Verslagje en testboard materiaal 2012

Wimt

Berichten: 2498
Juli 30, 2010, 12:53:07
edit2Rapporteer  
Vrouwenpolder. Was weer gezellig. Bij natafelen bij het cafetarium, bleef iemand, geen kundig kiter, wat lang weg. "Probeert hoogte te lopen" (kan ie niet, is bekend). Verder geprobeert wat kitechicks te amuseren, want het waaide niet echt.

Zoals bekend loop ik voorop met board-design, vandaar al nu mijn 2012 materiaal. Wegens ongeloofwaardig succes, je gelooft het niet, kom ik met mijn bamboe-2 board. (bamboe-1,5 is gezonken).
  Nu met 2 zwarte bamboe-stengels van 1,2meter. Wees eerlijk, daar droomt ook jouw vriendin wel eens van. EN DIT BOARD HEEFT ER TWEE, ik denk dat ik `m daarom sandwich-board ga noemen. Dat bamboe is een perfecte load-dispencer, maar daar kom ik nog op terug.
Board moet nog gemaakt worden, maar ik vraag nu al testrijders. Mogen ook testosteron-rijders zijn, want het board is weer onverwoestbaar.
Ik bestel nu al die rijders, want NIEMAND heeft ooit mijn boards getest. Om in de stijl te blijven: wie heeft WEL de ballen.
Board is nog niet klaar, en men heeft mij uitgedaagd bij dat cafe, om een permanent niet inklapbaar zwaard te maken voor die arme makker. Het werd
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #1 Juli 30, 2010, 12:56:51
edit2Rapporteer  
wel niet met die woorden gezegd, maar men keek wel erg lang naar mijn richting, zeker na de opmerking dat: " ja die vent maakt een board van wat bamboe-stengels, en het vaart verdomd nog ook". Tsja, en als het forum je bij deze ook nog aanmoedigt, ja wat moet je dan!
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #2 Juli 30, 2010, 14:07:32
edit2Rapporteer  
wimt plaats is foto's van je board   Wink
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #3 Juli 30, 2010, 15:08:04
edit2Rapporteer  
Elke keer als jij wat post, dan vraag ik me weer af waar je teveel van hebt binnengekregen. Wat is het deze keer?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 Juli 30, 2010, 21:30:28
edit2Rapporteer  
@ bezemsteel: jij foto, wanneer jij kite mij board. Morgen, en overmorgen op Brouwersdam, maar damn, boards is nog niet klaar.

@ die andere: high because off expectations.
Zijn geen pilletjes voor.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #5 Juli 31, 2010, 00:01:45
edit2Rapporteer  
wimt,

tuurlijk ben ik berijd jouw bamboe board te testen!

volgende week za ben ik op brouwersdam om 2011 te testen.
dus al heb je hem dan klaar, dan zou ik hem proberen.

Frank77

Berichten: 690
Antwoord #6 Juli 31, 2010, 19:22:31
edit2Rapporteer  
Absint?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #7 Juli 31, 2010, 21:22:23
edit2Rapporteer  
@ bezem: weet niet of het lukt, maar sms dan maar: 065337221. En echt: geloof niet het verhaaltje, dat je tijdens het kiten een postief verhaal via de mobiel moet doorgeven, zodat ik de explosieven in de plank wel of niet laat ontploffen. Dat zijn maar verhaaltjes.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #8 Augustus 01, 2010, 12:56:13
edit2Rapporteer  
@ bezem: weet niet of het lukt, maar sms dan maar: 065337221. En echt: geloof niet het verhaaltje, dat je tijdens het kiten een postief verhaal via de mobiel moet doorgeven, zodat ik de explosieven in de plank wel of niet laat ontploffen. Dat zijn maar verhaaltjes.

