Vogelgebied autostrand

Tweekske

Berichten: 99
Juli 05, 2010, 11:20:46
edit2Rapporteer  
Ik was gisteren op het autostrand en zag redelijk veel kiters in het vogelgebied bezig. Ze waren er volgens mij ook niet echt proberen uit te komen maar rustig aan het varen.

Is het weer toegestaan om daar te varen? Of waren ze gewoon stom bezig?

Vond het wel raar namelijk, het is best duidelijk met die palen aangegeven.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Juli 05, 2010, 11:37:04
edit2Rapporteer  
Gewoon stom bezig dus.
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #2 Juli 05, 2010, 11:38:50
edit2Rapporteer  
inderdaad..... totdat onze vrienden van de groene brigade weer heeeeerlijk samen de duinen in kruipen op zoek naar vreemde vogels.......... 60,- euro....... ketsjing !!!!
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #3 Juli 05, 2010, 11:41:22
edit2Rapporteer  
en zag redelijk veel kiters in het vogelgebied bezig.



dat waren er gewoon focking veel!

om 9 uur kwam er een auto van de handhaving met 2 man het strand op, ik denk toen nog 4 kiters in natuurgebied, ze zijn even uitgestapt en daarna gingen ze weer verder.

@dutchy zijn er dan nog boetes uitgedeeld??
ik d8 eigenlijk van niet, en het was toch 160?
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #4 Juli 05, 2010, 11:50:29
edit2Rapporteer  
hey bezemsteel,
ik was gister zelf op the rocks bezig en weet eerlijk gezegd niet wat het nu kost.
afgelopen jaar was ik erbij dat er 2 beboet werden en kostte voor hun 60,- pp...pfff was echt een zielige vertoning toen,2 gasten die net konden varen per ongeluk iets te ver voorbij de palen,1 van de groene mannen lag in de duinen met zo,n ding waar hi normaal zijn buuf mee begluurt en gaf alles door aan zijn maat langs de waterkant met zo,n lulijzer.ik kreeg zelf bijna van die 2 een prent omdat ik het weggetje door de duinen nam net voor je het strand opkom rechts,omdat je dan ..let wel....1 meter achter de borden kwam !!! ik zag wel dat die borden nu iets verplaatst zijn naar achter dus kun je gewoon over dat paadje nu..
grtz
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #5 Juli 05, 2010, 12:03:13
edit2Rapporteer  
Ze moeten die scholen eens bekeuren! vooral Harry Vogelezang.

Die staan allemaal in de wegvaarzone, je MOET soms wel het vogelgebied wel in.

er staat ook altijd een duitse kiteschool (met die wit/roze Wainman)  hebben deze een vergunning??? ik weet zeker van niet.
ze pakken toch echt de verkeerde aan.
uit veiligheid vaar ik soms ook het vogelgebied in. uit veiligheid voor mezelf én voor anderen.
dat staat toch echt voorop dan een paar van die niksmeeuwen die gewoon blijven zitten als ik aan kom varen.
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #6 Juli 05, 2010, 12:41:06
edit2Rapporteer  
Als we dan toch over scholen spreken, wat dacht je dat er afgelopen zaterdag , namelijk dat een kitesurfschool op Oostvoorne was met 0 wind, letterlijk 0 wind. De enige kites die op het water waren, was deze school.... Hoezo ik wil geld blijven verdienen ook al is er geen wind, was echt te triest om naar te kijken, kites vielen uit de lucht etc.......
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #7 Juli 05, 2010, 12:43:38
edit2Rapporteer  
tsja met 8m2
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #8 Juli 05, 2010, 12:49:17
edit2Rapporteer  
was echt triest, daar betaal je dan +-100 euro voor, MAAR, misschien was deze school zo goed dat ze geen wind nodig hebben om mensen te leren kiten in het water, vandaar hun naam voor de school Wink
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #9 Juli 05, 2010, 14:15:18
edit2Rapporteer  
@dutchy:

was goed te doen op rock he gister Grin, zat je eerste of tweede slag? Met welke kite was je bezig?
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #10 Juli 05, 2010, 14:48:03
edit2Rapporteer  
@sid

wij zaten tussen 1e slag en de dam !
ik vaarde met dmn 12m jekyll wit-rood
maatjes met groen naish cult en paarse cabrinha crossbow
was echt super rond 5 uur trok hij lekker aan en heb met windmeter toch een 21 knoopies gemeten en werd later nog harder......waar vaarde jijj mee  ??
grtz
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #11 Juli 05, 2010, 14:56:13
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het in deze heel simpel, iedereen die in het natuurgebied vaart een boete geven. Je bent gewoon een aso als je daarin vaart. De mensen die zeggen dat ze er "per ongeluk" invaren laten mij ook lachen. Je moet er gewoon niet zijn. Als er een rij stenen stond had je er ook niet per ongeluk op gevaren.

