kiten in de branding

Frank77

Berichten: 690
Antwoord #25 Juli 29, 2010, 22:49:38
edit2Rapporteer  
Als ik buienradar (weergrafiek) pak dan stond de wind in de middag op 310 graden. Dat is nagenoeg haaks op de kust!!!!

Dit in combinatie met weinig wind zul je erg lastig wegkomen.

Je hebt simpelweg nog meer druk nodig om dan hoogte te lopen omdat je ook nog hoogteverliest door het drukverlies van de branding wat je schrijft,.

Als je dan ook weinig ervraing met branding hebt, dan is dit geen handige dag om op scheef/kijkduin te staan. Ik zou zeggen probeer het eens met een wind die meer schuiner vanuit ze komt.


Zodra je branding gewend bent dan kun je het nogg eens proberen onder die condities maar dan nog leek het me idd een dagje voor   walk of shame... (tenzij je een golf surf board hebt... of een mooie flysurfer)
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #26 Juli 29, 2010, 22:54:26
edit2Rapporteer  
"Zodra je branding gewend bent dan kun je het nogg eens proberen onder die condities maar dan nog leek het me idd een dagje voor   walk of shame... (tenzij je een golf surf board hebt... of een mooie flysurfer)"

of gewoon genoeg ervaring. Met elk board kun je in een beetje branding wel hoogtelopen met pal aanlandige wind...
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #27 Juli 30, 2010, 00:19:15
edit2Rapporteer  
Met de huidige windrichtingen NW is het lastig om op zee te varen omdat ie vanaf ca. zandvoort tot HvH pal aanlandig is. Als je nog niet vloeiend van richting kan veranderen verlies je veel hoogte en zit je snel op het strand. Om op zee goed te kunnen oefenen zijn side (on) shore winden beter. Zoals eerder vermeld is snelheid de sleutel tot suc6. Probeer tevens meer rond laag water te varen dan zijn de golven minder irritant. Voor de rest oefenen, oefenen ...
pindakaas

Berichten: 112
Antwoord #28 Juli 30, 2010, 17:04:55
edit2Rapporteer  
morgen nog maar eens een poging wagen op kijkduin met de tips van dit topic. dus als jullie een gele switchblade zien stunten in de golven: niet te hard lachen!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #29 Juli 30, 2010, 17:17:38
edit2Rapporteer  
morgen nog maar eens een poging wagen op kijkduin met de tips van dit topic. dus als jullie een gele switchblade zien stunten in de golven: niet te hard lachen!

Verwacht je genoeg wind dan?
pindakaas

Berichten: 112
Antwoord #30 Juli 30, 2010, 17:20:45
edit2Rapporteer  
http://www.windfinder.com/weatherforecast/hoek_van_holland
15 knopen valt het wel mee te proberen denk ik, kom je ook?
spruce

Berichten: 451
Antwoord #31 Juli 30, 2010, 17:23:41
edit2Rapporteer  
windfinder zit er me wat te vaak naast, misschien dat ik sochtends nog ga, of misschien avondsessie van maken als het te druk is met badgasten
pindakaas

Berichten: 112
Antwoord #32 Juli 30, 2010, 17:28:18
edit2Rapporteer  
http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=572 windguru geeft ook nog wel wat hoop. maar uiteindelijk gewoon morgenochtend maar even uit het raam kijken.
pindakaas

Berichten: 112
Antwoord #33 Juli 31, 2010, 18:25:04
edit2Rapporteer  
ik ben dus op kijkduin geweest met mijn eerste sessie in de golven: dat valt nog niet mee zeg! Ik kreeg van een local de tip om eerst meer achter de wind aan te gaan en daarna pas in te sturen en dat was voor mij de gouden tip. Als je eenmaal door de branding heen bent valt het wel mee en kan je aardig cruisen.
na een tijd proberen en 5 minuten door de golven ploeteren was ik alweer bekaf (lees: slechte conditie) Maar wat is dit gaaf zeg! De nieuwe verslaving is geboren.
mocem

Berichten: 874
Antwoord #34 Juli 31, 2010, 19:19:03
edit2Rapporteer  
als je een slechte conditie heb is goed leren kiten 2x zo moeilijk. Als je vermoeid ben ga je fouten maken. Ik  train op de windloze dagen nog wel eens in de sportschool. Op het water is daar zeker wat van te merken
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #35 Juli 31, 2010, 21:03:30
edit2Rapporteer  
en in bed
spruce

Berichten: 451
Antwoord #36 Augustus 01, 2010, 01:57:30
edit2Rapporteer  
geen aflandige wind dan vandaag?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #37 Augustus 01, 2010, 06:32:52
edit2Rapporteer  
 sport school... leuk voor het pompen...en queer's die te graag in de spiegel kijken Lips Sealed
gewoon crash and burn theorie toe passen...hersen gebruiken en niet spier ballen.
hoog energie verbruik = onkunde...
net zoals hoogte varen de eerste keer...moeilijk doen tot dat je weet hoe het werkt...
kitesurfen alleen = 10x beter dan de sport school.
pak je adrenaline kick en dan heb je energie te over.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #38 Augustus 01, 2010, 09:10:12
edit2Rapporteer  
Niet geheel waar Eagle, bij het oefenen van unhooked en hp tricks is een beetje spiermassa toch wel handig. Daarmee is niet gezegd dat het een must is natuurlijk.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.