wimt wees is iets duidelijker Wink
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 Augustus 01, 2010, 17:31:03
edit2Rapporteer  
Was echt maar een verhaaltje, bezem. Zo ook van die zeeman, die bij slechte recensies, die personen ouderwets gaat kielhalen, buitengaats in het volle sop, 's nachts. Hij heeft een haak .i.p.v. een hand, maar hij krijgt toch dat touw aan jouw handen en benen. En, hij weet daarvoor altijd ruwe, volbegroeide 17de eeuws vrachtschip bodem te vinden. Maar, dat zijn slechts verhalen. Hij doet dat trouwens bij volle maan. Pikt ie ook nog bij voorkeur mensen uit, waarbij hun nickname bestaat uit veegmateriaal. Ik zou daar niet wakker van liggen. Ik niet, ik ben er al aan gewend: ben al bijna 10 keer door hem gekielhaald. Slecht voor je huid, dat wel, zeker als je een paar uitstekende spijkers tegenkomt. Misschien moet  je morgen toch effe het RIAGG bellen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #10 Augustus 03, 2010, 11:34:49
edit2Rapporteer  
Nou serineus: hij is klaar. Ben wel t/m zaterdag in Duitsland. Daarnaaaa, moet het waaien!
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #11 Augustus 04, 2010, 20:16:35
edit2Rapporteer  
:-) heb je een board gemaakt in 4 dagen wim ? Goed bezig!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 Augustus 07, 2010, 23:12:32
edit2Rapporteer  
Anderhalf, maar niet verder vertellen: komt wat goedkoop over, als je een board ook nog " ontwikkelt" in die tijd.
Dit board is een BB; Bamboe Board, nog zonder die B van Bult: dat vervolg komt ook: verder exact hetzelfde: zo kom je erachter, wat die bult nou exact doet.

Verder wel weer de V in het middenschip, voor groter bereik. Deze keer 5mm, volgende 10
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 Augustus 10, 2010, 21:12:55
edit2Rapporteer  
Board GETEST!! Weliswaar door een Belg, maar amai! Hij kon er geen patat van maken, afgekeurd dus: "het vraagt een erg goede kiter, om hier wat prestatie uit te halen" zei ie. Nou da's meteen toch nog een compliment. Zelf had ik zijn 555 getest, het board kende ik al hoor, maar daar kon ik weer geen patat van maken. Dus na 5 min. ruilden we maar weer op het water. Ach ja, smaak is persoonlijk. Persoonlijk ben ik nu dus nog steeds de enige die mijn board uniek vind. Da's toch ook uniek. Eens kijken of Gaastra dat ook uniek vind.
Voor insiders, was op Borselle, met niet de beste testsituatie vandaag. Hij krijgt dus een herkansing voor een meer rechtvaardig en en objectief oordeel, met wat druk- en lijmmiddelen van mjn kant, om alles objectief te laten gebeuren. Hij mag nog eerst afscheid nemen van zijn familie.
cartje

Berichten: 38
Antwoord #14 Augustus 11, 2010, 18:55:07
edit2Rapporteer  
Beste wimt,

Afgelopen dinsdag had ik de eer je boardje te 'testen', en tevens kennis te maken met de befaamde wimt. Door de aankomende regenwolken ben ik vroegtijdig naar huis gevlucht, zonder enige feedback te geven. Ja ik ben een echte zondagskiter.
Beider ervaringen waren echter uiterst positief, waarvan hier verslag.

Voor ik over je boardje begin eerst even dit:  Ik ben niet de beste kiter. Een beetje over en weer varen, een beetje springen, beetje golfjes rijden. that's it. In totaal heb ik met 5 verschillende plankjes gevaren, dus een grote vergelijkende studie zit er ook niet in.
Wat ik er dan wel van vond?
Toen ik het plankje zag had ik zo mijn bedenkingen: het zag er zwaar uit, een beetje plomp. Dat viel in realiteit wel goed mee. De carbon/kevlar zag er sterk en goedgemaakt uit. De bamboe op het dek heel apart.
 Van bij het opstappen was ik verrast: het wegvaren voelde aan zoals bij een productieboard. Een vreemd zicht om wel, die stroom water die er langs de achterkant uitspuit door de "flap" in het board.
Over de vaareigenschappen dan. Ook hier weer verrast. Ik heb 3 punten waar ik verbaasd over was: 
1) door de matige wind in de voormiddag had ik met mijn eigen plankje wat last met hoogtelopen. Dat had ik met jouw plankje totaal niet. 
2) op borssele was er heel veel chop wat varen met mijn 555 een een beetje moeilijk maakt. Je krijgt dan heel veel spatwater in je ogen en men plank durft al eens te "happen". Ook daar scoorde jouw plankje beter.
3) de landingen na een sprong waren zachter dan mijn plankje. wat ik niet echt positief vind, gewoon anders.