Uit veiligheid in het natuurgebied varen dat is een goede. Mag je mij uitleggen wat er zo levensbedreigend is om een kitesurfspot te verknallen voor iedereen. Ok de spot gaat toch weg maar dit geeft wel een slecht signaal voor andere spots die er eventueel komen in die regio.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #12 Juli 05, 2010, 15:49:05
edit2Rapporteer  
@dutchy:
Ik vaarde bij eerste slag, dan heb ik jullie wel gezien volgens mij maar  zaten meer bij de dam dan bij eerste slag. Ik vaar een geel witte jekyll 12 of groen witte jekyll 8.

Ja hij trok goed aan ineens, moet zeggen dat het wel een enorme chop was toen het hoog water werd. maar verder een top dag.

@reflex: autostrand in de toekomst geen spot meer? Hoe zit dat dan? door het opspuiten van de 2e maasvlakte dat het niet meer fijn is of gewoon niet meer toegestaan is?
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #13 Juli 05, 2010, 17:35:42
edit2Rapporteer  
@sid

ja klopt was richting dam iets drukker..
dat kwam omdat rockanje zelf potdicht zat we waren ook v plan 1e slag te nemen maar werden omgeleid om met treintje naar strand te kunnen,dat ging niet lukken met al onze gear.zodoende andere strandopgang gekozen tussen 1e slag en de dam ....
vaar je 2010 ?? zo  ja al problems met je QR gehad ??
mijn 2009 qr was door constr.fout gebroken maar de 2010 pas geleden hetzelfde euvel !!!  zit inmiddels weer een nieuwe qr op maar klopt niet.....heb de 2008 qr nog die gaat er binnenkort op,die waren wel degelijk
grtz
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Juli 05, 2010, 18:56:57
edit2Rapporteer  
Ze moeten die scholen eens bekeuren! vooral Harry Vogelezang.

Die staan allemaal in de wegvaarzone, je MOET soms wel het vogelgebied wel in.

er staat ook altijd een duitse kiteschool (met die wit/roze Wainman)  hebben deze een vergunning??? ik weet zeker van niet.
ze pakken toch echt de verkeerde aan.
uit veiligheid vaar ik soms ook het vogelgebied in. uit veiligheid voor mezelf én voor anderen.
dat staat toch echt voorop dan een paar van die niksmeeuwen die gewoon blijven zitten als ik aan kom varen.

ja maar spreek Harry er niet op aan!!! die gast denkt toch dat ie koning op aarde is. laatst ook hem er nog op aangesproken een week of wat terug, dat men het fijn zou vinden als ie maar bij nno een meter of 20 van de palen kon afzakken, zo dat wij daar dan konden starten met nno wind...ja ik ben niet van zijn caliber dus stond ie daar met een houding van: wat mot je nou!!!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #15 Juli 05, 2010, 19:06:08
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het in deze heel simpel, iedereen die in het natuurgebied vaart een boete geven. Je bent gewoon een aso als je daarin vaart. De mensen die zeggen dat ze er "per ongeluk" invaren laten mij ook lachen. Je moet er gewoon niet zijn. Als er een rij stenen stond had je er ook niet per ongeluk op gevaren.

Uit veiligheid in het natuurgebied varen dat is een goede. Mag je mij uitleggen wat er zo levensbedreigend is om een kitesurfspot te verknallen voor iedereen. Ok de spot gaat toch weg maar dit geeft wel een slecht signaal voor andere spots die er eventueel komen in die regio.

Ik zal het vetgedrukte dan uitleggen....
Reflex: ten eerste is/zijn palen In het water ALTIJD levensbedreigend dus denk ff na.

Maar dit ter zijde.
Met ZW en laag water kun je niet opvaren/waterstarten ri. Rockanje (zuidelijke richting) want het is te ondiep en breek je je enkels.
verder het water in lopen kan niet want je start midden tussen de scholen, (en ik vertel het je uit véél ervaring, dat is echt gevaarlijk die gasten mogen daar dus ook niet staan.

Je bent dus enigzins verplicht om eerst een aantal keren een rack upwind te varen IN  het vogelgebied (noordelijke richting)  om vervolgens dus ACHTER de kitescholen verder te kunnen kiten.
Ik doe het liever ook niet maar zoals eerder gezegd, mijn veiligheid en van andere gaat voor, en ik kies daar voor en niet de gemeente oostvoorne door het gebied af te schermen.

