kiten in de vendée(frankrijk)

lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Juli 03, 2010, 09:40:25
edit2Rapporteer  
hey,

ik ga over 2 weken met mn ouders op vakantie naar Saint-Hilaire-de-Riez in de Vendée. nu is mijn vraag, of je in frankrijk gewoon overal mag kiten, of alleen op de spots?
vakantie adres
naar het noorden en naar het zuiden liggen op 20km afstand 2 kite spots. zijn dit beginners spots of niet?

gr kevin
franco

Berichten: 874
Antwoord #1 Juli 03, 2010, 10:06:18
edit2Rapporteer  
ook gewoon op de spots!!!!!!!!!!!
franco

Berichten: 874
Antwoord #2 Juli 03, 2010, 10:06:37
edit2Rapporteer  
veel fun.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #3 Juli 03, 2010, 10:40:04
edit2Rapporteer  
iig wel goeie swell
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #4 Juli 03, 2010, 12:28:22
edit2Rapporteer  
oke, maar zijn de spots beginner spots? aangezien ik een beginner ben (heb afgelopen week een kite en board gekocht)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Juli 03, 2010, 13:07:47
edit2Rapporteer  
tja, wij weten het natuurlijk ook niet. Hang iig niet de onverstandige toerist uit!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 Juli 03, 2010, 14:50:29
edit2Rapporteer  
heb je les genomen???

Afgelopen vakanties heb ik veel beginners zien oefenen op Franse vakantiestranden.

enkele voorbeeldjes:
- bij 6 Bf vragen of een 12m groot genoeg is ...... ThumpDown
- kite launchen in de powerzone ......... ThumpDown
- stuurlijnen en powerlijnen verkeerd bevestigd hebben .... ThumpDown
- bij 2 Bf met een kite launchen op een met badgasten bezaaid strand ....en kite viel dus tussen de zonaanbidders ....(zo maak je veel vrienden) ThumpDown
- vragen of de wind (stond dus aflandig) goed staat ..... ThumpDown

Mijn advies: oefen op een bekende spot waar je de hulp kunt inroepen (in je eigen taal) van ervaren kiters ....

terugkomend op jouw vraag: Nee, je mag niet zomaar overal in Frankrijk kiten. Ook in Frankrijk zijn er aangewezen spots.

Prettige vakantie,
Veel plezier,
en kijk uit ......  Grin
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #7 Juli 03, 2010, 14:58:46
edit2Rapporteer  
ik heb een 3-daagse cursus gehad Wink
maar ik neem mn setje wel gewoon mee, en zie daar  wel of het verstandig is om te kiten Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Juli 03, 2010, 15:11:37
edit2Rapporteer  
ik heb een 3-daagse cursus gehad Wink
maar ik neem mn setje wel gewoon mee, en zie daar  wel of het verstandig is om te kiten Wink


goed zo ......heeeeeeel verstandig. Wink
Bertrand

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #9 Juli 07, 2010, 15:46:26
edit2Rapporteer  
Hey,

Mijn vriendin en ik hebben vorig jaar in augustus een deel van de westkust gedaan.
Onze beste spot was Fromentine. Deze ligt niet zo ver van St-Hilaire.
Bij laagwater vormt er zich verschillende lagunes en je hebt voet tot haast 200-300m in zee...gewoon zalig voor beginners zoals wij.

Wat wind betreft viel niet altijd goed mee, af en toe een thermisch windje tussen de 10 en 13knt
De beste dag was het een klein 18knt en dat was serieus goed  Wink

In Fromentine heb je tevens een stuk strand dat voorbehouden is voor de kiters  ThumpsUp
Dus kan je gerust kiten zonder problemen...en zonder de andere gasten te storen.
Daarentegen komen er soms wel nieuwsgierige kijken en die vormen dan weer wel een gevaar...gewoon even vriendelijk gaan uitleggen en dan zijn ze terug in hun zone gaan staan.  :-)
Kwou dat het overal zo zou kunnen zijn.

Als je nog vragen hebt mail me gerust : bertranddb@hotmail.com

Grtz,
en veel plezier.

Bertrand

Frank77

Berichten: 690
Antwoord #10 Juli 12, 2010, 13:39:56
edit2Rapporteer  

Mijn ervaring meer richting Bordeaux (200 km zuidelijker):

Als je aan de atlantische kust goede wind hebt (4/5 bft) dan heb je op veel locaties ook snel een leuke branding a 1 of 2m hoogte.  Super voor golfsurfen, maar als kitesurfer moet je over de branding heen springen. Kortom geen beginnersstek. Niet doen dus. Tevens heb je aan de atlantische kust veel stroming (een sterke terugstroom van de brekende golven naar de zee toe).

Kortom laat, als beginner, de echte atlantische kust dus voor wat het is. 
[ik neem aan dat dit voor de zuidelijke locatie die je aangeeft hetzelfde kan zijn]

zie de foto op google maps bij de golf en de persoon ervoor in het water







Fromentine zat bij mij in de planning om een keer heen te gaan maar ging niet door. Ik meen te herinneren dat je daar achter het schiereiland surft??? en heb je dus geen last van de branding. Voor de rest geen kennis van.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #11 Juli 12, 2010, 13:44:39
edit2Rapporteer  
knip
markiter

Geen avatar

Berichten: 53
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #12 Juli 15, 2010, 10:29:06
edit2Rapporteer  

Mijn ervaring meer richting Bordeaux (200 km zuidelijker):

Als je aan de atlantische kust goede wind hebt (4/5 bft) dan heb je op veel locaties ook snel een leuke branding a 1 of 2m hoogte.  Super voor golfsurfen, maar als kitesurfer moet je over de branding heen springen. Kortom geen beginnersstek. Niet doen dus. Tevens heb je aan de atlantische kust veel stroming (een sterke terugstroom van de brekende golven naar de zee toe).

Kortom laat, als beginner, de echte atlantische kust dus voor wat het is. 



Net boven Bordeaux is wel een prima beginnerspot aan de kust:

http://www.kitebeaches.com/kitesurf/loc/la_palmyre.html

Een baai zonder branding, bij hoog water 2,5 x 2,5 km, valt bij laag water grotendeels droog. Ik heb er gisteren hele namiddag + avond prima met de 9 kunnen varen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.