Junior kiteset

isabelle

Geen avatar

Berichten: 2
Juni 13, 2010, 17:16:17
edit2Rapporteer  
Wie kan mij advies geven over het volgende:
Ik heb een dochter van 12 jaar 150 cm lang en weegt 32 kilo.
Wat voor kite en board kan ik het beste voor haar aanschaffen.
Graag advies mijn email is marja@chib.nl
Groetjes
Marja
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Juni 13, 2010, 17:39:10
edit2Rapporteer  
heb een neefje van 10, 138cm en 30 kilo..

hij vaart van 10/11 tot max 20 (in vlagen) knopen met 7m, en komt nu een 115*32 (ongeveer) board bij..
zodra hij wat beter wordt kan hij die 7m nog veel langer doorvaren.

dus; 7m of 8m, en een board van max 120cm. ze moet toch met weinig wind beginnen, tegen de tijd dat ze aan ruigere condities toe is zal ze alweer wat gegroeid zijn denk ik. check ook goed of ze geen spagaat-stance heeft met het board.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 Juni 13, 2010, 18:05:39
edit2Rapporteer  
Als je een kite zoekt kan je misschien hier eens naar kijken.

http://www.epickites.com/products/junior_pro.php

Ik zal je een mailtje sturen met de gegevens vd importeur in nederland.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juni 13, 2010, 18:27:35
edit2Rapporteer  
een 5meter moet goed zijn Smiley
8mtr is veel te groot, ik bne 63kg en vaar bijna altijd mn 8mtr. Moet oo kzeggen dat die erg goede low-end heeft(lichtweer kiten) maar dan nog, 5-6mtr is echt groot zat.
grt
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Juni 13, 2010, 18:42:43
edit2Rapporteer  
je moet iemand van 12 niet aan zo'n wespie hangen. dat jij altijd met je 8m kan varen komt waarschijnlijk ook omdat je enige skills hebt.

12 jaar, 150cm en 32 kilo.. dan denk ik dat ze wel gauw wat zwaarder gaat worden

7m dan. zou niet kleiner gaan.. je wil haar toch niet met harde wind laten kiten?
epickites

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #5 Juni 13, 2010, 19:02:21
edit2Rapporteer  


De Junior Pro van Epic zou idd een optie kunnen zijn. Deze heeft een speciale kleine bar voor kids. Ook met wat speciale safetyfeatures.
Het enige probleem is dat ze eigenlijk voor 2011 gemaakt gaan worden, dat houd in rond augustus/september zijn ze verkrijgbaar.

Cameron Maramenides is nu 8 jaar oud en vaart met de Junior Pro 4m en de 6m Renegade  (op dezelfde bar) voor het lichtere weer. (ook wel eens een 9m maar dit jochie heeft ondertussen wel wat meer skills natuurlijk)





http://www.youtube.com/watch?v=i1k5h_LYJlg


de bar:

http://www.youtube.com/watch?v=-JXkaRcjKgA&feature=player_embedded



topic op kiteforum:
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2362013&p=655123


Even los hiervan... In principe elke bow/SLE in de maten 4/5 /6 en 7m is best geschikt.
Er zijn diverse kinderboardjes verkrijgbaar. Cameron vaart met een boardje van Jellyfish boards maar dit zijn custom made boards.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ook al is het natuurlijk wel tamelijk éénzijdig richting epic.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juni 13, 2010, 19:17:20
edit2Rapporteer  
Maar Jah,
 ik vraag me af of zo'n kleine dreumes meteen laten kiten wel zo goed is...vergeet niet dat kiten op het kind best wel een impact kan hebben op een nog niet volgroeide lichaam...denk aan botten die zouden kunnaen gaan vergroeien of vroegtijdig zouden kunnen gaan slijten...

misschien is hier wel iemand die meer medische kennis heeft, hier wat aan kan toevoegen...

mijn neefjes willen ook gaan kiten (8 en 10)... maar ik wil eerst dat ze leren windsurfen, zo kunnen ze alvast kennis maken met het water, de golven en wind zonder dat ze al te veel risico lopen...vergeet niet dat kiten wel een extremere sport is dan windsurfen.

 
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 Juni 13, 2010, 19:55:06
edit2Rapporteer  
Maar Jah,
 ik vraag me af of zo'n kleine dreumes meteen laten kiten wel zo goed is...vergeet niet dat kiten op het kind best wel een impact kan hebben op een nog niet volgroeide lichaam...denk aan botten die zouden kunnaen gaan vergroeien of vroegtijdig zouden kunnen gaan slijten...

misschien is hier wel iemand die meer medische kennis heeft, hier wat aan kan toevoegen...

mijn neefjes willen ook gaan kiten (8 en 10)... maar ik wil eerst dat ze leren windsurfen, zo kunnen ze alvast kennis maken met het water, de golven en wind zonder dat ze al te veel risico lopen...vergeet niet dat kiten wel een extremere sport is dan windsurfen.

 

Denk dat je dat wel van elke sport kan zeggen, als je hem fanatiek beoefent. Het gaat erom hoe je ze laat beginnen.  Dus met weinig wind, en op een spot als het autostrand. En dan na minstens een jaar, als ze er helemaal klaar voor zijn de zee op, hebben ze er tenminste geen problemen mee. oudste neefje is 14, kite nu een jaar, en maakt al downwinders met double overhead bakken. Jonge kids leren ook sneller dan je denkt..

