El Gouna, Egypte

jarcobrave01

Geen avatar

Berichten: 13
Juni 13, 2010, 14:06:33
edit2Rapporteer  
Reisverslag 18 mei tot en met 29 mei 2010 El Gouna, Egypte:

De vakantie begon gelijk goed! 23 knopen met lekker weer (32 graden, maar met de lekkere wind een aangename temperatuur).

Dag 1: Even kennis maken met de kite clubs. De eerste was Kitepower, Mangroovy Beach. Het zag er goed uit, alles goed voor elkaar en aardige lui. De eerste indruk was super!
Toen naar de tweede; Red Sea Zone. We hebben even rond gekeken, maar deze was duurden qua cursus van mijn vriendin en het zag er rommelig uit.

We hebben besloten om voor Kitepower te gaan. Eenmaal daar hebben we even kennis gemaakt en gelijk een box gehuurd voor opslag van de kites en de rest van de spullen. Verder ziet het er super uit. Een mooie kite wasplaats om je kite af te spoelen, buiten hebben ze een douche en een ton met schoon water om je bar/trapeze af te wassen en een waslijn om je spullen te laten drogen.
Er is ook een kite dokter aanwezig. Deze schijnt supergoed te wezen, heb het zelf niet uitgeprobeerd, heb alles heel gehouden!!
Op het strand ligt een spuit van een compressor, dus zelf oppompen hoeft niet meer!
Er lopen ongeveer 5 beachboys rond op het strand die je kite opvangen en oplaten.
Er zit ook een barretje bij waar je drinken kunt halen en gratis kan internetten.
Ook is er een restaurantje, waar je heerlijk kunt eten. Vooral de pizza's zijn aan te raden!

De zee is heerlijk van temperatuur, ongeveer 24 graden, met kleine golfjes, geen choppy dus vaart super! Het kite gedeelte is ongeveer 700 m breed en ongeveer 300 m de zee in is het ondiep.
Op 1 stuk ziten een paar stenen, maar het valt mee.

De club heeft een reddingsboot, die van 's morgens 9.00 uur tot zonsondergang bemand is.

Er is 1 nadeel, het getij. Soms is het ondiepe gedeelte te ondiep om te kiten, dan moet je een stuk lopen, maar dit is na 2 uur weer goed, dus valt ook wel weer mee.

Mijn vriendin heeft daar een cursus gevolgd en dat was supergoed. De instructeur heette Hussein en was erg geduldig en legde alles goed uit. We hadden een 7 uur durige cursus, Basic I voor 245 euro, maar mijn vriendin heeft zeker wel 9 uur les gehad. Als je cursus hebt gehad en je wilt daarna spullen huren, dan is het goedkoper dan normaal.

Het hotel waar we zaten was Three Corners Ocean View. Heel goed, het personeel was super vriendelijk en het eten super goed!
Als het een keer een dag windstil is, kun je bij het hotel lekker zwemmen/snorkelen of natuurlijk een dagje gaan duiken, wat daar super populair is.

Kitepower is ongeveer 3 minuten met de tuctuc. Voor 5 pond per persoon (ongeveer 90 eurocent).

Van de 12 dagen hebben we 10 dagen goede wind gehad, waarvan 4 dagen 20 knopen en meer en 6 dagen 15 tot 18 knopen.

Het is gewoon een aanrader om daar te gaan kiten. Het is van alle gemakken voorzien.
Onze vakantie was super geslaagd!

Heb je nog meer vragen dan hoor ik het wel..

Jarco
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #1 Juni 13, 2010, 15:35:58
edit2Rapporteer  
Ik ben er twee jaar geleden ook geweest, ik ga over twee weken weer, ook weer bij Kitepower. Die 'kite-dokter' Barakat is idd wel goed, ik had problemen met m'n tube van m'n 13m2 en daarna nog met mijn 9m2 allebei prima opgelost binnen een paar uur kon ik weer prima varen zonder dat mn LE langzaam leegliep. De derde keer hoorde ik bij het oplaten van de kite door een van de beachboys opeens een harde knal en een tube leeglopen, ik schrok me pleuris. Hadden ze een geintje met me uitgehaald met een fiets- of autoband die ze hadden opgeblazen en met een speld hadden leeggeprikt, dus humor hebben ze er ook wel Wink

Hussein is ook een relaxedte en aardige kerel, met hem zijn we toen met z'n 5'en en nog een Mexicaan naar Tawila Island geweest, wat nu helaas niet meer mogelijk is ivm legeroefeningen daar. Ik vertrek 26 juni weer, ik hoop dat jullie niet alle wind hebben opgemaakt Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.