ICE in je mobieltje

Idefixe

Berichten: 8241
Augustus 25, 2010, 19:58:41
edit2Rapporteer  
Al eens eerder benoemd maar een herhaling kan nooit kwaad.

Het kan zo maar eens gebeuren dat jou iets overkomt en jijzelf niet naar huis kunt bellen om te vertellen wat er precies aan de hand is.
Zet in je mobieltje onder de naam ICE ( In Case of Emergency ) het telefoonnummer wat gebeld moet worden als er iets met jou aan de hand is.
HIER  een linkje
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Augustus 25, 2010, 20:07:41
edit2Rapporteer  
Is idd oud nieuws maar ik kan uit ervaring vertellen dat er naar gekeken wordt en dat het dus ook nuttig is om te doen.
Heb ook het woord ICE met gsm nr op mijn board staan.
Doen dus !!!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Augustus 25, 2010, 20:16:15
edit2Rapporteer  
Laten we gelijk een belangrijke nummers-topic van maken waarom ook het alarmnummer van de kustwacht niet vergeten mag worden natuurlijk: 0900 0111
2cool

Berichten: 79
Antwoord #3 Augustus 26, 2010, 14:11:51
edit2Rapporteer  
Done, ik zal het ook ff op mijn board schrijven. De kustwacht had ik er al in staan.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Augustus 26, 2010, 14:28:59
edit2Rapporteer  
Laten we gelijk een belangrijke nummers-topic van maken waarom ook het alarmnummer van de kustwacht niet vergeten mag worden natuurlijk: 0900 0111

Evan...Dat is goed bedoeld maar heeft niets met het nut van het vermelden van ICE te maken. Vermeld gewoon het woord ICE in je telefoon, op je kiteboard, motorhelm, portemonnee enz enz... en zet daar het tel nummer bij van de persoon die gewaarschuwd moet worden.
ICE is van belang voor de hulpdiensten zodat zij weten welk nummer ze kunnen bellen om de familie te kunnen waarschuwen of om snel informatie los te krijgen van bijv huisarts, allergische reacties enz enz.

Het nr van de kustwacht is natuurlijk wel van belang als je zelf iets wil melden zodat iemand anders gered kan worden.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Augustus 26, 2010, 16:02:43
edit2Rapporteer  
Bedoel, als je toch bezig bent met nummers in je mobieltje te zetten dan is het een kleine moeite om die er ook in te zetten Wink

ICE ook op je kite en board? Ik denk dat je al blij mag zijn als iemand zijn eigen nummer op zn board zet helaas.
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #6 Augustus 26, 2010, 20:15:52
edit2Rapporteer  
In je telefoontje kan je natuurlijk ook een verwijzing maken naar degene(n) die gebeld moeten worden.
Telefoonnummers veranderen.
Bijv ICE1=lala ICE2=lalala
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #7 Augustus 27, 2010, 07:52:52
edit2Rapporteer  
Lalala bestaat niet!
Dat moet zijn Tinky-winky, Dipsy of Po.

Maar dan nog. Die kan je bellen, meer dan: "oh-oh!" komt er niet uit ben ik bang...

ontopic: Ik heb 'm al een tijdje.
werkt wereldwijd, vrijwel overal zal men als eerste naar 'ICE' zoeken.
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #8 Augustus 27, 2010, 08:51:03
edit2Rapporteer  
dragen jullie je GSM dan altijd bij je? Heb het er ook in gezet nu, maar mijn GSM ligt meestal gewoon in de auto.. een maatje van me heeft wel voor een paar centen een prepaid gsm speciaal voor het kiten aangeschaft.. Zodat er altijd wel een GSM is...
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #9 Augustus 27, 2010, 09:05:31
edit2Rapporteer  
Als ze jou in de kreukels tussen het bazalt/om een paal/in de duinen vinden, vinden ze uiteindelijk ook je auto en dus je telefoon.

en dan is het makkelijk dat ze meteen je vriendin/vrouw/man/vriend/ouders bellen ipv een vage relatie van het werk/school die je ooit sprak.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 Augustus 27, 2010, 11:57:46
edit2Rapporteer  
dragen jullie je GSM dan altijd bij je? Heb het er ook in gezet nu, maar mijn GSM ligt meestal gewoon in de auto.. een maatje van me heeft wel voor een paar centen een prepaid gsm speciaal voor het kiten aangeschaft.. Zodat er altijd wel een GSM is...
En daarom moet je het nr ook op je board zetten......
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #11 Augustus 27, 2010, 12:34:50
edit2Rapporteer  
En als je dan door je contactpersoon wordt gebeld:

U heeft 1 gemiste oproep van ICE.........    ThumpsUp
Twoink

Berichten: 116
Antwoord #12 Augustus 28, 2010, 20:19:23
edit2Rapporteer  
Thnx voor de Tip ik heb het nummer in mijn telefoon, en op m'n board gezet.