Jan neem die knaapies is mee naar het autostrand Smiley
Flupke

Berichten: 68
Antwoord #8 Juni 13, 2010, 20:35:35
edit2Rapporteer  
@kobrin: naar mij mag je dan ook dat mailtje sturen met de importeur van Epic zijn gegevens :-)
isabelle

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #9 Juni 13, 2010, 20:44:02
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu tenminste dat ik het beste op zoek kan gaan
naar een 7m2.
Zodat ze met niet al te harde wind kan gaan varen.
Hebben jullie nog adviezen voor boardjes dan hoor ik het graag.
Groetjes,
Isabelle
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Juni 13, 2010, 20:48:25
edit2Rapporteer  
Maar Jah,
 ik vraag me af of zo'n kleine dreumes meteen laten kiten wel zo goed is...vergeet niet dat kiten op het kind best wel een impact kan hebben op een nog niet volgroeide lichaam...denk aan botten die zouden kunnaen gaan vergroeien of vroegtijdig zouden kunnen gaan slijten...

misschien is hier wel iemand die meer medische kennis heeft, hier wat aan kan toevoegen...

mijn neefjes willen ook gaan kiten (8 en 10)... maar ik wil eerst dat ze leren windsurfen, zo kunnen ze alvast kennis maken met het water, de golven en wind zonder dat ze al te veel risico lopen...vergeet niet dat kiten wel een extremere sport is dan windsurfen.

 

Denk dat je dat wel van elke sport kan zeggen, als je hem fanatiek beoefent. Het gaat erom hoe je ze laat beginnen.  Dus met weinig wind, en op een spot als het autostrand. En dan na minstens een jaar, als ze er helemaal klaar voor zijn de zee op, hebben ze er tenminste geen problemen mee. oudste neefje is 14, kite nu een jaar, en maakt al downwinders met double overhead bakken. Jonge kids leren ook sneller dan je denkt..

Jan neem die knaapies is mee naar het autostrand Smiley

hey Ed. mee eens... maar er is wel iets waar ik met die aapjes wel druk om maak, ze zijn niet bang...kennen geen grenzen. die twee gaan echt tot het uiterste!!!! ze naaien mekaar op en niet zo'n beetje ook...ik wil ze best meenemen maar ik w8 liever tot dat ze wat ouder zijn. maar je zal ze vast een keer op de beach zien hoor!!!!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Juni 13, 2010, 22:48:01
edit2Rapporteer  
je moet iemand van 12 niet aan zo'n wespie hangen. dat jij altijd met je 8m kan varen komt waarschijnlijk ook omdat je enige skills hebt.

12 jaar, 150cm en 32 kilo.. dan denk ik dat ze wel gauw wat zwaarder gaat worden

7m dan. zou niet kleiner gaan.. je wil haar toch niet met harde wind laten kiten?
gast!!!?

30(!!!!!!!!!!!!!!!uitroepteken!) kilo...das 50% minder gewicht dan ik!!! en dan 1m² onder mijn maat kite aanraden, waar zitten jullie met je kop!!?

PS: Marja, haal je email adres ff uit je openingspost, anders krijg je allemaal auto-bot-spam
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 Juni 13, 2010, 22:54:02
edit2Rapporteer  
Met welke wind vaar je die 8 dan Maurice? Het is toch juist de bedoeling om die kleintjes van 12-20kn te laten oefenen. Met hardere wind is het gewoon niet verantwoord in het begin en of ze dan met 12kn al aan een 4-5m vooruit komen? Ik betwijfel het.

Daarnaast geeft Edwin zelf les aan zijn neefjes rond dat gewicht, dus zeg niet dat hij er geen ervaring mee heeft wat ze nodig hebben.
epickites

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #13 Juni 13, 2010, 23:10:46
edit2Rapporteer  
Cameron heeft zn eerste jaar alleen maar gevliegerd met de kite. Daarna mocht hij alleen maar unhooked varen. Hij is pas sinds een jaar echt bezig met hooked varen. Dus knup dr niet direct vast aan de kite.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Juni 13, 2010, 23:58:05
edit2Rapporteer  
ik vaar mn 8mtr vanaf 15knopen upwind, natuurlijk heb ik veel ervaring. maar JUIST omdat ze niet in veel wind moete ngaan varen zeg ik een 5mtr..
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #15 Juni 15, 2010, 11:48:27
edit2Rapporteer  
Isabelle,
Mijn dochter is 12, weegt ook rond de 37 Kg. Zij is vorig jaar zomer begonnen en vaart nu zelfstanding, kan hoogte houden.
Zij vaart met F-One Bandits. Ik heb een Bandit 7m en 9m. De Bandit heeft een groot bereik en start altijd uit het water, hetgeen voor kinderen veilig is! Bandits zijn ook sterk, dus bij crashes op het water geen probleem.
 
Als board vaart zij een Naish Haze, 132X39. Dit is een makkelijk te varen board, niet to breed zodat een lichtgewicht van 35Kg de kanten goed kan gebruiken.
Tevens is de Haze niet al te duur, ook op Ebay te verkrijgen....

Suc6
Matthijs?!

Berichten: 139
Antwoord #16 Juni 15, 2010, 12:01:52
edit2Rapporteer  
Ik ben 65 kilo en vind het zwaar arelaxed kiten met een 8mtr in 15 knopen. Ik zelf heb een 7 en 11 meter en vaar me 11m vanaf 15 tot 26 knopen dus ik denk voor die kids is een 7 prima! Officieel is het minimum gewicht 45kilo maar met goede voorbereiding kan hier vanaf worden gezien.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #17 Juni 15, 2010, 12:12:03
edit2Rapporteer  
Hier mijn dochter Kiana, 12J, met Haze Board en Bandit Kite

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.