beginnerslocatie.

Citaat
Ik las ook dat je met z'n tweeen moet zijn om die kite de lucht in te krijgen, nu kennen wij echt niemand die dit doet, dus hoe kom je dan aan je maatje? Is het gebruikelijk om gewoon naar een toegestane plek te gaan en daar iemand te vragen? of werkt dit anders?

Klopt! Het is nooit verstandig om alleen aan de slag te gaan. Op alle kitespots zijn voldoende mensen aanwezig om je man een handje te helpen.

Succes!

trudy

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #3 Juni 03, 2010, 18:50:03
edit2Rapporteer  
Alvast dank mensen!

Nu nog even een school uitzoeken, cadeautje geven en beginnen.

Heeft iemand van jullie ervaring met dekiteschool o.l.v. Rob Besselink? Dat zag er wel leuk uit en zit voor ons in de buurt. (niet dat afstand een groot probleem is)

groetjes

Trudy
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #4 Juni 03, 2010, 22:28:53
edit2Rapporteer  
Ik heb geen antwoord op je laatste vraag, maar hier misschien een handige link loser
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #5 Juni 04, 2010, 08:00:59
edit2Rapporteer  
Echte liefde is....


 InLove


...je man/vriend een kitesurfcursus cadeau doen!



nielsen

Geen avatar

Berichten: 90
Antwoord #6 Juni 04, 2010, 08:53:42
edit2Rapporteer  
mooi cadeau!!!!! huren is idd niet handig. ik ken ook niemand die dit doet! ik heb goede ervaringen met kitescholen op het IJsselmeer!
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #7 Juni 06, 2010, 12:40:37
edit2Rapporteer  
huren kost je rond de 100 euro per dag, is wel prijzig dus
Gijs81

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #8 Juni 11, 2010, 18:18:11
edit2Rapporteer  
Ik heb dit dus zojuist kado gekregen en ik ben zo ontzettend benieuwd naar hoe cool ik dit ga vinden, ik heb meteen gereserveerd voor de eerste les.

Hoe cool kan een verjaardagskadootje zijn!!!

Dankjewel

Gijs (man van Trudy)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Juni 11, 2010, 22:37:07
edit2Rapporteer  
Echte liefde is....


 InLove


...je man/vriend een kitesurfcursus cadeau doen!




geniale avatar heb jij Grin
Gijs81

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #10 Juni 21, 2010, 20:02:13
edit2Rapporteer  
Ik ben vrijdg dus geweest en heb het echt geweldig gevonden, body draggen in het water en helaas ook een keer op strand. Heb echt een geweldige middag gehad en hoop dat ik aanstaande vrijdag weer kan gaan!

Gijs
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Juni 21, 2010, 22:06:07
edit2Rapporteer  
en waar heb je gelest nu dan!? Smiley
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #12 Juni 21, 2010, 22:21:59
edit2Rapporteer  
Gijs, welkom bij de grootste verslaving sinds de uitvinding van koffie.

Die trudy moet je iijsten!
Als je verstandig bent laat je haar ook verslaafd worden zodat je gezellie met z'n 2en verslaafd bent.

geeft minder problemen thuis al sje alweer het water op gaat.

Suc6

Gijs81

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #13 Juli 12, 2010, 22:39:21
edit2Rapporteer  
Ik heb gelest bij de kiteschool in Katwijk, was erg tevreden over de mensen die de les verzorgden. Ik heb net gereserveerd en hoop donderdag weer te kunnen, 't was een verjaardagskado en donderdag ben ik jarig dus dat zou ook welleuk zijn voor trudy.

@ HDFrank, dank voor het welkom heten, haar ook verslaafd maken zal denk ik niet mogelijk zijn. Ze heeft een hekel aan zon, zee en strand en vind het Kitesurfen maar eng. Maar goed, ze heeft het mij wel kado gedaan en ik vond het prachtig! Klagen mag ik dus niet.
Overigens ben ik ook geen fan van het strand, maar dat heeft te maken met de temperaturen in de zomer, allejezus ik moet er niet aan denken dat ik de afgelopen twee weken aan het strand had moeten zitten.

Gijs
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #14 Juli 12, 2010, 23:09:08
edit2Rapporteer  
Gijs   
wees gerust,
de beste momenten om te kiten zijn in het voorjaar en najaar,
kwa wind dan!

succes met de volgende les

Frank
mocem

Berichten: 874
Antwoord #15 Juli 13, 2010, 17:10:10
edit2Rapporteer  
als de zon schijnt kan je helaas 9 van de 10 keer niet kiten. soms is dat ook wel goed i.v.m. met de veiligheid van de zwemmers.
Gijs81

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #16 Juli 15, 2010, 08:40:57
edit2Rapporteer  
Ik vroeg me al af hoe dat dan ging op warme dagen met alle zwemmers, maar het is dus wel fijn om te weten dat de echt drukke strand dagen zicg sowieso niet lenen om t ekiten.

Ik ga daalijk om 10 uur naar de tweede les. Heb er echt wel zin in!

Gijs
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #17 Juli 15, 2010, 09:14:33
edit2Rapporteer  
het tocht in ieder geval genoeg.
Veel plezier!
Gijs81

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #18 Juli 17, 2010, 18:48:12
edit2Rapporteer  
Het tochtte in iedre geval goed, een beetje te goed want halverwege hebben we de les af moeten breken. Ik heb nu dus nog steeds niet op een bord gestaan (ook nog niet geprobeerd hoor).

Was wel weer echt vet,beetje liggen spelen in het water, bodydraggen en met die vlieger op en neer zwaaien.

Gijs
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.