Ik heb al vaker gezegd, zet die palen 200 mtr. noordelijker en je bent van het hele gezeik af.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #16 Juli 05, 2010, 19:11:20
edit2Rapporteer  
En tevens wil ik hier nog aan toevoegen dat er een vooraanstaand lid/vertegnwoordiger van de NKV VOLOP in het vogelgebied aan het varen was.
Uit respect noem ik geen namen (hij zal dezelfde reden hebben gehad als ik) maar dat is dan toch ook een slecht voorbeeld??, dus waar lult iedereen over.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 Juli 05, 2010, 21:19:02
edit2Rapporteer  
Ron, ik zou dus wel graag weten welke vertegenwoordiger van het NKV dit was zodat ik hem erop kan aanspreken. Want dit is inderdaad niet de bedoeling. Doe dit dus maar via pm. Ik begrijp volledig dat het moeilijk kan zijn om weg te varen maar ben echt van mening dat er geen enkele reden is om in een vogelgebied te gaan kiten. Je schaad daar echt meer mee dan je denkt. Ik geef hierbij niet aan dat je risico's moet nemen. Er zal dus duidelijk met de scholen overlegd moeten worden in welk gebied er les gegeven mag worden. En volgens mij is dat inderdaad niet in de wegvaar/opstap zone (ik zal dit eens uitzoeken). Dat de palen gevaarlijk en irritant zijn weten we maar jammer genoeg is daar niks aan te doen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Juli 05, 2010, 22:24:51
edit2Rapporteer  
Wat een zwart/wit denkers hier!!! Roll Eyes

Helemaal niet asociaal om in het vogelgebied te varen, omdat er dankzij die veel te veel kitescholen in het "wegvaargebied" daar totaal geen plek meer is om lekker te freestylen. Inderdaad is er verder op het water genoeg ruimte, maar ook onwenselijke hoeveelheid chop ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Is hetzelfde als ze op de Brouwersdam zouden zeggen: ga achter de zandbank kiten bij hoog water!
Of op Mirns je ook achter de zandbank verbannen.

Dan is gewoon het mooiste van de spot naar de kolote! Angry

Dus of vogelgebied vrijstellen zoals het voorheen was (de helft kleiner, geen enkel probleem) of die scholen (Harry V. voorop) verbieden. Helaas zal het optie C worden: totaal kiteverbod wanneer de maasvlakte II klaar is. Mark my words...
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #19 Juli 05, 2010, 23:11:07
edit2Rapporteer  
Vanwege de drukte en de bagger (niet de mensen, maar de modder) ben ik niet meer zo'n fan van oostvoorne. De laatste keer dat ik er was kon je amper meer het strand bereiken. Je moest tussen de crashende kites en de 12 uurtjes door op het strand springen.

Nog even en de spot is vogel gebied en dicht geslipt. Varen in het vogel gebied vindt ik geen optie. (zeker geen les geven) Naast kiter ben ik ook natuur liefhebber en die vogels moeten ook ergens rondhangen.

We moeten denk ik allemaal richting Rock en Duitsersdam verhuizen, scholen eerst.
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #20 Juli 06, 2010, 00:34:09
edit2Rapporteer  
the rocks is gelukkig te snel diep voor de kitescholen wahahahaha....
maar ben het er wel mee eens dat harry vogelgebiedzang denkt dat mr kite zelf is en teveel plek inneemt om normaal te kunnen opstarten....kom er gelukkig niet teveel meer maar als ik er ben denk ik ook....wat doe je jezelf aan ..
surfdude2

Berichten: 11
Antwoord #21 Juli 06, 2010, 08:00:28
edit2Rapporteer  
Vogelgebied........doe er helaas zelf ook aan mee.

Even mijn galspugen:

[edit] iets teveel gal gespuugd
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #22 Juli 06, 2010, 09:50:56
edit2Rapporteer  
Heren, zoals ik eerder gezegd heb is en blijft het aso om in eht vogelgebied te gaan knallen omdat de rest choppy is. Het is de keuze tussen een choppy spot of geen spot. Het is jullie spot en niet de mijne dus ik zal er niet om treuren.

Zoals ik eerder gezegd heb zullen wij vanuit het NKV deze situatie eens bekijken. Als het echt klopt dat scholen in de wegvaar/opstapzone staan les te geven dan zal dit moeten veranderen.

Onthou u wel van negatieve berichten tegenover de scholen. Hoewel ik zelf ook niet gecharmeerd ben van Harry vind ik het niet netjes om het zo te uiten.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #23 Juli 06, 2010, 10:03:31
edit2Rapporteer  
tsja k probeer niet echt in het vogelgebied te komen, maar het is zowat nodig, heb zondag 2 kite's op nog geen 5 meter van me af achter me op het water zien klappen.

tsja je moet ergens weg varen.

is het niet een beter idee al lopen de scholen een stukje verder? ze staan nu vanaf de palen tot 500 meter verder zowat.

in duitsland op fehmarn spot gold hielden ze er rekening mee, meer als genoeg ruimte om voorlangs te paseren en ook achterlangs btw.

en het verschil, we waren daar met 5 kiters aan het varen, en dan 5 leskite's.
surfdude2

Berichten: 11
Antwoord #24 Juli 06, 2010, 10:16:31
edit2Rapporteer  
@Tim.H

Het is inderdaad best frustrerend als lesscholen de GEHELE kant in beslag nemen, en als je wilt knallen eerst moet slalommen door een regen van crashende kites(misschien iets overdreven maar regelmatig is dit zo) !

Slufter is dicht, dus lesscholen kunnen zich ook een beetje proberen aan te passen aan gezien het drukker en drukker wordt.....geloof me of niet maar dat probeer ik ook....AANPASSEN, maar er zijn grensen.

Bardruk!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.