Mijn Kite CamperCombo

GreenCap

Berichten: 25
Juli 18, 2010, 13:17:36
edit2Rapporteer  
---------
Hij staat ook al op Hanglos, dus even een dubbelpost voor de mensen die niet op HL komen.
---------


Een paar maanden geleden ontstond bij mijn vriendin en mij het idee om deze zomer een kitesurf trip te maken. Het idee is om (globaal) de volgende route af te leggen zuid-frankrijk, noordoost-spanje, noordwest-spanje, west-frankrijk. Omdat we dus veel spots willen bezoeken en niet steeds weer een tentje willen opbouwen besloten we om te kijken of we samen een busje konden ombouwen. Op een eerdere post kreeg ik de tip om een Combo om te bouwen, Roberto Skim had er namelijk nog wel ééntje staan. In het begin waren we beetje septisch, een combo is  immers niet erg groot. Maar in vergelijking met andere busjes zowel in de aanschaf als wegenbelasting een heel stuk voordeliger. Dus we hebben hem van Roberto overgenomen en zijn begonnen met de bouw.

COMBO:



FRAME:
Nadat we de combo thuis hadden heb ik op internet (marktplaats) gezocht naar een goedkope lading hout. Uiteindelijk heb ik voor 25 euro 4 balken van 7 x 7 x 300 en 20 planken van 10 x 2 x 210 gekocht. Toen hebben we het bedframe uitgemeten, en in elkaar geschroefd!





LADE:
Omdat het best lastig zou zijn om gemakkelijk onder het bed te komen (als de planken er eenmaal op zouden zitten) hebben we bedacht dat een lade op mini wieltjes de gemakkelijkste oplossing zou zijn. Zo gezegd zo gedaan.





Je ziet hier dat de lade ongeveer 50% van de bedlengte haalt. Dit hebben we expres zo gedaan omdat het daarachter dieper wordt (zat ooit een achterbank).


PLANKEN:
Op het frame kun je niet liggen dus heb ik de overige planken besteed aan een lattenbodem. Omdat we ook nog bij het diepe gedeelte willen kunnen (van boven) heb ik twee luiken gecreëerd (dit was al bedacht met het maken van het frame vandaar ook die vorm). En omdat het hout al niet van de beste kwaliteit was hebben we het een likje verf gegeven.






MATRAS:

Het matras hebben we voor een prikje op internet (marktplaats) gekocht. Maar helaas was hij veel te dik en stug om  goed in de bus te passen, oplossing:  sloop de veren er tussenuit en naai hem weer dicht. Dit hebben we dus ook gedaan. Het ligt wel ietsjes harder (maar nog wel prima), maar qua gebruik is het veeeel fijner.




STROOM:

Omdat de verlichting van de auto te zwak was om gewoon fijn een boek te kunnen lezen heb  ik de accu aangesloten op een schakelaar, via de schakelaar een transformator (in:Accu uit:Netstroom) en direct op een dimmer (wel even een zekeringetje ertussen). De dimmer staat weer in verbinding met een led-strip (veel licht weinig stroom verbruik) en de transformator staat aangesloten op een stopcontact. Nu hebben we dus en licht en netstroom. De transformator waarschuwt ons als de accu op raakt en dan kunnen we de motor als aggregaat gebruiken.









Natuurlijk is alles nu wel mooi gemaakt, schakelpaneeltje is wit geverfd en vast geschroefd op een vaste plek, en de verlichting hangt netjes aan het plafond.


INRICHTING:
Zoals je misschien op eerdere foto’s al zag heb ik gordijnrails gemonteerd en kunnen voor alle raampjes gordijnen dicht. De gordijnen kunnen aan de onderkant (en aan elkaar) d.m.v. klittenband en zijn voor ieder raampje op maat gemaakt. Door het klittenband kun je de gordijnen dicht tegen de ramen aan plaatsen en behoud je toch een iets ruimer gevoel met de gordijnen dicht. Ook leek het ons een goed idee om een luik (wat al in de bus zat) te beschilderen, dit was een klusje voor het vrouwtje aangezien ik het meeste constructie werk al op mij had genomen. Resultaat, een beetje feminien dat wel maar het voegt zeker wat toe aan de bus!