Het enige minpunt aan je boardje vond ik de voetbanden (van Fone?). Die waren niet echt mijn ding. Ik had het gevoel dat ik met teenslippers op een natte keukenvloer stond. Je eigen aanpassing met de koordjes hielp wel een beetje, maar was voor mij niet voldoende. Door die voetbanden had ik ook wat last met aankanten voor een sprong dus dat liep ook niet zo.

Zoals je zelf al aanhaalde waren het niet de ideale omstandigheden om te testen. Ik was aangenaam verrast door je plankje en hoop het nog eens te testen in betere omstandigheden.
Alvast bedankt voor de prettige ontmoeting.

cartje
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #15 Augustus 11, 2010, 21:32:08
edit2Rapporteer  
Ik dacht dat jouw duim naar beneden stond, zoals het oordeel van Ceasar over leven en dood. In dit geval "dood", dacht ik, maar in Ceasars tid was duim naar beneden, "leven"  geloof ik.
De landingen gaan nog zachter worden, want het bamboe stond toen nog op de stugge kant gedraaid, maar mijn oude knieen willen meer comfort. Jij hebt voetbanden van Liquite Force: die zijn super, ik had ze inderdaad van F-one.
Ja, deze patat smaakt naar meer, dus testen mar, en je behoeft je familie ook niet meer van tevoren in te lichten (heeft dus toch geholpen!).
Licht dan de volgede keer de kustwacht maar in, want dan wil je niet meer van de plank af, ga je de oversteek naar Engeland maken. En dat alles nog zonder bult in d bodem van mijn board: dan is ie helemaal de top. Ik moet nu ophouden, anders word ik helemaal te enthousiast, en dan gaat mijn geloofwaardigheid naar de knoppen.
Neen, Belgie kan nu bij mij niet meer kapot: ik eet voortaan 3 maal daags patat: voor en na het eten. Ohh shit, daar gaat mijn   
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #16 Augustus 11, 2010, 21:33:54
edit2Rapporteer  
geloofwaardigheid weer. Je kite trouwens goed: ik zag je back- en frontrolls doen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #17 Augustus 11, 2010, 22:01:19
edit2Rapporteer  
Oh, ja, Cartje, ik vergat je nog te bedanken. Doe me nog effe je bankrekening, ben ik vergeten. Of zal ik mijn vriendin langs sturen? Vind je haar lelijk, dan zal zij aanvullend gespreid betalen. Wil je dit bericht ook effe forwarden naar Gaastra, is geloofwaardiger als jij dat doet. Moet dat van die betaling wel eruit wissen natuurlijk. Vertel ze dan meteen, dat ik stiekum een anker aan het board had gekoppelt, dus dat maakt de uislag al helemaal verrassend goed.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #18 Augustus 12, 2010, 06:23:41
edit2Rapporteer  
Cartje, ik was er die dag ook maar er moet wel gezegd worden dat toen jij moeite had met hoogtelopen er ook minder wind stond dan toen je met wimt zijn boardje ging. En jouw 555 staat ook bekend om zijn enorme spray in het gezicht. Wink
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #19 Augustus 12, 2010, 08:06:17
edit2Rapporteer  
Zeg held, test 'm dan zelf!! Nou kan ik weer niet naar Gaastra! Zo blijft de sport zich natuurlijk niet meer ontwikkelen, en blijven we op die simpele platbodems varen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.