Verschil Bandit Dos met Bandit Tres, ervaring???

DaRe

Berichten: 125
Augustus 17, 2010, 22:47:11
edit2Rapporteer  
Beste medekiters, wie kan mij het vaarverschil uitleggen tussen de DOS en de TRES? Ik hoor op het strand dat sommige hun DOS fijner vinden als de TRES en dat je de 2010 Tres een maat groter moet kopen dan je met de 2009 gewend was? Stel ik koop 1 meter groter is deze kite dan nog steeds snel en voelt ie klein aan?

Ik zou geen Tres kopen puur om one pump en een nieuwe print te hebben, de Dos bevalt me namelijk prima alleen met uithaken is ie lastig en hij duikelt wel eens voorover maar dan maak ik echt een dikke stuurfout.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #1 Augustus 17, 2010, 23:29:05
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vond ik de tres helemaal niks. Heb hem niet lang gevaren maar mn eerste indruk was in ieder geval slecht. Voel op de bar niet echt lekker aan waar de kite staat.

Misschien is het handig om een rijtje met eisen op te stellen en daar een kite bij te zoeken?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Augustus 17, 2010, 23:44:41
edit2Rapporteer  
Als je het verkoop praatje van F-one over de tres leest dan weet je gelijk wat het verschil was met de Dos.... Er zit dus best wel wat verschil in maar ook in de verschillende maatjes van de Dos onderling maar ook de Tres zitten weer veel verschillen. Gewoon zelf even testen.......
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #3 Augustus 17, 2010, 23:47:48
edit2Rapporteer  
Dare,

de tres is een heel andere kite dan de Dos. Hij is sneller, stabieler (vooral in zijn high-end) en vaart uitgehaakt veel beter dan de Dos. Hangtime en lift zijn voortreffelijk.
Iedereen roept dat de low-end minder is maar als je de kite leert kennen (hangt ook een beetje van je niveau af) valt dat reuze mee door zijn snelheid.
Scheelt zeker geen hele maat, hooguit een halve.
De Dos had inderdaad soms de neiging om over je heen uit de lucht te vallen bij stuurfouten of weinig wind. Bij de tres heb ik dit nog nooit gehad.

gr, Micky
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #4 Augustus 18, 2010, 12:49:51
edit2Rapporteer  
Meestal is een paar uur testen niet voldoende , het liefst hoor ik de ervaring van iemand die een seizoen DOS heeft gevaren en een seizoen TRES
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #5 Augustus 19, 2010, 00:04:19
edit2Rapporteer  
Meestal is een paar uur testen niet voldoende , het liefst hoor ik de ervaring van iemand die een seizoen DOS heeft gevaren en een seizoen TRES

Zie bovenstaande post!  Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Augustus 19, 2010, 01:05:38
edit2Rapporteer  
De Dos had inderdaad soms de neiging om over je heen uit de lucht te vallen bij stuurfouten of weinig wind. Bij de tres heb ik dit nog nooit gehad.

gr, Micky
Om over brekende barren nog maar niet te spreken :S
Niet speciaal om te bashen, maar 'iedereen' hypte die bandits als een stel gekken, en nu merk je beetje bij beetje dat het toch allemaal niet zo rooskleurig is als men voordeed... loop of death, brekende barren, kites die op 12uur naar beneden flikkerden..en dat voor een kite die toch wel ff 1400-1500eurotje kost
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.