RUIMTE:
Tsja het is niet heel groot, vergelijk het met een drie persoons koepeltentje op wielen ?.  Alle surfplanken gaan straks op het dak dus dat scheelt wel iets, maar heel ruim zal het nooit worden.

We hebben iig heel veel zin om er mee op vakantie te gaan en positief of niet, een ervaring gaat het sowieso worden :-). Zie je ons nu heel toevallig rijden, we lusten allebei koffie. 3x toeteren en we doen een ff een bakkie!

[Edit] url's in plaatjes veranderd.
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #1 Juli 18, 2010, 13:42:02
edit2Rapporteer  
ik wens jullie een fijne vakantie,ik vind het idee en op deze manier heel vet
arvidnl

Berichten: 187
Antwoord #2 Juli 18, 2010, 13:55:37
edit2Rapporteer  
erg leuk en netjes gedaan zo wat ik op de foto's kan zien!heel veel plezier op de trip!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juli 19, 2010, 00:54:31
edit2Rapporteer  
leuk man, dat bed-frame is wel ketsproof...maar die auto weet ik nog niet
GreenCap

Berichten: 25
Antwoord #4 Juli 21, 2010, 16:08:17
edit2Rapporteer  
@morres: Zowel het frame als de bus houden het :-)
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #5 Juli 21, 2010, 16:18:37
edit2Rapporteer  
Superproject. Ik lees ook over jongetjes die in papa's Q7 naar het zuiden blazen: geef mij dit maar, veel sympathieker.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juli 21, 2010, 21:53:59
edit2Rapporteer  
Ik kende iemand die kon er een hele racekart in kwijt, in zo'n combo. Inderdaad meer ruimte dan je zou verwachten

Mooi gedaan! Is er nu nog wel genoeg ruimte om je kitespullen ook op te bergen? Of gooi je die op de voorstoelen voor de nacht?

Heb je nog wat aan die roest gedaan van de "boggel" boven je voorruit? Gek genoeg roesten alle combo's daar door. Ik meen dat er ook kunststoffen exemplaren later waren, maar zeker weten doe ik dit niet.

Ook een optie: een Peugeot Partner/Citroen Berlingo
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #7 Juli 21, 2010, 21:56:04
edit2Rapporteer  
En de WC en douche in de aanhanger?    Grin
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #8 Juli 21, 2010, 22:04:39
edit2Rapporteer  
Plastic bochels zijn idd verkrijgbaar....maar daar moet je zijn in hebben. Polyester matjes doen de klus ook volgens mij.
To

Berichten: 928
Antwoord #9 Juli 22, 2010, 00:58:58
edit2Rapporteer  
Superproject. Ik lees ook over jongetjes die in papa's Q7 naar het zuiden blazen: geef mij dit maar, veel sympathieker.
als wij met ze 2en waren gegaan zou ik dit ook gedaan hebben:D.

Maar omdat je niet met 5 man in zo een ding kan, pakken we een andere auto Smiley. loser


@greencap. mooie camper geworden! ThumpsUp veel plezier op reis
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #10 Juli 22, 2010, 07:31:30
edit2Rapporteer  
5  man en kite meuk:





Bustent erbij en je bent helemaal gered.


OT:
VAkantie in dit soort karretjes kost je je relatie of worden de mooiste vakanties....enjoy  ThumpsUp
GreenCap

Berichten: 25
Antwoord #11 Juli 22, 2010, 09:24:15
edit2Rapporteer  
@michiel

Ja op zich heb ik nog meer dan genoeg ruimte voor de kitespullen. Deze combo had ooit een achterbank, die is eruit en daardoor is het achter de bestuurdersstoel vrij diep. Dus hier kan ik mijn kites + trapeze en suits etc kwijt. De planken gaan op het dak mee.  Voor 's nachts  heb ik een staalkabel waarmee ik de planken kan vast kan maken aan het dak.

Wat de roest betreft, ik heb dat gat wel gedicht, maar het beste zou zijn er een nieuwe koepel op te plaatsen.

@wouterB

Ik ga er vanuit dat het de mooiste vakantie gaat worden :-) we hebben er iig allebei heel veel zin in!
barry

Berichten: 361
Antwoord #12 Juli 22, 2010, 09:47:43
edit2Rapporteer  
veel plezier met je combo en je meisje
en wat betreft de koepel helemaal vol plakken met stickers
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #13 Juli 22, 2010, 14:50:39
edit2Rapporteer  
Ziet er nettjes uit! Gaaf gegaan! ThumpsUp ThumpsUp
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #14 Juli 22, 2010, 16:03:19
edit2Rapporteer  
ja man, veel plezier erin  Grin

mooi gemaakt hoor.

Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #15 Juli 22, 2010, 17:46:01
edit2Rapporteer  
Gaaf! Ik heb net een Renault  Express gekocht, net zo'n modelletje. Mijn plan was eerst ook om er zo iets in de bouwen maar ik ga toch voor de makkelijkere oplossing, gewoon een grote zitzak achterin gooien haha!

Verder ziet het er erg cool uit! Wat je ook nog zou kunnen doen is een plank aan de bovenkant maken. Kan je daar ook nog veel zooi in kwijt maar dat kost ook weer chill ruimte natuurlijk.
Sjempoe

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #16 Juli 22, 2010, 22:22:34
edit2Rapporteer  
Haha waar die roberto Skim alweer niet goed voor is !
Dit ziet er nog beter uit als ze eigen Renault ( die niet door de APK heen komt )
TMK

Berichten: 126
Antwoord #17 Juli 22, 2010, 23:52:59
edit2Rapporteer  
Superproject. Ik lees ook over jongetjes die in papa's Q7 naar het zuiden blazen: geef mij dit maar, veel sympathieker.

Jammer dat je geen respect kan hebben voor andermans manier van reizen. Misschien jaloers?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Juli 23, 2010, 00:21:24
edit2Rapporteer  
voel je je aangesproken?

fiets ftw!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #19 Juli 23, 2010, 08:59:29
edit2Rapporteer  
Nee hoor TMK, niks met jaloezie te maken, gewoon veel meer waardering voor de combo en de verbouwing. Hier creeert iemand iets. Onvergelijkbaar.   
To

Berichten: 928
Antwoord #20 Juli 24, 2010, 00:06:23
edit2Rapporteer  
Nee hoor TMK, niks met jaloezie te maken, gewoon veel meer waardering voor de combo en de verbouwing. Hier creeert iemand iets. Onvergelijkbaar.  

Je hebt helemaal gelijk gebruikersnaam loser loser loser loser, tmk morgen bouwen we een bed in je fiets en dan fietsen we met 1 fiets + bed naar spanje
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #21 September 09, 2010, 17:22:30
edit2Rapporteer  
Hoe was de trip?
De inbouw is bevallen?

Of heb je onderweg je vriendin weggetrapt.  Wink
GreenCap

Berichten: 25
Antwoord #22 September 16, 2010, 14:21:31
edit2Rapporteer  
@ Koen-tjeeee

Helemaal super, was echt een top vakantie. De relatie is zeker nog aan en inmiddels is ze ook besmet met het kite-virus. Zaterdag gaat ze een kiteje testen en wss ook kopen.

Tip aan iedereen die zijn vriendin* wil leren kitesurfen, neem haar mee naar beauduc. Omstandigheden zijn daar perfect voor een beginnend kiter. Er is daar een hele grote lagune (ik schat ~2 km lang bij 150 m breed) die niet dieper wordt dan je middel.

Nu komt de echte uitdaging, de Noordzee :-)  maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze dat ook wel gaat masteren.

* Je moet wel een vriendin hebben die het niet erg vind om wild te kamperen want je zit daar +- 1,5 uur van de bewoonde wereld.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 September 16, 2010, 17:28:39
edit2Rapporteer  
@ Koen-tjeeee

Helemaal super, was echt een top vakantie. De relatie is zeker nog aan en inmiddels is ze ook besmet met het kite-virus. Z
Voortaan ff die kleine  bladder eromheen
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #24 September 30, 2010, 16:50:17
edit2Rapporteer  
@ Koen-tjeeee

Helemaal super, was echt een top vakantie. De relatie is zeker nog aan en inmiddels is ze ook besmet met het kite-virus. Z
Voortaan ff die kleine  bladder eromheen

Ow, Ow, je moet inderdaad oppassen, anders is straks je combo-tje te klein en heb je een grote bus nodig Wink.
Maar nicee dat het goed gegaan is.

P.s. je moet er wel de goede richting opduwen t.a.v. kites want een extra tussenmaatje is voor jouw ook handig Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.