Maar toen ik dit op het board aan het schrijven was, kwam ik een serienummer tegen. Is dit het serienummer van het board? Zo ja waarom registreren we deze ook niet op kitehigh.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #13 Augustus 29, 2010, 18:31:30
edit2Rapporteer  
Heb het er nu ook maar ingezet! Bedankt voor de tip.
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #14 Augustus 29, 2010, 18:36:57
edit2Rapporteer  
Mijn ICE telefoonnummer staat in mijn harnas, die kan ik in ieder geval niet kwijtraken..
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #15 September 05, 2010, 12:39:03
edit2Rapporteer  
Idd niet onverstandig om te doen, maar 1 ding wat ik me dan afvraag.

90% van de mensen heeft zijn/haar telefoon tegenwoordig toch vergrendeld met een code, hoe kun je als hulpverlener dan diegene zijn ICE nr bellen?
kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #16 September 05, 2010, 13:42:52
edit2Rapporteer  
dat vraag ik mij af of dat wel 90 % is    Huh
maar dan gaat het niet lukken       Sad
maar denk dat het wel mee valt met die procenten.


heb het er wel net ingezet

ice 1 ice 2 ice 3  in geval dat 1 niet opneemt.



leeany

Berichten: 844
Antwoord #17 September 05, 2010, 13:48:53
edit2Rapporteer  
90% lijkt me overdreven. Denk nog geen 30%.
kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #18 September 05, 2010, 13:51:12
edit2Rapporteer  
was ook mijn schatting
en de vraag is hoeveel daar nog van kiteboarden
nou geld het natuurlijk niet alleen  voor kiteboarder maar voor idereen
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #19 September 09, 2010, 21:47:56
edit2Rapporteer  
ice is me duidelijk.
Maar is S. O. S. niet veel internationaler??
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #20 September 09, 2010, 21:58:52
edit2Rapporteer  
SOS is internationaal voor Save Our Souls en ICE staat voor In Case of Emergency..

Beiden zijn gewoon internationaal en SOS gaat in heel ergens anders over..


...---...
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #21 September 10, 2010, 20:13:10
edit2Rapporteer  
Sorry Jarno,

SOS klopt maar dat het Heel ergens anders over gaat is onjuist...
Omdat De morse voor SOS in de scheepvaart wordt gebruikt is het zeker duidelijker dan ICE.....
dat de vliegvaart 'mayday' gebruikt als term, wordt er toch morse SOS gezonden....
SOS hanger bij diabetes of andere patienten.....
Ik kan uit ervaring het lijstje nog wel langer maken maar dat is "OFF" Topic.

Ik denk dat ice telnum op je dragen een goed initiatief is.
Als het op je spullen staat zal de hulpverlener er niet zo snel naar kijken.

Dog tag, zoals in dienst, is een goede manier.
Elke hulpverlener zal direct kijken of er info van toegevoegde waarde op staat.

Hopend dat we men ons ICE nummer nooit nodig zal hebben

Grtz Frank
guidozon

Berichten: 2
Antwoord #22 September 12, 2010, 16:48:17
edit2Rapporteer  
ik heb het huisnummer (ice Kiss) in mijn trapeze geschreven. Als er iets gebeurt is, zie ik dat met de trapeze meteen afdoen. Te strak, dan staat daar vrij groot het huisnummer in. Die kan ook zeggen wat mijn auto is en waar mijn sleutels eventueel liggen.
Natuurlijk hoop ik dat het nooit gebruikt dient te worden ThumpDown. Ik heb ook mijn 06 en een thuis-nummer uitgewisseld met een paar kiters die ik heel veel tegenkom. Als ze samen willen kiten kunnen ze bellen en als er iets gebeurt kan de ander ook thuis bellen.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #23 September 13, 2010, 08:06:31
edit2Rapporteer  
ik heb het huisnummer (ice Kiss) in mijn trapeze geschreven. Als er iets gebeurt is, zie ik dat met de trapeze meteen afdoen. Te strak, dan staat daar vrij groot het huisnummer in. Die kan ook zeggen wat mijn auto is en waar mijn sleutels eventueel liggen.
....

Zorg jij wel dat je je trapeze nóóit op 'gevonden/vermist/gestolen' hoeft te zetten?
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #24 September 13, 2010, 09:50:04
edit2Rapporteer  
Sleutel in aquapac om m'n nek, kaartje geplastificeerd erbij met ICE gegevens. Dan hebben ze m'n mobiel niet nodig, en de pincode ook niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.